Een 535d met een sjippie schijnt net zo rap te zijn als de oude V10 M5.. dan moet je inderdaad van serieus goeden huize komen jaquote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:06 schreef ß het volgende:
Ja, die uitzending van BODW deze week. Er trekt een bmw 535 vol op. Zegt die agent:"Ik heb een T6, maar ik kon u toch niet bijhouden."
mooie aanbesteding hoor.
Tegen een Koenigsegg, Pagani, Ferrari, Lamborghini, Porsche, Bugatti etc etc etc ook niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 01:09 schreef Stokstaart het volgende:
Tegen een RS6 of M5 maken ze nog steeds geen kans.
Precies.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 01:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Tegen een Koenigsegg, Pagani, Ferrari, Lamborghini, Porsche, Bugatti etc etc etc ook niet.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 01:20 schreef Stokstaart het volgende:
Gaat een beetje om dit artikel:
http://www.autoblog.nl/ar(...)vallen-met-m5-en-rs6
Ze hadden dan beter een RS6 of zo kunnen kiezen. Al zullen ze wel weer contracten hebben met Volvo.
Ergens gelezen dat ze een contract met VW hadden trouwens?
als ze echt bazen zijn dan fixen ze M550d's. Knappe jongen als je dat bijhoudt, aangezien de agenten die daarin rijden meestal bijzonder goed weten om te gaan met die power.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een 535d met een sjippie schijnt net zo rap te zijn als de oude V10 M5.. dan moet je inderdaad van serieus goeden huize komen ja
Audi RS6 is nieuw niet meer te koop voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 01:20 schreef Stokstaart het volgende:
Gaat een beetje om dit artikel:
http://www.autoblog.nl/ar(...)vallen-met-m5-en-rs6
Ze hadden dan beter een RS6 of zo kunnen kiezen. Al zullen ze wel weer contracten hebben met Volvo.
Een C63 AMG is al ruim voldoende.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:21 schreef H-D het volgende:
Hoewel ik wel Volvo fan ben is het idd dat je er nog zat auto's nog wel uit gereden wordt denk ik.
Ik denk dat een fraaie S of E AMG je er vol uittrekt met je T6. Eigenlijk door een 'gewone' S500 ook al wel..
Er zal wel een aanbesteding zijn geweest waaruit Volvo het beste uit de vergelijking naar voren kwam.quote:Beter hadden ze zelf ook BMW's besteld, paar 550i's ofzo.
Eens. Ze hadden dikker moeten zijn.quote:Edit: Nu ik erover nadenk wordt je er door tè veel auto's gewoon nog uitgeredenAlle wat zwaarder gemotoriseerde versies van niveau A6/BMW 5/ Jaguar XF/ Mercedes E en hoger laten je gewoon stof happen.
Klopt. Dat is al voldoende idd. Best wel jammer. En er zal inderdaad wel een aanbesteding zijn geweest. Mag natuurlijk ook niet te veel kosten. Een aantal van die 550i's touring bijvoorbeeld kost natuurlijk heel wat meer dan een aantal V70 's T6.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:28 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Een C63 AMG is al ruim voldoende.
[..]
Er zal wel een aanbesteding zijn geweest waaruit Volvo het beste uit de vergelijking naar voren kwam.
[..]
Eens. Ze hadden dikker moeten zijn.
Ford Focus RSquote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
weden dat een focus sneller is, een door de fabriek gebouwde focus wel te verstaan
Ze betalen geen BPM en BTW neem ik aan.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:44 schreef blup het volgende:
Wat zijn die volvo's trouwens fors aan de prijs zeg, 66k! Koop je een knappe C350 estate, E350, 535i 335i voor... sneller en zuiniger.
alleen op een gravelbaantjequote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
weden dat een focus sneller is, een door de fabriek gebouwde focus wel te verstaan
Ze hebben er 11 andere auto's voor weggedaan las of hoorde ik ergensquote:
Geruchten gaan dat de wagens alleen op papier bij Polestar getuned zijn en dat ze allemaal bij Rica gestaan hebben. Vermogen zou op 370pk zitten, met een top van 270.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Dat snap ik wel, deze jongens verbruiken nogal wat brandstof bij het vol gas rijden.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 00:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ze hebben er 11 andere auto's voor weggedaan las of hoorde ik ergens
Het draait neit alleen om de snelheid van je voertuig. Voertuigbeheersing is goud waard, en die jongens die in deze auto's rijden kunnen wel een aardig potje sturen. Ook moet je rekening houden met omstanders en dat houdt in dat je af en toe eieren voor je geld moet kiezen of een alternatief bedenken zoals bijv. een file veroorzaken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:21 schreef H-D het volgende:
Hoewel ik wel Volvo fan ben is het idd dat je er nog zat auto's nog wel uit gereden wordt denk ik.
Ik denk dat een fraaie S of E AMG je er vol uittrekt met je T6. Eigenlijk door een 'gewone' S500 ook al wel..
Beter hadden ze zelf ook BMW's besteld, paar 550i's ofzo.
Edit: Nu ik erover nadenk wordt je er door tè veel auto's gewoon nog uitgeredenAlle wat zwaarder gemotoriseerde versies van niveau A6/BMW 5/ Jaguar XF/ Mercedes E en hoger laten je gewoon stof happen.
De politie mag kort gezegd gewoon de verkeersregels overtreden als ze in achtervolging zijn hr?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:08 schreef Chamastya het volgende:
De politie moet zich nog steeds aan de regeltjes houden waar een crimineel zijn gang kan gaan want die heeft meer te verliezen dan de agent die achter hem aan zit.
Dàt is waarquote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:11 schreef fathank het volgende:
[..]
Het draait neit alleen om de snelheid van je voertuig. Voertuigbeheersing is goud waard, en die jongens die in deze auto's rijden kunnen wel een aardig potje sturen. Ook moet je rekening houden met omstanders en dat houdt in dat je af en toe eieren voor je geld moet kiezen of een alternatief bedenken zoals bijv. een file veroorzaken.
Check die remschijven in de foto die bietelboer post. Als je zoiets ziet weet je zeker dat je geen burgerlullenbak tegenover je hebt staan. Een Porsche is in deze tijden van recessie totaal niet te verantwoorden naar de burger.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:59 schreef Apekoek het volgende:
Mja Volvo's blijven ontzettende burgerlullenbakken. Niets aan, burgelijkheid ten top. De porsche vd politie was des tijds 100x indrukwekkender.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:07 schreef Wisheh het volgende:
Wat zou ik toch graag met een Nissan GT-R zon VROS auto in me spiegel zien en dan vol gas er vandoor gaan. Totally worth it. Helaas rij ik nu zelf ook Volvo (een C30) en vol gas bij mij is kwart gas bij hun.
Dat is de plastic beschermkap die over de remmen zit tijdens het transport. Is bij elke Volvo gelijk.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Check die remschijven in de foto die bietelboer post. Als je zoiets ziet weet je zeker dat je geen burgerlullenbak tegenover je hebt staan.
Exact. En daarbij, Volvo is en blijft een burgerlullen bak, daar maak je nooit indruk mee.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:53 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dat is de plastic beschermkap die over de remmen zit tijdens het transport. Is bij elke Volvo gelijk.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:53 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Dat is de plastic beschermkap die over de remmen zit tijdens het transport. Is bij elke Volvo gelijk.
Ik vind de KLPD altijd wel indruk maken, ongeacht de auto waarin ze rijden. Het heeft ook altijd effect, mensen houden zich direct aan de regelsquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:54 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Exact. En daarbij, Volvo is en blijft een burgerlullen bak, daar maak je nooit indruk mee.
Ja precies, maar dat heeft inderdaad niets met Volvo zelf te maken.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:00 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik vind de KLPD altijd wel indruk maken, ongeacht de auto waarin ze rijden. Het heeft ook altijd effect, mensen houden zich direct aan de regels
Hahaha geef mij maar de schuldquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:54 schreef fathank het volgende:
[..].
Blame de bewogen foto van bietelboer.
Maar het blijft een Volvo...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:59 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Hahaha geef mij maar de schuld![]()
Deze Volvo's ankeren btw echt idioot hard!
Ow zal inderdaad nog best rap gaan. Dan nog, het blijft en is een burgerlullen bak, zo zien Volvo's eruit en dat zal ook nooit anders worden.quote:
Exact, de prijs/prestatie verhouding zal voor hen zeker weten anders liggen dan voor de gewone consument.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:33 schreef blup het volgende:
Als dit voor hoge snelheids surveillance is snap ik niet dat ze dit soort hokken pakken, zeker gezien hun prijs/prestatie.
Zal vast een hoop met contracten enzulks te maken hebben.
Wat is je probleem, ooit eens zoekgereden door een Volvo?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:26 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ow zal inderdaad nog best rap gaan. Dan nog, het blijft en is een burgerlullen bak, zo zien Volvo's eruit en dat zal ook nooit anders worden.
Nee niet zoek gereden door zo'n ding, gewoon een enorme hekel aan die dingen. Ze zien er gewoon niet uit en zijn de nummer 1 saaie burgerlullen bak van NL, je maakt er totaal geen statement mee. Met zo'n ding ben je echt zo iemand 'omdat het praktisch is' ipv je droom te achtervolgen. En dan doel ik met name op die stations en hatchbacks, je bent dan echt een man zonder ruggengraat:quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:23 schreef duidelijkheden het volgende:
[..]
Wat is je probleem, ooit eens zoekgereden door een Volvo?
Het gaat helemaal niet om indruk maken, elke politieauto ziet er immers hetzelfde uit, wit met reflecterende strepen. Het gaat er om, dat ze een heel groot deel van het Nederlandse wagenpark nu prima bij kunnen benen, dat is het doel.
En de Nederlandse Politie heeft al jaren een deal met Volvo, dus is dit geen gekke ontwikkeling. En ook al hadden ze die deal niet, dan nog is het geen gekke keus, zo'n Volvo. Het combineert namelijk een hoop zaken, altijd gunstig.
Gast relax, neem een chill pill. Niet iedereen heeft dezelde liefde voor auto's als jij. Bovendien zijn Volvo's heerlijke reisauto's, en een van de weinigen waar ik met de fabrieksstoelen geen last van m'n rug krijg. Het zitcomfort van een Volvo is ongeëvenaard (dikke 7 series en maybachs etc neit meegerekend..). En niet iedereen koopt een auto omdat ie de snelste wil zijn, of schuin wil rijden over iedere drempel.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:39 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nee niet zoek gereden door zo'n ding, gewoon een enorme hekel aan die dingen. Ze zien er gewoon niet uit en zijn de nummer 1 saaie burgerlullen bak van NL, je maakt er totaal geen statement mee. Met zo'n ding ben je echt zo iemand 'omdat het praktisch is' ipv je droom te achtervolgen. En dan doel ik met name op die stations en hatchbacks, je bent dan echt een man zonder ruggengraat:
Kijk dan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn excuses aan de Volvo liefhebbers, maar dit is wat mij betreft een tumor op wielen. Als er een verkiezing voor saaie-suffe-bakken-zou-bestaan-maar-wel-oh-zo-handig-van-oh-mijn-god-ik-heb-een-kind-en-kinderwagen-en-ik-mag-geen-eigen-smaak-en-mening-van-mijn-vrouw-hebben. Zou de Volvo winnen, niemand die zich kan vinden in hoe ik er over denk?
Echt om te janken, een kanarie-familie-bak. Belediging voor bmw?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:21 schreef Catch22- het volgende:
[ afbeelding ]
daar word ik, als BMW liefhebber, toch wel warm van hoor.
1 vd weinig Volvo's die ik een beetje kan waarderen, ik denk dat ik meer hekel heb aan praktische stations in het algemeen. Sedans zijn cooler.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:25 schreef PeeJay1980 het volgende:
Ik heb ook altijd een zwak gehad voor de S60R. Stuk sportiever qua rijden dan de V70R
[ afbeelding ]
Het gaat toch ook om de prestaties van de auto man. Plus dat de uitstraling enigzins subjectief is. Dat jij dat vindt is natuurlijk jouw mening maar er zijn andere meningen. Leer relativeren man.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:26 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ow zal inderdaad nog best rap gaan. Dan nog, het blijft en is een burgerlullen bak, zo zien Volvo's eruit en dat zal ook nooit anders worden.
Als je maar 1 interceptor hebt ben je 99,99% van de tijd te laat.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:40 schreef Kriegel het volgende:
Ik ben het er trouwens wel mee eens dat je met een gepantserde V70 een beetje serieuze vluchtauto nog steeds niet bij gaat houden 's nachts. Voor de meeste situaties voldoen ze prima qua vermogen en ze zijn inderdaad mooi allround, maar de professionele bendes rijden na een ramkraak ervandoor in een RS6 of M5 en die trekken de T6 eruit.
Eigenlijk zouden ze (als het budget dat toelaat) er nog één echte 'interceptor' bij moeten bestellen. Dat kan een verrot snelle tweezitter zijn of een vergelijkbaar zware wagen met een knots van een turbodiesel, zoals een X6 M50D, dan breng je dat extra gewicht ook makkelijker op gang. Dat was sowieso een wat betere keuze geweest voor dit wagenpark, denk ik.
Klopt, dat is een serieus gebrek. Echter, de kans dat één van de vier T6en in de buurt en actief is zal ook niet al te groot zijn, dus je hebt er nu ook last van.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:00 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je maar 1 interceptor hebt ben je 99,99% van de tijd te laat.
Maar die hoeft niet te remmen voor bochten en medeweggebruikers.quote:
Dat heeft in Nederland echter teveel voeten in de aarde. Ze mogen volgens de huidige regelgeving 's nachts niet eens opstijgen in verband met geluidsoverlast.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:35 schreef blup het volgende:
Voor die hoge snelheids achtervolgen moeten ze gewoon de heli inzetten. Hou je zelfs een rs6 mtm bij
Jij hebt helemaal gelijk daarin, je noemt daar inderdaad net zulke kak auto's. Golf is ook zo'n standaard stront bak. Gelukkig zijn we het daar over eens.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:00 schreef duidelijkheden het volgende:
Gelukkig heb je wel een ruggengraat als je de 500.000ste Golf of Passat bij de vriendelijke dealer besteld.
Zeer waarschijnlijk heb jij nog nooit in een Volvo gereden, dan zul je namelijk ondervinden dat een Volvo zoveel meer is dan de, volgens jouw, saaie buitenkant.
Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk. Ik had vroeger een 850 station, T5, met andere chip. Ik moet nog glimlachen als ik aan de gezichten denk van al die mannetjes Met ruggengraat in gepimpte Golfjes GTI, Astra-tjes GSI, Civics VTi, BMW 325, en die vertegenwoordigers in hun "kijk-mij-eens-een-leasebak-hebben" A4 1.8T, als ze er maar niet langs konden komen. Of als je ze op een parkeerplaats langs de Route du Soleil pijnlijk over hun rug zag wrijven, terwijl ik fluitend van het zonnetje stond te genieten.
Ieder z'n ding verder, leef en laat leven enzo.
Heb je soms wat te compenseren of ben je een autist die zonodig zijn internetlul lang wilt houden?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:59 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal gelijk daarin, je noemt daar inderdaad net zulke kak auto's. Golf is ook zo'n standaard stront bak. Gelukkig zijn we het daar over eens.
wil je in nederland 200+ gemiddeld halen moet het el heel rustig zijnquote:
Volgens mij heb je echt issues ofzo..quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:59 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal gelijk daarin, je noemt daar inderdaad net zulke kak auto's. Golf is ook zo'n standaard stront bak. Gelukkig zijn we het daar over eens.
daarom ook saabquote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:44 schreef Apekoek het volgende:
[..]
1 vd weinig Volvo's die ik een beetje kan waarderen, ik denk dat ik meer hekel heb aan praktische stations in het algemeen. Sedans zijn cooler.
Daar heeft de politie ook naar zitten kijken, maar die zijn veel te duur om te onderhouden en runnen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:35 schreef blup het volgende:
Voor die hoge snelheids achtervolgen moeten ze gewoon de heli inzetten. Hou je zelfs een rs6 mtm bij
Hoeveel bepantsering denk jij dat er in die auto zit? Ik kan jou iig verklappen dat het is veel minder als jij denkt..quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:40 schreef Kriegel het volgende:
Ik ben het er trouwens wel mee eens dat je met een gepantserde V70 een beetje serieuze vluchtauto nog steeds niet bij gaat houden 's nachts. Voor de meeste situaties voldoen ze prima qua vermogen en ze zijn inderdaad mooi allround, maar de professionele bendes rijden na een ramkraak ervandoor in een RS6 of M5 en die trekken de T6 eruit.
Waar zou volgens jou de bepantsering moeten zitten dan?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:10 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Hoeveel bepantsering denk jij dat er in die auto zit? Ik kan jou iig verklappen dat het is veel minder als jij denkt..
Niet alleen topsnelheid maar ook acceleratievermogen enzo om beetje fatsoenlijk bij te blijven.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:55 schreef Sloggi het volgende:
Wat heb je aan een politiewagen die nóg harder gaat dan deze Volvo? Alsof het verantwoord is om met 270+ te blijven achtervolgen.
Ja, maar dan val je gelijk op omdat je de enige bent met een infinitiquote:Op woensdag 14 maart 2012 07:08 schreef JK1982 het volgende:
Volvo biedt in principe vaak de meeste 'bang-for-the-buck'.
Hoewel er op zich zat alternatieven zijn, neem bijv. een A4 Avant 3.0TDI quattro avant (245pk, geld over voor een chippie) of zelfs een Audi S4 Avant 3.0 TFSI (333pk, hoewel iets duurder dan een T6)
Maargoed, die zijn in principe weer een klasse lager, voor hetzelfde geld..
Een Infiniti M37S had ook leuk geweest (320pk, 1715kg) of desnoods een M35h Hybrid GT (365pk, 1850kg). Laatstgenoemde om het groene imago van de politie op te vijzelen
Maarja, da's weer niet praktisch genoeg natuurlijk. Ik denk dat Infiniti best was procentjes korting had willen geven in ruil voor een verdubbeling van de jaaromzet(bij wijze van spreken..)
Politie Volvo's worden wit besteld en geleverd.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:26 schreef Kriegel het volgende:
Een auto in KLPD-uitvoering valt volgens mij sowieso wel op.
Vind daarom die eerste foto van de T6 het tofste (dat moet zijn geweest voordat ze door de spuiter onder handen werden genomen, gok ik), gewoon een normale wagen met een zwaailicht erop geplakt. Het Starsky & Hutch gevoel. Lijkt me nog best een intimiderend gezicht in je binnenspiegel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |