abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 maart 2012 @ 16:41:00 #101
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109015471
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 12 maart 2012 @ 16:41:12 #102
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_109015479
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:35 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het probleem dit keer bij Anne-Marie lag, niet zozeer bij de kandidaten. Kandidaat-fouten hoort erbij, de kunst van het herkennen zit hem juist in het onderscheiden van plompe fouten met subtiele fouten van een mol.
Dat is waar, maar laten ze dan alsnog de opdrachten anders organiseren en in beeld brengen. Die opdracht in het westernstadje bijvoorbeeld. Er waren schieters, er waren lopers, er was geld te pakken, er waren jokers te pakken, ze konden elkaar uitschakelen. Dat is gewoon veel te veel, wat mij betreft. Je kan met zo'n spel absoluut niks zinnigs meer zeggen over wie de Mol is en wie niet.

Laat ze het nou eens een seizoen simpel houden, geen vrijstellingen, geen jokers, de opdrachten meer straightforward. Ik begrijp wel dat het dan lastiger is voor de Mol om te mollen, en dat het misschien simpeler wordt voor de kijker, maar zoals het nu is is de zoektocht veel minder leuk. Het was zo gemonteerd alsof Anne-Marie vrijwel alles goed heeft gedaan, en op het einde zien we dan dat ze toch de mol was (ook al deed de rest meer fout). Daar kan je toch niks mee?
Ik wil wel dat het mogelijk is voor de kijker om aan de hand van echte feiten die in beeld gebeuren de mol te ontmaskeren.
Koel en donker bewaren
  maandag 12 maart 2012 @ 16:49:00 #103
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109015784
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:41 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Dat is waar, maar laten ze dan alsnog de opdrachten anders organiseren en in beeld brengen. Die opdracht in het westernstadje bijvoorbeeld. Er waren schieters, er waren lopers, er was geld te pakken, er waren jokers te pakken, ze konden elkaar uitschakelen. Dat is gewoon veel te veel, wat mij betreft. Je kan met zo'n spel absoluut niks zinnigs meer zeggen over wie de Mol is en wie niet.

Laat ze het nou eens een seizoen simpel houden, geen vrijstellingen, geen jokers, de opdrachten meer straightforward. Ik begrijp wel dat het dan lastiger is voor de Mol om te mollen, en dat het misschien simpeler wordt voor de kijker, maar zoals het nu is is de zoektocht veel minder leuk. Het was zo gemonteerd alsof Anne-Marie vrijwel alles goed heeft gedaan, en op het einde zien we dan dat ze toch de mol was (ook al deed de rest meer fout). Daar kan je toch niks mee?
Ik wil wel dat het mogelijk is voor de kijker om aan de hand van echte feiten die in beeld gebeuren de mol te ontmaskeren.
Nogmaals: het ligt niet aan de opdrachten, maar wat de mol actief gedaan heeft deze keer: namelijk niks. Als de mol wel acties had ondernomen, had je dat wel als kijker gezien. Het was gewoon een barslechte mol dit jaar, maar dat is geen rede om de opdrachten anders te maken. Het is noodzaak dat ze de mol beter instrueren en voorbereiden, ook op de rol binnen de groep etc. Het lijkt er meer op dat Anne-Marie totaal geen coaching heeft gehad wat voor effect het heeft dat ze zich raar gedraagd.
  maandag 12 maart 2012 @ 16:55:41 #104
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_109016062
Ik denk ook dat Anne-Marie al heel snel verdacht overkwam in de groep. Maar dat werd dan weggemonteerd. In de ontknoping van voorgaande series kregen kandidaten te zien wie de mol was en ze waren allemaal verbaasd. En ook zag je kandidaten in de biecht vertellen over de mol. En ze zeggen dan allemaal iets van "Die kan het niet zijn". enz. En dat mis ik hier nu wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door jcdragon op 12-03-2012 17:05:47 ]
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_109016733
het blijkt wel weer dat je moet letten op de minst verdacht in beeld gebrachte persoon en dat degene die " obvious" is dmv regie, het dus zeker niet is.
  maandag 12 maart 2012 @ 18:06:11 #106
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_109018596
Het was dit jaar zeker zo dat AM uit de wind is gehouden door de makers. Alleen in het begin hoorde je dat mensen haar echt verdacht vonden. Na aflevering 2/3 hoorde je alleen maar wat tussen neus en lippen door over verdenkingen op haar.

Denk dat het inderdaad geen kwaad zou kunnen als ze het spel een beetje op de schop doen en een paar veranderingen toepassen. Ik heb zelf even geen idee hoe precies, maar het zou het programma denk ik wel helpen als men wat meer verrast wordt, de kijkers en de kandidaten.

Persoonlijk zou ik het liefst zien dat er veel minder opdrachten met jokers en vrijstellingen zijn. Dan kunnen ze beter met grotere bedragen werken en met negatieve bedragen ofzo. Dan worden ze misschien ook wat kwader op elkaar dat ze het verprutst hebben. En daarmee bedoel ik niet dat ze dan misschien puur voor het geld anders gaan spelen. Maar als het verprutsen grotere gevolgen heeft, krijg je vanzelf wel meer wrijving in een groep.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  maandag 12 maart 2012 @ 18:20:00 #107
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109019084
Het zou het programma goed doen als de Mol iets meer voorbereid zou worden op de opdrachten. Niet alleen weten wat er komt, maar ook suggesties krijgen over subtiele acties, rol in de groep e.d. Daardoor krijgen we een betere mol, is het leuker om deze te spotten, en ook leuker om te kijken.
pi_109022621
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 18:20 schreef Grumpey het volgende:
Het zou het programma goed doen als de Mol iets meer voorbereid zou worden op de opdrachten. Niet alleen weten wat er komt, maar ook suggesties krijgen over subtiele acties, rol in de groep e.d. Daardoor krijgen we een betere mol, is het leuker om deze te spotten, en ook leuker om te kijken.
Kom op zeg... De mol mag zelf wel een beetje nadenken hoor. Anders wordt echt alles geregiseerd.
Als je alle kandidaten in hun mollenboekje ziet schrijven, dan moet je daar toch ook in meegaan.
Ze heeft het gewoon dom gespeeld vind ik.
  maandag 12 maart 2012 @ 20:02:26 #109
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_109023351
We hebben over goede en slechte mollen. Wat zijn de eigenschappen van een goede mol. Welke molacties van alle mollen waren briljant/goed?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  maandag 12 maart 2012 @ 20:42:47 #110
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_109025579
George en Dennis.
  maandag 12 maart 2012 @ 23:12:28 #111
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_109034781
Dennis. _O_ _O_ _O_

Dat trucje van George om zijn hartslag hoog te houden, was wel briljant.
Dennis die deed alsof hij heel bang was en enorm zijn best had gedaan om lang onder de grond te blijven.
Jon die in het theater expres alle goede worden opnieuw ging zeggen, zodat er minder tijd was om de juiste oplossing te zoeken.
Yvon die deed alsof ze heel erg haar best had gedaan om een Nyoman te vinden, terwijl ze er enorm veel had gevonden.
Dennis en George die gewoon een deel van het geld in een opdracht weggooiden.
Etc.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_109035446
quote:
10s.gif Op maandag 12 maart 2012 11:06 schreef DaMart het volgende:

[..]

Wie? :').

Dat sommige mensen bijna nooit tv kijken is nauwelijks mijn fout (zelfs niet het journaal of het jeugdjournaal!).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 12 maart 2012 @ 23:29:41 #113
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_109036350
quote:
7s.gif Op maandag 12 maart 2012 23:29 schreef Haaibaaike het volgende:
De onderste foto is actrice Carine Crutzen
Ja, en nu nog de juiste naam vinden bij de andere 2 foto's (hint: 1 van de 2 is een voormalige jakhals).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 maart 2012 @ 23:54:46 #115
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109036419
quote:
12s.gif Op maandag 12 maart 2012 23:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ja, en nu nog de juiste naam vinden bij de andere 2 foto's (hint: 1 van de 2 is een voormalige jakhals).
Helemaal vergeten dat Annechien Jakhals is geweest :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_109043641
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 20:02 schreef jcdragon het volgende:
We hebben over goede en slechte mollen. Wat zijn de eigenschappen van een goede mol. Welke molacties van alle mollen waren briljant/goed?
Dennis en Inge
Ik vond Yvon niet zo'n hele goede mol, maar dat was het het geniaalste seizoen. Marc-marie was echt hilarisch. En het was een groep die super wantrouwig waren naar elkaar toe. Gijs die er de hele tijd doorheen schreeuwde en ruzie met Victoria kreeg :')
pi_109043812
Inge was een waardeloze Mol. Die heeft toen zelf ook nauwelijks iets gedaan. Van de BN'ers was Milushka een hele goede Mol. Bijna iedereen geloofde dat ze echt zo dom was.
pi_109044627
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:36 schreef k_man het volgende:
Inge was een waardeloze Mol. Die heeft toen zelf ook nauwelijks iets gedaan. Van de BN'ers was Milushka een hele goede Mol. Bijna iedereen geloofde dat ze echt zo dom was.
Inge was naar mijn mening de beste mol en ook het minst verdacht.
Milouska was al heel snel heel verdacht, kon heel slecht acteren, slechte mol (naar mijn mening)

En zo zie je maar weer dat smaken kunnen verschillen :)
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 12:07:21 #119
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109044664
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:41 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Dat vond ik dan ook een stomme opdracht, als het doel is geld binnen te halen overleg dan als groep we gaan niet schieten, en niet op die dynamiet duwen, dan haal je het meeste geld binnen, dat er dan wat vrijstellingen tussen zitten maakt toch niet uit :N Sowieso snapte ik het schieten niet, als ik daaar had gestaan had ik gewoon niet geschoten.

Vreemde opdracht, volgensmij vergeten de deelnemers ook dat ze samen een bedrag moeten verzamelen en niet tegen elkaar aan het strijden zijn. Als je als groep massaal voor het geld gaat is een mol ook eerder bloot te leggen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 13 maart 2012 @ 12:07:26 #120
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_109044667
Het nadeel van Inge was dat ze met haar gebarentaalhint voor de kijkers de spanning al weg nam omdat iedereen het wel doorhad
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:08:53 #121
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_109044709
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat vond ik dan ook een stomme opdracht, als het doel is geld binnen te halen overleg dan als groep we gaan niet schieten, en niet op die dynamiet duwen, dan haal je het meeste geld binnen, dat er dan wat vrijstellingen tussen zitten maakt toch niet uit :N Sowieso snapte ik het schieten niet, als ik daaar had gestaan had ik gewoon niet geschoten.

Vreemde opdracht, volgensmij vergeten de deelnemers ook dat ze samen een bedrag moeten verzamelen en niet tegen elkaar aan het strijden zijn. Als je als groep massaal voor het geld gaat is een mol ook eerder bloot te leggen.
Je wilt helemaal niet als groep de mol blootleggen. Je wilt de enige zijn die de mol blootlegt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:11:59 #122
92409 Twinky
Little star.
pi_109044790

ze wisten het dus gewoon vanaf de derde aflevering al... Pff.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:12:27 #123
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109044808
Ja precies, ik snap dat mollen van de deelnemers wel, dat is juist het leuke aan het programma. Wat niet leuk is, is dat de echte mol vervolgens niets doet onder het mom: het hoeft niet. Of nog erger: "anders zit er geen geld in de pot om straks leeg te halen met mijn afluisteract die niets heeft toegevoegd".

Het probleem is dat je als mol enorm kanidaatachtig moet overkomen, en dat is dit jaar te vroeg fout gegaan waardoor Anne-Marie nooit meer kon herstellen en een beetje als mol in actie kon komen. Daarnaast heeft de groep elkaar te lief gevonden, het zou fijn zijn als ze wat onruststokers er bij zouden halen.
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 12:12:56 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109044822
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Je wilt helemaal niet als groep de mol blootleggen. Je wilt de enige zijn die de mol blootlegt.
Nee je wilt zoveel mogelijk geld binnen halen, maarja ik zal het spel wel niet snappen dan, dan nog vond ik dat spel erg maf juist omdat er geen doel was, iedereen was elkaar aan het doodschieten en dan achteraf mopperen dat er geen geld is binnen gehaald, ja duh!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:14:05 #125
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_109044849
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee je wilt zoveel mogelijk geld binnen halen, maarja ik zal het spel wel niet snappen dan, dan nog vond ik dat spel erg maf juist omdat er geen doel was, iedereen was elkaar aan het doodschieten en dan achteraf mopperen dat er geen geld is binnen gehaald, ja duh!
Geld binnenhalen is wel het doel van de groep, maar voor elk individu, zeker in het begin van het spel, is dat niet het belang: je makkelijkste manier om verder te komen in het spel is je raar gedragen zodat anderen op jou zitten!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')