Als dat op voorhand je conclusie is waarom wil je dan nog een onafhankelijk onderzoek? Je zal de uitslag dan toch niet accepteren...quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:12 schreef PKRChamp het volgende:
Ik wou dat er eens een echt onafhankelijk onderzoek komt met betrekking het verlaten van de Euro.
.
.
De EU is niks en het zal ook niks meer worden.
De voorloper... Maar daar heb je zeker nooit van gehoord? Hoe denk je dat de gulden en mark gekoppeld werden?quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die in het kader van de invoering van de Euro bedoel je? Volgens mij hebben we die nog steeds.
De directe voorloper was in het kader van de EMU, daarvoor waren we volgens mij voornamelijk aan de D-mark gekoppeld. Maar waar doel je precies op?quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De voorloper... Maar daar heb je zeker nooit van gehoord? Hoe denk je dat de gulden en mark gekoppeld werden?
Je kent hem dus niet, dat dacht ik al. Die hele Euro van je is nml. al eerder geprobeerd in te voeren en dat mislukte dik al in het voorbereidingsproces door exact hetzelfde als nu gebeurde: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)uropa-de-slang.dhtmlquote:Op woensdag 7 maart 2012 14:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
De directe voorloper was in het kader van de EMU, daarvoor waren we volgens mij voornamelijk aan de D-mark gekoppeld. Maar waar doel je precies op?
Ah dat, maar dat heeft verdomde weinig met de jaren '90 te maken waar ik het over had. Het falen van Bretton-Woods en daarmee het systeem waar jij op doelt was overigens ook eerder veroorzaakt door de VS en hun handelsbalans.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kent hem dus niet, dat dacht ik al. Die hele Euro van je is nml. al eerder geprobeerd in te voeren en dat mislukte dik al in het voorbereidingsproces door exact hetzelfde als nu gebeurde: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)uropa-de-slang.dhtml
Eigenlijk moet ik je deels gelijk geven. Maar alleen om het feit dat zo`n onderzoek eigenlijk niet gedaan kan worden omdat we niet weten hoeveel geld er nog naar de Grieken moet en of er nog andere landen zijn die mischien gaan omvallen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als dat op voorhand je conclusie is waarom wil je dan nog een onafhankelijk onderzoek? Je zal de uitslag dan toch niet accepteren...
Dat is eigenlijk maar van ondergeschikt belang bij een dergelijke beoordeling omdat je dan ook moet meenemen wat er gaat gebeuren als je het niet doet.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:10 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Eigenlijk moet ik je deels gelijk geven. Maar alleen om het feit dat zo`n onderzoek eigenlijk niet gedaan kan worden omdat we niet weten hoeveel geld er nog naar de Grieken moet en of er nog andere landen zijn die mischien gaan omvallen.
Hoezo van ondergeschikt belang? Zolang we niet weten wat het ons gaat kosten om de Euro droom in stand te houden valt er geen pijl op te trekken of het verstandig is om erin te blijven. Het is juist het hele breekpunt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk maar van ondergeschikt belang bij een dergelijke beoordeling omdat je dan ook moet meenemen wat er gaat gebeuren als je het niet doet.
Omdat de kosten van het laten falen van de euro ook gigantisch zijn (zelfde orde van grootte of groter), de kosten van het redden zijn volgens mij dus nauwelijks een valide argument.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:20 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Hoezo van ondergeschikt belang? Zolang we niet weten wat het ons gaat kosten om de Euro droom in stand te houden valt er geen pijl op te trekken of het verstandig is om erin te blijven. Het is juist het hele breekpunt.
Juist wel, de kosten zijn absoluut niet te berekenen wat er nog in Griekenland moet of eventueel andere landen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat de kosten van het laten falen van de euro ook gigantisch zijn (zelfde orde van grootte of groter), de kosten van het redden zijn volgens mij dus nauwelijks een valide argument.
We hoeven het niet te onderzoeken, want du_ke weet al precies wat de uitkomst zal zijn. Hoe krijg je het bij elkaar verzonnen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat de kosten van het laten falen van de euro ook gigantisch zijn (zelfde orde van grootte of groter), de kosten van het redden zijn volgens mij dus nauwelijks een valide argument.
Publieke opinie is natuurlijk niet echt relevant in een dictatuur.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:31 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Juist wel, de kosten zijn absoluut niet te berekenen wat er nog in Griekenland moet of eventueel andere landen.
http://www.ftm.nl/copypas(...)chter-op-schema.aspx
En dat is alleen nog maar Griekenland als er nog andere landen omvallen dan zijn de rapen helemaal gaar en komen we uit op het veelvoudige van wat er nu naar Griekenland gaat.
Zoals ik ook al eerder aangaf kijken jullie niet naar de publieke opinie in Nederland en Duitsland.
De politici kunnen dit niet blijven verkopen terwijl we zelf de broekriem aan moeten trekken want laten we eerlijk wezen wat heeft de gemiddelde Duitser/Nederlander nou met de Grieken te maken?
Maar dat gaat het wel worden als de Grieken nog gewelddadiger worden en in Nederland en Duitsland ook beginnen te morren. Je kan het die bevolkingsgroepen nauwlijks kwalijk nemen, vooral Nederland in dit geval niet aangezien we al eens nee hebben gestemd.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Publieke opinie is natuurlijk niet echt relevant in een dictatuur.
Crosspost, aangezien jouw inderdaad interessante grafiek de invoering van de euro jammer genoeg niet meeneemt:quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:06 schreef du_ke het volgende:
In deze wel interessant
http://www.nrcnext.nl/blo(...)edkoper-dan-in-2003/
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:54 schreef Sloggi het volgende:
[..]
http://statline.cbs.nl/St(...)=a&HDR=G1&STB=T&VW=T
Met andere woorden: mensen die beweren dat met de invoering van de euro alles duurder is geworden in de plaatselijke supermarkt kletsen uit hun nek.
De prijsstijging tussen 2001 en 2002 valt zelfs nog mee, aangezien de inflatie over 2001 ongeveer 4,5% bedroeg.
De gemiddelde Nederlanders of Duitser heeft het niet omvallen van zijn pensioenfonds of bank te winnen bij het redden van de Euro.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:31 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Juist wel, de kosten zijn absoluut niet te berekenen wat er nog in Griekenland moet of eventueel andere landen.
http://www.ftm.nl/copypas(...)chter-op-schema.aspx
En dat is alleen nog maar Griekenland als er nog andere landen omvallen dan zijn de rapen helemaal gaar en komen we uit op het veelvoudige van wat er nu naar Griekenland gaat.
Zoals ik ook al eerder aangaf kijken jullie niet naar de publieke opinie in Nederland en Duitsland.
De politici kunnen dit niet blijven verkopen terwijl we zelf de broekriem aan moeten trekken want laten we eerlijk wezen wat heeft de gemiddelde Duitser/Nederlander nou met de Grieken te maken?
Volgens mij ben jij hier degene die in dit topic aantoonbaar dingen bij elkaar verzintquote:Op woensdag 7 maart 2012 15:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
We hoeven het niet te onderzoeken, want du_ke weet al precies wat de uitkomst zal zijn. Hoe krijg je het bij elkaar verzonnen.
Maar je geeft zelf aan dat het overgrote deel van het geld gewoon in NL/Duitsland zit dus het verlies wat er word gemaakt wil nog niet meteen zeggen dat de banken om zullen vallen. En als we in de Euro zitten en het gaat echt fout dan vallen ze toch wel ondanks de miljarden die we er in pompen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlanders of Duitser heeft het niet omvallen van zijn pensioenfonds of bank te winnen bij het redden van de Euro.
Dat eerste heb ik volgens mij niet aangegeven. Maar ik weet wel dat bijvoorbeeld onze pensioenfondsen erg internationaal georiënteerd zijn. Met waar jij toe oproept lopen die een gigantisch risico op astronomische verliezen. Dat raakt de meeste mensen veel harder en directer dan een lening aan Griekenland via het IMF.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:14 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Maar je geeft zelf aan dat het overgrote deel van het geld gewoon in NL/Duitsland zit dus het verlies wat er word gemaakt wil nog niet meteen zeggen dat de banken om zullen vallen.
Als er uit stappen nog veel meer geld kost vind ik dat wel acceptabel. Daarnaast dwingen we die landen nu hun economie drastisch te hervormen, daar profiteren we als open economie nog veel meer van op termijn.quote:En als we in de Euro zitten en het gaat echt fout dan vallen ze toch wel ondanks de miljarden die we er in pompen.
Maar ik ben benieuwd hoe jij dat dan naar het volk zou willen brengen? "Ja sorry, we moeten nog meer geld in een bodemloze put gooien maar we weten dan niet zeker of je pensioen dan wel veilig is gesteld".
Kortom dit kun je niet en zou je ook niet moeten verkopen naar het volk, nogmaals het is een zekerheid dat er op z`n minst nog ¤134 miljard tot 2014 er bij moet. In het slechste geval moet er nog ¤245 miljard bij tot 2020. Moet je eens voorstellen als Spanje onderuit gaat dan ben je het veelvuldige van die 245 miljard kwijt boven op die 245 miljard.
Vind jij dat acceptabel vergeleken met wat er op het spel staat als we eruit stappen?
Welke vrijhandelszones van het formaat van de EU hebben we het dan over? De enige die een beetje in de buurt komt is de NAFTA. Nafta heeft inderdaad geen 'Brusselse bureaucratie'. De reden daarvoor is dat Washington vindt dat het zelf wel kan regelen hoe en aan welke regels Mexico en Canada zich te houden hebben. De enige relevante munt in de NAFTA is de Amerikaanse dollar. En FYI, toen de Amerikanen hun Griekenlandmoment hadden met Mexico hebben ze dat land met enkele tientallen miljarden overeind gehouden. Gewoon, omdat dat voordeliger was voor ze dan Mexico te laten klappen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waar je het over hebt. Er zijn meer dan genoeg vrijhandelszones waar ze met verschillende valuta werken. Je doet alsof het hebben van een valuta essentieel is, maar dat is het echt niet. Het is voordelig, maar niet zo voordelig dat het tegen da nadelen opweegt.
Tja, je schuift wat met fondsen ter grote van een paar procent van je BNP en mensen doen alsof de wereld is vergaan. Het is wel een beetje vermoeiend al die mensen die het EFSF en EMS vergelijken met hun eigen salaris en het dan oneindig veel geld vinden.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zijn we al bijna tot de bedelstaf veroordeeld dan?
http://www.nu.nl/politiek(...)enonderzoek-pvv.htmlquote:Een meerderheid van de Nederlanders heeft geen vertrouwen in het rapport van de PVV over terugkeer van de gulden.
Dat blijkt woensdag uit een opiniepeiling van Maurice de Hond onder ruim 1200 mensen, dat in handen is van NU.nl. Het gaat om kiezers van de zes grootste partijen in de Tweede Kamer.
Uit het onderzoek dat een Brits bureau uitvoerde in opdracht van de PVV, bleek volgens partijleider Geert Wilders dat het voor Nederland beter is terug te keren naar de gulden in plaats van vast te houden aan de euro.
.
Linkse kiezers
Van alle deelnemers vindt 56 procent dat het geen goed onderzoek is. Vooral linkse kiezers hebben er geen vertrouwen in: 83 procent van de mensen die in 2010 GroenLinks stemden en 76 procent van zowel PvdA- als D66-kiezers vinden het een slecht rapport.
Iets milder zijn de SP-stemmers, daarvan vindt 54 procent dat het geen goed onderzoek is. Ook een meerderheid van de VVD- en CDA-stemmers oordelen negatief, met respectievelijk 61 en 57 procent.
De kiezers van Wilders eigen PVV zijn staan wel achter het onderzoek: 66 procent oordeelt positief tegen 9 procent negatief.
Referendum
Op de vraag wat mensen zouden stemmen als er nu een referendum wordt gehouden over terugkeer naar de gulden, antwoordt bijna twee derde dat ze tegen zouden stemmen. Alleen PVV- en SP-stemmers zijn voor het herstel van de oude Nederlandse munt.
Een meerderheid van 67 procent vindt echter wel dat er in 1996 een referendum gehouden had moeten worden over de invoering van de euro. Alleen D66- en GroenLinks-stemmers zijn merendeels van mening dat een volksraadpleging toen niet nodig was.
Tegen
Als er in 1996 een referendum gehouden zou zijn, had ruim de helft van de deelnemers tegen de invoering gestemd. Slechts een derde zou voor hebben gestemd, de rest geeft geen antwoord.
Het aantal tegen-stemmers is het grootst onder PVV-kiezers (90 procent), gevolgd door kiezers van SP (85 procent), VVD (52 procent) en PvdA (45 procent). Bij de overige partijen is een meerderheid voor-stemmers.
Ze zijn ooit al eens onafhankelijk geworden van het Ottomaanse rijk, misschien dat ze ook de EU onderdrukking kunnen ontsnappen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:58 schreef PKRChamp het volgende:
Hoelang zullen de Grieken dit nog volhouden, die 2020 halen ze echt niet.
Onderdrukking zelfsquote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ze zijn ooit al eens onafhankelijk geworden van het Ottomaanse rijk, misschien dat ze ook de EU onderdrukking kunnen ontsnappen.
Daar is het wel aardig aan op het lijken want ik geloof niet dat de meerderheid van de bevolking achter de beslissingen staan die de marionetten regering voor hun heeft genomen.quote:
Inderdaad, de Griekse regering hóéft niet te luisteren naar de EU. De gevolgen daarvan zullen verstrekkend zijn maar ze hebben wel degelijk die keuze.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:56 schreef Sloggi het volgende:
Als er al sprake is van onderdrukking, dan is de Griekse regering de onderdrukker, niet de EU.
Juist, proberen die schade te beperken onderdrukken noemen is wat dubieus.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Inderdaad, de Griekse regering hóéft niet te luisteren naar de EU. De gevolgen daarvan zullen verstrekkend zijn maar ze hebben wel degelijk die keuze.
Waarom blijft iedereen dan op pro-Europa partijen stemmen?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:55 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Daar is het wel aardig aan op het lijken want ik geloof niet dat de meerderheid van de bevolking achter de beslissingen staan die de marionetten regering voor hun heeft genomen.
Ik ken de situatie niet in Griekenland maar als die hetzelfde is als hier zijn er niet veel alternatieven.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 00:17 schreef claus_johann het volgende:
[..]
Waarom blijft iedereen dan op pro-Europa partijen stemmen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |