quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:45 schreef Cyntiaa het volgende:
Cas slaapt al vanaf onze verhuizing, 5 maanden oud, in zijn eigen kamer. Ik wordt wakker van elk geluidje wat hij maaktZelfs wanneer hij daar zelf niet wakker van wordt.
quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:46 schreef PureEvil het volgende:
Over fietsstoeltjes..Ik heb Bobike stoeltjes, vind ze echt super. Moet alleen nog een windscherm erbij kopen, want dat had ik niet meer. (deze fiets aangeschaft toen Jordy 1 jaar was ofzo, dus dat was toen niet nodig...) Ik heb trouwens een batavus fiets, maar ik vind hem niet zo fijn fietsen. Ik ben echt gewend aan mn gazelle fiets![]()
Kleine heeft trouwens lekker geslapen vannacht, gisteravond fles gehad om 23.00, toen allemaal aan het huilen geweest, dus weer een fles rond 00.15. En toen heeft ze geslapen tot 05.30! en daarna weer tot 10 uur. Dus t gaat tot nu toe lekker. Helaas heb ik net wel een speen moeten geven aan dr, want ze was de hele tijd aan het huilen
quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:49 schreef Sannne het volgende:
Ow, thanks! Maar je kan een kleine moeilijk dwingen toch? Benieuwd hoe Eetje zich gaat ontwikkelen..
quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:31 schreef Kyara het volgende:
[..]
ik heb een beetje het idee dat de meeste kindjes die nu al doorslapen op hun eigen kamertje liggen. Misschien ook omdat je als je er naast ligt, veel sneller reageert op andere signalen dan huilen.
quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:45 schreef Cyntiaa het volgende:
Cas slaapt al vanaf onze verhuizing, 5 maanden oud, in zijn eigen kamer. Ik wordt wakker van elk geluidje wat hij maaktZelfs wanneer hij daar zelf niet wakker van wordt.
quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:51 schreef Take_A_Picture het volgende:
Eva slaapt ook al bijna heel haar leven (bijna 6 maanden) op haar eigen kamer. Alleen de eerste 2 weken heeft ze bij ons op de slaapkamer geslapen.
En ze slaapt dus mooi niet door
Zijn kamer is naast die van ons.. Best gehorig inderdaad, oud huisquote:Op woensdag 7 maart 2012 14:08 schreef Kyara het volgende:
Ja maar dat haalt nog steeds mijn bewering niet onderuit. Alleen dat het andersom dus niet werkt![]()
Cynthiaa, is zijn kamertje dan naast jullie kamer? Of is het zo gehorig? Ik hoor echt niet elk geluidje, wel het gehuil maar niet het gesabbel op zijn vingertjes of de kreuntjes of zo.
Midas heeft vandaag zijn eerste fotoshoot gehad. Bij zo'n portrait foto toestand. Fotografe deed het hartstikke leuk dus Midas heeft flink gelachen. Ben benieuwd. Hopelijk zijn ze niet te leuk want anders wil ik toch weer een -veel te dure- foto kopen (1 krijg je gratis).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit er in ieder geval tussen zie ik netquote:Op woensdag 7 maart 2012 16:21 schreef Sannne het volgende:
Via wie, en hoe? Bitterend voegt iedereen toe bij mij haha, wie weet zit je er wel al tussen.
Bitterend of cyntiaa, MP, Kyara verder weet ik het ff niet meer!quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:21 schreef Sannne het volgende:
Via wie, en hoe? Bitterend voegt iedereen toe bij mij haha, wie weet zit je er wel al tussen.
En hoe zoui ik nou toch heten dan? Haha! Gewoon jou naam achter Su plakkenquote:Op woensdag 7 maart 2012 16:50 schreef Sannne het volgende:
Bij mij is dat niet zo moeilijk hoor, ik heet écht Sanne
Fijn FRquote:Op donderdag 8 maart 2012 08:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Jammer dat ik daarna van het gesnurk naast mij niet meer kon slapen.
Ik heb em niet horen klagen hihi! Heb gewoon alle bijna zwarte stukjes eruit gevist dus het zag er op het eerste oog best normaal uitquote:Op donderdag 8 maart 2012 08:33 schreef Sannne het volgende:
NTS, hoe vond je man zn eten? Lol..
Arme Midas! Succes!!
Die heb ik ook! Was bij mijn eerste echt mijn bijbel, zeker tot een week of 16. Daarna minder, omdat ik niet zo onzeker meer was (en misschien klopte t ook wel niet zo). Nu heb ik t nog niet aangeraakt...quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:17 schreef Kyara het volgende:
Ik vind deze heel fijn:
[ afbeelding ]
Helaas gaat het maar tot 6 maanden.
Dat is helemaal niet zo raar. Hoor het van meer kindjes en mijn oudste deed het ook. Het is ook verwarrend. Aan de ene kant hap-slik-weg eten, maar ook stukjes die je soms moet bijten. Ik geloof dat mijn oudste bijna 2 was, voordat hij overweg kon met vruchtenyoghurt. Potjes van 8 maanden hebben ook die gekke structuur..quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:03 schreef Zana het volgende:
Raar is dat hij soms kleine stukjes uit geprakt eten uitspugt, terwijl hij er geen probleem heeft als die brood, stukjes kaas of een koekje of zo eet. Of dat ik een appel geraspt heb en door de yoghurt doe en hij bij het eerste hapje merkt dat er iets doorheen zit, dan spugt die het soms ook uit, maar soms gaat het ook bij het tweede hapje gewoon weer goed.
Je kunt toch gewoon die groente aanbieden op het groente moment, evt als toetje dan yoghurt/kwark. Echt fruit zou ik op een ander moment aanbieden. Dan heb je gewoon fruit als tussendoor ergens en groente als onderdeel van de avondmaaltijd..quote:Ik weet soms niet zo goed wat ik moet geven als die zijn groenten niet lust en of ik hem niet te veel in de zoete richting geef, want gedroogde pruimen en daddels of yoghurt wil die altijd wel. Ik had een keer dat er iets omhoog kwam, toen had ik ingesneden stukjes mandarijn gegeven, maar het velletje zat nog aan elkaar. Normaal zuigt die het stukje uit en blijft de witte schil over, maar toen had die het blijkbaar doorgeslikt.
ik begin 's avonds altijd met (stukjes) groente en aardappel, rijst en pasta zijn niet zo een succes, ook niet als het geprakt is,quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Je kunt toch gewoon die groente aanbieden op het groente moment, evt als toetje dan yoghurt/kwark. Echt fruit zou ik op een ander moment aanbieden. Dan heb je gewoon fruit als tussendoor ergens en groente als onderdeel van de avondmaaltijd..
ja joh? Ik gebruik de kinderwagen zeker zo'n 3 a 4 keer per week. Lekker wandelen en Midas lekker pitten. Jij gebruik dan zeker de doek? Ik ben er nog niet mee gaan wandelen, meestal combineren we het wandelen met wat boodschapjes en dan is het wel lekker om een wagen erbij te hebben. En ik combineer ook vaak de maxicosi met het onderstel als ik naar een winkelcentrum in de buurt ga.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:02 schreef bitterend het volgende:
Ik heb de kinderwagen bak maar 2 of 3 keer gebruikt, ze wil echt niet liggen erin! ik denk dat ik in april de wandelwagen ga installeren
Vergelijkbaar dus, vooral de nacht, die is echt hetzelfde sinds een paar weken!quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:01 schreef Sannne het volgende:
Aventura: Meestal 2 slaapjes, 1 van 3 uur en 1 van een uurtje. Soms iets minder, soms iets meer. Tussen 6 en 7 gaat ze naar bed en tussen 6 en 7 wordt ze wakker
Ik wil ook doek! Maar het knopen lukt me niet meer..
Oke, m'n jas past dus echt niet over Mattís heen. Ik denk dat ik dan wacht tot het weer nog wat mooier is.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:02 schreef bitterend het volgende:
Soempie: beentjes uit de doek, ik doe altijd dik gebreiden sokken over haar eigen sokken! en mijn jas...
over slapen is dit artikel mooi vond ik : http://www.psychologytoda(...)volutionary-mismatch
Ja, Mattís is van 13 januari.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:17 schreef _evenstar_ het volgende:
O. en ik slapen lekker samenlief wil/vind dat hij bij ons blijft tot hij oud genoeg en klaar is voor een peuterbed
ik slaap echt beter met als zonder!
En qua warmte bij doek, ik heb een grote hoodie met rits , kan mooi dichtzit hij lekker warm maar niet te warm !
En Soempie jou manneke is toch jonger als O.die zit net en nog ruim in 62
quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:30 schreef Kyara het volgende:
Wow Soemp, maar 68 al!Ik denk dat Midas daar tegen ze zomer wel een keer in zit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Midas reageert vooralsnog redelijk op de prikjes. Beetje huilerig. Hopelijk valt ie zo weer in slaap.
De meningen verschillen nogal. Men is het er wel aardig over eens dat je op zijn vroegst bij 4 maand begint, en uiterlijk vanaf 6 maand. Maar al begin je bij 4 maand, dan eten ze vaak nog niet zoveel dat het een hele fles zou kunnen vervangen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:16 schreef Kyara het volgende:
Maar dan kun je dus ook niet wachten met bijvoeding tot de 6 maanden? Maar dan zijn de darmpjes toch nog niet rijp?
Ik ben ook 'gewaarschuwd' om niet te snel te veel te geven omdat je anders later in de knoei komt met de maximale hoeveelheden.
DF, bij Chris ben je overgstapt naar hongerige babyvoeding? En hoe heb je het met bijvoeding gedaan? Bij 6 maanden begonnen?quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:16 schreef Kyara het volgende:
Maar dan kun je dus ook niet wachten met bijvoeding tot de 6 maanden? Maar dan zijn de darmpjes toch nog niet rijp?
Ik ben ook 'gewaarschuwd' om niet te snel te veel te geven omdat je anders later in de knoei komt met de maximale hoeveelheden.
Staat anders ook maar in de wegquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:26 schreef Nevertheless. het volgende:
@ Susie das bekend, bij ons is het badje ook de wasmand. Voel me altijd zo vreselijk slordig als ik dat doe, fijn dat ik niet de enige ben haha.Wij hebben geen bad en dame gaat graag mee onder de douche. Anders staat dat badje daar ook maar zo toch..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog geen verstoppingen hierquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:47 schreef Juud79 het volgende:
@Susie, ik zou gewoon wachten met pap tot in ieder geval voorbij de 5 a 5,5 maanden. En het dan gewoon in een bordje geven met een lepeltje ipv met de fles.
Mijn ervaring is overigens dat rijstebloem snel verstoppend werkt en de normale 6 maanden granenpap van Bamibix zorgt voor betere darmwerking.
Dat kan best jaren duren.. Grote zus heeft nog steeds nest haar en best veel , dat is pas echt een bokitoquote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:40 schreef Kyara het volgende:
wanneer valt dat nesthaar eigenlijk uit. Midas heeft nog steeds haar op zijn voorhoofd en armen. Of heb ik soms een bokito gebaard?
R ayen had hier wekennnn zoniet maanden fijne haartjes op zijn oortjes.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:05 schreef Aventura het volgende:
Nestharen? Dat fenomeen ken ik niet. Dit topic is heel leerzaam
Strontziek en ik ging kapot van de jeuk..maar ik had ook echt een gruwelijke variant, bijna geen huid meer te zien..en in de winter dus als je menthol op deed dan voelde het aan alsof ik bevroorquote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Waren jullie ook zo ziek? Hoor mijn moeder altijd erover dat het zo heftig was toen ze de pokken kreeg op. Haar 18e..
Och jee, moet je toch niet aan denken! Arme jij toen. Zelfde als je amandelen eruiy laten halen als je 26 bent, geen aanrader...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:49 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Strontziek en ik ging kapot van de jeuk..maar ik had ook echt een gruwelijke variant, bijna geen huid meer te zien..en in de winter dus als je menthol op deed dan voelde het aan alsof ik bevroor
Dat dacht ik ook altijd. Weer wat geleerd. En ik heb ze ook gehad als klein kind, kan het nog zien aan een paar van die putjes door het openkrabben.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:08 schreef Aventura het volgende:
Ik dacht dat je de waterpokken maar een keer kon krijgen...ik heb ze volgens mij gehad, maar echt als klein kind.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Post ik toch in het babytopic.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
Daar ben ik het niet mee eens. Ze hebben dat namelijk best snel in de gaten vind ik.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De eerste zes maanden zelfs kan je niet verwennen Kyara
[ Bericht 28% gewijzigd door PureEvil op 10-03-2012 22:32:12 ]
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:15 schreef Mevr_Mus het volgende:
Vriend van ons informeerde vanavond heel serieus of Simon al looptLater vroeg hij zich bezorgd af of Simon door het kattenluik naar het balkon zou kunnen
![]()
Je maakt mn avond goedquote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:15 schreef Mevr_Mus het volgende:
Vriend van ons informeerde vanavond heel serieus of Simon al looptLater vroeg hij zich bezorgd af of Simon door het kattenluik naar het balkon zou kunnen
![]()
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:15 schreef Mevr_Mus het volgende:
![]()
Mooi als ze al snel doorhebben dat er iemand voor ze is als ze daar behoefte aan hebben. Dat zou ik geen verwennen noemen. Als ik bang ben of me eenzaam voel ben ik ook blij als er iemand voor me is.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:10 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Ze hebben dat namelijk best snel in de gaten vind ik.
Ja, dan is het vroeg Bleie.quote:Op zondag 11 maart 2012 06:54 schreef Bleie het volgende:
Pff, ik vind t nog wel vroeg hoor! Maar ben om 2 en 4 uur ook wakker geweest...
Gat in de markt KD?quote:Op zondag 11 maart 2012 08:20 schreef Kleurdoos het volgende:
Idem hier, ik maak mijn eigen bed laag op
eigenlijk zouden ze een opentietslaapzak moeten maken zodat je zelf ook helemaal warm bent in bed
Ben wel benieuwd hoe ze dat hebben onderzocht?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De eerste zes maanden zelfs kan je niet verwennen Kyara
Dankje.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:27 schreef Susie het volgende:
Zou je dat niet doen dan Soempie? Wat een moppie
Ja, ik ben echt een schijtlijster op dat gebied. Prik mij maar lek, dat boeit me niet, maar bij Draakje vind ik het zo zielig. Die oogjes, dat huiltje, alles alsof ze wil zeggen: Mama, stomme tut, moet je me dit weer aandoen?quote:Op zondag 11 maart 2012 21:32 schreef Kyara het volgende:
NTS, wat leuk, zoveel oudjes!
Sterkte morgen! Vind je het zo erg die prikjes?
Ja heb ik ook...die oogjes die recht naar je staren tussen de traantjesquote:Op zondag 11 maart 2012 21:34 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ja, ik ben echt een schijtlijster op dat gebied. Prik mij maar lek, dat boeit me niet, maar bij Draakje vind ik het zo zielig. Die oogjes, dat huiltje, alles alsof ze wil zeggen: Mama, stomme tut, moet je me dit weer aandoen?
Zelfde hier hoor. Al heb ik alleen de hielprik nog maar meegemaakt en toen gaf hij geen krimp. Terwijl z'n papa niet wilde kijken en het maar wat zielig vond.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:36 schreef Kyara het volgende:
NTS
Heb er zelf eigenlijk helemaal niet zoveel moeite mee.... krijg van iedereen ook zo'n vraag van "oh vond je het heel erg?" Voel me een beetje een ontaarde moeder dat ik er dus niet zoveel last van heb. Misschien iets te nuchter of zo.
echt geen angsthaas joh! het is ook verdrietig als je kleintje pijn heeftquote:Op zondag 11 maart 2012 21:44 schreef NotTheSame het volgende:
Ach Kyara, je bent heulll geen ontaarde moeder! Ik ben gewoon een angsthaas met teveel hormonen in m'n lijf.
Bitterend, de vorige keer waserbij, die hield Draakje vast terwijl dat ik omgedraaid in een hoekje van het kantoortje stond
. Ik kon het gewoon echt niet aanzien!
Ik ga m'n nestje weer eens opzoeken... De afgelopen dagen slaap ik klokje rond met onderbrekingen om 23 en 6. En dan sta ik nog doodmoe op en sleep ik mezelf maar de dag door... Hopelijk is het maar een fase waar ik doorheen moet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |