abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108771716
Ik heb pas mijn hal gestuct en dit was mijn eerste stuc klus.
Hoewel het resultaat niet slecht is ben ik nog niet helemaal tevreden en wil ik nog een afwerk laag aanbrengen.
Daarvoor had ik fix & finish gekocht, echter bij het mengen krijg ik aleen maar stukjes in het mengsel, terwijl ik het volgens de voorschriften heb aangemaakt. spul afgevoerd en nieuwe getracht te maken, zelfde resultaat. uiteraard heb ik dit niet op de muur gesmeerd, en ben nu opzoek naar iets anders.

De stuc laag is van rigips topstuc, dit vond ik prettig spul om mee te werken.
Ondanks dat ik een toplaag van maximaal 1 a 2 mm wil aanbrengen is het dan verstandig om dit ook met topstuc te doen ?

kunnen jullie adviseren waarmee ik het anders zou kunnen doen ?

die zak fix & finish heeft me 15 euro gekost en ligt nu in de kliko, de zak bevat nog een beetje fix & finish, zou ik hiermee terug kunnen gaan (gamma) ?

Er staat een datum op die zak, is dat een productie datum of een houdbaarheidsdatum ?
pi_108771948
Wat je beschrijft is typisch verouderd spul, normaal wordt het zo romig als dikke yoghurt.

Afwerklaag kan ook van MP75 of roodband gemaakt worden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:00:01 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_108774779
Klinkt idd als oude F&F. Bij de doorsnee bouwmarkt gehaald? Ik zou persoonlijk geen Rotband gebruiken voor een dunnen laag, dit is meer bedoeld voor dikkere lagen (of je moet natuurlijk gewoon een dikkere laag opzetten). F&F zou wel goed moeten werken, mits het geen oude (bouwmarkt) troep is.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_108774812
Er zijn diverse dunpleistermortels verkrijgbaar. Ik heb een voorkeur voor Arduplan van Ardex omdat dit een stuk plastischer is dan F&F.

Daarnaast is F&F met de hand lastig klontvrij te krijgen, ik denk dat je gewoon niet goed mengt..
pi_108774956
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 08:53 schreef blomke het volgende:
Wat je beschrijft is typisch verouderd spul, normaal wordt het zo romig als dikke yoghurt.

Afwerklaag kan ook van MP75 of roodband gemaakt worden.
Wat hij zegt.

Verouderd spul, teruggaan naar de bouwmarkt en je geld terug eisen.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_108837232
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:01 schreef CutCake het volgende:
Er zijn diverse dunpleistermortels verkrijgbaar. Ik heb een voorkeur voor Arduplan van Ardex omdat dit een stuk plastischer is dan F&F.

Daarnaast is F&F met de hand lastig klontvrij te krijgen, ik denk dat je gewoon niet goed mengt..
Ik zal eens kijken of ik Arduplan op de kop kan tikken, is dat bij de gewone bouwmarkt te verkrijgen of bij de bouwmaat, oid ?

Waarom denk je dat ik het niet goed meng ? en voor wat betreft met de hand, ik gebruik een mixer die ik op een boormachine zet. wat zou hier verkeerd gaan ?

Ik vul een kuip met voldoende water en laat dan rustig de F&F erin glijden, vervolgens ong. 5 minuten wachten voordat ik met mixen begin.
Of ik doe het fout of het is rotzooi wat ik bij de gamma heb gekocht. ik heb deze vervaring helemaal niet met Rigips Topstuc.
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 20:55:51 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_108838460
Op de zak staat waarschijnlijk wel ergens een productiedatum gedrukt, kijk daar eens naar.
Waarschijnlijk heb je oude meuk gehaald bij de bouwmarkt :)
pi_108852710
zo, dat spul is duur zeg, Arduplan.

Ik heb nog geen bouwmarkt in de buurt gevonden waar ze het hebben, maar als ik de prijzen vergelijk van Rigips Topstuc, Knauf F&F en Arduplan dan zit daar behoorlijk verschil in.
allen 25 kg.
Topstuc 8,-
F&F 15,-
Arduplan 50,-

Dit heb ik via google gevonden, klopt die prijs van Arduplan of is het goedkoper te krijgen, en waar ?
pi_108856972
Hier is na de stuc laag een laag branderplast aangebracht. Bij reparatiewerkzaamheden heb ik hier zelf ook mee gewerkt en moet zeggen dat zelfs ik een mooi gladde laag kreeg.

Ongeveer 25¤ per emmer.

http://www.brander.nl/nl/(...)tie&product_nID=1847
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_108864548
bedankt voor de info, ik zal even kijken waar ik dat in de buurt kan halen, dat lijkt me ook wel goed om een laagje aan te brengen. is het dun genoeg om 1 a 2 mm aan te kunnen brengen ?

voor wat betreft F&F, er staat een datum op de zak, deze is van vorige maand, ik wist alleen niet of dit een productiedatum of een houdbaarheidsdatum was.

betekend dit dat ik het fout heb gemengd ? (ik kan het met niet voorstellen) of kan het ook te maken hebben met de opslag van het spul ?

met andere woorden, kan ik met de bijna lege zak terug naar de gamma om m'n beklag te doen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')