abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108894468
Aaah Ko, hij klinkt zo lief!!!

Allemaal kindjes naar de psz, knap hoor! Tis ook wel een verrijking van het wereldje, of dat nou kdv of psz is.... Over een poosje gaat Lars ook.

Lars had van de week weer bij zijn vriendje gespeeld, zo leuk! Het klikt gewoon echt tussen die twee. Elkaar aankijken en dan lachen..... samen met de auto's achter elkaar aan, samen op een stoeltje zitten kleuren...echt te cute.
Alleen toen we naar huis gingen wou Lars echt niet mee. BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOS!!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 09:39:10 #152
5428 crew  miss_sly
pi_108894843
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:33 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat start je net iets later in ;)
Ik zeg niet dat ik het daarom niet zou laten kijken, ik ken het verder niet, maar jij zegt "dat is het enige EO-erige eraan, en ik vind dat al behoorlijk wat :)

Senna gaat niet graag naar de peuters. Ze huilt niet als ik haar achterlaat, maar ze begint thuis al met zeggen dat ze neit naar de peuters wil. Ze wil naar de dreumessen. Als ik vraag of ze ook kan vertellen waarom ze neit naar de peuters wil, zegt ze dat het door het speelgoed komt. En door de kindjes. Die zijn niet zo leuk. Ook niet de kindjes die eerst bij haar bij de dreumessen zaten. Alleen B. haar grote liefde is nog wel leuk.

Vanmorgen vroeg ze toen ik haar jas aandeed "is S. (de leidster) bij de peuters?" Toen ik "ja" zei, zei ze dat ze echt niet naar de peuters wilde. Ik ken S nog niet echt, want meestal brengt B haar naar het kdv. Vandaag heb ik haar weggebracht, en ik geloof dat ik Senna wel begrijp :@ Ze is niet zo warm als de leidsters van de dreumesgroep en ik geloof dat ze Senna's ongemakkelijke gevoel onzinnig vindt.

Na wat knuffels mocht ik haar dan wel aan een tafel zetten, maar ze wilde in haar eentje aan de tweede tafel zitten, terwijl er al 7 kindjes aan de andere tafel zaten te puzzelen en tekenen met S.

Pff, lastig dit. Kan er natuurlijk heel weinig aan doen als het echt niet botert met S, maar daar moet ze dan nog anderhalf jaar naar toe!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_108894980
Maar er zijn toch wel meer leidster dan alleen S toch?
Ik denk dat je het in ieder geval nog even de tijd moet geven, Senna moet ook nog wennen. Evt een knuffel mee ofzo??
Wel vervelend zeg....
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:47:13 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_108895070
Ik vind 1 zo'n zinnetje in een voorstukje persoon erg meevallen in vergelijking met andere EO-programma's ;)

Maar ik ben dan ook van mening dat het niet slecht is om dat soort dingen te horen, al is het alleen maar zodat je duidelijk kunt maken dat iedereen wat anders denkt en dat niemand iets zeker weet :) Een beetje wat mignonne zegt dus.
Net zoals de jongens hier wel opgevoed worden met het geloof en ook horen dat er mensen zijn die daar niet in geloven en het vervelend vinden als je erover praat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 09:50:21 #155
5428 crew  miss_sly
pi_108895160
Tuurlijk is er nog minstens een andere leidster, maar ze draaien daar in twee ploegen: een leidster begint om half 8 (dan komen de eerste kindjes) de andere (2?) beginnen na 9 uur. Dus als ik Senna ga brengen, is altijd S aanwezig.

Ze moet zeker nog wennen, en daar heeft ze vast tijd voor nodig. Ik vind het wel lastig, want naar de dreumessen ging ze heel graag. Ik hoor ook wel eens dat Senna zegt "S zegt dat ik (niet moet proppen (fruit), niet met de grote kleurtjes mag spelen, met mijn mond dicht moet eten)". En op zich allemaal terechte opmerkingen wellicht, maar ze komt er net een week of 3 en dan voelt het net of ze veel commentaar krijgt van S. Zou ik daar eens over moeten praten, of ze vinden dat Senna zich op een aantal gebieden nog neit als peuter gedraagt en of we daar thuis eens naar moeten kijken? Hoewel ze thuis nooit propt, en redelijk goed met haar mond dicht eet (ik heb er opgelet :@ ).
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 09:51:55 #156
5428 crew  miss_sly
pi_108895219
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:47 schreef Troel het volgende:
Ik vind 1 zo'n zinnetje in een voorstukje persoon erg meevallen in vergelijking met andere EO-programma's ;)

Maar ik ben dan ook van mening dat het niet slecht is om dat soort dingen te horen, al is het alleen maar zodat je duidelijk kunt maken dat iedereen wat anders denkt en dat niemand iets zeker weet :) Een beetje wat mignonne zegt dus.
Net zoals de jongens hier wel opgevoed worden met het geloof en ook horen dat er mensen zijn die daar niet in geloven en het vervelend vinden als je erover praat.
Ik vind het helemaal niet vervelend als iemand over geloof praat. Ik vind het niet kloppen als mijn kleine spons iedere keer zou horen dat god iets gemaakt heeft, als wij ervan overtuigd zijn dat een god daar niets mee te maken heeft. Kunnen we dat weer gaan corrigeren, terwijl ik liever heb dat het er vanaf het begin goed in komt :)
pi_108895537
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:50 schreef miss_sly het volgende:
Tuurlijk is er nog minstens een andere leidster, maar ze draaien daar in twee ploegen: een leidster begint om half 8 (dan komen de eerste kindjes) de andere (2?) beginnen na 9 uur. Dus als ik Senna ga brengen, is altijd S aanwezig.

Ze moet zeker nog wennen, en daar heeft ze vast tijd voor nodig. Ik vind het wel lastig, want naar de dreumessen ging ze heel graag. Ik hoor ook wel eens dat Senna zegt "S zegt dat ik (niet moet proppen (fruit), niet met de grote kleurtjes mag spelen, met mijn mond dicht moet eten)". En op zich allemaal terechte opmerkingen wellicht, maar ze komt er net een week of 3 en dan voelt het net of ze veel commentaar krijgt van S. Zou ik daar eens over moeten praten, of ze vinden dat Senna zich op een aantal gebieden nog neit als peuter gedraagt en of we daar thuis eens naar moeten kijken? Hoewel ze thuis nooit propt, en redelijk goed met haar mond dicht eet (ik heb er opgelet :@ ).
Agossie, ik vind het wel sneu dat dat blijkbaar ook zo blijft hangen bij dr.
Je kunt het natuurlijk best bespreekbaar maken he, vertel hoe Senna is, dat ze gevoelig is, en wat ze thuis vertelt.... ze voelt zich heel klein, en dat gevoel wordt bevestigd, wat helemaal niet nodig is mijns inziens, ze moeten ze gelijk behandelen op een peutergroep....of allemaal met de kleurtjes, of niemand... bijv.
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 10:07:38 #158
5428 crew  miss_sly
pi_108895789
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Agossie, ik vind het wel sneu dat dat blijkbaar ook zo blijft hangen bij dr.
Je kunt het natuurlijk best bespreekbaar maken he, vertel hoe Senna is, dat ze gevoelig is, en wat ze thuis vertelt.... ze voelt zich heel klein, en dat gevoel wordt bevestigd, wat helemaal niet nodig is mijns inziens, ze moeten ze gelijk behandelen op een peutergroep....of allemaal met de kleurtjes, of niemand... bijv.
\
Ja, dat van die kleurtjes vond ik ook al zo vreemd. Inderdaad: die kleurtjes horen kennelijk bij de peuters, dus zijn die dan toch voor alle peuters?

Ik vond het ook zo'n sneu gezicht (hoewel ze zich prima amuseerde met een hamertje en een plankje om staafjes doorheen te slaan), mijn kleine daar in haar eentje aan de tafel terwijl de andere tafel gezellig vol was, maar nog wel plaats had voor haar. Een zelfverkozen plaatsje, maar ze is helemaal niet van het afzonderen, integendeel juist!

En andere opmerkingen: ze zal best nog wat moeten leren, zeker vergeleken met de echt grote peuters, maar het lijkt me dat je dan niet meteen begint met commentaar op van alles?

Van de andere kant komt ze vaak met haar haar mooi ingevlecht ofzo thuis en dan blijkt S dat gedaan te hebben.

Lastig hoor, zo'n peuter die wel goed kan praten, maar nog niet goed genoeg kan vertellen wat ze nou precies voelt.
pi_108895910
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

\
Ja, dat van die kleurtjes vond ik ook al zo vreemd. Inderdaad: die kleurtjes horen kennelijk bij de peuters, dus zijn die dan toch voor alle peuters?

Ik vond het ook zo'n sneu gezicht (hoewel ze zich prima amuseerde met een hamertje en een plankje om staafjes doorheen te slaan), mijn kleine daar in haar eentje aan de tafel terwijl de andere tafel gezellig vol was, maar nog wel plaats had voor haar. Een zelfverkozen plaatsje, maar ze is helemaal niet van het afzonderen, integendeel juist!

En andere opmerkingen: ze zal best nog wat moeten leren, zeker vergeleken met de echt grote peuters, maar het lijkt me dat je dan niet meteen begint met commentaar op van alles?

Van de andere kant komt ze vaak met haar haar mooi ingevlecht ofzo thuis en dan blijkt S dat gedaan te hebben.

Lastig hoor, zo'n peuter die wel goed kan praten, maar nog niet goed genoeg kan vertellen wat ze nou precies voelt.
Lijkt me ook niet nee! Misschien zeggen ze ook wel heel veel dingen die wel goed gaan, maar blijft dit bij Senna hangen?
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 10:17:21 #160
5428 crew  miss_sly
pi_108896152
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Lijkt me ook niet nee! Misschien zeggen ze ook wel heel veel dingen die wel goed gaan, maar blijft dit bij Senna hangen?
Ik zal eens kijken welke leidster er is als ik haar ophaal en of er even tijd is voor een kort gesprekje. S leek ook niet zo bereid tot praten, meldde dat het met 10 minuten wel weer over was en dat was het dan.
pi_108896399
Lijkt me goed Miss, jammer eigenlijk he, dat je dan meteen al een "vervelend" gevoel bij een leidster hebt.helemaal als je de ervaring hebt dat het ook anders kan. Ik vind het van die leidster ook niet kloppen hoor, helemaal nieuwe kindjes (en ouders!) moet je juist wat extra aandacht geven...
pi_108896649
Ik zou dat ook echt niet zo goed trekken hoor Miss. Lijkt me juist heel belangrijk dat er even over gesproken kan worden. Ik zou mijn kinderen zelf niet meer graag wegbrengen als ik het gevoel had dat een leidster ze niet begreep, te streng voor ze was, ze niet zo mocht, weet ik veel.

Ik heb bij de drieplusgroep wel eens een heel dubbel gevoel gehad. Ze deden blijkbaar stoelendans en blijkbaar vond S dat niet leuk om mee te doen en ze kon later in de auto ook heel goed verwoorden waarom niet (want dan zou er misschien geen stoel zijn en mocht ze niet meer meedansen en dat was te spannend). De juf vertelde hierover en ik voelde echt iets van een verwijtende toon, of een soort van gek benadrukte S is daar nog niet aan toe (alsof zij dus de enige was). Hoewel ik op zich alle bergip voor S had, vond ik het wel heel fijn toen S reageerde met dat die en die en die en die ook niet mee wilden doen. De juf krabbelde toen echt terug met een opmerking 'ja, blijkbaar zijn ze er allemaal nog net te jong voor'.... dat klonk me toen al heel anders in de oren.
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 10:34:36 #163
5428 crew  miss_sly
pi_108896836
Inderdaad groofs, het wegbrengen vond ik dan ook echt niet fijn. En ik weet hoe anders het kan: op de dreumesgroep wist iedereen (leidsters en kindjes) dat Senna's motto is "een dag neit geknuffeld is een dag niet geleefd". Ze begon de dag met een hele dikke knuffel met haar favoriete leidster, en als die er niet was, met de andere leidster (misschien een tikje minder dikke knuffel, maar nog steeds wel echt blij enzo). Vanmorgen zag ik dat zo totaal niet terug in mijn meisje, en dat vind ik een naar gevoel.

Ik zal ook deze week eens kijken op vakantie of we er een beetje over kunnen praten. Als ze dus zegt dat het speelgoed niet zo leuk is, een beetje doorvragen, met duidelijk te begrijpen vragen. Bijvoorbeeld "Wat is er niet leuk aan het speelgoed, zijn de kleuren niet leuk, kun je het niet fijn vasthouden" ofzo. het speelgoed zal het probleem niet zijn, maar misschien dat we met wat korte gesprekjes wel wat meer in het hart van het probleem komen.
pi_108896997
Ik krijg echt met haar te doen. Als het echt alleen haar eigen onzekerheid zou zijn, alsof ze zich overweldigd voelt ofzo, of wat minder geborgen, dan zou je toch juist denken dat zo'n leidsters extra zorgzaam zijn een tijdje.

Misschien kan je vragen of ze af en toe een uurtje bij de dreumesgroep mag gaan knuffelen (Bij ons is dat in elk geval allemaal wel mogelijk, R gaat ook wel eens even bij S langs als ze op de 3+groep zit), of dat de leidsters wat tips willen geven aan de leidsters van de peutergroep ofzo. Je kunt ook even daar naar binnenlopen juist hè. Aangeven dat Senna zich bij de peutertjes nog niet zo lekker voelt, of zij misschien ideeën hebben om de overgang wat prettiger te maken voor haar.
pi_108897052
Oooooh heerlijk, jullie gaan al bijna op vakantie!
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 10:45:38 #166
5428 crew  miss_sly
pi_108897255
Groofs, dat is wel een goede, even bij de dreumesgroep binnelopen en met de leidsters praten!

Morgen vertrekken we! Er staat al een koffer klaar volledig ingepakt met zomerkleren O+
pi_108897316
Heerlijk. Wat zullen jullie genieten. Alvast een voorproefje van de zomer. O+
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 10:50:09 #168
5428 crew  miss_sly
pi_108897416
Het voelt wel raar hoor, al die zomerkleren. Omdat het hier nog zo koud is, ben ik bang dat ik toch te weinig wams bij me heb, maar ik heb wat broekjes en vestjes, dus komt goed.

Ben wel benieuwd hoe ze het gaat vinden om B een week te missen en of ze een inkakmomentje krijgt en dat ze papa wil.
pi_108897504
Oh lekker vakantie!!!! veel plezier!!!!
En vertel je nog even hoe het gesprekje ging vanmiddag?
Het klinkt ook wel alsof de overdracht tussen beide groepen ook niet helemaal goed is gegaan.... want blijkbaar weten ze niet hoe Senna in elkaar steekt...
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:54:01 #170
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108897552
Kan je dan juist niet beter geen gerichte vragen stellen Miss? Maar meer:goh, dan zal je je wel vervelen als het speelgoed niet leuk is? (misschien is vervelen een te groot woord voor een peuter maar iets in die trant) vaak kom je merkte ik, met zo'n open manier van vragen heel snel bij de kern. En merkte ik dat ik vaak grotere problemen had met dingen dan de kinderen. :D niet dat ik dit nu wil bagataliseren hoor! Maar voorbeeld: het is weer knikkerseizoen en mijn jongste had zijn mooiste supergrote knikker verloren ik vind dat echt sneu! Maar door niet in mijn emotie door te vragen ( mijn eerste reactie was echt ooh nee! Wat erg!) maar zakelijker te blijven bij de feiten die hij gaf bleek dat hij het zelf ook wel erg vond, maar het ook al had verwerkt en opgelost. Had ik er bijna met mijn reactie alsnog een huilendrama veroorzaakt :D als dat alsnog gebeurd is het niet erg uiteraard, maar dan kan ik adequaat verdriet troosten.

Hmm ik dwaal af. Maar door dus je eigen emotie uit het gesprek met haar te halen, en geen sturende dingen te vragen over vorm en kleur kom je wellicht sneller bij wat háár dwars zit. En ik zou ook wat met mijn eigen gevoel doen naar de leidster want ik rkijg al buikpijn als ik het lees.
Nog een puntje wat me bij mijzelf opviel is dat iemands dingen ook uitvergroot raken als je het idee hebt dat ze aan je kind komen. Dat ik zelf als een havik zat op te letten, door ging vragen, ook steeds vroeg hoe ging het met dieendie vandaag. Kindjes zijn ook niet gek, die gaan dan ook op die persoon letten enzo. Niet dat jij dit nu doet, maar als valkuilwaarschuwing.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_108897762
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 10:45 schreef miss_sly het volgende:

Morgen vertrekken we! Er staat al een koffer klaar volledig ingepakt met zomerkleren O+
Oh wat heeeeerlijk, jullie gaan gewoon al :o Dat had ik even gemist dat dat deze maand al was
Heel erg veel plezier gewenst morgen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 11:03:16 #172
5428 crew  miss_sly
pi_108897859
Dat is wel een goede, buuf! Inderdaad de vragen wat open houden, zodat ze echt kan komen met wat haar dwars zit en ik haar niets in de mond leg. Ik zal wel eens proberen te bedenken hoe ik dat het beste kan doen. En dan ook niet zomaar erover beginnen, maar als zij iets zegt? Anders leg ik misschien meer nadruk erop dan nodig is.

Ik moet wel zeggen dat ze heel intiuitef kan reageren op mensen, wat ik dan weer erg herken van mezelf. Ik had ook de allereerste keer dat ik S ontmoette al zoiets van: hmm, weet niet zo wat ik met je moet. Nooit gezegd, zelfs niet tegen B, dus ze kan het niet opgepikt hebben. Wel mijn gevoel gelezen hebben, natuurlijk, maar ze kan me er niet over hebben horen praten.

En wat je zegt over aan je kind komen...hoe herkenbaar! Ook een goede om op te letten inderdaad.

Dus plan van aanpak: even met de andere leidster proberen te praten als ik haar ophaal over hoe het gaat. Bedenken hoe ik in open vragen kan proberen tot de kern te komen zonder dat ik haar dingen in de mond leg, en niet zelf erover beginnen maar het initiatief bij haar laten liggen voorlopig. Als er dan niets uitkomt en er verandert niets, kan ik altijd nog een ander pad kiezen.

Het voelt gewoon niet fijn. Ik heb haar al die tijd bij de dreumessen met zo'n supergoed gevoel achtergelaten, en nu zie ik nog steeds dat meisje alleen aan het tafeltje, terwijl ze juist zo houdt van contact, lichamelijk en geestelijk.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:11:11 #173
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108898127
Oh, ik herken het ook sterk. Mijn oudste had vorig jaar ook een mevrouw waar hij moeite mee had. Toen wij als ouders kennis gingen maken met de leraren begreep ik metéén wat hij bedoelde :D en ook wil ik graag dat mijn kinderen vertrouwen op dat gevoel! Dus als Senna niet met haar wil knuffelen zou ik dat ook niet aanmoedigen. Niet dat er wat hoeft te zijn.. Maar dat gevoel is er niet voor niks.
En je kan er best over beginnen toch, eens aanhaken en het gesprek sturen naar de opvang?

En idd eens informeren bij de dreumessen, wellicht zijn er meer die lastig overstappen. De kinderen zijn ook veel drukker waarschijnlijk, en andere dingen om te doen. Maar je zit ook vast niet lekker op je werk zo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_108898139
Mijn grote peuter gaat morgen naar peuterspeelochtend op haar school. Gaat over een week of twee twee keer een ochtend wennen op school en mag vanaf 11 april echt echt echt naar school. Ik geloof dat ik het de leukste ontwikkeling tot nu toe vind :D .

Ze heeft er zoveel zin in, vindt het spannend en leuk, leeft er zo bewust naartoe, kent al kindjes in haar toekomstige klasje O+ . En ik vind het super om het met haar zo mee te maken. :Y O+ Ik ben zo benieuwd hoe het gaan zal, hoe ze het zal vinden.

En ik heb dan ineens één op één tijd met mijn jongste peuter. O+
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 11:14:41 #175
5428 crew  miss_sly
pi_108898230
Nee, ik zit helemaal niet lekker. Er gaan al allerlei dingen door mijn hoofd, van nog anderhalf jaar met tegenzin naar de peuters tot overstappen naar een ander kdv. Wat beiden niet echt een optie is, eigenlijk.

En je hebt gelijk, ik wil ook dat ze op haar gevoel vertrouwt! Dus aanmoedigen om te knuffelen met S doe ik ook zeker niet. Maar toen S vroeg of Senna dan even bij op schoot wilde, zei Senna geen nee, en heb ik haar even bij S op schoot gezet terwijl ik wat spullen opruimde. Maar, en dat zegt veel meer dan dat ze geen 'nee'zei, ze sprong ook niet enthousiast bij S op schoot, terwijl ze dat bij L en J wel altijd deed! Goed punt om op te letten voortaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')