http://www.powned.tv/nieu(...)gebedsruimte_op.htmlquote:Op de Haagse Hogeschool is een conflict ontstaan over de gebedsgelegenheid op de school. Studenten bidden daar in het trapgat omdat de school tot op heden geen aparte ruimte daarvoor beschikbaar wil stellen, meldt de NOS.
Falko Evers voert namens de Haagse islamitische studenten actie voor een speciale gebedsruimte. Nu bidden volgens hem dagelijks 300 tot 500 studenten in het trapgat. Ze laten de matjes die ze nodig hebben voor het gebed liggen, maar sinds een half jaar worden die steeds weggehaald.
De hogeschool wilde tot voor kort niets weten van een speciale gebedsruimte vanwege het openbare karakter van de opleiding. Gisteren liet de voorzitter van het CvB, Rob Brons, weten nu wel bereid te zijn om met studenten te gaan praten.
Eerder deze maand ontstond op de Hogeschool van Amsterdam discussie over een gebedsruimte voor moslims. Daar weigert het college van bestuur toestemming te geven om gebedsruimtes in te richten, omdat dat niet tot de taken van een openbare instelling zou horen.
Lijkt me ook ja. Maar de baardmannen gaan gewoon door met provoceren en ruzie zoeken totdat er een paar ze de trap af schoppen en ze je met 500 man ff aanpakken. Wat dan te doen? Politie erbij? 500 man van school af schoppen?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:45 schreef DustPuppy het volgende:
Dit is inderdaad niet de taak van de school. Lijkt me simpel
Nee, ze eisen iets op dat in hun vaderland de normaalste zaak van de wereld is, maar hier niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:51 schreef Stokstaart het volgende:
Moslims hebben toch recht op een gebedsruimte? Je weet dat ze 3x per dag moeten bidden, moeten ze dan thuis gaan bidden?
En wat als 30% van je klanten/leerlingen ergens behoefte aan heeft? Negeer je ze dan?
Heel makkelijk praten zo, mee praten met de feiten.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:51 schreef Stokstaart het volgende:
Moslims hebben toch recht op een gebedsruimte? Je weet dat ze 3x per dag moeten bidden, moeten ze dan thuis gaan bidden?
En wat als 30% van je klanten/leerlingen ergens behoefte aan heeft? Negeer je ze dan?
Het is net de PVVquote:Zeiken zeiken drammen drammen dwarsliggen dwarsliggen, haat kweken, ruzie zoeken etc etc etc
Het is volgens mij een principiële kwestie, gezien het een openbare school betreft. Sowieso, religie in het hoger onderwijsquote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:51 schreef Stokstaart het volgende:
Die punten hebben ze bij de pvv al een tijd niet meer in de mond genomenquote:
Volgens mij leven we in een land waar we vrijheid van religie kennen. Als er ergens behoefte is aan gebedsruimte lijkt het me niet meer dan fatsoenlijk dat je dit als school dan faciliteert?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:56 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Heel makkelijk praten zo, mee praten met de feiten.
Maar het is ook een keuze van een moslim, en dan kan je ook verwachten dat je daar tegen aanloopt.
Straks gaat iedereen eisen stellen, je krijgt zo alleen maar verdeling onder de mensen.
Dat houd dan niet meteen in dat je ook aan de eisen moet voldoen die een religie graag op prijs stelt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Volgens mij leven we in een land waar we vrijheid van religie kennen. Als er ergens behoefte is aan gebedsruimte lijkt het me niet meer dan fatsoenlijk dat je dit als school dan faciliteert?
Waarom doet men zo enorm verkrampt. Geef die mensen een gebedsruimte. Vanuit welk intolerant principe zou dit ongewenst zijn?
Let wel dat veel scholen kampen met een ruimtegebrek. Lokalen of aparte ruimtes zijn schaars en dan moet je kijken wat de hoogste prioriteit heeft. Imo is dat de ruimtes gebruiken ten behoeve van educatie en niet voor reliegie. Maar als het straks mooi weer is kunnen ze naar buiten, dus dat is sowieso even een tijdelijke oplossingquote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Volgens mij leven we in een land waar we vrijheid van religie kennen. Als er ergens behoefte is aan gebedsruimte lijkt het me niet meer dan fatsoenlijk dat je dit als school dan faciliteert?
Waarom doet men zo enorm verkrampt. Geef die mensen een gebedsruimte. Vanuit welk intolerant principe zou dit ongewenst zijn?
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. De Hogeschool is een openbare school en heeft geen religieuze achtergrond. Als ze hieraan toegeven zouden ze ook voor een synagoge voor Joden moeten zorgen, of een kerk voor Christenen. Ik vind als ze zo graag willen bidden onder schooltijd dan gaan ze maar naar een moskee ergens in de buurt die zal er vast wel zijn.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Uiteraard.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:03 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Dat houd dan niet meteen in dat je ook aan de eisen moet voldoen die een religie graag op prijs stelt.
En sowieso is dit helemaal niet het juist moment om nu ineens aan die verzoeken te voldoen.
Ik denk dat je nu alleen maar de christen en de katholieken tegen je zal krijgen.
Die willen ook wel een aparte ruimte voor hun religie.
Je praat wel erg makkelijk stokstaart, je lijkt wel een verkoper.
Van wie?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:51 schreef Stokstaart het volgende:
Moslims hebben toch recht op een gebedsruimte?
Is er ook een Islamitische Hogeschool dan waar ze kunnen uitwijken? Moslims moeten (correct me if I'm wrong) een aantal keer overdag bidden van hun geloof.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ben ik het toch niet helemaal mee eens. De Hogeschool is een openbare school en heeft geen religieuze achtergrond. Als ze hieraan toegeven zouden ze ook voor een synagoge voor Joden moeten zorgen, of een kerk voor Christenen. Ik vind als ze zo graag willen bidden onder schooltijd dan gaan ze maar naar een moskee ergens in de buurt die zal er vast wel zijn.
Het is een openbare school. Het is nu juist de bedoeling daarvan dat er geen door de school gefaciliteerde religieuze voorzieningen zijn.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Recht op vrijheid van godsdienst.quote:
Je mag je racistisch gebral voor je houden. Viel me in de OP al op dat je graag overdrijft en dingen beweert die helemaal niet naar voren komen uit het feitelijke artikel.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het is een openbare school. Het is nu juist de bedoeling daarvan dat er geen door de school gefaciliteerde religieuze voorzieningen zijn.
En bitch please, ga niet over intolerantie zeiken als je het over moslims hebt, want als er 1 intolerante groep rondloopt....
Zoals ik al eerder opmerkte, er is vast wel eens moskee in de buurt waar ze kunnen gaan bidden. Ik vind niet dat een Hogeschool die geen religieuze achtergrond heeft, opeens een gebedsruimte moet gaan inrichten of het nu voor Joden, Christenen of Moslims is.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Is er ook een Islamitische Hogeschool dan waar ze kunnen uitwijken? Moslims moeten (correct me if I'm wrong) een aantal keer overdag bidden van hun geloof.
Dus als een groot aantal leerlingen Moslim is lijkt het me vanuit het kader van de klantvriendelijkheid nogmaals niet meer dan normaal dat je iets regelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |