abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108894250
Hallo :W

TS moet helaas een bril :'( Omdat de wereld van de brillenzaken nieuw is voor TS zoekt deze een ervaringsdeskundige. Ik heb afgelopen week een bril gekocht bij Eye Wish en in het verkoopproces kwam de verkoper met de suggestie om een brilverzekering af te sluiten. Kosten zijn op zich te doen (20 euro voor 2 jaar) en daarvoor krijg je bij beschadiging 80% vergoed en bij diefstal 60%. Zie toelichting hier: http://www.eyewishgroeneveld.nl/service/dubbelzeker.html

Nu vraag ik mij af of het zinvol is zo'n verzekering af te sluiten. Daarmee bedoel ik niet de afwegen tussen risico lopen en niet verzekeren of wel. Die kan ik zelf maken. Het gaat mij er meer om de vraag of je niet al verzekert bent voor dergelijke zaken bij bijvoorbeeld je inboedel of aansprakelijkheidsverzekering. Kortom ga je je dubbelverzekeren met zo'n polis of niet?

Ook ben ik benieuwd of anderen een dergelijke verzekering hebben en wat de ervaringen bij eventuele aanspraak zijn.

Alvast bedankt!
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_108894416
Het zal onzin zijn,
daarnaast als je het dan toch wilt,
kijk even in de voorwaarden welke beschadigingen worden vergoed,
is dat alleen op het glas of ook op het montuur?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:24:27 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_108894420
quote:
Het gaat mij er meer om de vraag of je niet al verzekert bent voor dergelijke zaken bij bijvoorbeeld je inboedel of aansprakelijkheidsverzekering.
Je inboedelverzekering kan je alleen maar achterkomen door de polis door te lezen.
Je AVP dekt uiteraard niet schade aan eigen bezittingen. Als iemand anders je bril sloopt is diegene daarvoor verantwoordelijk.

Ik weet hoe ik met zonnebrillen om ga:
-dure verlies ik of ga ik op zitten
-goedkope ga ik nooit op zitten, ik kan ze alsnog verliezen maar dan vind ik ze een dag later weer terug op een bankje langs de weg
censuur :O
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 09:27:58 #4
34726 Fratz
Max
pi_108894509
Ik heb al jaren een bril en er is nog nooit wat mee gebeurd. Ik weet niet hoe ruig jij leeft, maar ik zou die verzekering lekker laten.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_108894710
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:27 schreef Fratz het volgende:
Ik heb al jaren een bril en er is nog nooit wat mee gebeurd. Ik weet niet hoe ruig jij leeft, maar ik zou die verzekering lekker laten.
Dit.
En wie jat er nou een bril :')
  † In Memoriam † vrijdag 9 maart 2012 @ 09:46:21 #6
34726 Fratz
Max
pi_108895045
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:34 schreef emzor1994 het volgende:

[..]

Dit.
En wie jat er nou een bril :')
Ja daar dacht ik ook net aan! Ik wens die ene inbreker veel plezier met mijn -7! :D
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_108895137
Je tas kan natuurlijk wel gestolen worden en als de bril daarin zit is het een mogelijkheid. Diefstal is ook niet zo interessant gaat er meer om bij beschadigen e.d. Heb geen idee hoe snel je een kras op het glas krijgt. Bijvoorbeeld bij het bukken en je niet bewust zijn van je bril..
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
pi_108895173
Als je bij een goede opticien zit zullen kleine beschadigingen gewoon gerepareerd worden en kijk is hoevaak jouw verzekering een bril dekt, ik mag bijvoorbeeld elk jaar en nieuwe bril voor (?)euro en heb een reserve bril, dus ik neem nooit een verzekering
pi_108895195
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:49 schreef secondant het volgende:
Je tas kan natuurlijk wel gestolen worden en als de bril daarin zit is het een mogelijkheid. Diefstal is ook niet zo interessant gaat er meer om bij beschadigen e.d. Heb geen idee hoe snel je een kras op het glas krijgt. Bijvoorbeeld bij het bukken en je niet bewust zijn van je bril..
Tja ik weet niet hoe jij normaal met je spullen omgaat, maar ik heb al iets van 8 jaar een bril, is nog nooit iets mee gebeurd (heb wel 1 keer een nieuwe genomen, omdat mijn ogen achteruit waren gegaan)
pi_108895711
Valt weinig op aan te merken. Je zit alleen wel vast aan Eyewish voor een nieuwe bril als je huidige bril gestolen, kwijt of beschadigd raakt.
Clausule 5 heeft het over roekeloos gedrag, vraag is wat daar onder valt.

Op zich is 20 euro niet veel maar de kans op beschadiging zul je toch zelf moeten inschatten.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:20:59 #11
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_108896287
Net zo zinloos als een verzekering voor je mobiel.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:42:00 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_108897108
Ik zou het niet doen. Een beetje een goede bril beschadigt ook weer niet zo snel en bovendien is het risico te dragen. Ik bedoel als het toch kapot gaat is een bril niet onoverkomelijk duur.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:43:16 #13
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_108897155
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:05 schreef Deetch het volgende:
Valt weinig op aan te merken. Je zit alleen wel vast aan Eyewish voor een nieuwe bril als je huidige bril gestolen, kwijt of beschadigd raakt.
Clausule 5 heeft het over roekeloos gedrag, vraag is wat daar onder valt.

Op zich is 20 euro niet veel maar de kans op beschadiging zul je toch zelf moeten inschatten.
En schade door slijtage is ook nog uitgesloten. Blijft er weinig over wat nog wel gedekt is. Helemaal omdat de verzekering maar 2 jaar loopt, en er ook nog een behoorlijk eigen risico aanwezig is.
pi_108898858
Ik heb ooit me bril laten vallen. En daar konden me glazen niet zo goed tegen...

Gewoon via de verzekering een nieuwe gekregen.
pi_108930534
je eerste bril gaat altijd vaak kapot.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:52:34 #16
297051 schaal_9
Caissière B
pi_108939523
Gewoon geldklopperij, ik ben er ook een keer ingegrapt toen ik een telefoon kocht. En vergeet ook het eigen risico niet.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:53:07 #17
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_108939537
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:52 schreef schaal_9 het volgende:
Gewoon geldklopperij, ik ben er ook een keer ingegrapt toen ik een telefoon kocht. En vergeet ook het eigen risico niet.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:58:51 #18
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_108939682
Het is weer het oude liedje: verzeker alleen die dingen/gebeurtenissen die je niet zelf kan betalen.
Een nieuwe bril nodig hebben is niet iets waar je failliet van zou raken. Onzinnige geldklopperij dus.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_108941941
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:17 schreef secondant het volgende:
Hallo :W

TS moet helaas een bril :'( Omdat de wereld van de brillenzaken nieuw is voor TS zoekt deze een ervaringsdeskundige. Ik heb afgelopen week een bril gekocht bij Eye Wish en in het verkoopproces kwam de verkoper met de suggestie om een brilverzekering af te sluiten. Kosten zijn op zich te doen (20 euro voor 2 jaar) en daarvoor krijg je bij beschadiging 80% vergoed en bij diefstal 60%. Zie toelichting hier: http://www.eyewishgroeneveld.nl/service/dubbelzeker.html

Nu vraag ik mij af of het zinvol is zo'n verzekering af te sluiten. Daarmee bedoel ik niet de afwegen tussen risico lopen en niet verzekeren of wel. Die kan ik zelf maken. Het gaat mij er meer om de vraag of je niet al verzekert bent voor dergelijke zaken bij bijvoorbeeld je inboedel of aansprakelijkheidsverzekering. Kortom ga je je dubbelverzekeren met zo'n polis of niet?

Ook ben ik benieuwd of anderen een dergelijke verzekering hebben en wat de ervaringen bij eventuele aanspraak zijn.

Alvast bedankt!
In principe ben je voor een bril verzekerd bij je zorgverzekeraar. Het hangt af van de zorgverzekeraar: sommige vergoeden bijv. één hans-anders bril per 2 jaar, anderen bijv. 80% van de werkelijke kosten tot 200 euro per 4 jaar, enzovoort. Ik neem altijd gelijk 2 brillen (1 reservebril) eens in de paar jaar. Als er dan met eentje iets gebeurt, ja nouja heb je de reserve nog. Bij mij zijn de glazen alleen al snel zo'n 300 euro, en duren een maand om te maken, dus ik heb zéker 2 brillen nodig; anders zou ik gewoon een maand niet kunnen werken, autorijden, etc. Als je 2 brillen hebt, is je bril verzekeren wat overbodig...
De brilverzekering op je zorgpolis valt meestal in de aanvullende dekking, en kost je geen eigen risico.

Als iemand anders je bril sloopt, en die is aansprakelijkheids-verzekerd, dan zal diegene dat wel op de eigen polis kunnen claimen. Het punt is wel dat dat soort verzekeringen vaak een eigen risico van 100-200 euro kennen, en laat dat nou ook ongeveer de prijs van een bril zijn (tenminste, als je een beetje ingewikkelde correctie nodig hebt; als je iets simpels hebt zoals -2 of +3 sferisch zou je geen verzekering moeten nemen; die kosten echt geen drol).
pi_108942504
Brillen vallen niet in de basisverzekering.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 10 maart 2012 @ 17:20:41 #21
323439 HetKlusKonijn
pi_108943438
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Brillen vallen niet in de basisverzekering.
Uiteraard niet, want het is een niet-noodzakelijke voorziening. Een doodnormaal brilletje bij de hansanders kun je echt wel zelf betalen.

Het is natuulijk anders als je een heel ingewikkelde/zware afwijking hebt zodat die bril sowieso behoorlijk duur zou worden - daarvoor bestaan er de aanvullende verzekeringen (hoewel ik me ook in dat geval afvraag of je het niet beter zelf kan betalen van de uitgespaarde premies).
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_108944105
Nee, want ik heb dus zo'n dure bril en feitelijk kost mijn aanvullende zorgverzekeraar me 5 euro in de maand extra als ik de uitgespaarde kosten van de bril meereken. Daar komt bij dat de aanvullende verzekering veel méér vergoedt dan brillen alleen.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 17:54:09 #23
323439 HetKlusKonijn
pi_108944311
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:46 schreef Sessy het volgende:
Nee, want ik heb dus zo'n dure bril en feitelijk kost mijn aanvullende zorgverzekeraar me 5 euro in de maand extra als ik de uitgespaarde kosten van de bril meereken. Daar komt bij dat de aanvullende verzekering veel méér vergoedt dan brillen alleen.
Dan ben jij dus een van de mensen die terecht een aanvullende verzekering heeft afgesloten. Maar velen doen dit klakkeloos zonder eerst zelf een rekensommetje te maken of eea wel 'loont'.

Maar goed, allemaal off-topic. Wat TS zich moet afvragen is of zo'n extra verzekering van de bril zèlf wel 'nuttig' is, en ik ben van mening dat als je de premie, de duur, en de kleine lettertjes (eigenrisico, uitsluitingen e.d.) in aanmerking neemt, dit hoogstwaarschijnlijk niet het geval zal zijn.
Tenzij je natuurlijk zo'n onhandige stumper/pechvogel bent waar altijd alles 'kapot' gaat. Mijn ervaring is dat als je ook maar een beetje voorzichtig bent je heel erg lang kan doen met een bril zonder schade op te lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')