Nieuwe Utrechters maken is altijd leuk.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:10 schreef Blik het volgende:
Goede verhalen, dan ben ik vanaf eind augustus ook opeens woest aantrekkelijk (voor zover ik dat nog niet was)
Is een beetje reactie op het hele gedoe om de nieuwe brouwerij in Leidsche Rijn / de Meern. Schijnt iemand vanachter zijn geraniums het de brouwers ontzettend moeilijk gemaakt te hebben.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 07:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Extra horeca buiten centrum is prima maar binnenstad zal altijd concentratiezone van horeca blijven.
Dat is heel vaak het geval. Van die ouwe zeikerds die niks te doen hebben en maar gaan klagen waar ze kunnen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:59 schreef Neelix het volgende:
[..]
Is een beetje reactie op het hele gedoe om de nieuwe brouwerij in Leidsche Rijn / de Meern. Schijnt iemand vanachter zijn geraniums het de brouwers ontzettend moeilijk gemaakt te hebben.
De horeca in het centrum wordt dus weldegelijk uitgebreid, maar ook de (dag)horeca in de woonwijken. Dat zie je nu al gebeuren op Rotsoord bijvoorbeeld, waar steeds meer komt: popzaal, restaurant en over een paar jaar nog een restaurant, een theehuis en een café. Goede ontwikkeling als je het mij vraagt.quote:De horeca in Utrecht mag op beperkte schaal uitbreiden. Er komen meer mogelijkheden voor de zogenoemde daghoreca buiten het centrum en de horeca in het centrum mag onder voorwaarden uitbreiden op verdiepingen of in naastgelegen panden. Dat staat te lezen in de nieuwe horecanota, waar de gemeenteraad nog over moet beslissen.
Volgens de nota is er behoefte aan meer horeca in de wijken; de afgelopen jaren werd 40 procent van alle aanvragen afgewezen. Om overlast te voorkomen is het voorstel om die horeca te binden aan vaste sluitingstijden. Elders in de stad blijven de sluitingstijden vrij. De horeca krijgt ook op beperkte schaal de mogelijkheid om terrassen te exploiteren op plekken die niet direct voor het café of restaurant liggen, zoals bijvoorbeeld aan de overkant van een (autoluwe) straat. Dat is nu al het geval op de Neude.
Nieuwe horeca die veel overlast veroorzaakt, zoals dansgelegenheden met onbeperkte openingstijden, krijgt nauwelijks nog ruimte in de binnenstad maar wel in in de nieuw te ontwikkelen uitgaansgebieden in het Stationsgebied en in Leidsche Rijn Centrum.
Een wens van verantwoordelijk wethouder Mirjam de Rijk (GroenLinks) om terrasheaters te verbieden, gaat niet in vervulling; de gemeente heeft volgens haar niet de middelen om zo'n verbod op te leggen. Wel gaat ze met de horeca in overleg over andere maatregelen om de duurzaamheid te bevorderen.
quote:WINKELDIEF LOOPT WINKELRUIT EN ZICHZELF AAN DIGGELEN
Een winkeldief is woensdagmiddag dwars door een ruit van de HEMA aan de Oudegracht gevlogen De tamelijk stevige ruit ging aan diggelen en de winkeldief moest met onbekend letsel naar een ziekenhuis.
De man had het op een lopen gezet toen hij betrapt werd. Waarom hij niet de voor de voor de hand liggende uitgang koos, is niet duidelijk. Mogelijk had hij - naar achteraf bleek min of meer juist - ingeschat dat de ruit ook een weg naar buiten bood. Volgens de politie was de consternatie ter plekke groot.
Even een crosspost uit ander topic:quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:11 schreef bierjoost het volgende:
Waar kan ik eigenlijk de lekkerste hamburger van Utrecht eten?
En verder zijn O'Leary's, Heerenplein en KEUKEN ook wel aanraders voor burgers vind ik persoonlijk.quote:Op vrijdag 6 mei 2011 13:53 schreef opfokken het volgende:
Ik hou van goede hamburgers en woon in UtrechtHere we go ....
Diner66 (achter station): Lekkere grote american style burgers. Vers gemaakt, soms ook met liefde (maw. de kwaliteit varieert).
De Reunie (bij de dom om de hoek): De Wagyu burger van 18 euro. Super lekker. En heerlijke zelf gemaakte sausjes en frites en alles supervers heerlijk! Wel onzin dat ze er bacon bij doen idd.
Buurten (burgemeester nogwatstraat zie kombuurten.nl): Heerlijke burger van lokaal bio rundvlees. Ze hebben hier ook super lekkere broodjes gehaktbal! Eigenlijk is alles hier goed (gratis wifi, terras).
Stairway to Heaven (mariaplaats): Heeft ook een goede custom burger.
Mick O'connels Irish pub (bij janskerkhof in zijstraat): Lijkt een goede burger, maar is te slecht doorbakken en te zwaar gekruid denk ik ... ik ben er totaal aan kapot gegaan. Afrader deze dus.
Petit restaurant Royal (Kanaalstraat): Hebben erg lekkere verse burgers en zo dun als tosti's maar soms wel lekker maroccaanse style voor de afwisseling.
Dank. Wordt Buurten vanavond denk ik. Zal wel knetter vol zitten met dit weer, maar goed.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Even een crosspost uit ander topic:
[..]
En verder zijn O'Leary's, Heerenplein en KEUKEN ook wel aanraders voor burgers vind ik persoonlijk.
Vooral de locatie schijnt daarvan een plus punt te zijn... Is nu trouwens helemaal een vreetschuur geworden nu je er niet meer kan zitten, dank zij de extra Starbucks. Hoe zit het trouwens met de derde Starbucks die zou komen?quote:
Die is er al een tijd, hoezo?quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:22 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Vooral de locatie schijnt daarvan een plus punt te zijn... Is nu trouwens helemaal een vreetschuur geworden nu je er niet meer kan zitten, dank zij de extra Starbucks. Hoe zit het trouwens met de derde Starbucks die zou komen?
In het hoofdkantoor van de NS aan de Laan van Puntenburg. In dit gebouw, het rechtergedeelte. Is gewoon openbaar toegankelijk vanaf de straat.quote:
Het is al jaren tijd voor een tweede locatie in het normale wandelgebied.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:22 schreef bierjoost het volgende:
[..]
Vooral de locatie schijnt daarvan een plus punt te zijn... Is nu trouwens helemaal een vreetschuur geworden nu je er niet meer kan zitten, dank zij de extra Starbucks.
Aha. Ik dacht dat ie bij dat oude tijdschriften koffie verkoop punt zou komen bij de regiobussen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In het hoofdkantoor van de NS aan de Laan van Puntenburg. In dit gebouw, het rechtergedeelte. Is gewoon openbaar toegangkelijk.
Ik vroeg om de lekkerste hamburger van Utrecht...quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:43 schreef Doedezemaar het volgende:
T/m 30 april kun je hier ook nog goede burgers eten: http://www.deburgerij.com(...)oor-de-burgerij.html
Raak je je baan kwijt?quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Harmelen-Oost is idd geen Utereg, maar ik moest mijn werkgever even promoten
In Utrecht kun je niet echt goede hamburgers halen imo, dan kun je beter naar A'dam naar de burgermeester of de burger bar, maar daar vroeg je niet omquote:Op woensdag 21 maart 2012 17:11 schreef bierjoost het volgende:
Waar kan ik eigenlijk de lekkerste hamburger van Utrecht eten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |