Dat is ook precies wat er bij die woningcorporaties gebeurt. Dat halve bestuur bestaat uit voormalige rechtenstudenten zonder enige financiele training en die laten zich gemakkelijk voor de gek houden door banken, waar die banken (zoals blijkt uit de quote hierboven) gewillig gebruik van maken. In het geval van Vestia betrof het ABN AMRO en Deutsche Bank.quote:In the words of one such former structurer: "There are very sophisticated parties out there. But there are also smaller players who basically have no idea what they're doing. Some small savings bank perhaps, or some municipality. What got to me after a while is how I'd be lying in the faces of these less sophisticated parties. And I'd be thinking, wow, this is my parents' pension money down the drain. Some guy working for a small bank in Belgium would be called 'muppet', that's very likely."
The former salesman concurred: "It's an open secret that there is this group of less sophisticated institutional investors, mainly from southern Europe, who would buy things they didn't understand."
http://www.guardian.co.uk(...)-smith-goldman-sachs
De overheid moet gewoon een supercorporatie oprichten en alle corporaties weer aan boord zien te krijgenquote:Op maandag 16 april 2012 11:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vestia wankelt door fraude
http://www.telegraaf.nl/b(...)kelen__.html?cid=rss
En dan huurwaardeforfeit laten heffen door de EUSSR over haar eigen bezit. Niet vergeten, he!quote:Op maandag 16 april 2012 12:05 schreef HD9 het volgende:
[..]
De overheid moet gewoon een supercorporatie oprichten en alle corporaties weer aan boord zien te krijgen
Onderzoek naar fraude is toch nog geen ontdekking van fraude?quote:Op maandag 16 april 2012 11:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vestia wankelt door fraude
Faillissement dreigt voor woningbouwcorporatie Vestia. Met de recente arrestatie van financieel topman Marcel de V., wegens corruptie, kunnen de banken die de woningstichting vele honderden risicovolle beleggingen verkochten, onmiddellijk alle contracten beëindigen, en Vestia tot betaling van zo’n drie miljard euro dwingen.
De corporatie kan dit bedrag niet ophoesten en valt dan om. Ontdekking van fraude bij Vestia staat als ontbindende clausule vermeld in enkele Britse derivatencontracten van betrokken banken. Zodra één bank haar contract opzegt, is de rest gerechtigd hetzelfde te doen. Indien de banken besluiten te volgen, waaronder met name ABN Amro en Deutsche Bank, kunnen zij een groot deel van de Nederlandse sociale woningbouw in handen krijgen. Dit melden goed geïnformeerde bronnen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)kelen__.html?cid=rss
Ik zou beginnen met loonbeslagquote:Op maandag 16 april 2012 13:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het zou wat zijn als alle huurders van Vestia gewoon stoppen met het betalen van de huur.... wat willen ze gaan doen dan? 80.000 huisuitzettingen gaan uitvoeren
Dat zeg, wordt een belegger heel blij mee.quote:Op maandag 16 april 2012 13:18 schreef LXIV het volgende:
Op zich is er toch geen probleem? 3 miljard, 100.000 voor een huis, dat is dan 30.000 huizen verkopen en je lost die schuld af. Voor die prijs ben je ze in een week kwijt. Blijft er nog een forse coorporatie over, maar dan zonder schuldenlast.
De vestia zal wel door de staat worden opgeslokt.quote:Op maandag 16 april 2012 13:18 schreef LXIV het volgende:
Op zich is er toch geen probleem? 3 miljard, 100.000 voor een huis, dat is dan 30.000 huizen verkopen en je lost die schuld af. Voor die prijs ben je ze in een week kwijt. Blijft er nog een forse coorporatie over, maar dan zonder schuldenlast.
Laten we de huizenmarkt inderdaad even definitief de nek omdraaien.quote:Op maandag 16 april 2012 13:18 schreef LXIV het volgende:
Een markt draai je niet de nek om door meer aanbod te bieden.quote:Op maandag 16 april 2012 13:27 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Laten we de huizenmarkt inderdaad even definitief de nek omdraaien.
Hij bedoelt natuurlijk: "Laten we de kunstmatig hoog gehouden huizenprijzen even definitief de nek omdraaien."quote:Op maandag 16 april 2012 13:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een markt draai je niet de nek om door meer aanbod te bieden.
Wel als je die markt overspoelt met huizen die ver onder de marktprijs worden aangeboden.quote:Op maandag 16 april 2012 13:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een markt draai je niet de nek om door meer aanbod te bieden.
In veel gevallen zijn die woningen de marktprijs dan ook helemaal niet waard. Heb je de doorsnee huurwoning wel eens bekeken. Die hebben in veel gevallen nog de badkamer uit 1970 er nog in zittenquote:Op maandag 16 april 2012 13:43 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wel als je die markt overspoelt met huizen die ver onder de marktprijs worden aangeboden.
dat zou wel een goede zaak zijnquote:Op maandag 16 april 2012 13:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hij bedoelt natuurlijk: "Laten we de kunstmatig hoog gehouden huizenprijzen even definitief de nek omdraaien."
Ik heb geen idee of ze reëel geprijsd zijn, volgens mij kan je dat ook helemaal niet in algemene zin zeggen voor 30.000 woningen. Maar die 30.000 kopers in de regio Rotterdam gaan geen particulier aangeboden woning meer kopen. Dat is natuurlijk gewoon zwaar markt-verstorend.quote:Op maandag 16 april 2012 13:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In veel gevallen zijn die woningen de marktprijs dan ook helemaal niet waard. Heb je de doorsnee huurwoning wel eens bekeken. Die hebben in veel gevallen nog de badkamer uit 1970 er nog in zitten. zo ook de mijne, persoonlijk maal ik er niet zo om. Maar als ik een marktconforme prijs zou moeten betalen (mocht ik overwegen te kopen) dan zou ik toch echt vriendelijk bedanken als je voor dat geld ook een nieuwbouwwoning kan kopen. Lets face it die woningen zijn gewoon reëel geprijsd.
Wedden dat dit nog maar het begin is ..?quote:Op maandag 16 april 2012 11:35 schreef HD9 het volgende:
Er zullen best heel wat muppets rondlopen die het beheer over miljarden toegeworpen krijgen omdat de overheid zichzelf op afstand zet bij publieke gelden
Nu weet ik het zeker, Bankfurt werkt voor G$quote:Op maandag 16 april 2012 14:27 schreef Bankfurt het volgende:
ALLE publieke organisaties worden geleid door muppets.
Dat geldt helaas net zo goed voor de commerciele organisaties.quote:Op maandag 16 april 2012 14:27 schreef Bankfurt het volgende:
en er is nieuws:
ALLE publieke organisaties worden geleid door muppets.
Ik kan het moeilijk ontkennen.quote:Op maandag 16 april 2012 14:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat geldt helaas net zo goed voor de commerciele organisaties.
Het is andersom: G$ werkt voor mij.quote:Op maandag 16 april 2012 14:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nu weet ik het zeker, Bankfurt werkt voor G$
Mmm... hopelijk volgen er nog meer arrestaties, zo'n mannetje heeft natuurlijk niet alleen gehandeld...quote:
Marcel de V. als katvanger voor Erik Staal c.s. dan ....??quote:Op maandag 16 april 2012 17:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mmm... hopelijk volgen er nog meer arrestaties, zo'n mannetje heeft natuurlijk niet alleen gehandeld...
Ik zie er niet bijstaan van wie 'ie het aangenomen zou hebben, dus..... is dus geen dus.quote:Op maandag 16 april 2012 17:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
De V. zou geld hebben aangenomen om dure producten van banken af te nemen.![]()
http://www.rtl.nl/compone(...)ciele-man-vestia.xml
Die banken zijn dus ook schuldig
Er staat dat het OM nog op zoek is naar een tussenhandelaar. Dan hebben we de volgende stroman gevonden en blijken naderhand de banken hun handen weer in onschuld te kunnen wassen.quote:Op maandag 16 april 2012 17:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik zie er niet bijstaan van wie 'ie het aangenomen zou hebben, dus..... is dus geen dus.
Mee eens, er is weinig reden tot lachen/juichen bij dit soort berichten. Misschien is het meer een soort sensatielust.quote:Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef snabbi het volgende:
Ik sta alleen met verbazing te kijken dat mensen kunnen lachen/juichen om berichten dat dit kan leiden tot de 3 miljard verlies. Ongelooflijk.
quote:di 17 apr 2012, 07:15 |lees voor
Topman Vestia verlinkt door fraudeur door Bart Mos
AMSTERDAM - Vestia-topman Marcel de V., die afgelopen week werd gearresteerd om een miljoenenfraude bij de grootste woningbouwcorporatie van Nederland, is verraden door zijn medeverdachte.
Justitie werd op het omkopingsschandaal gewezen door tussenpersoon Arjan G. uit Laren, die door de problemen van Vestia last van zijn geweten kreeg. De V. zou alle belastende correspondentie met deze tussenpersoon inmiddels hebben vernietigd.
Arjan G. (41) zou De V. afgelopen jaren miljoenen euro’s hebben toegeschoven, in verband met de aanschaf van risicovolle beleggingen. Justitie legde daarom gisteren voor 9,4 miljoen euro beslag bij de topman, waaronder zijn woonboerderij in Hazerswoude.
quote:Op maandag 16 april 2012 23:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Er blijken dus ook mensen met een geweten te zijn![]()
De woningcorporaties sector is een wild west deel met 2.500.000 x 150.000 euro vermogen , georganiseerd door de marktwerking waanzin van de politiekquote:Op dinsdag 17 april 2012 08:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
, in dat wereldje een geweten?
Ik denk eerder dat hij de bui al zag hangen, vanwege al de onderzoeken naar Vestia en dat hij op deze manier een zwaardere straf kan ontlopen. peer berekening vrees ik.
Maar ik hoop dat jij gelijk krijgt.
Aah ok, dat verandert de zaak inderdaad welquote:Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef snabbi het volgende:
Even ter rectificatie. Wanneer Vestia bijvoorbeeld gedwongen 30.000 woningen moet verkopen, hoeft dit helemaal niet tot een overschot op de koopmarkt te leiden. Wanneer deze woningen bijvoorbeeld een gemiddelde waarde van 130.000 euro hebben en voor 100.000 worden verkocht, dan is dit voor een belegger inclusief de huurpenningen gewoon een mooie belegging. Dan gaat het helemaal niet om de conversie van huur naar koopwoning. Dit effect wordt nog eens extra versterkt door het feit van huurbescherming. De nieuwe eigenaar is niet gerechtigd de huur met de oude eigenaar op te zeggen.
Het is beter om die 30.000 huurwoningen te slopen en er natuurgebied van te maken, dat is mooiquote:Op dinsdag 17 april 2012 09:16 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Aah ok, dat verandert de zaak inderdaad wel
De gemiddelde waade van die panden als die 130.000 zou zijn, zijn ze in verhuurde staat maar zo'n 60% waard , dus komen we uit op 78.000 als een beetje realistische prijs om misschien te verkopen, dan moet men dus zo'n 40.000 huizen verkopen.quote:Op maandag 16 april 2012 18:40 schreef snabbi het volgende:
Even ter rectificatie. Wanneer Vestia bijvoorbeeld gedwongen 30.000 woningen moet verkopen, hoeft dit helemaal niet tot een overschot op de koopmarkt te leiden. Wanneer deze woningen bijvoorbeeld een gemiddelde waarde van 130.000 euro hebben en voor 100.000 worden verkocht, dan is dit voor een belegger inclusief de huurpenningen gewoon een mooie belegging. Dan gaat het helemaal niet om de conversie van huur naar koopwoning. Dit effect wordt nog eens extra versterkt door het feit van huurbescherming. De nieuwe eigenaar is niet gerechtigd de huur met de oude eigenaar op te zeggen.
waarschijnlijk voelen er meer de hete adem in de nek daar in het gooi.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.fifa-finance.nl/![]()
Geen geld hebben om website te maken![]()
Toch wordt ook G. net als Marcel de V. verdacht van niet-ambtelijke omkopingen, witwassen en belastingfraude
http://www.gooieneemlande(...)-van-miljoenenfraude
Gezellig daar in het gooi
Hopelijk zoekt men het 'tot op de bodem' uit en worden er een paar mensen goed gemangeld, iemand moet tenslotte boeten voor het falen van deze malversaties... De echte grote vissen zullen wel weer buiten schot blijvenquote:Op dinsdag 17 april 2012 16:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
waarschijnlijk voelen er meer de hete adem in de nek daar in het gooi.
Zoals GerritZalm van de abnamro die vaak bij vestia over de vloer kwam omdat het zo een grote klant wasquote:Op dinsdag 17 april 2012 16:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
Hopelijk zoekt men het 'tot op de bodem' uit en worden er een paar mensen goed gemangeld, iemand moet tenslotte boeten voor het falen van deze malversaties... De echte grote vissen zullen wel weer buiten schot blijven....
Nu ook weer, maar dan afdeling "grote probleemdebiteuren".quote:Op dinsdag 17 april 2012 17:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Zoals GerritZalm van de abnamro die vaak bij vestia over de vloer kwam omdat het zo een grote klant was![]()
No shitquote:Op maandag 16 april 2012 17:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
De V. zou geld hebben aangenomen om dure producten van banken af te nemen.![]()
http://www.rtl.nl/compone(...)ciele-man-vestia.xml
Die banken zijn dus ook schuldig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |