abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108854786
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 8 maart 2012 @ 09:56:55 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108854806
Ik heb Quaker cruesli met 'maar' 5 gr suiker per 100 gr! :o Valt me mee! Best lekker ook.

En er zitten noten in!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_108854855
Goedemorgen O+ nogmaals!

Heerlijk weer hier! De lucht is fris maar niet koud en de zon schijnt! Zo lekker op de fiets naar m'n ontbijt en daarna uurtje college en vervolgens aan de scriptie. :z

Lijstje post ik vanmiddag wel, maar O is in ieder geval een mediterraans ontbijt :9
Ja doei.
pi_108854865
Crap, ik pas het jasje van dit pak net niet meer. :{
pi_108854875
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:25 schreef Indication het volgende:
Ik doe niet aan rokjes dag.. Over een paar weken misschien

Lijstje:
O: melk met muesli
T: avocado
L: 2 bammetjes (1 filet americain, 1 kipkerrie)
D (5u al) rijst met kip en thaise curry
B: 1,5u training
T: kwark met 1 bammetje met gekookt ei
1900 kcal :)
3e jaars Fysiostudent
13-5-2011 <3
pi_108854939
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:00 schreef Indication het volgende:

[..]

1900 kcal :)
Zou idd voldoende moeten zijn!
  Vis een optie? donderdag 8 maart 2012 @ 10:07:39 #7
70532 loveli
N
pi_108855021
quote:
15s.gif Op donderdag 8 maart 2012 09:59 schreef ElDinosaur het volgende:
Crap, ik pas het jasje van dit pak net niet meer. :{
Is dat een goed of slecht teken?
crap in = crap out
pi_108855137
SPOILER: huidig
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
pi_108855158
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:07 schreef loveli het volgende:

[..]

Is dat een goed of slecht teken?
Op zich goed (te strak om schouders) maar ik zit er niet echt op te wachten om een nieuw pak aan te schaffen.. Maar wat anders verzinnen.
pi_108855297
Misschien kan je het wat uit laten leggen ofzo bij een goede kleermaker?

Ik mag zaterdag mijn broek naar de kleermaker brengen omdat 'ie te groot ir rond de taille :'). Echt zo'n drama, altijd moet ik een grote broekmaar voor de billen/bovenbenen, maar in de taille is 'ie dan veel te groot en zakt 'ie af. Bwurgh.

Edit; alhoewel ik dit beter vind dan dat ie superstrak zit bij de taille, beter dikke billen dan een dikke buik enzo.
pi_108855331
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:17 schreef Perruche het volgende:
Misschien kan je het wat uit laten leggen ofzo bij een goede kleermaker?

Ik mag zaterdag mijn broek naar de kleermaker brengen omdat 'ie te groot ir rond de taille :'). Echt zo'n drama, altijd moet ik een grote broekmaar voor de billen/bovenbenen, maar in de taille is 'ie dan veel te groot en zakt 'ie af. Bwurgh.

Edit; alhoewel ik dit beter vind dan dat ie superstrak zit bij de taille, beter dikke billen dan een dikke buik enzo.
Hoe herkenbaar... ik kan van de aankoop van een broek gewoon gefrustreerd raken :')
Oplossing =>winkels waar ze kleding vermaken.
pi_108855391
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Hoe herkenbaar... ik kan van de aankoop van een broek gewoon gefrustreerd raken :')
Meestal zijn die winkels vrij duur, ik prefereer niet zoveel geld aan mijn kleding uit te geven. Soms doen ze het ook bij V&D of Steps maar ik prefereer de kleermaker bij mij op de hoek. Lokale middenstand FTW en het is echt zo'n leuek gozert O+.
pi_108855432
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:21 schreef Perruche het volgende:

[..]

Meestal zijn die winkels vrij duur, ik prefereer niet zoveel geld aan mijn kleding uit te geven. Soms doen ze het ook bij V&D of Steps maar ik prefereer de kleermaker bij mij op de hoek. Lokale middenstand FTW en het is echt zo'n leuek gozert O+.
Ah :D wij hebben hier alleen een griezel.
Al schijnt er ook een dame kleding in te nemen en ik kan het zelf ook maar heb er geen zin in :@
pi_108855470
@ Mo netjes! En je mooie jurkje piept uit de kast O+
  Vis een optie? donderdag 8 maart 2012 @ 10:26:08 #15
70532 loveli
N
pi_108855516
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:19 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Troost je met de gedachte dat een broek makkelijker te vermaken is dan een jasje ;)
crap in = crap out
pi_108855539
Ziet er goed uit motorbloempje! Dat is een lichaam om naar te streven :$

Ik heb trouwens het gevoel nu ik serieus bezig ben met afvallen, dat ik helemaal niks lekkers meer mag eten, omdat het anders niet opschiet.. Ben bang dat als ik weer normaal ga eten alles er meteen weer aanzit..
3e jaars Fysiostudent
13-5-2011 <3
pi_108855541
Mooi slank hoor Mo! :)
Know that while you sleep
Everything has changed
  donderdag 8 maart 2012 @ 10:27:26 #18
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_108855556
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:26 schreef loveli het volgende:

[..]

Troost je met de gedachte dat een broek makkelijker te vermaken is dan een jasje ;)
Ja. Is dat duur eigenlijk? Ik heb per abuis een onflatteus "boyfriendmodel" gekocht en dat staat me niet. Maar de stof is echt prachtig en van hoge kwaliteit. Nu wil ik het jasje smaller laten maken in de taille en de schoudervullingen laten verkleinen. Broeken laten verkleinen heb ik wel vaker laten doen, maar jasjes nog nooit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 8 maart 2012 @ 10:29:02 #19
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_108855589
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:26 schreef Mini. het volgende:
Mooi slank hoor Mo! :)
Dit. Weet je trouwens dat je met kleding optisch smaller kan lijken? Ik draag bijvoorbeeld nooit platte schoenen onder een iets te lange wijde broek omdat ik dan op een dik propje lijk. Als je bij deze broek hakjes aan zou trekken zou je direct 5 kilo lichter tonen.
Je ziet er trouwens goed uit. Ik hoop dat je het op een duurzame manier hebt bereikt mo.
pi_108855603
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:26 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik pas zelfs kindermaatjes qua bovelijf :@

Moet jij jasjes laten vermaken?
pi_108855609
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:26 schreef Indication het volgende:
Ziet er goed uit motorbloempje! Dat is een lichaam om naar te streven :$

Ik heb trouwens het gevoel nu ik serieus bezig ben met afvallen, dat ik helemaal niks lekkers meer mag eten, omdat het anders niet opschiet.. Ben bang dat als ik weer normaal ga eten alles er meteen weer aanzit..
Ligt eraanw at je bedoelt met "normaal eten" he ;). Sommige mensen vinden dat 1x per week friet enzo, ja dan heb je wel gelijk. Eigenlijk na het afvallen moet je echt een balans zien te vinden, volgens mij vinden de meeste mensen dat het moeilijkst. Wat voor mij scheelt is dat ik wel heb geleerd wat gezond is en wat niet, dan vind ik het makkelijer om goed te eten!
pi_108855635
Foto gemist :D Inderdaad wel slankie :)

Maar Ik vind je kleding niet zo flatteus mo :@ met wat tink zegt zou je er nog dunner uitzien. Maar dat je er in deze kleding slank uitziet zegt ook al genoeg :P
  donderdag 8 maart 2012 @ 10:33:30 #23
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_108855702
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:30 schreef Perruche het volgende:

Maar Ik vind je kleding niet zo flatteus mo :@ met wat tink zegt zou je er nog dunner uitzien. Maar dat je er in deze kleding slank uitziet zegt ook al genoeg :P
Ik zie er inderdaad vergelijkbaar uit in dit soort broeken met platte schoenen en ik ben slank. Jij ook dus mo.
  Vis een optie? donderdag 8 maart 2012 @ 10:34:36 #24
70532 loveli
N
pi_108855738
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:27 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja. Is dat duur eigenlijk? Ik heb per abuis een onflatteus "boyfriendmodel" gekocht en dat staat me niet. Maar de stof is echt prachtig en van hoge kwaliteit. Nu wil ik het jasje smaller laten maken in de taille en de schoudervullingen laten verkleinen. Broeken laten verkleinen heb ik wel vaker laten doen, maar jasjes nog nooit.
Geen idee eigenlijk, figuurnaden breder maken (waardoor meer taille) en schoudervullingen vervangen zou kunnen werken, als je te veel aan de zijnaden doet lijkt me dat het model niet meer mooi valt. Mijn jasjes zijn meesta net wat te krap in de schouders, want anders vormloos.
crap in = crap out
pi_108855740
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 10:30 schreef Perruche het volgende:

Nu ben ik ook aan het treugscrollen geweest :)

Ik sluit me bij de dames aan, wanneer je een spijkerbroek met wijd uitlopende pijp draagt en een leuke riem dan toon je nog slanker :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')