abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108854786
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 8 maart 2012 @ 09:56:55 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108854806
Ik heb Quaker cruesli met 'maar' 5 gr suiker per 100 gr! :o Valt me mee! Best lekker ook.

En er zitten noten in!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_108854855
Goedemorgen O+ nogmaals!

Heerlijk weer hier! De lucht is fris maar niet koud en de zon schijnt! Zo lekker op de fiets naar m'n ontbijt en daarna uurtje college en vervolgens aan de scriptie. :z

Lijstje post ik vanmiddag wel, maar O is in ieder geval een mediterraans ontbijt :9
Ja doei.
pi_108854865
Crap, ik pas het jasje van dit pak net niet meer. :{
pi_108854875
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:25 schreef Indication het volgende:
Ik doe niet aan rokjes dag.. Over een paar weken misschien

Lijstje:
O: melk met muesli
T: avocado
L: 2 bammetjes (1 filet americain, 1 kipkerrie)
D (5u al) rijst met kip en thaise curry
B: 1,5u training
T: kwark met 1 bammetje met gekookt ei
1900 kcal :)
3e jaars Fysiostudent
13-5-2011 <3
pi_108854939
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:00 schreef Indication het volgende:

[..]

1900 kcal :)
Zou idd voldoende moeten zijn!
  Vis een optie? donderdag 8 maart 2012 @ 10:07:39 #7
70532 loveli
N
pi_108855021
quote:
15s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:59 schreef ElDinosaur het volgende:
Crap, ik pas het jasje van dit pak net niet meer. :{
Is dat een goed of slecht teken?
crap in = crap out
pi_108855137
SPOILER: huidig
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
pi_108855158
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Is dat een goed of slecht teken?
Op zich goed (te strak om schouders) maar ik zit er niet echt op te wachten om een nieuw pak aan te schaffen.. Maar wat anders verzinnen.
pi_108855297
Misschien kan je het wat uit laten leggen ofzo bij een goede kleermaker?

Ik mag zaterdag mijn broek naar de kleermaker brengen omdat 'ie te groot ir rond de taille :'). Echt zo'n drama, altijd moet ik een grote broekmaar voor de billen/bovenbenen, maar in de taille is 'ie dan veel te groot en zakt 'ie af. Bwurgh.

Edit; alhoewel ik dit beter vind dan dat ie superstrak zit bij de taille, beter dikke billen dan een dikke buik enzo.
pi_108855331
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:17 schreef Perruche het volgende:
Misschien kan je het wat uit laten leggen ofzo bij een goede kleermaker?

Ik mag zaterdag mijn broek naar de kleermaker brengen omdat 'ie te groot ir rond de taille :'). Echt zo'n drama, altijd moet ik een grote broekmaar voor de billen/bovenbenen, maar in de taille is 'ie dan veel te groot en zakt 'ie af. Bwurgh.

Edit; alhoewel ik dit beter vind dan dat ie superstrak zit bij de taille, beter dikke billen dan een dikke buik enzo.
Hoe herkenbaar... ik kan van de aankoop van een broek gewoon gefrustreerd raken :')
Oplossing =>winkels waar ze kleding vermaken.
pi_108855391
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hoe herkenbaar... ik kan van de aankoop van een broek gewoon gefrustreerd raken :')
Meestal zijn die winkels vrij duur, ik prefereer niet zoveel geld aan mijn kleding uit te geven. Soms doen ze het ook bij V&D of Steps maar ik prefereer de kleermaker bij mij op de hoek. Lokale middenstand FTW en het is echt zo'n leuek gozert O+.
pi_108855432
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:21 schreef Perruche het volgende:

[..]

