Waarom blijven ze niet gewoon van die eieren af. We gaan toch ook niet bij vrouwen hun kind aborteren omdat de elite een dood kind wil?quote:Eerste kievitsei gevonden in Friesland
ROTTUM - Het eerste kievitsei is zaterdagochtend rond kwart voor acht gevonden in Friesland.
De 57-jarige Jan Harmen Oosterman, secretaris van de plaatselijke vogelwacht, vond het ei tussen Rottum en Oudehaske. Het wordt zaterdagmiddag aangeboden aan de commissaris van de koningin, John Jorritsma.
De Raad van State wees ruim een week geleden nog het bezwaar af dat Faunabescherming had gemaakt tegen de ontheffing door het Friese provinciebestuur.
Ontheffing
De ontheffing voor het zoeken en rapen van kievitseieren was al in 2008 verleend en later twee keer aangescherpt. Zo moeten alle gevonden eieren per sms worden geregistreerd, waarna de vinder bericht terugkrijgt of en hoeveel eieren geraapt mogen worden. Verder mogen niet meer dan 5939 eieren worden geraapt.
http://www.nu.nl/binnenland/2760244/eerste-kievitsei-gevonden-in-friesland.html
Alsof dat echt kalfs- isquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:14 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Denk je ook zo aan het kalf als je je broodje döner haalt?
Daarbij, kalfsvlees is niet van kalfjes. Eerder gewoon jonge koeien.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:14 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Denk je ook zo aan het kalf als je je broodje döner haalt?
Volgens de Telegraaf (quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:23 schreef sp3c het volgende:
wat betekend dit ook weer?
zomer?
* sp3c gooit jas het raam uit
Waarom zo'n raar aantal?quote:...Verder mogen niet meer dan 5939 eieren worden geraapt.
je moet kijken naar de grote van het leefgebied, het aantal volwassen vogels, de hoeveelheid nestplaatsen, het weer van vanochtend en het grondwaterpeil.quote:
Eten natuurlijk....quote:
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:04 schreef okiokinl het volgende:
[..]
5940 kan echt niet, dat weet iedereen.
Niet te eten die dingen, heb ze ooit eens geproeft. Doe mij maar een legbatterij-eiquote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Eten natuurlijk....
ik vind het ook maar een idiote traditie.
En sowieso waarom komt zoiets onnozels telkens op NOS journaal?
Volgens mij gebeurt er genoeg wat veel interessanter is hoor, kievitsei gevonden nou echt boeiend zeg.
Buiten Friesland is het nog steeds verboden.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:28 schreef raptorix het volgende:
Ik dacht dat het verboden was, en dat men dus wel naar het ei mocht zoeken, maar niet rapen, is die wet soms weer veranderd?
En de kraaien weten dankzij de markeringen precies waar ze moeten wezen om de rest van het nest leeg te halen, echt.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:33 schreef JellieVrolijk het volgende:
Eieren zoeken stimuleert tot bij leggen door de kievit en de nesten worden gemarkeerd voor de boeren. Het doet meer goed dan kwaad, echt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |