abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108767979

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Fietsen met Fokkers
De 300 km van Ivo:

Aanwezig:
Ivo
Kaasplankje
Gripper
Oksel
No-P

Misschien:
Kanovinnie
Yankee
Kiekjesdief
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:

In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.

De route:
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
pi_108768089
Dus je kan 100+ km routes foutloos fietsen zonder tussendoor op de kaart te kijken...knap :p
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_108768168
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:04 schreef Patroon het volgende:
Dus je kan 100+ km routes foutloos fietsen zonder tussendoor op de kaart te kijken...knap :p
Net alsof jij die 100+ km in de heuvels of bergen rijdt zonder te pauzeren. ^O^
pi_108768459
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Net alsof jij die 100+ km in de heuvels of bergen rijdt zonder te pauzeren. ^O^
Haha pauzeren ala maar het viel mij laatst in Tecklenburg behoorlijk tegen om de route te vinden zonder steeds de kaart te checken, en nu heb ik niet eens zo'n slecht oriëntatie vermogen.
pi_108768479
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha pauzeren ala maar het viel mij laatst in Tecklenburg behoorlijk tegen om de route te vinden zonder steeds de kaart te checken, en nu heb ik niet eens zo'n slecht oriëntatie vermogen.

trusten
Klopt, dat hoor ik vaker.
pi_108770780
morgen ga ik een zelfgemaakte geplande route rijden, zaterdag doe ik de wittekruis tourtocht en daarvan heb ik de route van de site gehaald. Is even afwachten maar ik verwacht dat eigenlijk geen problemen.
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_108771833
Fiets mee naar kantoor, vanmiddag zon *O*
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_108772029
Lente! w/
pi_108772335
Lekker. Nu nog genoeg motivatie om echt de weg op te gaan. Heb echt nergens zin in de laatste tijd.
pi_108772406
Die GPS apparaten falen allemaal als ze zelf een route moeten berekenen tussen twee punten, daar moet je ze dus niet voor kopen.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:33:50 #11
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_108772629
Om even terug te komen op dat zadelverhaal...op vakantie zit ik gemiddeld 8 uur in het zadel, zonder problemen, en ik ben geen kilomtervreter in vergelijking met veel mensen hier! Combinatie van goede fietsbroek, Brooks B-17 (ja, ik weet, niet sexie, lomp, te groot etc, maar het zit gewoon fantastisch) en elke dag insmeren van je onderstel met de daarvoor bedoelde lotions (Agu chamois lotion bv), of met dit spul

Ontsmet, verzacht, etc, verkoelt kleine iritaties voordat ze groter worden...ruijt alleen nogal sterk, denk Vaporub, maar fantastisch spul.Smeerde het vorig jaar ook op een schram op m'n kuit (duo pedaal, 1 kant met scherpe punten om je zool vast te houden, er is altijd 1 moment waarop je afstapt, of met de fiets loopt en je jezelf open haalt), genas heel snel en heel mooi. Op langere tochten moet je niet alleen je fiets onderhouden, maar ook het lijf!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_108774035
Ik heb 2 potjes met broekevet gekregen van m'n schoonzus voor m'n verjaardag. Prima spul ook. Nu nog fietsen.

Hoe in vredesnaam krijgen jullie telkens de motivatie bij elkaar gesprokkeld om wél te gaan rijden? :?
pi_108774068
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:34 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb 2 potjes met broekevet gekregen van m'n schoonzus voor m'n verjaardag. Prima spul ook. Nu nog fietsen.

Hoe in vredesnaam krijgen jullie telkens de motivatie bij elkaar gesprokkeld om wél te gaan rijden? :?
Kijk even naar buiten.
pi_108774108
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:35 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Kijk even naar buiten.
Of in de spiegel.
pi_108774171
@nogeenmaarten, daar heb je helemaal gelijk in, maar 's avonds is het niet meer zo prachtig buiten als dat het nu is. Helaas zit ik ook tot 5 uur op kantoor. Mijn doel is om in vorm te komen om met de fiets naar kantoor te kunnen weer (2x50km), maar daarvoor moet ik 's avonds weer de deur uit.

@KnutdeIJsbeer, dat kun je op twee manieren opvatten. 1) je bent een vetklep, ga sporten 2) met zo'n lijf zou ik de deur ook niet uitdurven ;)
pi_108774293
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:04 schreef Patroon het volgende:
Hangt ervan af hoe gedetailleerd je een route wil rijden. Als ik 100 km+ rijd, dan heb ik in het algemeen een doel voor ogen (zaterdag bv kijken bij de Heineken in A'dam).
Heen onthoud ik dan Alphen ad Rijn, Ter Aar, Uithoorn en dan langs de Amstel A'dam in. En terug Bosbaan, langs Schiphol langs de ringvaart, Leiden en weer terug in Delft. In detail ga ik dat niet onthouden.
pi_108774350
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:39 schreef Freddeh het volgende:
@KnutdeIJsbeer, dat kun je op twee manieren opvatten. 1) je bent een vetklep, ga sporten 2) met zo'n lijf zou ik de deur ook niet uitdurven ;)
Nee, je kan het maar op 1 manier opvatten: 1) ik zie er zoooo gesoigneerd uit dat het een misdaad is om deze aanblik de buitenwereld te onthouden.
pi_108774587
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:43 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Hangt ervan af hoe gedetailleerd je een route wil rijden. Als ik 100 km+ rijd, dan heb ik in het algemeen een doel voor ogen (zaterdag bv kijken bij de Heineken in A'dam).
Heen onthoud ik dan Alphen ad Rijn, Ter Aar, Uithoorn en dan langs de Amstel A'dam in. En terug Bosbaan, langs Schiphol langs de ringvaart, Leiden en weer terug in Delft. In detail ga ik dat niet onthouden.
Ja precies, in Nederland lukt het mij ook wel om via steden/dorpen mijn rondjes te doen zonder kaart te gebruiken. Maar vaak ga je dan via de grotere wegen naar de steden/dorpen, de kleine mooie weggetjes laat je dan vaak links liggen. En dat zijn nou net de mooie wegen die je in het buitenland wilt mee pakken..
pi_108774641
Knooppuntennetwerk _O_

Alleen ff een papiertje met een rij cijfers maken en je fiets zo een route van 100+ km over de mooiste wegen.
pi_108774746
Freddeh: volgens mij kun je dan beter gaan spinnen ofzo. En dan in het ideale geval met iemand. Zodat je iedere week een afspraak hebt staan waar je je klote over voelt als je die laat schieten.
pi_108775019
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Knooppuntennetwerk _O_

Alleen ff een papiertje met een rij cijfers maken en je fiets zo een route van 100+ km over de mooiste wegen.
Ja dat is ideaal, heb je hier in Friesland ook, met regelmatig een platte grond met alle knooppunten in dat gebied erop. Maar zoiets kwam ik in Duitsland niet tegen.

http://www.fietsersbond.n(...)veplanner/index.html
pi_108775062
Dat is het ook wel een beetje. Als ik met iemand zou gaan fietsen zou het zo opgelost zijn (maar dan moet die andere wel rekening houden met iemand die ernstig uit conditie is). Vond het vroeger veel makkelijker, toen fietste ik met een duidelijk doel.
pi_108775074
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 10:34 schreef Freddeh het volgende:

De zon schijnt en de temperatuur is boven 0.

Tis net als met sex, in sommige dingen heb je gewoon snel zin. Of moet je vrouw jou altijd enorm motiveren?

:+
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_108775114
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:11 schreef FJD het volgende:
Tis net als met sex, in sommige dingen heb je gewoon snel zin. Of moet je vrouw jou altijd enorm motiveren?
Nee, dat werkt andersom :')
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:24:52 #25
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108775450
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 05:32 schreef kiekjesdief het volgende:
morgen ga ik een zelfgemaakte geplande route rijden, zaterdag doe ik de wittekruis tourtocht en daarvan heb ik de route van de site gehaald. Is even afwachten maar ik verwacht dat eigenlijk geen problemen.
Leuk, ik wilde 'm ook gaan rijden maar m'n "schoonmoeder" is op die dag jarig dus ik zit dan in het oosten van het land dus dat gaat het niet worden. Zie trouwens ook net dat het al vol is.. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:20 schreef eentwee het volgende:
Die GPS apparaten falen allemaal als ze zelf een route moeten berekenen tussen twee punten, daar moet je ze dus niet voor kopen.
Maar zelf een route tekenen en die volgen gaat prima toch? :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 11:10 schreef Freddeh het volgende:
Dat is het ook wel een beetje. Als ik met iemand zou gaan fietsen zou het zo opgelost zijn (maar dan moet die andere wel rekening houden met iemand die ernstig uit conditie is). Vond het vroeger veel makkelijker, toen fietste ik met een duidelijk doel.
Snap precies wat je bedoelt. Ik ga ook elke week spinnen en dat doe ik trouw elke week omdat ik samen met iemand ga. Motivatie om alleen op de fiets te stappen begint nu wel een beetje te komen, maar heb tot nu toe de fiets nog niet aangeraakt.
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')