abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108803622

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Steroiden
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: Speciale Newb Guide
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011
* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.

De OP staat hier
Of toch du vader?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:08:55 #2
328370 Yuri_Boyka
Patience.
pi_108803644
Zijn er hier mensen die ECA hebben gebruikt, eventueel de Diamond Labs ECA 30+?
If not now, then when.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:10:38 #3
318880 Luchtkoker
Du zoon.
pi_108803692
Nieuw deel werd niet aangemaakt, dus ik heb de vrijheid genomen.

Interessant verhaal van die muizen. Logisch ook als de insuline inderdaad continu zo hoog blijft dat de vetreserves niet kunnen worden aangesproken.

Ik vraag me wel af wat het doel was van het onderzoek, het was toch al bekend dat insuline een inhibitor is van het aanspreken van vetreserves.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 22:33 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Lees dat wel vaker, van die mensen die fanatiek aeroob sporten (cardio, ja) en ogenschijnlijk heel weinig eten en dan toch geen lichaamsvet afvallen. Kan zijn dat het lichaam hormonaal alle functies op een laag pitje zet om de spierbewegingen te stimuleren.
Kan ook zijn omdat ze juist zó weinig eten dat hun lichamen zich aanpassen en het BMR heel laag wordt, spiermassa wordt aangesproken om onderhoud te verlagen etc om te kunnen overleven (starvation mode dus).
Of toch du vader?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:12:52 #4
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_108803755
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:03 schreef McNulty het volgende:

[..]

Rechter muis hebben ze volgespoten met insuline. Bij gebrek aan voedsel gaat de muis dood voordat de vetreserves worden aangesproken. Komt omdat insuline vetcellen blokkeert zodat glucose eerst wordt aangesproken als energiebron (verlaagt bloedsuikerspiegel).
Ik geloof niet dat dat het geval is bij specifiek deze ras obese muizen, dat insuline de veroorzaker is.

Maar insuline is idd wel erg grappig. Soms zie je dit bij diabetes patienten:

Geinig he? Deze patient injecteerde zichzelf jaren met insuline op twee plekken in z'n buik. Dankzij de insuline heeft hij specifiek nu op die twee plekken vetophoping. :)

Zijn wel dit soort voorbeelden waardoor ik nu wat milder ben over kcal in = kcal uit opmerkingen. Natuurlijk geldt de eerste Wet van Thermodynamica altijd, maar je lichaam heeft interessante tooltjes om te reguleren wáár de energie dan precies heen gaat voor opslag en gebruik of waar het vandaan moet komen...
Confidence through competence
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:16:25 #5
328370 Yuri_Boyka
Patience.
pi_108803867
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:12 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat dat het geval is bij specifiek deze ras obese muizen, dat insuline de veroorzaker is.

Maar insuline is idd wel erg grappig. Soms zie je dit bij diabetes patienten:

[ afbeelding ]

Geinig he? Deze patient injecteerde zichzelf jaren met insuline op twee plekken in z'n buik. Dankzij de insuline heeft hij specifiek nu op die twee plekken vetophoping. :)

Zijn wel dit soort voorbeelden waardoor ik nu wat milder ben over kcal in = kcal uit opmerkingen. Natuurlijk geldt de eerste Wet van Thermodynamica altijd, maar je lichaam heeft interessante tooltjes om te reguleren wáár de energie dan precies heen gaat of vandaan moet komen...
Hahahaha, man boobs all the way down. LOL
If not now, then when.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:16:41 #6
318880 Luchtkoker
Du zoon.
pi_108803873
Ach, at the end of the day is dit spelen in marges en zijn er factoren die bij de gemiddelde persoon zonder hormonale afwijkingen oid (en die niet meedoen aan onderzoeken :P) niet betrokken zijn, waardoor kcal in vs kcal out vooralsnog opgaat.

In theorie zal het inderdaad niet altijd gelden (dat is maar weer bewezen) - al helemaal niet als je op een kunstmatige manier de factoren gaat beïnvloeden - maar in de praktijk denk ik dat je het rustig kan aannemen.
Of toch du vader?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:18:57 #7
55709 Stereotomy
pi_108803941
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:16 schreef Luchtkoker het volgende:
Ach, at the end of the day is dit spelen in marges en zijn er factoren die bij de gemiddelde persoon zonder hormonale afwijkingen oid (en die niet meedoen aan onderzoeken :P) niet betrokken zijn, waardoor kcal in vs kcal out vooralsnog opgaat.

In theorie zal het inderdaad niet altijd gelden (dat is maar weer bewezen) - al helemaal niet als je op een kunstmatige manier de factoren gaat beïnvloeden - maar in de praktijk denk ik dat je het rustig kan aannemen.
Ja, op zich ben ik het daar wel mee eens.

Maar als ik bv naar mezelf kijk: heb toen ik echt dik was veel last gehad van moobs, terwijl ik soms foto's zie van obese mannen die alles gewoon in de buik opslaan en een 'normale' borstpartij lijken te hebben.

Nu op ca. 11-12% bf heb ik nog steeds last van wat loshangend vel bij m'n borstpartij, dan denk ik: *@#&(@#& , allemaal als gevolg van m'n individuele hormoonhuishouding.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:21:41 #8
318880 Luchtkoker
Du zoon.
pi_108804027
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:18 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ja, op zich ben ik het daar wel mee eens.

Maar als ik bv naar mezelf kijk: heb toen ik echt dik was veel last gehad van moobs, terwijl ik soms foto's zie van obese mannen die alles gewoon in de buik opslaan en een 'normale' borstpartij lijken te hebben.

Nu op ca. 11-12% bf heb ik nog steeds last van wat loshangend vel bij m'n borstpartij, dan denk ik: *@#&(@#& , allemaal als gevolg van m'n individuele hormoonhuishouding.
Volgens mij is dat praktisch 100% genetisch bepaald, waar je vet opslaat. Even ter referentie (als ik mag vragen), wat waren precies je stats toen je dik was qua gewicht/bf?

Verder heb ik gelezen dat los vel etc over het algemeen wel wegtrekt naarmate de tijd vordert, behalve als je echt extreem obees was (zoals die mensen die op zo'n rtl4 programma kwamen waarvan ik de naam even kwijt ben, die echt 200+ kg waren). Dan is de enige uitweg plastische chirurgie.
Of toch du vader?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:24:00 #9
328370 Yuri_Boyka
Patience.
pi_108804117
Erg interessant stuk over ECA.

Meer iets voor de endo's hier of mensen die sneller willen cutten zonder spierverlies.

SPOILER
If not now, then when.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:25:16 #10
55709 Stereotomy
pi_108804155
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:21 schreef Luchtkoker het volgende:

[..]

Volgens mij is dat praktisch 100% genetisch bepaald, waar je vet opslaat. Even ter referentie (als ik mag vragen), wat waren precies je stats toen je dik was qua gewicht/bf?
1.66m @ 82-85 kg @ 30% bf

quote:
Verder heb ik gelezen dat los vel etc over het algemeen wel wegtrekt naarmate de tijd vordert, behalve als je echt extreem obees was (zoals die mensen die op zo'n rtl4 programma kwamen waarvan ik de naam even kwijt ben, die echt 200+ kg waren). Dan is de enige uitweg plastische chirurgie.
Op m'n buik (vroeger omtrek: 103 cm, omtrek nu: 74 cm) heb ik weinig last van los vel. Alleen als ik een beetje voorover hang zie je dat het niet zo strak is als bij iemand die altijd dun is geweest.

Alleen mijn areola's zijn twee 'tuitjes' als het warm is. Als het koud is trekt de huid samen en is het normaal. Is een vorm van pseudogyno, vrees ik, en ik heb er een hard hoofd in dat het zonder chirurgie weggaat.
UnibetUnibet
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:32:14 #11
55709 Stereotomy
pi_108804395
Oh en dat RTL4 programma heette: Obese :P

[RTL4] Obese #6 de laatste :(

Briljant programma.

"Ik ben zo dik alles geprobeerd etc etc :'( :'( "

Personal trainer Radmillo: 'Niet zeiken, beter eten en trainen met die kont!'

Voila, 100 kilo eraf. *)

in het kort
  woensdag 7 maart 2012 @ 02:09:33 #12
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_108808224
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:25 schreef Stereotomy het volgende:
Alleen mijn areola's zijn twee 'tuitjes' als het warm is. Als het koud is trekt de huid samen en is het normaal. Is een vorm van pseudogyno, vrees ik, en ik heb er een hard hoofd in dat het zonder chirurgie weggaat.
'Puffy nipples' heb ik ook last van. Heb begrepen dat nolvadex (estrogen remmer) goed werkt. Ook schijnen er cremes gebaseerd op DHT te zijn (Andractim) die werken.

Maargoed, allemaal van 'horen zeggen'.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 7 maart 2012 @ 04:20:10 #13
185035 Diabox
pi_108808973
Puffy nipples zijn geen gyno, in de literatuur wordt hier ook strict onderscheid tussen gemaakt, alleen bij een verharding onder de tepel spreekt men van gyno.

Nolvadex (werkzame stof tamoxifen) is niet zo zeer een oestrogeen remmer, maar een SERM (Selective Estrogen Receptor Modulator), het bindt aan de oestrogeen receptor (ER, ERa in het geval van tamoxifen), en zet hiermee oestrogeen 'buiten spel'. Nolvadex helpt zeer goed tegen gyno en wordt als een veilige methode gezien in de behandeling tegen gyno. Vooral bij gyno die nog niet lang aanwezig is (zoals bij AAS veroorzaakte gyno) en klein in formaat, helpt het goed. Bij gyno die vrij lang aanwezig is (enkele jaren, zoals bij de puberteit), helpt het minder goed, maar alsnog het proberen waard. Zie o.a.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15998589
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14719418
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18357357

Andractim is idd een DHT gel, DHT is een competitieve ER antagonist, en daarnaast speelt de A:E (androgen:estrogen) ratio een belangrijke rol bij de ontwikkeling van gyno, waarbij een lagere ratio slechter is m.b.t. gyno. Gezien DHT een relatief sterk androgeen is, is dit voordelig voor deze ratio.

Of andractim echter werkt tegen gyno weet ik niet, in theorie klinkt het iig. leuk, maar heb er eigenlijk nooit naar gezocht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:03 schreef McNulty het volgende:

[..]

Rechter muis hebben ze volgespoten met insuline. Bij gebrek aan voedsel gaat de muis dood voordat de vetreserves worden aangesproken. Komt omdat insuline vetcellen blokkeert zodat glucose eerst wordt aangesproken als energiebron (verlaagt bloedsuikerspiegel).
De hoeveelheden insuline die nodig zijn om afgifte van vrije vetzuren uit het vetweefsel (vrijwel) volledig te blokkeren zijn onmogelijk zonder exogene toediening. Het is eerder een 'leuk' experiment of insuline het dermate ver kan remmen dat er, zoals te zien blijkbaar, de dood volgt omdat er vrijwel geen vet meer 'aanspreekbaar' is.

Vind dat plaatje van Stereotomy trouwens opmerkelijk, nog nooit gezien, had het me zelfs niet kunnen voorstellen dat de effecten zo sterk zichtbaar zouden zijn op den duur. Heb je toevallig een linkje naar deze case voor me? Ben benieuwd naar de gebruikte soort insuline en hoeveelheden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Diabox op 07-03-2012 04:26:15 ]
  woensdag 7 maart 2012 @ 07:00:32 #14
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_108809261
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 04:20 schreef Diabox het volgende:
Puffy nipples zijn geen gyno, in de literatuur wordt hier ook strict onderscheid tussen gemaakt, alleen bij een verharding onder de tepel spreekt men van gyno.

Nolvadex (werkzame stof tamoxifen) is niet zo zeer een oestrogeen remmer, maar een SERM (Selective Estrogen Receptor Modulator), het bindt aan de oestrogeen receptor (ER, ERa in het geval van tamoxifen), en zet hiermee oestrogeen 'buiten spel'. Nolvadex helpt zeer goed tegen gyno en wordt als een veilige methode gezien in de behandeling tegen gyno. Vooral bij gyno die nog niet lang aanwezig is (zoals bij AAS veroorzaakte gyno) en klein in formaat, helpt het goed. Bij gyno die vrij lang aanwezig is (enkele jaren, zoals bij de puberteit), helpt het minder goed, maar alsnog het proberen waard. Zie o.a.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15998589
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14719418
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18357357

Andractim is idd een DHT gel, DHT is een competitieve ER antagonist, en daarnaast speelt de A:E (androgen:estrogen) ratio een belangrijke rol bij de ontwikkeling van gyno, waarbij een lagere ratio slechter is m.b.t. gyno. Gezien DHT een relatief sterk androgeen is, is dit voordelig voor deze ratio.

Of andractim echter werkt tegen gyno weet ik niet, in theorie klinkt het iig. leuk, maar heb er eigenlijk nooit naar gezocht.
Goeie info, thanks :)

Als het geen Gyno is, wat zijn puffy nipples dan wel?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 7 maart 2012 @ 10:24:45 #15
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_108812290
Auw. Deadlift ---> gluteus maximus ---> auw.
  woensdag 7 maart 2012 @ 10:26:59 #16
358500 Kroc
pi_108812354
Ik heb ook flinke spierpijn in mijn reet, mijn ultieme glutes oefening is tegenwoordig de one legged deadlift
  woensdag 7 maart 2012 @ 10:33:22 #17
126057 kevin_
Hoi
pi_108812535
Insuline is inderdaad o.a. een vetopslag hormoon, maar als je geen chronisch verhoogde insuline hebt, is er niks aan de hand. Vet opslaan of vet verbranden ligt bij een gezond persoon dan ook aan boven je onderhoud eten. Als je daarnaast als man of vrouw grotendeels vet wilt verliezen door je calorieën te verlagen en/of cardio te doen, zal je toch echt intensive krachttraining moeten doen. Anders geef je je lichaam geen reden om je spieren te behouden. Meer spieren betekent ook een hogere vetverbranding als je rust.
  woensdag 7 maart 2012 @ 10:53:39 #18
161988 Autobandje
pi_108813102
Daarom is IF ook zo goed, het bootst als het ware training na. Je insuline gaat omlaag, je leptine omlaag (al krijg je daar wel honger van) en vetverbranding wordt gestimuleerd (o.a. door verlaagde insuline dus). Voor mensen die echt fucked up hormonen hebben is IF misschien wel de uitkomst.
  woensdag 7 maart 2012 @ 11:21:13 #19
161988 Autobandje
pi_108813887
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 04:20 schreef Diabox het volgende:

De hoeveelheden insuline die nodig zijn om afgifte van vrije vetzuren uit het vetweefsel (vrijwel) volledig te blokkeren zijn onmogelijk zonder exogene toediening. Het is eerder een 'leuk' experiment of insuline het dermate ver kan remmen dat er, zoals te zien blijkbaar, de dood volgt omdat er vrijwel geen vet meer 'aanspreekbaar' is.

Vind dat plaatje van Stereotomy trouwens opmerkelijk, nog nooit gezien, had het me zelfs niet kunnen voorstellen dat de effecten zo sterk zichtbaar zouden zijn op den duur. Heb je toevallig een linkje naar deze case voor me? Ben benieuwd naar de gebruikte soort insuline en hoeveelheden.
http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMicm1101527

Diabetes type 1 casus dus, na 30 jaar shots. Maar verder is er niet zoveel bekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Autobandje op 07-03-2012 11:36:25 ]
  woensdag 7 maart 2012 @ 11:39:00 #20
55709 Stereotomy
pi_108814506
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:21 schreef Autobandje het volgende:

Diabetes type 1 casus dus, na 30 jaar shots. Maar verder is er niet zoveel bekend.
Komt wel vaker voor :)

quote:
This condition has been documented with many insulin preparations.
Maar wat ik met dit wilde aangeven is dat ondanks energy in = energy out je lichaam een behoorlijke rol heeft in 'energy WHERE'. Idealiter gaat al het vet gelijkmatig over je lichaam weg, maar het kan soms zijn op koppige locaties (buik bij mannen, heupen bij vrouwen) dat je lichaam er door hormonen zo in slaagt om vet vast te houden en zelfs de BMR van andere delen omlaag te halen om dat vet in stand te houden.

Ik begon erover vanwege de opmerking van Snakey's vrouw. :)
Speel mee met Lucky Day en win!Unibet
  woensdag 7 maart 2012 @ 11:42:23 #21
55709 Stereotomy
pi_108814639
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 07:00 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Goeie info, thanks :)

Als het geen Gyno is, wat zijn puffy nipples dan wel?
Als je klieren voelt = gyno

Als je geen vergrote klieren voelt = ' pseudogyno' en dat kan van alles zijn. In mijn geval uitrekking van de huid van de areolas toen ik dik was, en waarbij de huid het niet gelukt is mee te krimpen nu ik niet meer dik ben.
  woensdag 7 maart 2012 @ 11:43:00 #22
161988 Autobandje
pi_108814662
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:39 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Komt wel vaker voor :)

[..]

Maar wat ik met dit wilde aangeven is dat ondanks energy in = energy out je lichaam een behoorlijke rol heeft in 'energy WHERE'. Idealiter gaat al het vet gelijkmatig over je lichaam weg, maar het kan soms zijn op koppige locaties (buik bij mannen, heupen bij vrouwen) dat je lichaam er door hormonen zo in slaagt om vet vast te houden en zelfs de BMR van andere delen omlaag te halen om dat vet in stand te houden.

Ik begon erover vanwege de opmerking van Snakey's vrouw. :)
Bedoelde deze casus specifiek :)

En bij vrouwen maakt het ook veel uit of ze post-menopauzaal zijn of aan de pil (weet niet of er iets van toepassing is hier).
  woensdag 7 maart 2012 @ 13:00:15 #23
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_108817700
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:43 schreef Autobandje het volgende:

[..]

Bedoelde deze casus specifiek :)

En bij vrouwen maakt het ook veel uit of ze post-menopauzaal zijn of aan de pil (weet niet of er iets van toepassing is hier).
Nope. Wel diabetes type 3, waar ze medicijnen voor heeft. Ik denk dat de combinatie diabetes en iets met de schildklier niet echt meehelpt.

Maar goed. Eerst eens wat verder onderzoek laten doen lijkt me. Er naar gaan zitten gissen heeft niet zoveel nut.
  woensdag 7 maart 2012 @ 16:58:41 #24
285298 CarbonC
pi_108827553
Hoeveel sporten zouden er zijn waar alle "wereld"kampioenen sinds 1965 nog van in leven zijn?

SPOILER
(ik krijg die data niet beter uitgelijnd)
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:11:12 #25
264840 Panzermaus
Lyubvi
pi_108828095
Bedankt voor de benchtips brahs, ben gisteravond ook gaan trainen om maandag recht te zetten en ging lekker. Pecs ook goed sore nu.

Beste tip was: druk jezelf van het gewicht af in plaats van andersom. Verder ook wat gevonden, 'kijk naar een vast punt op het platond en niet naar de bar' ook goed, en de bar in elkaar drukken en proberen in een U-vorm te buigen ook om pecs meer te activeren. Die shit lees je wel vaker maar dacht ik in de gym nooit meer bij na.

Belangrijke les was ook meer het doel van de pecs snappen, ellebogen te ver ingeklapt zorgt ervoor dat de pecs amper werk krijgen. Dan wordt het eigenlijk een close grip BP zonder dat je een close grip hebt. :')

Ik merk ook dat de bedoeling + werkgebied van de spieren kennen helpt om een bepaalde groep/spier beter te kunnen voelen en hitten. Om eerlijk te zijn heb ik gisteren voor het eerst gevoeld/gezien waar mijn rear delts zitten. :') Die komen pas in actie wanneer de ellebogen voorbij het middelpunt van je lichaam moeten worden getrokken. Lats trekt ze tot dat punt, en pecs brengen ze voor het lichaam.

Is het niet handig om een lijst op te stellen waarin de functies van de spieren afzonderlijk en overzichtelijk worden genoemd? Moet vast ook wel ergens te vinden zijn, maar toch.

Pendlay rows pakt rear delts ook trouwens, mits je de bar hoog genoeg hijst zodat ze ook wat werk kunnen doen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')