Precies.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:35 schreef TweeGrolsch het volgende:
Dit soort onderzoeken
Er zijn er waarschijnlijk ook 10 die het omgekeerde beweren. Of weer iets anders.
Sociale wetenschappen
Moest dinsdag bij de rug ook meewerken aan zo'n onderzoek. Geld verdelen over mensen enzo. 80 van die vragen willekeurig in 5 min invullen en daar gaan ze dan dit soort onderzoek op baseren.
interessant....quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies.
Daarnaast, wat is het probleem? Ik ben liever vals en gelukkig, dan een braaf burgertje in een Fiat Panda met een visje er op.
Maar wel met een goed seks leven toch?quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies.
Daarnaast, wat is het probleem? Ik ben liever vals en gelukkig, dan een braaf burgertje in een Fiat Panda met een visje er op.
Kun je gelukkig zijn dan als je jezelf niet recht in de spiegel kunt aankijken?quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:43 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies.
Heb je het artikel in PNAS gelezen of speculeer je nu?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 04:46 schreef heiden6 het volgende:
Ik stoor me aan het leggen van oorzakelijke verbanden en het gespeculeer. Er is alleen een correlatie aangetoond.
Misschien iets te snel gereageerd, ik heb niet alles gelezen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 04:59 schreef devzero het volgende:
[..]
Heb je het artikel in PNAS gelezen of speculeer je nu?
En altijd klagen over de te hoge belastingen want.... is niet eerlijkquote:Op donderdag 8 maart 2012 18:03 schreef kwiwi het volgende:
De meesten zijn dan ook niet rijk omdat ze altijd zo poeslief en eerlijk zijn natuurlijk.
Das hetzelfde als Henk en Ingrid klagen over dat de brede schouders nog wel beetje meer mogen betalen - want hun bier wordt immers ook duurderquote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En altijd klagen over de te hoge belastingen want.... is niet eerlijk
Dat vinden alleen mensen met weinig geld eerlijk omdat het hun toevallig handig uitkomtquote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En altijd klagen over de te hoge belastingen want.... is niet eerlijk
Mensen die liegen over hun status zijn niet eerlijk shocker.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
people who self-reported high socio-economic status were more likely to lie
quote:Mediator and moderator data demonstrated that upper-class individuals’ unethical tendencies are accounted for, in part, by their more favorable attitudes toward greed.
Als je je geld te makkelijk uitgeeft blijf je ook niet rijk natuurlijkquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:30 schreef devzero het volgende:
Hoe rijker, hoe gieriger? Dat is een beetje de kort door de bocht conclusie die ik in het artikel zie.
[..]
Rare Berkeley hippies...quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
People from the wealthy upper classes are more likely than poorer folks to break laws while driving, take candy from children and lie for financial gain, said a US study on Monday. The seven-part study by psychologists at the University of California Berkeley and the University of Toronto analyzed people's behavior through a series of experiments.
Hier begon ik al forse twijfels te krijgen over de serieusheid van het onderzoek...quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:01 schreef Probably_on_pcp het volgende:
For instance, drivers of expensive vehicles such as Mercedes, BMW and Toyota's Prius hybrid
Ik werk om geld te verdienen, niet om vrienden te maken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Dit kan weleens kloppen. Je ziet het voornamelijk bij grote bedrijven: achterbaksheid en backstabbing van personeel, om zich maar te profileren. Liever 100 euro bruto netto er bij dan een goede band met je collega's.²
Het 1 hoeft het andere niet uit te sluiten. Ik doe hetzelfde en heb tevens een goede band met mijn collega's.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:24 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik werk om geld te verdienen, niet om vrienden te maken.
En als je 100 euro per maand meer kan gaan verdienen door een collega erbij te naaien?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:25 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het 1 hoeft het andere niet uit te sluiten. Ik doe hetzelfde en heb tevens een goede band met mijn collega's.²
Dan doe ik dat niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:26 schreef YazooW het volgende:
[..]
En als je 100 euro per maand meer kan gaan verdienen door een collega erbij te naaien?
Personality change key to improving wellbeingquote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:24 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ik werk om geld te verdienen, niet om vrienden te maken.
Dan is dat maar zo. Maar ik wil mezelf wel in de spiegel kunnen blijven kijken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:27 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dus als we het onderzoek mogen geloven ben jij laagopgeleid
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan is dat maar zo. Maar ik wil mezelf wel in de spiegel kunnen blijven kijken.²
Dat geloof ik best, daarom ben ik buiten mijn werk om gewoon een heel aardig persoonquote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:29 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Personality change key to improving wellbeing
Psychologists from The University of Manchester and London School of Economics and Political Science (LSE) also showed that small positive personality changes may lead to greater increases in happiness than earning more money, marrying, or gaining employment.
Ach, als je ouders $60K/jaar collegeld voor je betalen, dan wil je toch ook uitstralen dat je iets exclusiefs hebt gedaan.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:24 schreef deelnemer het volgende:
Als ik online Ivy Ivory league colleges bekijkt, valt me ook wel eens op dat een egoistische atitude wordt aangeleerd of dat sommige studenten opmerkelijk egoistische opinies hebben.
en een vierde en een vijfde... maar als ik de samenvatting lees, dan lijkt het dat de belangrijkste oorzaak gierigheid is. Misschien moet ik toch het artikel eens lezen, onze bibliotheek heeft een subscription, dus misschien blader ik het wel doorquote:Op zondag 11 maart 2012 02:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Kan altijd een derde variabele zijn, in plaats van het volledig toeschrijven aan het zijn van een hogere klasse.
Van die berichten in de krant krijg je de indruk dat er alleen vanzelfsprekende hypotheses gecheckt worden.quote:Op zondag 11 maart 2012 02:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er zijn genoeg dingen die we wél weten dankzij sociale wetenschappen.
Dit dus.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:03 schreef kwiwi het volgende:
De meesten zijn dan ook niet rijk omdat ze altijd zo poeslief en eerlijk zijn natuurlijk.
Maar kom je die dan in een privé situatie tegen, of in een zakelijke, waarbij ze geld willen en kunnen verdienen?quote:Op zondag 11 maart 2012 08:01 schreef LXIV het volgende:
Rijk zijn of een hogere sociaal-economische status is niet helemaal hetzelfde natuurlijk.
Mijn ervaring is dat mensen uit de 'hogere' klasse meestal socialer en eerlijker zijn.
Dat, maar ook andersom: hoe meer macht, hoe hoe minder je je geweten hoeft te laten spreken. Anderen kunnen je immers toch niet veel maken?quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:03 schreef kwiwi het volgende:
Privéquote:Op zondag 11 maart 2012 08:10 schreef Resistor het volgende:
[..]
Maar kom je die dan in een privé situatie tegen, of in een zakelijke, waarbij ze geld willen en kunnen verdienen?
Natuurlijk niet, dat is om het eigen falen te vergoeilijken...quote:Op zondag 11 maart 2012 07:29 schreef Bastard het volgende:
"Rijk worden over de rug van een ander"
Dat is niet zomaar een verzonnen gezegde, logisch.
quote:Op zondag 11 maart 2012 11:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, dat is om het eigen falen te vergoeilijken...
Nee.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:25 schreef waht het volgende:
Zouden arme Afrikanen dan heel eerlijk zijn?
Nee, en dat is ook precies de reden waarom dat continent zo door en door verrot is.quote:Op zondag 11 maart 2012 11:25 schreef waht het volgende:
Zouden arme Afrikanen dan heel eerlijk zijn?
Onzin, er is gewoon een artikel over een onderzoek geplaatst. Dus het is deze keer nog onderbouwd ookquote:
Nee, heeft het niets mee van doenquote:Op zondag 11 maart 2012 14:45 schreef monkyyy het volgende:
Succesvol worden heeft natuurlijk niets te maken met ambitie, goed je best doen en goed met mensen om kunnen gaan, je persoonlijke leven op orde hebben of excelleren in je vakgebied, nee, het gaat alleen maar om het naaien van anderen.
Please.
Niet zo janken. De meesten hebben onderweg allemaal wel één of meerdere mensen genaaid. Het zijn uitzonderingen die dat niet doen.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, heeft het niets mee van doenhet is alleen maar het naaien van anderen
Allemaal doen ze dat, alle rijke mensen zijn slecht
Ja. En wij naaien ook allemaal mensen. Dat doen we nou eenmaal. Iedereen wel.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Niet zo janken. De meesten hebben onderweg allemaal wel één of meerdere mensen genaaid. Het zijn uitzonderingen die dat niet doen.
Wie is wij?quote:Op zondag 11 maart 2012 15:21 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ja. En wij naaien ook allemaal mensen. Dat doen we nou eenmaal. Iedereen wel.
Een cheatende VBMO drop-out wordt over het algemeen succesvoller dan een eerlijke hersen-chirurg?quote:Op zondag 11 maart 2012 15:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, heeft het niets mee van doenhet is alleen maar het naaien van anderen
Allemaal doen ze dat, alle rijke mensen zijn slecht
Dat hoop ik toch niet, maar kijk er ook weer niet van op als het wél een keer gebeurt.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:27 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Een cheatende VBMO drop-out wordt over het algemeen succesvoller dan een eerlijke hersen-chirurg?
Gewoon : onoprechte rijken.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Wanneer ben je rijk? Dus over wat voor mensen hebben we het hier?²
Nieuwe rijken.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Je kunt rijk zijn zonder één Eurocent te hebben..(maar ik heb het flauwe vermoeden dat het hier over financiën gaat)quote:Op zondag 11 maart 2012 16:09 schreef BansheeBoy het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |