abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:16:17 #276
47102 Elvi
miemkwien
pi_109168206
@ FerryNL Ik denk dat je met 25 toch wat aan de oude kant bent voor dat soort werk. Waarom ga je niet werken in een winkel? Dat is ook verkoop.

@manda-rijn het is alleen maar meer demotiverend als je op lagere banen en minder uren gaat solliciteren. Als je dan word afgewezen voel je je helemaal kut. Ik althans wel. Dus ik heb mijn eisen weer naar boven bijgesteld.
pi_109168337
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:16 schreef Elvi het volgende:
Ik denk dat je met 25 toch wat aan de oude kant bent voor dat soort werk. Waarom ga je niet werken in een winkel? Dat is ook verkoop.
Daar heb ik al zoveeeeeeel op gesoliciteerd, maar krijg steeds te horen dat ze betere kandidaten hebben, en dat ik niet beschik over de juiste ervaring. En in een winkel ben je ook al gauw te oud.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:21:15 #278
47102 Elvi
miemkwien
pi_109168411
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:19 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Daar heb ik al zoveeeeeeel op gesoliciteerd, maar krijg steeds te horen dat ze betere kandidaten hebben, en dat ik niet beschik over de juiste ervaring. En in een winkel ben je ook al gauw te oud.
Bij welke winkels probeer je het dan? Ik ben op mn 27ste ook nog aangenomen in een winkel. Enige puntje waar ik steeds op word afgewezen is dat ik te hoog ben opgeleid.
pi_109168431
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:00 schreef FerryNL het volgende:
Ga toch denk ik weer proberen om misschien aan de slag te gaan als werver of promotiemedewerker.

Ik wil iets gaan doen met verkoop. En dan kan ik toch alvast een beetje meemaken of het inderdaad iets voor mij is, en of ik het inderdaad goed kan.
Ik weet wel toen ik 16 a 17 was en ook heel veel langs de deuren ging, dat ik altijd best veel mensen op mijn lijstje had staan. Toen was ik er goed in, maar ja dat was een hele andere tijd en ik ben zelf ook wel wat veranderd.

Maarja vraag me af of ik überhaupt aangenomen word nu ik 25 ben. Meestal nemen ze toch jongere mensen aan.

Hier mensen die ervaring hebben met dit soort werk?
DM.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_109168546
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:21 schreef Elvi het volgende:

[..]

Bij welke winkels probeer je het dan? Ik ben op mn 27ste ook nog aangenomen in een winkel. Enige puntje waar ik steeds op word afgewezen is dat ik te hoog ben opgeleid.
Uhmm... Gamma, Karwei, Praxis, Blokker, Dixons, Hema, Kijkshop, Wat kledingwinkels lol, Telecomwinkels. Echt ik bij zoveel winkels gesolliciteerd. Waar werk jij dan nu?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:29:35 #281
47102 Elvi
miemkwien
pi_109168696
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:24 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Uhmm... Gamma, Karwei, Praxis, Blokker, Dixons, Hema, Kijkshop, Wat kledingwinkels lol, Telecomwinkels. Echt ik bij zoveel winkels gesolliciteerd. Waar werk jij dan nu?
Ik werk nu nergens. Maar ik heb een jaar gewerkt in een sieradenwinkel. Zijn dat winkels waar je online bij hebt gesolliciteerd? Want met online solliciteren is het me nog nooit gelukt. Het lijkt vaak wel of de vacatures gewoon niet bestaan.
pi_109168934
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:29 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik werk nu nergens. Maar ik heb een jaar gewerkt in een sieradenwinkel. Zijn dat winkels waar je online bij hebt gesolliciteerd? Want met online solliciteren is het me nog nooit gelukt. Het lijkt vaak wel of de vacatures gewoon niet bestaan.
Ja online ja. Omdat er op die sites juist op dat moment vacatures stonden, maar omdat ze zoveel sollicitanten hadden. Werd ik weer afgewezen omdat ze gewoon meer mensen met ervaring er tussen hadden.

Wel jammer want ik zou het echt super leuk vinden om in een winkel te werken. :@
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:41:48 #283
47102 Elvi
miemkwien
pi_109169129
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:36 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja online ja. Omdat er op die sites juist op dat moment vacatures stonden, maar omdat ze zoveel sollicitanten hadden. Werd ik weer afgewezen omdat ze gewoon meer mensen met ervaring er tussen hadden.

Wel jammer want ik zou het echt super leuk vinden om in een winkel te werken. :@
Bij winkels is het beter als je naar binnen loopt. Ga de stad in, kijk of er een bordje hangt, vaak is er een manager aanwezig bij wie je kan laten zien dat je echt graag wil werken daar. Je maakt dan al een eerste indruk. Met online solliciteren is het me werkelijk nog nooit gelukt. Ondanks mijn ervaring in 4 winkels.
pi_109169192
@FerryNL heb je de technische richting gekozen op het vmbo? Ik weet dat men intern een vliegtuigmonteursopleiding kan volgen met een minimum van vmbo-k in de techniek. Verdient zeker niet slecht.
pi_109169349
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:43 schreef KabulCuisine het volgende:
@FerryNL heb je de technische richting gekozen op het vmbo? Ik weet dat men intern een vliegtuigmonteursopleiding kan volgen met een minimum van vmbo-k in de techniek. Verdient zeker niet slecht.
Nee ik heb op een landbouw school gezeten, en heb toen in de laatste 2 jaar gekozen voor de richting horeca. Het is een flut diploma omdat het een VMBO BB is. Het is het laagste van VMBO geloof ik, maar ja had toen thuis problemen waardoor ik op dat niveau ben beland.
pi_109169419
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:04 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

In onze branche ook praktisch onmogelijk. Wel veel mensen die zichzelf als manager wegzetten, maar vervolgens vakinhoudelijk het niet bij kunnen benen.
Daar is een makkelijke oplossing voor maar daar zullen de bedrijven tot pak hem beet 100 mensen niet aan beginnen

Traineeship waar je overal binnen het bedijf moet werken voor minimaal 2 maanden, max 6 maanden
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:26:46 #287
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_109172529
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Daar is een makkelijke oplossing voor maar daar zullen de bedrijven tot pak hem beet 100 mensen niet aan beginnen

Traineeship waar je overal binnen het bedijf moet werken voor minimaal 2 maanden, max 6 maanden
Zit er bij ons idd niet in met 4 fulltimers en 3 parttimers in dienst.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_109173632
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:40 schreef StephanL het volgende:

[..]

Bijspijkeren zou kunnen, maar zekerheid op werk heb je nooit. Daarnaast is de ICT niks voor mij. Wil uiteindelijk over een jaar of twee werkzaam zijn in de beveiliging.
beveiliging :X daar lopen dus echt de mensen uit het afvoerputje van de arbeidsmarkt..
een mens met gezond verstand wil daar echt niet in werken.
(en ik kan het weten als ervaringsdeskundige al met al een jaar of 6 actief geweest in de security.
van asielzoekercentra tot sensation white en black en alles er tussen)
klinkt spannend maar uiteindelijk ben jij altijd de gebeten hond en dat voor 10 euro ex per uur
pi_109187014
Vanmiddag gebeld door een oude klant, vertrek morgen voor een week naar Noorwegen voor een klusje ^O^
Komt er in ieder geval wat geld binnen.
pi_109191936
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:47 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Nee ik heb op een landbouw school gezeten, en heb toen in de laatste 2 jaar gekozen voor de richting horeca. Het is een flut diploma omdat het een VMBO BB is. Het is het laagste van VMBO geloof ik, maar ja had toen thuis problemen waardoor ik op dat niveau ben beland.
Het is op dit moment moeilijk, maar ik zou informeren naar technische banen. Veelal nemen ze iedereen aan of leiden ze intern op. Als je bijvoorbeeld te werk kan gaan als pipefitter of een ander praktisch vak en/of kan werken in het buitenland op een boorplatform of iets dergelijks, dan verdien je al gauw meer dan 80-90% van HBO/WO-ers die hier wegrotten in een kantoor.

Ergens las ik hier dat mijnwerkers in Australië 3 ton per jaar kregen. Deze lui zijn veelal intern opgeleid zonder formele opleiding.

Het is moeilijk, maar een opleiding is om ergens binnen te komen. Zodra je binnen bent dan hangt het van je prestaties af. Er zijn bedrijven die zelfs voor de meest simpele banen hbo vragen, negeer die. Met zo'n mentaliteit raken ze volop reorganisaties omdat het echte talent geen kans krijgt.

Maar goed, NL is dan ook een papiertjesland. Zelf hts schijnt op veel plekken niet meer genoeg te zijn.
pi_109193386
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 00:36 schreef KabulCuisine het volgende:

[..]

Het is op dit moment moeilijk, maar ik zou informeren naar technische banen. Veelal nemen ze iedereen aan of leiden ze intern op. Als je bijvoorbeeld te werk kan gaan als pipefitter of een ander praktisch vak en/of kan werken in het buitenland op een boorplatform of iets dergelijks, dan verdien je al gauw meer dan 80-90% van HBO/WO-ers die hier wegrotten in een kantoor.

Ergens las ik hier dat mijnwerkers in Australië 3 ton per jaar kregen. Deze lui zijn veelal intern opgeleid zonder formele opleiding.

Het is moeilijk, maar een opleiding is om ergens binnen te komen. Zodra je binnen bent dan hangt het van je prestaties af. Er zijn bedrijven die zelfs voor de meest simpele banen hbo vragen, negeer die. Met zo'n mentaliteit raken ze volop reorganisaties omdat het echte talent geen kans krijgt.

Maar goed, NL is dan ook een papiertjesland. Zelf hts schijnt op veel plekken niet meer genoeg te zijn.
Ik heb niet alleen een VMBO diploma he, heb 6,5 jaar geleden ook een MBO2 koks diploma behaald. Maar ja helaas kan je niet zoveel met die diploma's.

Ik kan wel informeren etc naar technische banen, maar het punt is dat ik dat totaal niks aan vind. Ik heb techniek nooit leuk en zal het ook nooit leuk vinden.
Het kan allemaal super goed verdienen hoor, maar het moet wel echt je ding zijn, en je moet het echt wel willen.
Als je het al niet leuk vind dan ga je het echt niet lang vol houden op een booreiland bijvoorbeeld.
En dat 80-90% meer verdienen dan HBO/WO-ers vind ik ook wel logisch opzich.
Het is wel even wat anders qua werk. Het is vele malen zwaarder, viezer, lang van huis weg, gevaarlijk en je moet fyiek ook wel sterk zijn. Dat werk doe je volgens mij niet echt makkelijk hoor.
pi_109201793
Gisteren mijn laatste dag gehad. Was nog wel gezellig en ik krijg een goeie referentie mee. En referenties zijn ze dol op in Nederland, dus dat is mooi.

Maar ik zie er verschrikkelijk tegenop om me wéér op de banenmarkt te moeten begeven. Weer alle uitzendbureau's langs om mezelf aan te prijzen en wéér het moeten afwachten van brieven en zenuwslopende sollicitaties. Bah, dacht ik er vanaf te zijn...

Nou ja, daar ga ik me dit weekend niet druk om maken, dat kunnen we maandag en alles wat daarna komt ook nog doen.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:28:37 #293
354577 qazplm
knowledge is power
pi_109202414
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:29 schreef qazplm het volgende:
Vanmorgen op gesprek geweest voor een (voorlopig) tijdeijke functie. Bedrijf is omgeschakeld naar SAP en hebben mensen nodig om alle gegevens over te zetten. Totaal 7 mensen waarvan er al 6 zijn aangenomen. Vandaag de laatste 3 kandidaten. Ik was als 2e en ze zei dat de 1e al is afgevallen. Dus 50% kans. :) Als het goed is hoor ik het vanmiddag...
Niks gehoord dus...
Kan nooit een goed teken zijn... We wachten dan maar tot maandag...
  FOK!fotograaf zaterdag 17 maart 2012 @ 14:46:03 #294
148247 taxibabe
pi_109202809
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:28 schreef qazplm het volgende:

[..]

Niks gehoord dus...
Kan nooit een goed teken zijn... We wachten dan maar tot maandag...
Dat weet je niet .. bij mij belde het uzb dus om te zeggen dat er nog niks bekend was en maandag weer belt. Aan de ene kant wel netjes vond ik.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:54:54 #295
354577 qazplm
knowledge is power
pi_109203033
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:46 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Dat weet je niet .. bij mij belde het uzb dus om te zeggen dat er nog niks bekend was en maandag weer belt. Aan de ene kant wel netjes vond ik.
Nee, dat is ook wel zo. Maar ik had mijn gesprek al om 10 uur en was nog maar 1 andere sollicitant. Zij zei dat ze vandaag al een besluit zou nemen. Ben daarna nog bij het uzb binnengelopen om verslag te doen. Hij zou mij bellen als hij de uitslag had. Maar niks gehoord... Op zich wel vreemd. Maar goed... maandag dan...
pi_109206428
Ik ga ook maar weer fanatiek op zoek na even "pauze" gehouden te hebben. Heb ook echt geen zin, maar ja.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:54 schreef qazplm het volgende:

[..]

Nee, dat is ook wel zo. Maar ik had mijn gesprek al om 10 uur en was nog maar 1 andere sollicitant. Zij zei dat ze vandaag al een besluit zou nemen. Ben daarna nog bij het uzb binnengelopen om verslag te doen. Hij zou mij bellen als hij de uitslag had. Maar niks gehoord... Op zich wel vreemd. Maar goed... maandag dan...
Ik zou maandag gelijk zelf bellen :P Stalken die hap! Succes!

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
Gisteren mijn laatste dag gehad. Was nog wel gezellig en ik krijg een goeie referentie mee. En referenties zijn ze dol op in Nederland, dus dat is mooi.

Maar ik zie er verschrikkelijk tegenop om me wéér op de banenmarkt te moeten begeven. Weer alle uitzendbureau's langs om mezelf aan te prijzen en wéér het moeten afwachten van brieven en zenuwslopende sollicitaties. Bah, dacht ik er vanaf te zijn...

Nou ja, daar ga ik me dit weekend niet druk om maken, dat kunnen we maandag en alles wat daarna komt ook nog doen.
Wel echt klote ja... Zeker met die vage reden, net alsof ze er ineens achter komen dat ze toch geen geld hebben voor die functie ofzo.
pi_109208260
Ik ben te jong voor de bijstand en heb niet genoeg gewerkt voor een ww. Ik solliciteer al 2 maanden rot en ben weer terug bij mijn ouders omdat ik godverdomme niets kan betalen :r

Wat voor voorzieningen kan ik aanvragen :?
pi_109208451
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 18:24 schreef KabulCuisine het volgende:
Ik ben te jong voor de bijstand en heb niet genoeg gewerkt voor een ww. Ik solliciteer al 2 maanden rot en ben weer terug bij mijn ouders omdat ik godverdomme niets kan betalen :r

Wat voor voorzieningen kan ik aanvragen :?
Je bent nog geen 18??
Die <27 regeling is toch afgeschaft dit jaar?
pi_109210893
quote:
Ik heb niet alleen een VMBO diploma he, heb 6,5 jaar geleden ook een MBO2 koks diploma behaald. Maar ja helaas kan je niet zoveel met die diploma's.
Als kok kom je niet aan de slag?? Kijk eens in Amsterdam (marktplaats--> vacatures--> Amsterdam--->Horeca)
Ik heb jaren als kok gewerkt zonder een papiertje.
  FOK!fotograaf maandag 19 maart 2012 @ 15:00:45 #300
148247 taxibabe
pi_109274082
Helaas...
Net gebeld door het uzb, ik ben de tweede geworden. ;( De werkgever vond mij erg sterk qua kennis over de verschillende afdelingen en zaken die daar spelen. Ook mijn capaciteiten schatten ze hoog in. Maarja daar koop ik niets voor op dit moment..

Helaas was er nog een vergelijkbare kandidaat en hebben ze uiteindelijk de knoop door moeten hakken door te kiezen voor die andere, omdat die persoon nét iets meer ervaring had met een bepaalde taak.. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')