twitter:rabowielrennen twitterde op vrijdag 09-03-2012 om 14:50:30Bauke Mollema stapt grieperig af in Parijs-Nice. reageer retweet
Beterquote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Gewoon de sporza stream inschakelen. Die doet 't gewoon (ondanks de mededeling over een regionale beperking).
Wat deed ie?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:04 schreef TheArt het volgende:
Dat was wel een geniale actie van LLS om Cherel te liquideren.
Wat ik op de ticker zie is dat ze nog iets meer dan een minuut voorsprong hebben en 7 km te gaan. Lijkt mij dus wel, Peloton is niet meer dichterbij gekomen de laatste kilometers.quote:
Op het tweede klimmetje (lastig ding, niet gecatalogeerd) in tweede positie zich laten uitzakken, waardoor er een gat viel achter Voigt en Cherel uit positie 3 dat gat moest dicht. Daarmee blies Cherel zich gelijk op.quote:
Nice! Had die Cherel kans in een sprint-a-trois?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Op het tweede klimmetje (lastig ding, niet gecatalogeerd) in tweede positie zich laten uitzakken, waardoor er een gat viel achter Voigt en Cherel uit positie 3 dat gat moest dicht. Daarmee blies Cherel zich gelijk op.
+1quote:
quote:1 - Sanchez
2 - Voigt
3 - Haussler 14"
4 - Viviani
5 - Bole
6 - Kristoff
7 - Dumoulin
8 - Feillu
9 - De Kort
10 - Guarnieri
Inderdaad, een inspiratieboost kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:16 schreef Reya het volgende:
Professionele overwinning van Sanchez, verder niet echt enerverend. Positief is wellicht dat het bij Rabo de negatieve spiraal kan doorbreken.
Lekker boeiend, hij wint. Maakt in ieder geval het falen van Rabo weer goedquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Was ook niet echt indrukwekkend van Sanchez of...? Normaal gesproken wint ie zo'n sprint tegen Voigt toch met 5 lengtes verschil?
Jammer dat hij de Spelen zo belangrijk vindt en daardoor eigenlijk niet zoveel op de weg koerstquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:21 schreef TheArt het volgende:
Ik zou Viviani ook maar in de gaten houden voor MSR. Leuk duo zo samen met Sagan.
Vind het allemaal niet zo bijster boeiendquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:36 schreef Szura het volgende:
Belangrijk voor de rust dit, zeer belangrijk
Ben met de Belg er na 5 minuten klaar meequote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:47 schreef Chiappucci het volgende:
De Gendt met een zegetocht van 35 km.
Taaramae losgereden?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:47 schreef Chiappucci het volgende:
De Gendt met een zegetocht van 35 km.
Erg vervelende gast inderdaad, past niet bij het wielrennen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:04 schreef Szura het volgende:
Ik vind die commentator op de NOS maar een schreeuwerd
Er lag daar al een renner op de grond, de motor stond er gewoon bij om die renner de beschermen tegen voorbijkomend verkeer.quote:
Iemand met enige ervaring gaat op een andere plek waarschuwen dat er een gevaar is bij 't uitkomen van de bocht.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Anders waren ze over de wielrenner gestruikeld die een meter verderop lag.
anders waren ze op dat betonnen paaltje erachter geknaltquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Er lag daar al een renner op de grond, de motor stond er gewoon bij om die renner de beschermen tegen voorbijkomend verkeer.
Als ze gewoon de bocht goed namen waren ze nergens opgeknaldquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:13 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
anders waren ze op dat betonnen paaltje erachter genkalt
En hoe lang lag die renner er al? Was er al tijd om iets verder op te gaan staan om te waarschuwen?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Iemand met enige ervaring gaat op een andere plek waarschuwen dat er een gevaar is bij 't uitkomen van de bocht.
Je kunt er van uit gaan dat die renner in het peloton zat. Het peloton zat 40-50 seconden voor de groep Leipheimer.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:14 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En hoe lang lag die renner er al? Was er al tijd om iets verder op te gaan staan om te waarschuwen?
Dat is de meest recente, van na de tdu.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:33 schreef UltraR het volgende:
Vacans is wel bizar goed bezig zeg. Zullen ook wel een mooie sprong gaan maken in het UCI Worldtour klassement.
