Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Net alsof jij die 100+ km in de heuvels of bergen rijdt zonder te pauzeren.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:04 schreef Patroon het volgende:
Dus je kan 100+ km routes foutloos fietsen zonder tussendoor op de kaart te kijken...knap :p
Haha pauzeren ala maar het viel mij laatst in Tecklenburg behoorlijk tegen om de route te vinden zonder steeds de kaart te checken, en nu heb ik niet eens zo'n slecht oriëntatie vermogen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:07 schreef MCH het volgende:
[..]
Net alsof jij die 100+ km in de heuvels of bergen rijdt zonder te pauzeren.
Klopt, dat hoor ik vaker.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha pauzeren ala maar het viel mij laatst in Tecklenburg behoorlijk tegen om de route te vinden zonder steeds de kaart te checken, en nu heb ik niet eens zo'n slecht oriëntatie vermogen.
trusten
Kijk even naar buiten.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:34 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb 2 potjes met broekevet gekregen van m'n schoonzus voor m'n verjaardag. Prima spul ook. Nu nog fietsen.
Hoe in vredesnaam krijgen jullie telkens de motivatie bij elkaar gesprokkeld om wél te gaan rijden?
Hangt ervan af hoe gedetailleerd je een route wil rijden. Als ik 100 km+ rijd, dan heb ik in het algemeen een doel voor ogen (zaterdag bv kijken bij de Heineken in A'dam).quote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:04 schreef Patroon het volgende:
Dus je kan 100+ km routes foutloos fietsen zonder tussendoor op de kaart te kijken...knap :p
Nee, je kan het maar op 1 manier opvatten: 1) ik zie er zoooo gesoigneerd uit dat het een misdaad is om deze aanblik de buitenwereld te onthouden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:39 schreef Freddeh het volgende:
@KnutdeIJsbeer, dat kun je op twee manieren opvatten. 1) je bent een vetklep, ga sporten 2) met zo'n lijf zou ik de deur ook niet uitdurven
Ja precies, in Nederland lukt het mij ook wel om via steden/dorpen mijn rondjes te doen zonder kaart te gebruiken. Maar vaak ga je dan via de grotere wegen naar de steden/dorpen, de kleine mooie weggetjes laat je dan vaak links liggen. En dat zijn nou net de mooie wegen die je in het buitenland wilt mee pakken..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:43 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Hangt ervan af hoe gedetailleerd je een route wil rijden. Als ik 100 km+ rijd, dan heb ik in het algemeen een doel voor ogen (zaterdag bv kijken bij de Heineken in A'dam).
Heen onthoud ik dan Alphen ad Rijn, Ter Aar, Uithoorn en dan langs de Amstel A'dam in. En terug Bosbaan, langs Schiphol langs de ringvaart, Leiden en weer terug in Delft. In detail ga ik dat niet onthouden.
Ja dat is ideaal, heb je hier in Friesland ook, met regelmatig een platte grond met alle knooppunten in dat gebied erop. Maar zoiets kwam ik in Duitsland niet tegen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Knooppuntennetwerk![]()
Alleen ff een papiertje met een rij cijfers maken en je fiets zo een route van 100+ km over de mooiste wegen.
De zon schijnt en de temperatuur is boven 0.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:34 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb 2 potjes met broekevet gekregen van m'n schoonzus voor m'n verjaardag. Prima spul ook. Nu nog fietsen.
Hoe in vredesnaam krijgen jullie telkens de motivatie bij elkaar gesprokkeld om wél te gaan rijden?
Nee, dat werkt andersomquote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:11 schreef FJD het volgende:
Tis net als met sex, in sommige dingen heb je gewoon snel zin. Of moet je vrouw jou altijd enorm motiveren?
Leuk, ik wilde 'm ook gaan rijden maar m'n "schoonmoeder" is op die dag jarig dus ik zit dan in het oosten van het land dus dat gaat het niet worden. Zie trouwens ook net dat het al vol is..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 05:32 schreef kiekjesdief het volgende:
morgen ga ik een zelfgemaakte geplande route rijden, zaterdag doe ik de wittekruis tourtocht en daarvan heb ik de route van de site gehaald. Is even afwachten maar ik verwacht dat eigenlijk geen problemen.
Maar zelf een route tekenen en die volgen gaat prima toch?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:20 schreef eentwee het volgende:
Die GPS apparaten falen allemaal als ze zelf een route moeten berekenen tussen twee punten, daar moet je ze dus niet voor kopen.
Snap precies wat je bedoelt. Ik ga ook elke week spinnen en dat doe ik trouw elke week omdat ik samen met iemand ga. Motivatie om alleen op de fiets te stappen begint nu wel een beetje te komen, maar heb tot nu toe de fiets nog niet aangeraakt.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:10 schreef Freddeh het volgende:
Dat is het ook wel een beetje. Als ik met iemand zou gaan fietsen zou het zo opgelost zijn (maar dan moet die andere wel rekening houden met iemand die ernstig uit conditie is). Vond het vroeger veel makkelijker, toen fietste ik met een duidelijk doel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |