Hier sluit ik me bij aan.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:19 schreef Tinkepink het volgende:
Depressies op zich hoeven geen probleem te zijn als je samen met je partner een stabiele en liefdevolle thuisbasis kan bieden. En mits jij op een normale en gezonde manier met je depressies om kan gaan, verder volwassen genoeg bent, weet hoe je een opkomende depressie tegen kunt houden, liefde, structuur en regelmaat kunt bieden etc.
Een kind dwingt je tot rust en regelmaat, wat een postieve uitwerking op een depressie kan hebben. Maar, tegelijkertijd is het heel lastig om "ziek" te zijn en om heel eerlijk te zijn gaan een depressie en een liefdevolle en stabiele omgang met je kind niet goed samen.
Eens, maar ook depressieve moeders kunnen met therapie leren om dus wel goed op hun kindje te reageren. Daar zijn zelfs programma's voor. Het is iets waar TS zelf heel goed over na moet denken en daar is ze mee begonnen, hartstikke positief dus.quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:52 schreef bitterend het volgende:
Dat een partner kan inspringen of je omgeving is niet dezelfde als elke dag je moeder in bed zien liggen lijden aan haar depressie.
Sommige depressies zijn niet te "genezen" die zitten in je hersenen en zelfs met medicijnen zijn ze niet te behandelen. De symptomen kunnen worden onderdrukt maar de gevaren voor terugval zullen altijd blijven.
Oh, dat idee kreeg ik eigenlijk wel. Want waarom zou ze zich anders afvragen of ze er verstandig aan doet om tijdens haar depressie een kind te nemen, terwijl die depressie net zo goed verdwenen kan zijn over 5 jaar, zodat ze het tegen die tijd nog eens kan overwegen?quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:10 schreef Troel het volgende:
Ik krijg eigenlijk niet het gevoel dat ze binnen nu en het komende jaar een kindje wil
Nee ik wil niet binnen nu en een jaar al een kind hoor. Maar ben gewoon aan het denken gezet door die voorlichting. Deze depressie gaat wel weer over, maar omdat ik dus een recidiverende depressie heb krijg ik er in de toekomst wel weer mee te maken. En dat maakt me wel angstig/ verdrietig dat het misschien niet voor me weggelegd is, terwijl ik het wel erg graag wil...quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:13 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Oh, dat idee kreeg ik eigenlijk wel. Want waarom zou ze zich anders afvragen of ze er verstandig aan doet om tijdens haar depressie een kind te nemen, terwijl die depressie net zo goed verdwenen kan zijn over 5 jaar, zodat ze het tegen die tijd nog eens kan overwegen?
Nee, ze weet alleen dat de mogelijkheid bestaat dat de depressie terugkomt (zeer waarschijnlijk hoeft niet) en zij weet niet wanneer (als het mogelijke kind 25 is of 5?), hoe lang (3 maanden of 3 jaar) en ook niet hoe erg (in bed willen liggen of gewoon nog door kunnen gaan). En ook niet hoe erg haar mogelijke kind daar last van zou hebben. Vandaar dat het belangrijk is om te bekijken of je kan verantwoorden naar jezelf en je mogelijke toekomstige kind of je dit wel of niet aan denkt te kunnen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:46 schreef Silmarwen het volgende:
En natuurlijk kun je later ook een depressie krijgen, of kunnen er allerlei dingen gebeuren, maar jij WEET al dat je zeer waarschijnlijk in een depressie gaat raken.
Thanksquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:57 schreef Soempie het volgende:
kahlie, ik was net onderweg naar huis en bedacht in de auto precies wat jij ook beschrijft.![]()
Heb je er ook al over nagedacht hoe groot de kans is dat je je kindje erfelijk zal belasten?quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:16 schreef Sylvana het volgende:
Fijn dat er ook positieve verhalen gepost zijn nu
Er is een psychiater die veel kennis heeft over dit dilemma, dus daar maar eens een afspraak mee maken
Dat vroeg ik me ook nog af.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:37 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Heb je er ook al over nagedacht hoe groot de kans is dat je je kindje erfelijk zal belasten?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |