Dat Kerken verdwijnen is de schuld van de Nederlander en gewoon een weerspiegeling van de samenleving. Ik kan er ook niet mee zitten. En die bouw van moskeeën, tsja is dat nou het ergste? Ik woonde tot voor kort praktisch naast een hele grote moskee en heb er nooit, maar dan ook nooit iets vervelends meegemaakt of gehoord in de buurt of toen ik er langs liep.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:58 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens
Maar ergens heeft Wilders wel een punt hoor, de islam groeit ook te hard naar mijn mening in Nederland
Kerken verdwijnen en er komen Moskeeën voor terug
Ze kaarten wel problemen aan waar andere politieke partijen het al jaren laten liggen. Zoals bijvoorbeeld die problemen met Marokkanen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:57 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik chargeer natuurlijk, maar als je de PVV geweldig vind dan ben je niet goed snik Stokstaart. Wat zij propageren is pure uitsluiting van moslims en afschaffing van alles wat daar maar mee te maken heeft. Daar ben ik echt zwaar op tegen.
Wat is daar mis mee als deze mensen goed functioneren in de Nederlandse samenleving? Dáár zit eerder de achilleshiel. Leven en laten levenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:58 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ben het wel met je eens
Maar ergens heeft Wilders wel een punt hoor, de islam groeit ook te hard naar mijn mening in Nederland
Kerken verdwijnen en er komen Moskeeën voor terug
Ongeveer 50% van het goede beleid dat Fortuyn toen riep wordt nu - VEEL TE LAAT - doorgevoerd, en alle negatieve 'voorspellingen' die hij deed zijn grotendeels uitgekomen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:00 schreef Caland het volgende:
Er was een tijd terug zo'n reportage met allemaal oude interviews met Fortuyn. Het is bijna eng op hoeveel vlakken hij uiteindelijk gelijk heeft gekregen. Vooral als het gaat om globale politiek, zoals met de euro en de EU.
ja maar dan had Hitler ook gelijk met zijn 1 rijk en 1 munt als je naar de EU kijkt en de euroquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:00 schreef Caland het volgende:
Er was een tijd terug zo'n reportage met allemaal oude interviews met Fortuyn. Het is bijna eng op hoeveel vlakken hij uiteindelijk gelijk heeft gekregen. Vooral als het gaat om globale politiek, zoals met de euro en de EU.
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:59 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Kijk het interview met Fortuyn. Zijn ideeën waren helemaal niet wereldvreemd.
- Het terugdringen van de immigrantenhoeveelheid naar 25.000 stuks, alleen politiek vluchtelingen
Done, Rita Verdonk kreeg het zelfs tot 18k gereduceerd. Ondertussen zitten we alweer op 65k
- Het 'particulariseren' van de zorg om de zorg efficiënter te krijgen, waarbij de kosten wel zullen meestijgen, maar de zorg veel meer het concept van België krijgt
Semi-Done, CZ heeft nu al lijsten waar de beste zorg op <insert-behandeling> gegeven wordt. Wel is het nog steeds veel te slecht geregeld, JUIST omdat de overheid de markt weigert vrij te geven, iets waardoor concurrentieperspectieven juist VERSLECHTEREN en de kosten in de zorg HOOG blijven
- Modernisering van de zorg om de vraag te verlagen
Niet gebeurt. De guidelines opgesteld door Pim Fortuyn worden nu NOG gebruikt bij de opleiding gezondheidswetenschappen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en geldt als leidraad voor de visie van toekomstig managers in de gezondheidszorg aldaar. Gaat hand in hand met het concurrentiebeleid op de zorg, iets waar de overheid niet aan wil.
Integratie is een dikke-motherfucking-faal gebleken en gebleven, en Wilders maakt het debat alleen maar pijnlijker en pijnlijker. Fortuyn wilde 'straatterroristjes' het leger in dwingen, iets waar ik groot voorstander van was geweest. Leer die gasten maar discipline aan. Niets mis mee.
Fortuyn wilde af van de subsidie aan universiteiten / hogescholen bij behalen diploma. Farces als Windesheim / INHolland waren dan nooit voorgekomen, niveaustagnatie was geen optie geweest.
Echt, die man zag ZOVEEL dingen goed. Onvoorstelbaar.
Totaal niet vergelijkbaarquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:02 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
ja maar dan had Hitler ook gelijk met zijn 1 rijk en 1 munt als je naar de EU kijkt en de euro
Ik heb genoeg turkse en Marokkaanse vrienden en zelfs die zijn het er mee eens dat de Islam te hard groeit in Nederland en dat het gevaarlijk is voor de samenlevingquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:01 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat Kerken verdwijnen is de schuld van de Nederlander en gewoon een weerspiegeling van de samenleving. Ik kan er ook niet mee zitten. En die bouw van moskeeën, tsja is dat nou het ergste? Ik woonde tot voor kort praktisch naast een hele grote moskee en heb er nooit, maar dan ook nooit iets vervelends meegemaakt of gehoord in de buurt of toen ik er langs liep.
[ afbeelding ]
Ik bedoel gewoon op dat gebied, over eu en de euro, dat fortuyn het er niet mee eens was zal dan welquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:03 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Totaal niet vergelijkbaar. Fortuyn meldde namelijk dat hij absoluut GEEN voorstander was van beide.
Nogmaals, de groei van Marokkaanse en Turkse gemeenschappen in Nederland is geen enkel probleem. De groei van de islam in Nederland ook niet.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:03 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik heb genoeg turkse en Marokkaanse vrienden en zelfs die zijn het er mee eens dat de Islam te hard groeit in Nederland en dat het gevaarlijk is voor de samenleving
Religie is sowieso kut voor de wereld..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:03 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik heb genoeg turkse en Marokkaanse vrienden en zelfs die zijn het er mee eens dat de Islam te hard groeit in Nederland en dat het gevaarlijk is voor de samenleving
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:04 schreef Smoofie het volgende:
Steven zal het wel weten, kijk naar Amsterdam-West man.....al die mocros die denken dat ze de zonen van Allah zelf zijn met hun islam gepreek. En dan ook nog de slechte integratie enz. Kut islam man.
Religie zorgt alleen maar voor oorlog.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:05 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Religie is sowieso kut voor de wereld..
Het verschil is dat Fortuyn zich er al druk om maakte in 2001. Nu, 10 jaar later, komt men er EINDELIJK achter dat het onderwijssysteem compleet op de schop moet.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:05 schreef Stokstaart het volgende:
Zorg voor stagnatie in het hoger onderwijs is trouwens een zorg van bijna alle partijen. Behalve de VVD en laten juist die nou over de budgetten gaan
Precies.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:05 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Religie is sowieso kut voor de wereld..
Omdat het een geniepig kutvolkje is.. en de ouders de taal niet spreken waardoor de kinderen wellicht het onbedoeld mee krijgen dat ze zich niet hoeven aan te passen..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:04 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Nogmaals, de groei van Marokkaanse en Turkse gemeenschappen in Nederland is geen enkel probleem. De groei van de islam in Nederland ook niet.
Het probleem is dat deze mensen totaal geen band met het land ervaren. Als je twee jaar in Amerika woont voel je je echt 'Amerikaan' met Nederlandse roots.
Hier voelt een net-geboren Marokkaan zich.. Marokkaan.. Dáár klopt niets van.
Gematigde moslims zie je steeds minder.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:06 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Precies.
Die Christen-fundi's houden er net zo goed idiote ideeën op na over allerlei zaken. Gematigde Moslims heb ik geen moeite mee. Mensen moeten lekker geloven wat ze zelf willen
Religie is een goed excuus voor oorlog iig. Geloof op zich vind ik prima voor mensen die er kracht uit kunnen putten maar zodra de volgers makke schappen worden en alles accepteren wat er wordt gezegd zonder zelf nog na te denken gaat het mis.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Religie zorgt alleen maar voor oorlog.
Gematigde islamieten ga je juist steeds meer zien, kijk de cijfers van het CBS er maar op na. En dat is ook hartstikke logisch.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Gematigde moslims zie je steeds minder.
Sowieso, een boek geloven wat gemaakt is voor machtquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:07 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Religie is een goed excuus voor oorlog iig. Geloof op zich vind ik prima voor mensen die er kracht uit kunnen putten maar zodra de volgers makke schappen worden en alles accepteren wat er wordt gezegd gaat het mis.
Het onderwijssysteem moet niet op de schop, er moet meer geld naar toe. De modules op zich volstaan prima en voldoen aan elke internationale normering of zijn zelfs afgeleid van buitenlandse literatuur.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:06 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Het verschil is dat Fortuyn zich er al druk om maakte in 2001. Nu, 10 jaar later, komt men er EINDELIJK achter dat het onderwijssysteem compleet op de schop moet..
zorgkosten terugbrengen is vrij gemakkelijk, verpleeg mensen niet meer die ongeneselijk ziek zijn. onze maatschappij is erop gesteld om de "zieke" zolang mogelijk in leven te houden m.b.v. dure apparatuur.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:59 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Kijk het interview met Fortuyn. Zijn ideeën waren helemaal niet wereldvreemd.
- Het terugdringen van de immigrantenhoeveelheid naar 25.000 stuks, alleen politiek vluchtelingen
Done, Rita Verdonk kreeg het zelfs tot 18k gereduceerd. Ondertussen zitten we alweer op 65k
- Het 'particulariseren' van de zorg om de zorg efficiënter te krijgen, waarbij de kosten wel zullen meestijgen, maar de zorg veel meer het concept van België krijgt
Semi-Done, CZ heeft nu al lijsten waar de beste zorg op <insert-behandeling> gegeven wordt. Wel is het nog steeds veel te slecht geregeld, JUIST omdat de overheid de markt weigert vrij te geven, iets waardoor concurrentieperspectieven juist VERSLECHTEREN en de kosten in de zorg HOOG blijven
- Modernisering van de zorg om de vraag te verlagen
Niet gebeurt. De guidelines opgesteld door Pim Fortuyn worden nu NOG gebruikt bij de opleiding gezondheidswetenschappen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en geldt als leidraad voor de visie van toekomstig managers in de gezondheidszorg aldaar. Gaat hand in hand met het concurrentiebeleid op de zorg, iets waar de overheid niet aan wil.
Integratie is een dikke-motherfucking-faal gebleken en gebleven, en Wilders maakt het debat alleen maar pijnlijker en pijnlijker. Fortuyn wilde 'straatterroristjes' het leger in dwingen, iets waar ik groot voorstander van was geweest. Leer die gasten maar discipline aan. Niets mis mee.
Fortuyn wilde af van de subsidie aan universiteiten / hogescholen bij behalen diploma. Farces als Windesheim / INHolland waren dan nooit voorgekomen, niveaustagnatie was geen optie geweest.
Echt, die man zag ZOVEEL dingen goed. Onvoorstelbaar.
In de wereld niet. In nederland valt het ook zwaar tegen, hier in amsterdam dan.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:08 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Gematigde islamieten ga je juist steeds meer zien, kijk de cijfers van het CBS er maar op na. En dat is ook hartstikke logisch.
Mensen als Wilders zorgen JUIST voor de verharding in de moslimgemeenschap.
Applequote:
Binnenkort breekt de pleuris wel uit tussen Israël en Iran. Ik hou mijn hart vast wat dat betreft. Zou best kunnen dat we aan de vooravond van een derde wereldoorlog staan.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:07 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Religie is een goed excuus voor oorlog iig. Geloof op zich vind ik prima voor mensen die er kracht uit kunnen putten maar zodra de volgers makke schappen worden en alles accepteren wat er wordt gezegd zonder zelf nog na te denken gaat het mis.
Rick Santorum ben jij dat?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:10 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
zorgkosten terugbrengen is vrij gemakkelijk, verpleeg mensen niet meer die ongeneselijk ziek zijn. onze maatschappij is erop gesteld om de "zieke" zolang mogelijk in leven te houden m.b.v. dure apparatuur.
Laat iedereen maar dood gaan joh.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Binnenkort breekt de pleuris wel uit tussen Israël en Iran. Ik hou mijn hart vast wat dat betreft. Zou best kunnen dat we aan de vooravond van een derde wereldoorlog staan.
Iran is niet een Irak of Syrië wat je even je wil op legt als Westers land zijnde.
Vraag & Aanbodquote:
Nah voorbehoedmiddelen mogen van mij welquote:
Dat is de mens/wetenschap.. niet de maatschappij. We zoeken graag onze grenzen op en gaan tegen de natuur in.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:10 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
zorgkosten terugbrengen is vrij gemakkelijk, verpleeg mensen niet meer die ongeneselijk ziek zijn. onze maatschappij is erop gesteld om de "zieke" zolang mogelijk in leven te houden m.b.v. dure apparatuur.
Absoluut geen fanboy, al wordt het wel te gek hier met een Air, Pro, iMac, Powermac, iPad en iPhone 4quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:10 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Fanboy...nee hoor gefeliciteerd.
NEe ik ga mijn iPad gebruiken als afstandsbediening voor domotica. Nu we bijna klaar zijn met de verbouwing wil ik alles via de iPad laten lopenquote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Binnenkort breekt de pleuris wel uit tussen Israël en Iran. Ik hou mijn hart vast wat dat betreft. Zou best kunnen dat we aan de vooravond van een derde wereldoorlog staan.
Iran is niet een Irak of Syrië wat je even je wil op legt als Westers land zijnde.
Met die producten alleen heb je al het leven van 10 Chinese werknemers ontnomenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:12 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Absoluut geen fanboy, al wordt het wel te gek hier met een Air, Pro, iMac, Powermac, iPad en iPhone 4.
Maargoed, de iMac en Powermac zijn te verdedigen wegens mijn werk (Final Cut Studio), de Macbook Pro ook voor mijn werk...
En de iPad, iPhone en Air zijn gewoon voor heerlijk op de bank
Maar jij de keuze had om jouw vader, die ernstig ziek is en eigenlijk uitgeteld is, een half jaar langer te laten leven, zou jij dat doen? Stond een half jaar hier iets over in de Elsevier en de Groene, even kijken of ik het nog kan vinden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:11 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Dat is de mens/wetenschap.. niet de maatschappij. We zoeken graag onze grenzen op en gaan tegen de natuur in.
In de toekomst, als we Kurzweil mogen geloven worden we ook hybrids, part machine part human..
Minder Chinezen per 1000 werknemers overlijden aan zelfmoord bij Foxconn t.o.v. andere bedrijven.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:13 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Met die producten alleen heb je al het leven van 10 Chinese werknemers ontnomen(Ik houd al op met mijn gekut
)
Iran is niets man.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Maar dan vraag jij een emotioneel iemand wat die wil.. en bij dit soort dingen moet je emotie niet mee laten spelen, net als het asiel beleid etc etc etc.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:15 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Maar jij de keuze had om jouw vader, die ernstig ziek is en eigenlijk uitgeteld is, een half jaar langer te laten leven, zou jij dat doen? Stond een half jaar hier iets over in de Elsevier en de Groene, even kijken of ik het nog kan vinden.
Vergeleken met Irak wel.quote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:20 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Vergeleken met Irak wel.
En zelfs daar kreeg de VS geen poot aan de grond.
Elke vorm van een grondoffensief zou kansloos zijn. Ze kunnen hooguit bombarderen maar dan heb je de hele regio tegen je. Inclusief Rusland en China.
De VS zou sowieso geen grondoffensief doen. En Irak komt natuurlijk ook door de populatiequote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:20 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Vergeleken met Irak wel.
En zelfs daar kreeg de VS geen poot aan de grond.
Elke vorm van een grondoffensief zou kansloos zijn. Ze kunnen hooguit bombarderen maar dan heb je de hele regio tegen je. Inclusief Rusland en China.
Waarom denk je dat de VS zo terughoudend zijn?
INderdaad. De VS blaast dat leger van Iran compleet stuk, met zelfmoord"terroristen" als gevolg, net als in Irak.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De VS zou sowieso geen grondoffensief doen. En Irak komt natuurlijk ook door de populatie. Die haatte elkaar en de VS. Militair gezien is Iran binnen 1 week weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |