abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109404470
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:08 schreef mschol het volgende:

[..]

funding voor je afvalverbranding naar 0? waar laat je je afval dan? :P
(idem voor gevangenissen)
en zonneenergie is toch ook erg duur t.o.v. een gas of kolen centrale?
Afvalverbranders verwerken nog steeds afval, ze produceren alleen geen energie. Gevangenissen naar beneden, niet op 0 uiteraard.

Zonne-energie omdat het schoon is, en er geen burendeals mogelijk zijn. (Volgebouwde steden)
pi_109407751
Edit: Oh, ik zag de nieuwe pagina en dus de post boven mij niet. :P
pi_109412752
heeft iemand hier trouwens nog een redelijke tutorial(+e.v.t. programma) voor het bewerken van de eigenschappen van een (nieuw) gebouw?
pi_109461452
Ik heb deze game gister weer eens geïnstalleerd, heb alleen geen plugins of iets dergelijks atm. De reistijden reizen (woordgrap!) bij mij echt de pan uit. Metro e.d lukt me niet echt. Hoe gaat dan in zijn werk ookal weer?
pi_109471117
NAM installeren, dan kiezen meer mensen voor de metro.
Tenminste, dat was mijn ervaring, toen ik een oude regio inlaadde in Simcity 4 met NAM. Iedereen sprong uit zijn auto, de metro in..:P
pi_109471259
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:23 schreef DJKoster het volgende:
NAM installeren, dan kiezen meer mensen voor de metro.
Tenminste, dat was mijn ervaring, toen ik een oude regio inlaadde in Simcity 4 met NAM. Iedereen sprong uit zijn auto, de metro in..:P
NAM maakt idd een heleboel goed qua pathfinding.. maar probeer ook efficient gebruik te maken van 1 rijrichtingswegen enzo..
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:24:44 #57
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_109622765

Dit is mijn stadje opbouwende kritiek is altijd welkom :)
BAM dit is 3KB
pi_109632332
Ziet er leuk uit. :) Mijn stad is wat minder creatief daar ik liever voor efficientie ga. :P
pi_109638925
http://tweakers.net/reviews/2545/exclusieve-preview-simcity.html

die news ticker in Simcity 3000 :')
http://www1.reocities.com(...)/SC3KNewsTicker.html

quote:
Cats Demand Longer Breaks, Cleaner Litter, Slower Mice
quote:
Girl Rides Bicycle Across City Phone Wires; Arrested For Eavesdropping

[ Bericht 66% gewijzigd door mschol op 29-03-2012 01:42:00 ]
pi_110856439
Die garbage2energy centrale waar is die ergens te vinden? op simtropolis?
pi_110856619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:53 schreef sl44 het volgende:
Die garbage2energy centrale waar is die ergens te vinden? op simtropolis?
standaard zit er 1 in het spel (waste-to-energy plant)
er zijn efficientere te vinden op simtropolis
pi_110856740
Oke tnnx, Zijn er ook grote stations te downloaden. waar trein, tram en metro samenkomen? Ze zijn bijna niet te vinden op simtropolis, en gisteren had ik er een maar die bleek voor de metro en tram nuttenloos te zijn, hij werkte alleen op de trein en alle overige aansluitingen voor de sier.
pi_110857249
http://community.simtropo(...)it-hub-for-railroad/
trein (vracht en passagiers), metro, bus
pi_111978107
Hallo iedereen,

weet er iemand waar ik een Nederlands taalbestand kan downloaden voor SimCity 4. Ik heb op internet gezocht, maar kan alleen oude forums vinden en die bestanden bestaan niet meer.

Kan er ook iemand mij enkele downloads adviseren? Wel downloads die werken en niet alleen ter verfraaing zijn. Alvast bedankt.
pi_111978354
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 17:53 schreef Brykos het volgende:
Hallo iedereen,

weet er iemand waar ik een Nederlands taalbestand kan downloaden voor SimCity 4. Ik heb op internet gezocht, maar kan alleen oude forums vinden en die bestanden bestaan niet meer.

Kan er ook iemand mij enkele downloads adviseren? Wel downloads die werken en niet alleen ter verfraaing zijn. Alvast bedankt.
nederlands taal bestand?
pi_111979617
Het spel is nu in het Engels, maar wil het graag in het Nederlands.
pi_111981228
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 18:38 schreef Brykos het volgende:
Het spel is nu in het Engels, maar wil het graag in het Nederlands.
herinstalleer het spel met nederlands geselecteerd als taal?

ik zal vanavond eens kijken of die nederlandse bestanden te uploaden zijn, als je gewoon een normale EU/UK CD hebt staan die bestanden gewoon op de cd
pi_112127026
Weet iemand misschien ook hoe je die bestanden van Simtropolis verder moet uitpakken? Dan bedoel ik de SC4LOT- en de DAT-bestanden in het ZIP bestand. En hoe moet deze bestanden dan verder in het spel zetten/verwerken voordat ze het doen? (denk aan mappen enzo.)
pi_112152301
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:07 schreef tobiasvandijk het volgende:
Weet iemand misschien ook hoe je die bestanden van Simtropolis verder moet uitpakken? Dan bedoel ik de SC4LOT- en de DAT-bestanden in het ZIP bestand. En hoe moet deze bestanden dan verder in het spel zetten/verwerken voordat ze het doen? (denk aan mappen enzo.)
de .DAT files kan je in de plugins folder plaatsen in je Mijn documenten\Simcity 4 map (maak zelf daarin, indien gewenst, een mappen structuur)
de SC4LOT bestanden bevatten, dacht ik, alleen informatie over hoe een gebouw eruit ziet, en zijn geen plaatsbare gebouwen (weet dit niet 100% zeker)

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2012 19:16 schreef mschol het volgende:

[..]

herinstalleer het spel met nederlands geselecteerd als taal?

ik zal vanavond eens kijken of die nederlandse bestanden te uploaden zijn, als je gewoon een normale EU/UK CD hebt staan die bestanden gewoon op de cd
op je CD staat een folder Dutch als het goed is met daarin een SImcitylocale.dat
http://dl.dropbox.com/u/28061380/SimCityLocale.DAT
die moet ergens in je installatie directory worden geplaatst
pi_112168375
quote:
de .DAT files kan je in de plugins folder plaatsen in je Mijn documenten\Simcity 4 map (maak zelf daarin, indien gewenst, een mappen structuur)
de SC4LOT bestanden bevatten, dacht ik, alleen informatie over hoe een gebouw eruit ziet, en zijn geen plaatsbare gebouwen (weet dit niet 100% zeker)
Bedankt, weet je misschien ook een goeie FAQ over het spel in het Nederlands???
Ik heb al veel gezocht alleen kan ze nergens vinden..
pi_112169193
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:54 schreef tobiasvandijk het volgende:

[..]

Bedankt, weet je misschien ook een goeie FAQ over het spel in het Nederlands???
Ik heb al veel gezocht alleen kan ze nergens vinden..
wat wil je weten over het spel? (althans, wat hoop je te vinden in de FAQ?)
pi_112171427
quote:
wat wil je weten over het spel? (althans, wat hoop je te vinden in de FAQ?)
Stratigiën, meer info over de gebouwen en andere handige tips bijvoorbeeld. Ik vind ze wel wel eens alleen dan is het meestal in het Engels geschreven. ;)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:36:39 #73
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_114328210
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 00:12 schreef mschol het volgende:

[..]

Een SC4Lot bestand bevat informatie over wat er op een kavel (lot in het Engels) staat zoals:

• Props (spullen om je kavel mee aan te kleden/detail te geven zoals boompjes, lantarenpaaltjes etc.);
• Grond textures van het kavel;
• Decals op een kavel zoals weggetjes ed; (ik noem het decals omdat ze over de grond textures heen liggen als decals/stickers)
• Animaties (zoals spelende kindertjes op de speelplaats/in het park).
• Geluiden er bij een bepaald soort kavel horen.
• Informatie wat voor kavel het nu eigenlijk is (dacht ik).

Informatie van gebouwen en textures die bij die gebouwen horen worden weer uit de DAT files gehaald en/of uit SC4Model bestanden... Beetje afhankelijk waar we het over hebben en wat de maker heeft gemaakt.

Lot files kunnen afhankelijk zijn van deze files als content uit deze files op het kavel zijn gebruikt.
Tenminste de betere lots dan, die gebruiken allemaal custom props en gebouwen (BATs).
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_114606942
Voor het eerst sinds jaren dit spel weer eens uit de kast getrokken. Stad loopt redelijk, maar loop nu tegen een probleem aan:

De dirty industry gaat zich steeds vestigen in het gebied waar ik in mijn hoofd alleen high-tech industry wil hebben. Er staan ook alleen maar high-tech industry op dit moment in dat gebied, omdat ik de dirty industry aan de andere kant van de stad heb staan. Daar heb ik ook zones geplaatst zodat daar wel nieuwe dirty industrieën kunnen worden ontwikkeld.

Én ja, er is wel vraag naar high-tech industry.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 17:23:52 #75
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_114609257
Zusterstad aanmaken waar je alleen maar Dirty Industry neerplant? Die gebieden zich goed laten ontwikkelen.
Daarna gooi je in je eigen stad de Dirty Industry plat en zet de tax op dirty industry op maximaal. Zo krijgt High Tech de kans om zich te ontwikkelen.

Lucht- en watervervuiling trekt niet over de landsgrenzen heen. :)
Vergeet niet om goede connecties met je zusterstad aan te leggen (snelwegen, metro etc).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')