Is dat klassemen trouwens ergens up to date te zien? Op de UCI website dateert hij van 22 jan.![]()
Die wordt gebaseerd op de WT-ranking ja, maar wel op basis van de renners die starten. De Gendt (en ook Larsson) pakken niet eens zoveel punten voor de ranking, de eindklassementen zijn daarvoor veel belangrijker. Westra gaat wel heel veel punten pakken, maar weet niet of hij start in de klassiekers.quote:
Na 22 januari zijn er dan ook geen WT koersen meer gereden. Nu pas met de Tirreno en Parijs-Nice gaat de ranking weer veranderen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:33 schreef UltraR het volgende:
Vacans is wel bizar goed bezig zeg. Zullen ook wel een mooie sprong gaan maken in het UCI Worldtour klassement.
Is dat klassemen trouwens ergens up to date te zien? Op de UCI website dateert hij van 22 jan.![]()
Ok , dat verklaart het lossen van Taaramae vandaag. Desalniettemin een puike prestatie van De Gendt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:42 schreef Marcoss het volgende:
Taaramae is na de 1ste rit ziek geworden ja, werd mede daardoor ook al helemaal zoek gereden in de rit met de waaiers. Vond het al knap dat hij de aanval zocht vandaag.
En ook nog gevallen vandaag. Bij het over de finish komen zag je een grote wond op zijn knie.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:42 schreef Marcoss het volgende:
Taaramae is na de 1ste rit ziek geworden ja, werd mede daardoor ook al helemaal zoek gereden in de rit met de waaiers. Vond het al knap dat hij de aanval zocht vandaag.
Edit: hij heeft hem ondertussen verwijderd zie ik nettwitter:LeviLeipheimer twitterde op zaterdag 10-03-2012 om 19:10:551st crash was my own fault, 2nd crash someone plowed into back of me as Movistar attacked, 3rd crash was bound to happen thnx to Movistar reageer retweet
Misschien heeft hij de fysieke capaciteiten ervoor (hoewel dat eigenlijk uitsluitend op 2 goede Tourdagen gebaseerd is), maar zijn probleem is dat hij nauwelijks in een peloton kan rijden, in het begin van een grote ronde (en in praktisch alle klassiekers) moet je erg goed kunnen wringen. Als hij dat niet snel onder de knie krijgt (en er zijn weinig renners die daar echt in verbeteren) zie ik hem nooit echt meedoen in een grote ronde of een klassieker. Dat is natuurlijk ook de reden dat 90% van zijn goede prestaties uit lange aanvallen en ander individueel werk (tijdritten) bestaat.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:36 schreef Pedroso het volgende:
Toch wel indrukwekkend om Taramae zoek te rijden bergop, dat doen hem niet veel na.
Sowieso vind ik De Gendt de meest beloftevolle Belg w.b. het rondewerk. Is ook de enige van de Lage Landen waarin ik een potentiële (grote) Rondewinnaar zie.
Omdat voor elkaar te krijgen, moet hij deze tijdrit wellicht winnen.quote:Op zondag 11 maart 2012 10:31 schreef Leatherface het volgende:
Zou mooi zijn als Westra de eindzege kan pakken, hoewel zijn Parijs-Nice toch al geslaagd is.
Huidige tussenstand aan de meet.quote:1. MONCOUTIE David 57 COFIDIS LE CREDIT EN LIGNE 00:20:11
2. DE CLERCQ Bart 194 LOTTO-BELISOL TEAM 00:20:56 00:00:44
3. PATE Danny 23 SKY PROCYCLING 00:21:30 00:01:18
4. MATE MARDONES Luis Angel 56 COFIDIS LE CREDIT EN LIGNE 00:21:34 00:01:22
5. BILLE Gaëtan 193 LOTTO-BELISOL TEAM 00:21:47 00:01:35
6. NIERMANN Grischa Jan 94 RABOBANK CYCLING TEAM 00:22:32 00:02:20
7. CAZAUX Pierre 64 EUSKALTEL - EUSKADI 00:22:34 00:02:22
8. HUSHOVD Thor 161 BMC RACING TEAM 00:22:35 00:02:23
9. JEROME Vincent 126 TEAM EUROPCAR 00:22:40 00:02:28
10. GARCIA AMBROA Ricardo 65 EUSKALTEL - EUSKADI 00:22:49 00:02:37
Ik sluit het niet uit. Westra is in behoorlijk goede doen.quote:Op zondag 11 maart 2012 10:43 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Omdat voor elkaar te krijgen, moet hij deze tijdrit wellicht winnen.
Podium lijkt me wel zeker, hopen op die 1e plek.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:44 schreef Van_Poppel het volgende:
Ben benieuwd wat Westra kan. Met deze uitgangspositie moet het podium mogelijk zijn.
als je kijkt naar hoe beiden fietsen op dit moment zal je dat wel denken jaquote:Op zondag 11 maart 2012 14:28 schreef Van_Poppel het volgende:
Wiggins gaat dit met 2 vingers in de neus winnen!!
hij is 4 kilo afgevallenquote:Op zondag 11 maart 2012 14:36 schreef Coelho het volgende:
Is Westra nou zo ineens goed geworden, of is hij altijd al een groot talent geweest?
is afgevallen, tijdrijden kon hij al, nu ook beter bergopquote:Op zondag 11 maart 2012 14:36 schreef Coelho het volgende:
Is Westra nou zo ineens goed geworden, of is hij altijd al een groot talent geweest?
wordt lastig, wordt naar het eind toe minder stijllquote:
Ja, da's niet genoeg, hè.quote:
quote:Op zondag 11 maart 2012 14:37 schreef DutchSL het volgende:
Hij gaat dus Paris-Nice verliezen omdat hij niet door reed op Mende
Omdat het niet vlak is.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Waarom rijden ze niet met hun TT fietsen?
Roepen dat hij het nooit kan redden en dat Westra gewonnen heeft, terwijl er geen tijd in beeld is en er nog een kilometer te gaan is. Dat is geen chauvinisme, maar stupidismequote:
Stupide was idd ook het woord wat bij mij op kwam.:')quote:Op zondag 11 maart 2012 14:45 schreef DutchSL het volgende:
Roepen dat hij het nooit kan redden en dat Westra gewonnen heeft, terwijl er geen tijd in beeld is en er nog een kilometer te gaan is. Dat is geen chauvinisme, maar stupidisme
stonden dik vijf minuten voor, dus dat lijkt me het probleem niet idd. Prachtige ronde voor ze. Ook al veeeeeel meer punten in de WorldTour dan vorig jaar volgens mijquote:Op zondag 11 maart 2012 14:48 schreef Remzz het volgende:
Volgensmij wint Vancansoleil het ploegenklassement. Wat een prestatie voor die ploeg, 3 etappe's, bergtrui en een 2e plek algemeen.
Vorig jaar konden ze geen klassementen rijden dus dit scheelt nogal ja.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:51 schreef franklop het volgende:
[..]
stonden dik vijf minuten voor, dus dat lijkt me het probleem niet idd. Prachtige ronde voor ze. Ook al veeeeeel meer punten in de WorldTour dan vorig jaar volgens mij
Overduidelijk protégé van Herbert, ongelofelijke zwetserige speculant, trieste commentator zonder kennis van zaken inderdaad... Ongelofelijk waar ze die gast vandaan halen...quote:Op zondag 11 maart 2012 14:45 schreef DennisDeBengel het volgende:
Die Joris zit soms ook bij het schaatsen, altijd voorbarige conclusies trekken en hij heeft het altijd fout. Wat een drol.
Vandaag en gisteren geen NOS gekeken vanwege Ducrot, daarvoor wel, maar ik kan Joris nauwelijks op een fout betrappen en heb ook totaal niet de indruk dat hij geen kennis van zaken heeft.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:53 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Overduidelijk protégé van Herbert, ongelofelijke zwetserige speculant, trieste commentator zonder kennis van zaken inderdaad... Ongelofelijk waar ze die gast vandaan halen...
Klopt vind ik ook hoor, prima commentator. Leuk dat enthousiasme bij die eerste tussentijd mag ook wel vind ik.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
Vandaag en gisteren geen NOS gekeken vanwege Ducrot, daarvoor wel, maar ik kan Joris nauwelijks op een fout betrappen en heb ook totaal niet de indruk dat hij geen kennis van zaken heeft.
Heb me er prima mee vermaakt inderdaad vandaag.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:57 schreef Remzz het volgende:
[..]
Klopt vind ik ook hoor, prima commentator. Leuk dat enthousiasme bij die eerste tussentijd mag ook wel vind ik.
DIE DEKSELSE WESTRA!!!quote:Op zondag 11 maart 2012 14:58 schreef Evertjan het volgende:
Ik wil Evert ten Napel terug als wielercommentator
quote:Op zondag 11 maart 2012 14:58 schreef Evertjan het volgende:
Dat was briljant met die dekselse Contador die helemaal vetgemest werd.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:58 schreef Evertjan het volgende:
quote:Op zondag 11 maart 2012 14:58 schreef Evertjan het volgende:
Ze reden beide in de regen, zal vrijwel niets uitgemaakt hebben...quote:Op zondag 11 maart 2012 14:50 schreef franklop het volgende:
Ben benieuwd wat die regen heeft uitgemaakt in de proloog, westra bleef daar toch wel stukje achter wiggins. Wellicht wat minder goed verkend?
Als Westra minder verkend heeft dan kan dat wel hebben uitgemaakt. Maar dat zullen we nooit wetenquote:Op zondag 11 maart 2012 18:18 schreef Tricycle het volgende:
[..]
Ze reden beide in de regen, zal vrijwel niets uitgemaakt hebben...
Het podium halen in Parijs-Nice was één van zijn grote doelen, dus ik mag hopen dat hij dat wel heeft gedaan.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:27 schreef franklop het volgende:
[..]
Als Westra minder verkend heeft dan kan dat wel hebben uitgemaakt. Maar dat zullen we nooit weten
Neuh dat is BMC. En by far BMC. Ook een bij elkaar geraapt zooitje dat voorlopig nog geen platte prijs gereden heeft. Rabo kan je moeilijk een team noemen dat bij elkaar gekocht is. Juist eerder totaal het tegenovergestelde.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:04 schreef TLC het volgende:
Rabo is zo n beetje het PSV van het wielrennen
Met dat verschil dat er in BMC wel echte toppers rijden, die gaan gewoon dit seizoen de nodige grote prijzen binnen halen.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Neuh dat is BMC. En by far BMC. Ook een bij elkaar geraapt zooitje dat voorlopig nog geen platte prijs gereden heeft. Rabo kan je moeilijk een team noemen dat bij elkaar gekocht is. Juist eerder totaal het tegenovergestelde.
Het hele seizoen lang geen enkele koers winnen is dan ook een kunst op zich.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
En zelfs als die 3 niet winnen, hebben ze nog Ballan en Van Avermaet. En misschien Van Garderen en Phinney in andere koersen.
Hij heeft nog wel 10 jaar hoor, als zijn fysieke gesteldheid het een beetje houdt.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:28 schreef franklop het volgende:
Blijft toch jammer dat Westra zich nu 'pas' echt gaat profileren. Beetje a la Dekker, die er ook pas laat achter kwam dat hij klassiekers e.d. kon winnen
Horner en Voigt zijn uitzonderingen hè.quote:Op maandag 12 maart 2012 13:51 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hij heeft nog wel 10 jaar hoor, als zijn fysieke gesteldheid het een beetje houdt.
Je vraagt je ook af wat het had kunnen worden als hij niet die periode was gestopt om te gaan werken. Al had hij dan misschien niet de motivatie/geldingsdrang gehad die hij nu wel heeft.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:28 schreef franklop het volgende:
Blijft toch jammer dat Westra zich nu 'pas' echt gaat profileren. Beetje a la Dekker, die er ook pas laat achter kwam dat hij klassiekers e.d. kon winnen
Ja idd, maar ja de vraag is of als ie door was gegaan of dat ie dan nu uberhaupt nog aan het fietsen was.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je vraagt je ook af wat het had kunnen worden als hij niet die periode was gestopt om te gaan werken. Al had hij dan misschien niet de motivatie/geldingsdrang gehad die hij nu wel heeft.
Precies. Samenvatting: het is mooi hoe het nu gaatquote:Op maandag 12 maart 2012 15:05 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja idd, maar ja de vraag is of als ie door was gegaan of dat ie dan nu uberhaupt nog aan het fietsen was.
Klopt, je kan er inderdaad nog niet zo veel over zeggen. Maar Westra vind ik wel een type Voigt.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:47 schreef Zelva het volgende:
[..]
Horner en Voigt zijn uitzonderingen hè.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |