In verband met teveel te ver doorgebakken stokbroodjes ben ik voornemens een andere oven aan te schaffen. Eentje met timerfunctie erop, die ik zo kan instellen dat ik wel eetbare broodjes krijg.
Het fornuisDit stukje vernuft is vooral gebruikt om eitjes en vlees te bakken. Ook heeft menig rijstkorrel het erg warm gekregen hierop, is menig salmonellabacterie erop gedood en heeft er zo nu en dan ook wel ander vlees in de pan gelegen.
Het ovengedeelteDe oven, die zich onder het fornuis bevindt, heeft bewezen goed geschikt te zijn om pizza's en broodjes in te bakken. Goudbruin, donker. Half lauw, veels te warm om te eten? Geen probleem. De oven kan het aan. Ook een braadkip kan er zonder problemen in.
Er zitten diverse standen op en een grillfunctie. Geen idee wat je wanneer moet gebruiken; de gebruiksaanwijzing zit erbij maar heb ik nooit doorgelezen. Boven en onder verwarming aan was voldoende. Meer heb je niet nodig als je een pizza of broodje wilt bakken. Wel is het handig als je een timer gebruikt. En ook daadwerkelijk actie onderneemt op het moment dat je kookwekker tegen je begint te zeuren, want anders krijg je bruine broodjes en is de vuilnisbak de gelukkige winnaar van een maaltijd.
Algemene infoHet gaat om een fornuis van het type Bosch HSV422020 in de kleur wit en de dames en heren van Bosch hebben 'm onderstaand ontwerp gegeven:
![Bosch_HSV422020.jpg]()
![6jg70z.jpg]()
Momenteel is ie niet overal even wit meer omdat ik van de week pudding dacht te maken maar de melk het leuk vond om over te koken. Ook wil ik in mijn enthousiasme nog wel eens wat te fanatiek in mijn pannetjes roeren. Dat uit zich dan in wat sporen waar mijnheer Rob Geus niet vrolijk van zou worden maar dat is zijn probleem. Ik zal dat van de week even schoonmaken en d'r liefdevol een opfleurbeurt geven zodat ze een beetje toonbaarder is voor de foto's die ik nog zal maken.
De prijs: Ik zou er graag 150 euro voor willen hebben, maar het staat je vrij een hoger bod te doen

Een lager bod mag ook en als je zin hebt om cake te bakken stel ik de oven graag ter beschikking als je er voor mij ook een meebakt dan.
Het fornuis is op te halen in Delft.
[ Bericht 3% gewijzigd door Dizer op 12-03-2012 07:54:38 ]