Vooral gevoel. Je moet dan iig al aangeven bij de verzekering wie de regelmatige bestuurder is. Jij hebt misschien maximale no-claim en dan rijdt een een 19-jarig petje in de auto, dat wordt hier in WGR vaak zat fraude genoemd. Al is de auto op papier dan verzekerd.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:29 schreef Daniel1976 het volgende:
Uhh ik heb een tijdje mijn auto op naam van mijn (ex) vriendin gehad, die zelfs geen rijbewijs had en de verzekering stond op mijn naam. De auto was gewoon verzekerd enzo. Ben er weleens mee aangehouden was geen probleem.
Dus @casos ik ben erg benieuwd waarom je dat denkt.
Verzekering wordt niet beeindigd bij overschrijven, dus waarom zou die informatie dan veranderd worden in de rdw database?quote:Op maandag 5 maart 2012 14:35 schreef Casos het volgende:
[..]
Vooral gevoel. Je moet dan iig al aangeven bij de verzekering wie de regelmatige bestuurder is. Jij hebt misschien maximale no-claim en dan rijdt een een 19-jarig petje in de auto, dat wordt hier in WGR vaak zat fraude genoemd. Al is de auto op papier dan verzekerd.
En ik weet niet in hoeverre dan bij de politie bekend is dat die auto verzekerd is, wanneer deze na overschrijving niet een nieuwe verzekering heeft gekregen.
Daarom dus volgens mij.... het had mij niet verbaasd als de auto dan als "niet verzekerd" geregistreerd zou staan (bij overschrijven auto en nieuwe eigenaar geen verzekering afsluiten).quote:Op maandag 5 maart 2012 14:54 schreef Daeron het volgende:
[..]
Verzekering wordt niet beeindigd bij overschrijven, dus waarom zou die informatie dan veranderd worden in de rdw database?
Staat je vriendin dan niet als regelmatige bestuurder of zo aangemerkt? Of op een andere manier?quote:Op maandag 5 maart 2012 17:36 schreef Wokschotel het volgende:
bij ons staat de auto staat op mijn naam, verzekering op naam van mijn vriendin. Waarom zou dat niet kunnen?
Er is wel een wezenlijk verschil tussen gemeenschappelijk eigendom en ongedeeld eigendom; in beginsel heb je bij verzekeringsmaatschappijen geen dekking als de verzekeringsnemer niet ook de eigenaar van het voertuig is. De eigenaar van de auto heeft immers een wettelijke plicht om een auto die zich op de openbare weg bevindt tenminste W/A te verzekeren. Doet hij dat niet, dan maakt hij zich strafbaar aan een misdrijf, waarvoor een strafmaximum geldt dat zelfs gevangenisstraf kan inhouden.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:36 schreef Wokschotel het volgende:
bij ons staat de auto staat op mijn naam, verzekering op naam van mijn vriendin. Waarom zou dat niet kunnen?
In beginsel heb je gelijk, maar je snapt wel dat het niet langer hebben van een rijbewijs geen reden is voor beëindiging van een polis of het niet verlenen van dekking onder die polis, zolang er niet met het voertuig op de openbare weg wordt gereden door die persoon.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:38 schreef Leandra het volgende:
Voor de verzekering is het van belang, en een eis, dat de verzekerde (de regelmatige bestuurder) een rijbewijs heeft.
Onzin. Je kan een auto gewoon verzekeren als je geen rijbewijs hebt.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:38 schreef Leandra het volgende:
Voor de verzekering is het van belang, en een eis, dat de verzekerde (de regelmatige bestuurder) een rijbewijs heeft, voor de tenaamstelling is dat geen vereiste.
Volgens mij klopt dat niet hoor... Misschien kan je de auto op je naam laten zetten als eigenaar zonder rijbewijs maar verzekeren, nee volgens mij niet hoor...quote:Op zondag 11 maart 2012 09:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Onzin. Je kan een auto gewoon verzekeren als je geen rijbewijs hebt.
Tenzij persoon B als regelmatige bestuurder is aangemerktquote:Op zondag 11 maart 2012 09:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus persoon A is verzekerd en persoon B heeft de auto op zijn naam? Mag niet.
Je moet er wel expliciet vastleggen ja.quote:Op zondag 11 maart 2012 10:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Tenzij persoon B als regelmatige bestuurder is aangemerkt
Nogmaals je kan een auto gewoon verzekeren als je geen rijbewijs hebt.quote:Op zondag 11 maart 2012 10:14 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Volgens mij klopt dat niet hoor... Misschien kan je de auto op je naam laten zetten als eigenaar zonder rijbewijs maar verzekeren, nee volgens mij niet hoor...
Wat zijn vraagtekeningen?quote:Op maandag 5 maart 2012 14:22 schreef Renesite het volgende:
Zijn er vervolgens problemen bij bijvoorbeeld het aanhouden en dergelijke? Dat meneer agent vraagtekeningen gaat zetten en zo.
Vraagtekeningen inderdaadquote:Op maandag 12 maart 2012 05:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat zijn vraagtekeningen?![]()
En als je wordt aangehouden, heb je wel een probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |