abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108874551
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:47:56 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108874627
Eet meestal ook niet na het eten.. zonet nog wel een beetje paasstol en een dropje en wat druifjes gehad :')

Morgen wandelen O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_108874650
Morgen voor de eerste keer trainen in de sportschool!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:50:01 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108874721
quote:
2s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:48 schreef sigme het volgende:
Morgen voor de eerste keer trainen in de sportschool!
Spannend!
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_108874957
Jullie gaan weer snel! Ik zag lekker wijven! Al heb ik Billy gemist geloof ik...

Ik heb zo'n goeie dag! Lekker gewerkt vanochtend, toen cursus vanmiddag en net 7 km hardgelopen!

Oh en ik eet altijd nog na t eten :) want ik hou van eten :')
Be someone that makes you happy
pi_108875084
Uniek :D O+

Sigme, succes alvast! Trouwens, jij had de kobo-reader gekocht toch? Wat vind je ervan?

XM :* Laat je plezier in je werktrip niet vergallen hierdoor hè! Je hebt qua gezondheid niet de beste periode achter de rug, niet te streng zijn voor jezelf.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:03:55 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108875331
Hamburgers zijn een deceptie.

Of ze worden zwart of ze blijven rauw.

Ze zijn wel lekker trouwens, als je ze eenmaal in stukjes hebt gesneden om dat rauwe weg te bakken.
Niet meer actief op Fok!
pi_108875394
Ik red het echt niet om niks meer te eten na het avondeten. :') Zit nu alweer aan een bak kwark omdat ik weer honger heb. :{
pi_108875647
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:57 schreef Phaidra het volgende:
Uniek :D O+

Sigme, succes alvast! Trouwens, jij had de kobo-reader gekocht toch? Wat vind je ervan?

XM :* Laat je plezier in je werktrip niet vergallen hierdoor hè! Je hebt qua gezondheid niet de beste periode achter de rug, niet te streng zijn voor jezelf.
Ik ben goed te spreken over de kobo. Minpuntje: weinig handleiding. Pluspunt: het meeste wijst zich vanzelf. Ik heb nog geen enkele poging gedaan een boek te kopen met het ding, en ik heb de batterij ook nog niet leesgelezen.

De kobo is momenteel uit logeren bij mijn moeder, die heeft oogproblemen, kan niet goed meer lezen en we willen graag weten of ze van een e-book wel goed zou kunnen lezen. Vandaag te horen gekregen dat de oogproblemen niet opereerbaar (hmm, ik weet niet of de spelling knopt) zijn, dus daarmee is het antwoord weer iets belangrijker geworden.

Nu we het er toch over hebben, hoe is het met jouw moeder?
pi_108875650
quote:
13s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:03 schreef Viking84 het volgende:

Ze zijn wel lekker trouwens, als je ze eenmaal in stukjes hebt gesneden om dat rauwe weg te bakken.
Laag vuur, liefst met deksel op de pan en veel geduld. Dat werkt bij mij het beste. Maar bekend probleem dus!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:12:56 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108875763
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:10 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Laag vuur, liefst met deksel op de pan en veel geduld. Dat werkt bij mij het beste. Maar bekend probleem dus!
Ik dacht even dat dit in antwoord op Sigme's vraag was en ik keek heel raar :@ :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_108875852
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:12 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik dacht even dat dit in antwoord op Sigme's vraag was en ik keek heel raar :@ :')
_O-
pi_108875867
Lijstje:

O: appel, kiwi, yoghurt, cornflakes
T: koffie verkeerd, paar abrikozen/dadels
L: 2 bh met hummus, rijstwafel geitenkaas
T: kwart komkommer, bio reepje
S: 7 km hardlopen
T: klein handje nootjes tijdens t koken
D: 3 kleine spinazie/geitenkaas/pijnboompit pannekoekjes en 3 gewone met wat agavesiroop, het is pancake night geloof ik ;)
T: uhm ik neig naar chocola. Internationale vrouwendag en zuks ;)
Be someone that makes you happy
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:16:35 #14
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108875994
:D

Ga zo lekker zoute stokjes eten tijdens 2 voor 12.

Hamburgers... maken, mooi platdrukken, grillpan warm laten worden, hamburgers erop, vuur lager zetten, wachten toch de burgers loslaten, omdraaien, vuur wat hoger, vuur weer laag en geduld
Nom!
pi_108876016
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ben goed te spreken over de kobo. Minpuntje: weinig handleiding. Pluspunt: het meeste wijst zich vanzelf. Ik heb nog geen enkele poging gedaan een boek te kopen met het ding, en ik heb de batterij ook nog niet leesgelezen.

De kobo is momenteel uit logeren bij mijn moeder, die heeft oogproblemen, kan niet goed meer lezen en we willen graag weten of ze van een e-book wel goed zou kunnen lezen. Vandaag te horen gekregen dat de oogproblemen niet opereerbaar (hmm, ik weet niet of de spelling knopt) zijn, dus daarmee is het antwoord weer iets belangrijker geworden.

Nu we het er toch over hebben, hoe is het met jouw moeder?
Ah dank je. Het klinkt wel goed, als je binnenkort wel iets koopt, hoor ik graag hoe dat gaat. Jee, vervelend dat je moeder niet operabel (was mijn eerste ingeving) is, slecht zicht lijkt me vreselijk.

Met mijn moeder gaat het op en af. Nu weer een beetje op, na haar winterse zware longontsteking weer overleefd te hebben. Maar herstellen gaat traag en ze levert ook steeds weer iets in...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108876071
quote:

[..]

Gniffel :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108876142
Ik heb een boel pannekoeken gehad, maar nog nooit met spinazie, geitenkaas en pijnboompitten :@

Waarom voelt op "opdracht verzenden" klikken toch zo verkeerd?! :') Naja...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108876272
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:16 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ah dank je. Het klinkt wel goed, als je binnenkort wel iets koopt, hoor ik graag hoe dat gaat. Jee, vervelend dat je moeder niet operabel (was mijn eerste ingeving) is, slecht zicht lijkt me vreselijk.

Met mijn moeder gaat het op en af. Nu weer een beetje op, na haar winterse zware longontsteking weer overleefd te hebben. Maar herstellen gaat traag en ze levert ook steeds weer iets in...
Volgens de normen is mijn moeder al heel lang zo goed als blind, in de werkelijke wereld kan ze prima autorijden :D. Maar ik vrees wel wat voor de toekomst, ze woont nogal achteraf en moet dus werkelijk overal per auto naar toe.

Is de zorg voor jouw moeder nog wel te doen in jouw positie? En is de fysieke zorg nu helemaal uitbesteed?
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:20:26 #19
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108876284
Pannenkoeken met geruld gehakt, sperziebonen, ui en kruiden.. is ook lekker.
pi_108876783
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Volgens de normen is mijn moeder al heel lang zo goed als blind, in de werkelijke wereld kan ze prima autorijden :D. Maar ik vrees wel wat voor de toekomst, ze woont nogal achteraf en moet dus werkelijk overal per auto naar toe.

Is de zorg voor jouw moeder nog wel te doen in jouw positie? En is de fysieke zorg nu helemaal uitbesteed?
Dat ze achteraf woont is vast ook de reden dat ze nog auto kan rijden? Ik zie dat toch niet zo voor me in een grote stad :P. Dat dat goed gaat zeg!

Tja. Ze woont nog gewoon zelfstandig. 1x per week hulp in de huishouding en voor de hond zijn ook wat meer hulptroepen ingeschakeld (mensen uit de flat). Meestal ben ik er 1x per week, soms 2x. Het is wel een belasting, de hond moet natuurlijk op redelijk vaste tijden uit en dat is onhandig in mijn eigen planning. Ze loopt nu weer vaker mee en dat gaat op zich wel aardig, maar ze durft nog niet alleen. Gelukkig heb ik (nog) weinig fysieke klachten, voorlopig lukt het allemaal nog wel :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108876791
quote:
13s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:03 schreef Viking84 het volgende:

Eerst flink bakken, of beter nog grillen. Dat je mooi ruitjespatroon krijgt. Denk je dat de binnenkant nog rauw is? Gewoon pan nog hoger zetten en een eetlepel water op je burger gooien. Dat gaat ineens keihard koken/stomen en is je burger zo gaar. En mooi bruin.
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:31:28 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108876896
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:10 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Thanks, dat ga ik de volgende keer idd zo doen :).
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:31:39 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_108876906
Wat een geweldige tip van dat water mc.nooit aan gedacht.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:31:41 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108876909
quote:

[..]

:D.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:32:52 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108876980
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:29 schreef the85mc het volgende:

[..]

Eerst flink bakken, of beter nog grillen. Dat je mooi ruitjespatroon krijgt. Denk je dat de binnenkant nog rauw is? Gewoon pan nog hoger zetten en een eetlepel water op je burger gooien. Dat gaat ineens keihard koken/stomen en is je burger zo gaar. En mooi bruin.
^O^.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')