Meestal zijn die winkels vrij duur, ik prefereer niet zoveel geld aan mijn kleding uit te geven. Soms doen ze het ook bij V&D of Steps maar ik prefereer de kleermaker bij mij op de hoek. Lokale middenstand FTW en het is echt zo'n leuek gozert O+.
Ah :D wij hebben hier alleen een griezel.
Al schijnt er ook een dame kleding in te nemen en ik kan het zelf ook maar heb er geen zin in :@
pi_108855470
@ Mo netjes! En je mooie jurkje piept uit de kast O+
  Vis een optie? donderdag 8 maart 2012 @ 10:26:08 #15
70532 loveli
N
pi_108855516
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Troost je met de gedachte dat een broek makkelijker te vermaken is dan een jasje ;)
crap in = crap out
pi_108855539
Ziet er goed uit motorbloempje! Dat is een lichaam om naar te streven :$

Ik heb trouwens het gevoel nu ik serieus bezig ben met afvallen, dat ik helemaal niks lekkers meer mag eten, omdat het anders niet opschiet.. Ben bang dat als ik weer normaal ga eten alles er meteen weer aanzit..
3e jaars Fysiostudent
13-5-2011 <3
pi_108855541
Mooi slank hoor Mo! :)
Know that while you sleep
Everything has changed
  donderdag 8 maart 2012 @ 10:27:26 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_108855556
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:26 schreef loveli het volgende:

[..]

Troost je met de gedachte dat een broek makkelijker te vermaken is dan een jasje ;)
Ja. Is dat duur eigenlijk? Ik heb per abuis een onflatteus "boyfriendmodel" gekocht en dat staat me niet. Maar de stof is echt prachtig en van hoge kwaliteit. Nu wil ik het jasje smaller laten maken in de taille en de schoudervullingen laten verkleinen. Broeken laten verkleinen heb ik wel vaker laten doen, maar jasjes nog nooit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 8 maart 2012 @ 10:29:02 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_108855589
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:26 schreef Mini. het volgende:
Mooi slank hoor Mo! :)
Dit. Weet je trouwens dat je met kleding optisch smaller kan lijken? Ik draag bijvoorbeeld nooit platte schoenen onder een iets te lange wijde broek omdat ik dan op een dik propje lijk. Als je bij deze broek hakjes aan zou trekken zou je direct 5 kilo lichter tonen.
Je ziet er trouwens goed uit. Ik hoop dat je het op een duurzame manier hebt bereikt mo.
pi_108855603
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:26 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik pas zelfs kindermaatjes qua bovelijf :@

Moet jij jasjes laten vermaken?
pi_108855609
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:26 schreef Indication het volgende:

Ik heb trouwens het gevoel nu ik serieus bezig ben met afvallen, dat ik helemaal niks lekkers meer mag eten, omdat het anders niet opschiet.. Ben bang dat als ik weer normaal ga eten alles er meteen weer aanzit..
Ligt eraanw at je bedoelt met "normaal eten" he ;). Sommige mensen vinden dat 1x per week friet enzo, ja dan heb je wel gelijk. Eigenlijk na het afvallen moet je echt een balans zien te vinden, volgens mij vinden de meeste mensen dat het moeilijkst. Wat voor mij scheelt is dat ik wel heb geleerd wat gezond is en wat niet, dan vind ik het makkelijer om goed te eten!
pi_108855635
Foto gemist :D Inderdaad wel slankie :)

Maar Ik vind je kleding niet zo flatteus mo :@ met wat tink zegt zou je er nog dunner uitzien. Maar dat je er in deze kleding slank uitziet zegt ook al genoeg :P
  donderdag 8 maart 2012 @ 10:33:30 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_108855702
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:30 schreef Perruche het volgende:

Maar Ik vind je kleding niet zo flatteus mo :@ met wat tink zegt zou je er nog dunner uitzien. Maar dat je er in deze kleding slank uitziet zegt ook al genoeg :P
Ik zie er inderdaad vergelijkbaar uit in dit soort broeken met platte schoenen en ik ben slank. Jij ook dus mo.
  Vis een optie? donderdag 8 maart 2012 @ 10:34:36 #24
70532 loveli
N
pi_108855738
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja. Is dat duur eigenlijk? Ik heb per abuis een onflatteus "boyfriendmodel" gekocht en dat staat me niet. Maar de stof is echt prachtig en van hoge kwaliteit. Nu wil ik het jasje smaller laten maken in de taille en de schoudervullingen laten verkleinen. Broeken laten verkleinen heb ik wel vaker laten doen, maar jasjes nog nooit.
Geen idee eigenlijk, figuurnaden breder maken (waardoor meer taille) en schoudervullingen vervangen zou kunnen werken, als je te veel aan de zijnaden doet lijkt me dat het model niet meer mooi valt. Mijn jasjes zijn meesta net wat te krap in de schouders, want anders vormloos.
crap in = crap out
pi_108855740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:30 schreef Perruche het volgende:

Nu ben ik ook aan het treugscrollen geweest :)

Ik sluit me bij de dames aan, wanneer je een spijkerbroek met wijd uitlopende pijp draagt en een leuke riem dan toon je nog slanker :Y)
pi_108855817
Bedankt. Ben nog lang niet strak genoeg, vooral buik en bovenbenen, maar het gaat de goede kant op. en in deze kleding voel ik me prettig, met die gympen; dat is nu eenmaal mijn smaak :)
Ja doei.
pi_108855862
quote:
13s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:37 schreef motorbloempje het volgende:
Bedankt. Ben nog lang niet strak genoeg, vooral buik en bovenbenen, maar het gaat de goede kant op. en in deze kleding voel ik me prettig, met die gympen; dat is nu eenmaal mijn smaak :)
Jammer van de PI.
pi_108855922
pi was foutje, zat op mobiel te kloten
Ja doei.
pi_108856027
Morgen!

@Maria: ik heb die cruesli ook een tijdje gegeten, best goed te doen. Vooral die met tropisch fruit, maar daar zat dan wel meteen meer suiker in.

Die hakken en pakkenloop klinkt mij echt als een hel in de oren, las laatst een heel stuk over 2 vrouwen die undercover gingen in de Zuidas en het werd er niet echt aantrekkelijker op :P Daarentegen is werken op een ontiegelijk saai bedrijventerrein in Zuidoost ook niet echt gezellig :')

Ik haaat broeken, ook altijd te strak op de bovenbenen en dan los rond de taille en meestal minstens 10cm te lang. Gelukkig kan je tegenwoordig in steeds meer winkels lengtemaat 30 of short kopen!

Lijst:

O - 3 vk knackebrod met pindakaas en een mandarijn
T - appel
L - 3 vk bth hummus/vlees/kaas/tom&kom
T - 150ml griekse yoghurt met honing
S - hardlopen
D - gebakken rijst met ei, misschien wat spekblokjes, snijboon, wortel, ui&knof en oestersaus
T - koffie verkeerd
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_108856225
Mijn taille is in 2 dagen van 74 naar 69 gegaan :P Ik voel mij ook meteen een stuk minder opgeblazen :')
Worry is a misuse of imagination
pi_108856227
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:40 schreef motorbloempje het volgende:
pi was foutje, zat op mobiel te kloten
:D dan ist goed.

En ik vind dat je jezelf tekort doet.
Ik loop ook wel in die spijkerbroeken maar doe er dan een laarsje over zodat het verschil tussen kuit en bovenbeen anders is.
pi_108856282
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:43 schreef Novem het volgende:
Morgen!

@Maria: ik heb die cruesli ook een tijdje gegeten, best goed te doen. Vooral die met tropisch fruit, maar daar zat dan wel meteen meer suiker in.

Die hakken en pakkenloop klinkt mij echt als een hel in de oren, las laatst een heel stuk over 2 vrouwen die undercover gingen in de Zuidas en het werd er niet echt aantrekkelijker op :P Daarentegen is werken op een ontiegelijk saai bedrijventerrein in Zuidoost ook niet echt gezellig :')

Ik haaat broeken, ook altijd te strak op de bovenbenen en dan los rond de taille en meestal minstens 10cm te lang. Gelukkig kan je tegenwoordig in steeds meer winkels lengtemaat 30 of short kopen!

Lijst:

O - 3 vk knackebrod met pindakaas en een mandarijn
T - appel
L - 3 vk bth hummus/vlees/kaas/tom&kom
T - 150ml griekse yoghurt met honing
S - hardlopen
D - gebakken rijst met ei, misschien wat spekblokjes, snijboon, wortel, ui&knof en oestersaus
T - koffie verkeerd
Mooi lijstje weer hoor!

Maar hoezo nou weer "undercover op de zuidas"? Zo spannend is het hier niet hoor! Sterker nog ik vind het hier wel gezellig :') allemaal slimme mensen en mannen in strakke pakken! Ok ook een hoop arrogante bobo's maar goed.

Ben trouwens wel benieuwd naar dat "undercover". Alhoewel ik wel zo'n "undercover" gevoel had toen ik een tijdje in Londen in the city zat. Dat was echt zuidas x1000.
pi_108856313
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:21 schreef Perruche het volgende:

[..]

Waar zit ie dan :)?
pi_108856323
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:53 schreef Probability het volgende:

[..]

Waar zit ie dan :)?
DM
pi_108856386
O en ik ben alleen naar een netwerk borrel gegaan waar ik alleen de gastspreker van die dag 'kende' van zijn praatje :D Hij zei nog: 'O jij maakte die opmerking vanochtend tijdens het gastcollege hè? Volgens mij ben jij heel erg intelligent, de manier waarop jij verbanden legt, nou!'

Wacht ik mòèt je nog aan deze mensen voorstellen. Enz, enz. Heb wat ideeën uitgewisseld en er komt ook wel iets concreets uit denk ik voor mijn plan :o

Wel doodeng :D

"Ah, werken jullie samen?" Eh.. nou :%
pi_108856579
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:52 schreef Perruche het volgende:

[..]

Mooi lijstje weer hoor!

Maar hoezo nou weer "undercover op de zuidas"? Zo spannend is het hier niet hoor! Sterker nog ik vind het hier wel gezellig :') allemaal slimme mensen en mannen in strakke pakken! Ok ook een hoop arrogante bobo's maar goed.

Ben trouwens wel benieuwd naar dat "undercover". Alhoewel ik wel zo'n "undercover" gevoel had toen ik een tijdje in Londen in the city zat. Dat was echt zuidas x1000.
Jij zit op de zuidas? Ik toeter wel als ik langs rij straks. :P
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:06:45 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_108856653
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:37 schreef motorbloempje het volgende:
Lekker aanhouden dan. Wij weten dat je zonder deze kleding nog slanker zou zijn :P Kun je nagaan :D Ik wou dat jij jezelf eens door mijn ogen zou kunnen zien. Dan zou je zoveel tevredener met jezelf zijn.
pi_108856675
Wat goed prob!
Vanavond heb ik ook netwerken, maar dat kan ik nooit zo goed :')
pi_108856689
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:52 schreef Perruche het volgende:

[..]

Mooi lijstje weer hoor!

Waren 2 journalisten van het Parool volgens mij en zij waren benieuwd naar hoe het was om single te zijn op de Zuidas, dus ze gingen na vijfen in een leuk pakje de bars af om te kijken hoe de gemiddelde man op de Zuidas zich gedraagt tijdens te borrel/lunch etc. Was vrij hilarisch, er schijnt ook een hierarchie te zijn in de bars, sommige voor de jonge wannabe's, een ander voor de saaie oude mannen etc. :P
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:08:42 #40
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_108856708
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat goed prob!
Gewoon veel interesse tonen in andere mensen en naar het waarom van dingen vragen.
Begin met je gewoon eens voor te stellen en vraag wie de ander is en wat hij of zij doet. En dan doorvragen.
pi_108856773
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:08 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Gewoon veel interesse tonen in andere mensen en naar het waarom van dingen vragen.
Begin met je gewoon eens voor te stellen en vraag wie de ander is en wat hij of zij doet. En dan doorvragen.
Jup, maar ben vooral kampioen in het gesprek platslaan wanneer ik zelf dingen vertel :')
Dit is wel een sector waar een klein beetje socially awkward zijn wel mag.
pi_108856787
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:08 schreef Novem het volgende:

[..]

Waren 2 journalisten van het Parool volgens mij en zij waren benieuwd naar hoe het was om single te zijn op de Zuidas, dus ze gingen na vijfen in een leuk pakje de bars af om te kijken hoe de gemiddelde man op de Zuidas zich gedraagt tijdens te borrel/lunch etc. Was vrij hilarisch, er schijnt ook een hirarchie te zijn in de bars, sommige voor de jonge wannabe's, een ander voor de saaie oude mannen etc. :P
Maar natuurlijk! Ik ken maar 3 bars hiero :') waar ik niet na 22:00 wil zijn, dan ben je pick-up materiaal.

Dinosaur kom gezellig ff borrelen :P

Hm, wacht, die combinatie van die 2 zinnen :')
pi_108856866
Over undercover gesproken; een tijd geleden zat ik aan tafel met mensen van het occupy team (jaja). En toen voelde ik me vet undercover en een buitenbeentje. Kwam ook direct uit m'n werk en had die dag een meeting dus had nog even snel een spijkerbroek aangetrokken enzo :').

Volgens mij kan je in alle sectoren wel "undercover" en ligt het helemaal aan wat je gewend bent wat "raar" is...

Puff leuk netwerken *O* gewoon naar al die andere luisteren enzo en echt geinteresseerd zijn (of iig zo overkomen) en dan komt het wel goed.
pi_108856952
@Mo: je ziet er super goed uit. Ik ben het eens met de rest, maar eigen smaak is persoonlijk en moet je gewoon lekker behouden.

@Indication: Een dieet aanhouden is juist niet normaal. Normaal eten zou moeten betekenen, een eet en leefstijl waarbij je gezond en op gewicht blijft en dus je hele leven aanhoudt. Als je dat moeilijk vindt klopt er mogelijk toch iets niet in je eet/ leefstijl?
pi_108856991
Pas met blote benen is het rokjesdag.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_108857039
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Pas met blote benen is het rokjesdag.
^^
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:19:16 #47
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_108857071
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:10 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Jup, maar ben vooral kampioen in het gesprek platslaan wanneer ik zelf dingen vertel :')
Dit is wel een sector waar een klein beetje socially awkward zijn wel mag.
Gewoon niets vertellen dan :P Ben je reuze interessant en mysterieus.

Maar het probleem van te veel vertellen ken ik helaas maar al te goed :') Heb vaak genoeg mijn eigen glazen ingegooid op deze manier. Ik kan toch zulke domme dingen zeggen af en toe ;(
pi_108857246
Mo, je bent zo te zien inderdaad een stuk afgevallen :) Netjes!

Ik deel je voorliefde voor jeans & gympen, maar dat hangt van mijn bui af (en naar t werk doe ik dat sowieso niet). Vind mezelf er in mijn te lange, afgetrapte, baggy jeans met gaten en een topje/shirtje met Adidas vestje en gympen er juist cute uitzien :D :+

Maar als ik uitga heb ik bijvoorbeeld meestal wel een jurkje aan ofzo. Met hakken. En op het werk meestal een jurkje met vest erover, en laarzen eronder.
pi_108857350
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat goed prob!
Haha. Ja ik begon met het bestellen van een biertje en vervolgens gewoon meteen op iemand afgestapt haha. Ik moest van mijzelf minimaal een half uur blijven en dat is gelukt ;)
pi_108857442
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mo, je bent zo te zien inderdaad een stuk afgevallen :) Netjes!

Ik deel je voorliefde voor jeans & gympen, maar dat hangt van mijn bui af (en naar t werk doe ik dat sowieso niet). Vind mezelf er in mijn te lange, afgetrapte, baggy jeans met gaten en een topje/shirtje met Adidas vestje en gympen er juist cute uitzien :D :+

Maar als ik uitga heb ik bijvoorbeeld meestal wel een jurkje aan ofzo. Met hakken.
Dit ja. Ik wilde eigenlijk zeggen dat ik de kleren van Mo wel tof vind :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_108857472
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:15 schreef An24 het volgende:
@Indication: Een dieet aanhouden is juist niet normaal. Normaal eten zou moeten betekenen, een eet en leefstijl waarbij je gezond en op gewicht blijft en dus je hele leven aanhoudt. Als je dat moeilijk vindt klopt er mogelijk toch iets niet in je eet/ leefstijl?
Ik doel er meer op dat als ik nu een handje chippies pak ik me al schuldig ga voelen. Als mijn vriendinnen vragen of ik mee uit eten ga naar een tent waar ze heerlijke spare-ribs hebben, ik het al spaans benauwd krijg, omdat ik dan voor mijn gevoel niet-goed-bezig-ben.
Snapje?

Die omschakeling van het gezond eten, met gewichtsverlies naar het gezond eten, zonder gewichtsverlies. Die lijkt me moeilijk. Naar mijn idee is het gezond eten met gewichtsverlies, zo min mogelijk slechts eten en bij gezond eten zonder gewichtsverlies mag je best af en toe wat zondigen. Zolang je de rest van de tijd de goede keuzes maakt.
3e jaars Fysiostudent
13-5-2011 <3
pi_108857492
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:26 schreef Indication het volgende:

^O^ maar pas wel op dat je niet jezelf er teveel mee plaagt. Ga liever voor een gezonde levensstijl waarbij je aan lekker eten niet automatisch meer denkt aan verkeerd eten. Zie de OP ook!

Kijk bijvoorbeeld naar lijstjes van de andere mensen hier, die zitten vaak vol met lekker eten wat ook nog eens gezond is! Zie hoe een MarMar met haar situatie ook lekker eet terwijl ze veel minder kan hebben om op gewicht te blijven.
Of Mo, die afvalt en toch altijd weer van die baksels heeft waar het water je van in de mond loopt. :9~

Gezond eten is lekker! Omdat gezond eten ook inhoud dat je jezelf iets mag gunnen...
Als je 30km moet lopen en je begint direct met sprinten dan ben je voor het einde verzuurd. Loop je een gestaag tempo dan ben je er voordat je het weet :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108857594
Zeg Vaisor, waarom zie ik jou nooit meer in lol? ;(
pi_108857846
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zeg Vaisor, waarom zie ik jou nooit meer in lol? ;(
;( Beetje druk geweest de laatste tijd (afgelopen zaterdag nacht nog paar potjes gedaan, dat wel), en wilde gister eigenlijk online komen, maar toen zag ik dat Rambo erop was... :D
Maar vanavond gewoon weer online zolang er niks tussen komt :)
*;
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108857913
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:33 schreef Indication het volgende:

[..]

Ik doel er meer op dat als ik nu een handje chippies pak ik me al schuldig ga voelen. Als mijn vriendinnen vragen of ik mee uit eten ga naar een tent waar ze heerlijke spare-ribs hebben, ik het al spaans benauwd krijg, omdat ik dan voor mijn gevoel niet-goed-bezig-ben.
Snapje?

Die omschakeling van het gezond eten, met gewichtsverlies naar het gezond eten, zonder gewichtsverlies. Die lijkt me moeilijk. Naar mijn idee is het gezond eten met gewichtsverlies, zo min mogelijk slechts eten en bij gezond eten zonder gewichtsverlies mag je best af en toe wat zondigen. Zolang je de rest van de tijd de goede keuzes maakt.
Ik snap je heel goed, ik ben daar ook geweest. Maar het is wel puur gedrag. Je blijft je schuldig voelen omdat het je iets heeft opgeleverd. Als je die dingen niet at viel je af, dus door je schuldig te voelen dwing je jezelf om niet meer "troep" te eten en weer af te vallen. Maar dat is heel gevaarlijk, omdat jezelf dwingen tot wel of niet eten, juist problemen kan veroorzaken. Dus wat V1z0R zegt: het gaat om balans..eentje die jij je hele leven vol houdt. Dan val je ook af als je af en toe wat lekkers eet en zit je niet meer met van die nare gedachtes in je hoofd [/psychologisch gebrabbel]
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:47:44 #56
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108857981
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:43 schreef V1z0R het volgende:

[..]

;( Beetje druk geweest de laatste tijd (afgelopen zaterdag nacht nog paar potjes gedaan, dat wel), en wilde gister eigenlijk online komen, maar toen zag ik dat Rambo erop was... :D
Maar vanavond gewoon weer online zolang er niks tussen komt :)
*;
Je moest ons eens horen af en toe "KARTHUS ULTI :o *O* :9 " .... " Oh wacht...! ;( " :+

Plus, Rambo is geen excuus, wij hadden Rambo gewoon opstaan als achtergrondgeluid :+ :')

Maar mooi dat je er iig nog niet op uitgekeken bent! O+
pi_108858020
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:33 schreef Indication het volgende:

[..]

Snapje?

Ik zelf heb daar ook wel last van hoor.. Het is voor mij soms lastig een balans te vinden...

Dus. Nu een lijstje van gisterenn:

O: mag yog met muesli
T: koekje
L: 3 bthm volkoren met pitten, 2 met kaas, 1 met rosbief
T:1 snoepje. (fruit vergeten, net als vandaag :') )
D: Hutspot met heerlijke worst
T: stukje chocolademouse taart met slagroom, en 4 chocoladesoesjes :')

Vandaag:
O: mag. yog. met muesli
T: mariakoekje
L: 4 bth volkoren met pitten, 3 kaas en 1 rosbief denk..
T: banana
D: Smulpannetje van Maggi of honig of weet ik 't. iig Honing mosterdpannetje met hamlapjes erdoor heen. Verder worteltjes denk ik met krieltjes of rijst.
~ Bonito La Risa ~
pi_108858024
Mijn aanpak was inderdaad niet heel anders gaan eten, maar vooral meer gaan sporten. Ik heb een tweedehands mountainbike gekocht en ben gewoon begonnen met kleine stukjes fietsen. Ik vond en vind het echt leuk en dat werkte verslavend. Op een gegeven moment zat ik meer dan 100 km per week op mn mountainbike. Daarmee ben ik wel echt het meeste afgevallen. En ik zag echt snel vooruitgang, van een rondje van 10 km helemaal bekaf naar wielrenners eraf fietsen ;)
Dus: zoek een sport die je leuk vindt en waar je aanleg voor hebt. Dat geeft voldoening en motiveert enorm. En je kunt nog vrij normaal blijven eten.
pi_108858149
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:33 schreef V1z0R het volgende:

[..]

^O^ maar pas wel op dat je niet jezelf er teveel mee plaagt. Ga liever voor een gezonde levensstijl waarbij je aan lekker eten niet automatisch meer denkt aan verkeerd eten. Zie de OP ook!

Kijk bijvoorbeeld naar lijstjes van de andere mensen hier, die zitten vaak vol met lekker eten wat ook nog eens gezond is! Zie hoe een MarMar met haar situatie ook lekker eet terwijl ze veel minder kan hebben om op gewicht te blijven.
Of Mo, die afvalt en toch altijd weer van die baksels heeft waar het water je van in de mond loopt. :9~

Gezond eten is lekker! Omdat gezond eten ook inhoud dat je jezelf iets mag gunnen...
Als je 30km moet lopen en je begint direct met sprinten dan ben je voor het einde verzuurd. Loop je een gestaag tempo dan ben je er voordat je het weet :)
Prachtig gezegd jammer dat ik zo ongeduldig ben :P maar ik zal het in mijn achterhoofd houden :) Inderdaad de mooie lijstjes in de gaten houden en goeie tips opdoen :)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:45 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik snap je heel goed, ik ben daar ook geweest. Maar het is wel puur gedrag. Je blijft je schuldig voelen omdat het je iets heeft opgeleverd. Als je die dingen niet at viel je af, dus door je schuldig te voelen dwing je jezelf om niet meer "troep" te eten en weer af te vallen. Maar dat is heel gevaarlijk, omdat jezelf dwingen tot wel of niet eten, juist problemen kan veroorzaken. Dus wat V1z0R zegt: het gaat om balans..eentje die jij je hele leven vol houdt. Dan val je ook af als je af en toe wat lekkers eet en zit je niet meer met van die nare gedachtes in je hoofd [/psychologisch gebrabbel]
Komt zo'n omschakeling een beetje vanzelf? (ik ben pas 1,5e week bezig, dus ben nu nog erg gevoelig daarvoor denk ik :P)

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:49 schreef the85mc het volgende:
Mijn aanpak was inderdaad niet heel anders gaan eten, maar vooral meer gaan sporten. Ik heb een tweedehands mountainbike gekocht en ben gewoon begonnen met kleine stukjes fietsen. Ik vond en vind het echt leuk en dat werkte verslavend. Op een gegeven moment zat ik meer dan 100 km per week op mn mountainbike. Daarmee ben ik wel echt het meeste afgevallen. En ik zag echt snel vooruitgang, van een rondje van 10 km helemaal bekaf naar wielrenners eraf fietsen ;)
Dus: zoek een sport die je leuk vindt en waar je aanleg voor hebt. Dat geeft voldoening en motiveert enorm. En je kunt nog vrij normaal blijven eten.
Maar je kan dan ook niet echt meer stoppen met dat sporten? Of wel? Want daar ben ik een beetje bang voor... Ik train nu 5-6x in de week.. (na 1,5e week houd ik dat nog vol :P haha) 3x hockeyen, wat ik geweldig vind en 2-3x groepslessen op de sportschool, dit doe ik samen met een vriendin en dat werkt inderdaad motiverend :)
3e jaars Fysiostudent
13-5-2011 <3
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:53:29 #60
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_108858221
Als je minder hard van stapel loopt is het langer vol te houden indi
pi_108858263
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:51 schreef Indication het volgende:
Maar je kan dan ook niet echt meer stoppen met dat sporten? Of wel? Want daar ben ik een beetje bang voor... Ik train nu 5-6x in de week.. (na 1,5e week houd ik dat nog vol :P haha) 3x hockeyen, wat ik geweldig vind en 2-3x groepslessen op de sportschool, dit doe ik samen met een vriendin en dat werkt inderdaad motiverend :)
Sporten werkt verslavend. Als ik een paar dagen achter mn bureau heb gezeten zonder al teveel beweging word ik onrustig, dan moet mijn energie eruit. Dan moet ik aan het eind van de dag even flink sporten. Daarna kan ik er weer een paar dagen tegen aan ;)
pi_108858356
Ik vond de sneakers ook juist leuk. O+ [/spuit 11]

Zelf probeer ik vaker wat anders te dragen omdat ik er anders helemaal niet volwassen uitzie :+ (vandaag gelukt!), maar ik blijf het leuk vinden. :)
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_108858447
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:51 schreef Indication het volgende:

[..]

Prachtig gezegd jammer dat ik zo ongeduldig ben :P maar ik zal het in mijn achterhoofd houden :) Inderdaad de mooie lijstjes in de gaten houden en goeie tips opdoen :)

[..]

Komt zo'n omschakeling een beetje vanzelf? (ik ben pas 1,5e week bezig, dus ben nu nog erg gevoelig daarvoor denk ik :P)

[..]

Ik ben in totaal een keer 15 kilo afgevallen. Dat heb ik gedaan in anderhalf jaar: eerst alles in mijn hoofd recht zetten, issues eruit etc. (dat koste een jaar). Daarna was in een half jaar de 15 kilo weg. Over het algemeen ben ik ook slank gebleven, maar als ik weer de weegschaal op klim om te checken, weet ik dat het aan mijn gedrag ligt en niet aan het eten zelf.
pi_108858519
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 11:47 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Je moest ons eens horen af en toe "KARTHUS ULTI :o *O* :9 " .... " Oh wacht...! ;( " :+

Plus, Rambo is geen excuus, wij hadden Rambo gewoon opstaan als achtergrondgeluid :+ :')

Karthus ftw :D _O-
Gisteren ben ik om negen uur ofzo al in bed gaan liggen. Martijn heeft toen wel nog een potje gedaan en is daarna Amnesia gaan spelen. Waar ik vannacht nachtmerries over heb gehad :')

Maar vanavond lekker ouderwets potje samen dan? O+ *;
pi_108858544
quote:

[..]

Ik heb jullie ook gemist! Gister nog met collega over hoe vrolijk jouw Teemo-skin is, en altijd gezellig op skype is :D

Tjah, zijn paar films die MOET ik dan kijken :@ Die films kan ik ook zowat woord-voor-woord meelullen :')

Indi, "Only different in your mind. You must unlearn what you have learned." - Yoda
pi_108858548
quote:

[..]

Dat ja :D
En nu niet vrijdagavond allemaal druk gaan lol-en ;( /etentje ;)
En zhe noes! Vanavond moet ik zwemmen :D
pi_108858595
ok, ik ga het nu gewoon een keer vragen:

WAT DE FRACK IS LOL-EN?

ik volg het allemaal niet met dat gegame, eerlijk gezegd....
Kwak
pi_108858708
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:03 schreef kwakz0r het volgende:
ok, ik ga het nu gewoon een keer vragen:

WAT DE FRACK IS LOL-EN?

ik volg het allemaal niet met dat gegame, eerlijk gezegd....
LoL
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:09:22 #69
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108858833
Ja dit was even een game-intermezzo, scuzi!

OT: ik ga zo weer naar de biowinkel, amaranth muesli halen O+ En misschien nog wel meer, omdat het kan! :D
pi_108858837
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:06 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

LoL
pfffffffff ok. soort wow maar dan andere poppetjes en gratis? niks voor mij.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')