Sounddragon | zondag 4 maart 2012 @ 21:17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ford Taunus 17M P2 ![]() ![]() ![]() Manufacturer Ford Motor Company Also called Ford Taunus P2; “Barocktaunus “ (Baroque Taunus);„Fliegender Teppich“„(Flying carpet) Production; 1957–1960 Assembly; Cologne-Niehl, Germany Predecessor No direct predecessor Successor; Ford Taunus 17M P3 Body style; 2-door or 4 saloon, 3-door “Kombi” estate car; 2-door coach-built (Karl Deutsch) cabriolet [1] Engine; 1698 cc 4-cylinder in-line water-cooled Wheelbase; 2,604 mm (102.5 in) Length; 4,375 mm (172.2 in) Width; 1,670 mm (65.7 in) Height; 1,500 mm (59.1 in) Curb weight; 1,010–1,110 kg (2,227–2,447 lb) The Ford Taunus 17 M is a middle sized family saloon/sedan produced by Ford of Germany between 1957 and 1960. The Taunus 17M name was also applied to subsequent Ford models which is why the car is usually identified, in retrospect, as the Ford Taunus P2. It was the second newly designed German Ford to be launched after the war and for this reason it was from inception known within the company as Ford Project 2 (P2) or the Ford Taunus P2. Because of its unusually flamboyant styling the first 17M also acquired various descriptive soubriquets of which „Barocktaunus“[1]is probably, today, the most widely used. During a three year production run 239,978 Taunus P2s were manufactured. The early sketches for Ford’s new middle class sedan date from early in 1955. Originally it was intended that the car be powered by the 1498 cc ohv engine installed in the Taunus 15M which went on sale in the same year. The design for the body quickly grew too large and heavy for the 55 PS (40 kW; 54 hp) 1498 cc unit, however, and so the company developed a bored out 1698 cc version of the engine, now producing 60 PS (44 kW; 59 hp). At the end of the summer of 1957, memorably, the car was launched at an upmarket Cologne restaurant by the singing star Gitta Lind. Lind’s singing style was not (and is not) one with wide appeal in the US or the UK, and in these countries she may be more noteworthy as the great niece of Beethoven’s piano teacher. The singer’s own compositional talent was on display with the song she wrote for the occasion which was entitled "Fahren auch Sie den neuen Taunus 17M" (You too [should] drive the new Taunus 17M). The next month the Ford Taunus 17M itself appeared as one of the stars at the Frankfurt Motor Show. ![]() Tjabbo's fleshlight Bojo's date begin----------Eind Ook_Gek avatar blunder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enz http://www.ptaslowchat.tk De code voor de op is hier te vinden | |
Sounddragon | zondag 4 maart 2012 @ 21:18 |
It's a Furd ![]() | |
L0we | zondag 4 maart 2012 @ 21:19 |
#1934 duurt nog ff hoor! ![]() | |
Pizza_Boom | zondag 4 maart 2012 @ 21:23 |
En ook verwerkt tot brandhout? | |
m.y.m | zondag 4 maart 2012 @ 21:24 |
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe auto en ik kan een mooie audi 80 1900td uit 1994 kopen voor 500euro. Met apk tot december. Iemand ervaring met deze auto's? | |
Sounddragon | zondag 4 maart 2012 @ 21:24 |
Ok, zag eruit als een leuk klussie, was lekker uitgedund. en redelijk recent ook zo te zien. | |
Sounddragon | zondag 4 maart 2012 @ 21:25 |
offtopic please ![]()
| |
m.y.m | zondag 4 maart 2012 @ 21:27 |
hoezo offtopic? dit is toch gewoon een sc? | |
Sounddragon | zondag 4 maart 2012 @ 21:30 |
Oh oh oh, newbies ![]() ![]() | |
Barcaconia | zondag 4 maart 2012 @ 21:30 |
Idd, hier gaat het niet over auto's. Vooral over bomen en tetten. | |
densmee | zondag 4 maart 2012 @ 21:32 |
Onder andere, wij zagen een 5 tal sortimenten ongeveer Brandhout 2,4 <40cm diameter Brandhout 2,4 >35 cm dia Vezel OSB Profiel Maar die honderd was alleen tegen de grond aanzagen, 2 collegas achter mij aan om te snoeien en te korten | |
Sounddragon | zondag 4 maart 2012 @ 21:32 |
![]() | |
m.y.m | zondag 4 maart 2012 @ 21:32 |
oke ik snap het al,geen auto's ik heb niks gezegd. ik ga wel naar DIG ofzo. | |
2cv | zondag 4 maart 2012 @ 21:32 |
Ow fuk ![]() | |
Sounddragon | zondag 4 maart 2012 @ 21:33 |
![]() ![]() | |
Barcaconia | zondag 4 maart 2012 @ 21:33 |
![]() | |
Pizza_Boom | zondag 4 maart 2012 @ 21:33 |
Tegen de grond zagen = 1x aan de onderkant de zaag erin, blok erin/hap eruit en doorzagen? | |
kanovinnie | zondag 4 maart 2012 @ 21:39 |
![]() ![]() Broembroem | |
lipje | zondag 4 maart 2012 @ 21:42 |
olieboot, rijdt wel lekker, maar drinkt een aardige slok. | |
densmee | zondag 4 maart 2012 @ 21:43 |
Nog niet eens. Even wachten op duim van de machinist als hij hem op spanning zet met 200 kg ongeveer En dan hoef ik hem alleen maar af te knauwen, gewoon rondzagen | |
densmee | zondag 4 maart 2012 @ 21:45 |
Kansloos materiaal Fellerbuncher kan niet snoeien en korten, verbruikt een hoop diesel omdat zijn frees schijf meer dan 10 cm dik is Skidder kan maar een paar stammen slepen, je kunt beter een forwarder hebben die laad een 20 ton | |
m.y.m | zondag 4 maart 2012 @ 21:47 |
offtopic please ![]() | |
Sounddragon | zondag 4 maart 2012 @ 21:47 |
Is DIG offline ? ![]() | |
m.y.m | zondag 4 maart 2012 @ 21:50 |
ik heb nog niet gekeken,laat ook maar ik zoek wel een klein gebakje. | |
Sounddragon | zondag 4 maart 2012 @ 21:52 |
![]() Cupcake cars ![]() | |
kanovinnie | zondag 4 maart 2012 @ 22:00 |
Zeg dat maar tegen bobby goodson ![]() | |
densmee | zondag 4 maart 2012 @ 22:03 |
die is al 100 keer failliet gegaan als ik hem moet geloven met zijn 100 vrachten per week ![]() die zagen ook alleen maar voor de chipper, dan mogen de exploitatiekosten niet hoger zijn dan 1 euro per kuub, want anders zit er niks aan verdiend | |
kanovinnie | zondag 4 maart 2012 @ 22:06 |
Toch vind ik 't altijd wel grappig om te zien. | |
lipje | zondag 4 maart 2012 @ 22:11 |
sinds wanneer stellen newbe's zich niet meer voor, hebben praatjes, en stellen eisen? ![]() ![]() | |
m.y.m | zondag 4 maart 2012 @ 22:26 |
lipje ip-ban. denk maar 2dagen na. | |
densmee | zondag 4 maart 2012 @ 22:27 |
bakkes houwe en afkome | |
densmee | zondag 4 maart 2012 @ 22:28 |
http://shop.history.com/a(...)=history_show_ax-men hoe krijg ik dit in Eersel? | |
lipje | zondag 4 maart 2012 @ 22:30 |
ow meneer is kloontje | |
densmee | zondag 4 maart 2012 @ 22:32 |
dan nog graag naam en toenaam en als het chuck norrit is dan ook graag | |
Sounddragon | zondag 4 maart 2012 @ 23:00 |
Gewoon bestellen en betalen. Misschien eerst even contact opnemen ![]() http://aetn.custhelp.com/(...)p_created=1244152129 Soms is het slim om de doos effe vol te prakken zodat je wat rendement hebt van je pakketje; er zijn vast nog wel meer houtknakkers die hem willen hebben, dan heb je een mooi handeltje ![]() | |
densmee | zondag 4 maart 2012 @ 23:07 |
bij de "standaard" tshirts willen ze niet buiten US shippen, bij bedrijfstshirts wel. Deze dus wel ![]() http://shop.history.com/p(...)/detail.php?p=280952 ![]() Deze niet ![]() ![]() | |
Sounddragon | zondag 4 maart 2012 @ 23:08 |
Ik zou gewoon effe mailen; zeker als je er meerdere bestelt, kan er vaak ineens veel meer ![]() | |
densmee | zondag 4 maart 2012 @ 23:09 |
Ik zal eens een mailtje sturen want ik heb ook al bij de pruisische en engelse history channel gekeken en die verkopen alleen dvd's | |
Sounddragon | zondag 4 maart 2012 @ 23:13 |
Ze hebben nog wel meer toffe shirts en goodies, en die DVD's hebben ze ook ![]() | |
densmee | zondag 4 maart 2012 @ 23:16 |
yep maar dvd kijk ik toch niet, ik kijk wel youptoup als het nodig is ![]() ![]() | |
Anne | maandag 5 maart 2012 @ 06:06 |
Morguh. | |
InFrA-WiZ | maandag 5 maart 2012 @ 06:53 |
Mogguh! ik word vandaag 3018 ![]() | |
lipje | maandag 5 maart 2012 @ 07:34 |
vandaag ![]() ![]() | |
lipje | maandag 5 maart 2012 @ 07:35 |
moeten we je nu feliciteren of condoleren? | |
.Neovo. | maandag 5 maart 2012 @ 08:25 |
gefeliciteerd. Zo, en nu weer aan het werk | |
Freezer | maandag 5 maart 2012 @ 09:06 |
Zal je altijd zien. Stap je in de auto om naar een restaurant te gaan. Zitten je remmen vast... Grrr. Mag ik van de week weer onder dat hok mijn remmen checken. PS. Goedemorgen... ![]() | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 09:08 |
Mogguh, ik zit weer ergens waar het personeel in witte jassen loopt ![]() | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 09:10 |
en het vriest niet eens ![]() Klinkt alsof je handrem bleef 'plakken'.. remschoentjes misschien een beetje op? | |
Freezer | maandag 5 maart 2012 @ 09:52 |
Ik parkeer nooit met handrem, zeker niet in mijn garage. Alleen denk ik inderdaad dat mijn achter remmen blijven plakken. Ik hoop dat het enkel blokjes zijn, maar ik vermoed dat het zuiger gerelateerd is. Eerst aan beide kanten en na even proberen achter en vooruit te rijden voornamelijk links achter. En dat terwijl 500 km geleden de remkracht achter op beide kanten nog "goed" was. Zo zie je maar weer. Stil staan is slechter dan rijden. | |
ZwartmetSuiker | maandag 5 maart 2012 @ 10:07 |
Goedemorgen. | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 10:27 |
corrosie door de pekel; effe uit elkaar vissen en een staalborsteltje erdoorheen; beetje vettigheid eraan en hij doettut weer ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 5 maart 2012 @ 10:30 |
Ik heb ook problemen met de remmen van de daily, volgens mij lekt 'ie ergens want hij remt nogal zompig (pedaal zit diep) en ontluchten helpt niet. | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 10:31 |
Effe rap checken dan ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 5 maart 2012 @ 10:37 |
Ja klopt, binnenkort maar eens op de brug zetten. Schijven en blokken zijn recentelijk vernieuwd dus we gaan het meemaken. Hij trekt soms 1 kant op bij het remmen dus ik hoop een een lek ofzo. | |
Anne | maandag 5 maart 2012 @ 10:43 |
Gefeliciteerd! En ik zat met mensen zonder witte jassen ![]() | |
Freezer | maandag 5 maart 2012 @ 10:44 |
Wat dragen zo onder die jassen? ![]() @SD denk inderdaad dat het de schuld van de pekel is... Tijd voor vette vingers.... | |
Anne | maandag 5 maart 2012 @ 10:52 |
Kleren. | |
Freezer | maandag 5 maart 2012 @ 11:35 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 5 maart 2012 @ 11:51 |
Slagerij de botte bijl? | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 11:51 |
Uitzendkrachten ![]() | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 11:52 |
Nee, één of andere louche privè kliniek ![]() | |
#ANONIEM | maandag 5 maart 2012 @ 11:52 |
Nog erger! ![]() Uitslag voor Anne d'r knie toch? | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 11:53 |
Jep, hij moet eraf ![]() | |
#ANONIEM | maandag 5 maart 2012 @ 11:54 |
![]() | |
Anne | maandag 5 maart 2012 @ 11:57 |
Ik mag hopen van niet ![]() En nee, mijn knie hoeft er niet af ![]() Maar lawe dat nog maar ff niet doen ![]() De fysiotherapeut was optimistisch iig ![]() Edit: Verkeerde smiley, ik ben juist blij dat ie er niet af hoeft ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Anne op 05-03-2012 12:20:44 ] | |
#ANONIEM | maandag 5 maart 2012 @ 12:14 |
* Alfisti geeft Anne een donut Hopelijk gaat het snel beter! ![]() | |
Duvel | maandag 5 maart 2012 @ 12:30 |
Goed nieuws, gefeliciteerd! | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 12:36 |
Laten we maar hopen dat die knijpert zijn woorden in daden om kan zetten, die ellende heeft nu wel lang genoeg geduurd ![]() | |
Freezer | maandag 5 maart 2012 @ 12:56 |
Hij schijnt toch een professional te zijn? Dan zal het wel goed komen. | |
MosPos | maandag 5 maart 2012 @ 13:14 |
Even een vraagje. Ik heb centrale deurvergrendeling, alleen nu is het knopje van de deuren openen kapot. Nu kan dit gewoon met de sleutel, maar het moet natuurlijk gewoon werken. Nu zei de Peugeot dealer hier in de buurt dat ze een nieuwe sleutel moeten bestellen en dat dit redelijk prijzig is. Zijn er goedkopere oplossingen? | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 13:21 |
Godverdomme, ik tik net een auto aan met de Seat ![]() Zelfde plek en zelfde manier als Anne, alleen valt de schade wel mee godzijdank ![]() Baggerdehoere@&%*##$£ ![]() | |
Freezer | maandag 5 maart 2012 @ 13:31 |
Weer een nieuwe koplamp? | |
Freezer | maandag 5 maart 2012 @ 13:32 |
Misschien tijd voor een bullbar op de kanarie ![]() | |
Anne | maandag 5 maart 2012 @ 14:00 |
Maar goed dat het niet met de jouwe is. Daar is de lak een stukkie duurder van ![]() | |
vrolijke-frits | maandag 5 maart 2012 @ 14:01 |
Volgens mij zit hier wel wat kennis. Wat voor soort olie kan ik het beste in mijn Golf III CL, 66 KW E2 van 1996 gooien? | |
Duvel | maandag 5 maart 2012 @ 14:04 |
Motor, bak of remmen? | |
vrolijke-frits | maandag 5 maart 2012 @ 14:06 |
Pardon, motor. | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 14:09 |
eigenlijk wel, maar die is nog wel te redden, krijg het kreng er alleen niet uit zo, denk dat de bumper er even vanaf moet.. Als je het niet erg vindt, had ik liever mijn eigen auto gemold ![]() | |
Duvel | maandag 5 maart 2012 @ 14:11 |
Mijn kristallen bol heeft een baaldag, sorry. | |
vrolijke-frits | maandag 5 maart 2012 @ 14:16 |
Damn. Zul je altijd zien ![]() | |
Anne | maandag 5 maart 2012 @ 14:23 |
Ik heb zelf een baaldag ![]() | |
Anno1982 | maandag 5 maart 2012 @ 14:25 |
Hmm, wordt ik zomaar gemaand door een collega om hier te posten ![]() Maar ik kom uit op 5W30, voor de motorcodes ABS, ACC, ADD en ADZ. Gaat 3,8 liter in, en in het filter ook nog 0,5 liter. Zie hier | |
Anne | maandag 5 maart 2012 @ 14:26 |
Welke collega? | |
vrolijke-frits | maandag 5 maart 2012 @ 14:29 |
Thanks. Waar kan ik die herrie het beste halen? | |
vrolijke-frits | maandag 5 maart 2012 @ 14:31 |
En wat is het verschil tussen 5W40 en 5W30? | |
Dingest | maandag 5 maart 2012 @ 14:34 |
Typisch PSA-probleem, heeft de sleutel van mijn vaders Citroën nu ook last van. Dat van die nieuwe sleutel bestellen is op zich puur oplichterij - net als lege batterijtjes bij cardreaders van banken alleen te vervangen zijn door een nieuwe ![]() Maar je kunt ook zelf proberen de behuizing te vervangen, voor een euro of 20 zijn die wel te vinden inclusief instructies hoe het moet. Google maar even op 'behuizing sleutel Peugeot' of zo, krijg je genoeg resultaten van webshops. Je zult er vooral wat lef - of een handige kennis - voor moeten hebben ![]() | |
Dingest | maandag 5 maart 2012 @ 14:36 |
Vloeibaarheid van motorolie bij hoge temperaturen (zomer); hoe hoger het getal hoe dikker de olie blijft ![]() | |
Anno1982 | maandag 5 maart 2012 @ 14:45 |
Inderdaad, olie kun je halen bij Brezan ofzo. Maar wat ga je doen, bijvullen of verversen? Bij bijvullen is het ook handig om te weten wat er de vorige keer ingegaan is. | |
vrolijke-frits | maandag 5 maart 2012 @ 14:52 |
Dat is inderdaad ook niet verkeerd om daar aan te denken. Het is op (melding), is het dan verversen of bijvullen? | |
Anno1982 | maandag 5 maart 2012 @ 15:12 |
Euh, bij 'op' krijg ik altijd van die spookbeelden op mijn netvlies van een peilstok met wat teerklonten er aan, maar ik hoop niet dat je dat bedoelt. Bedoel je: 1. het niveau is te laag (olie komt niet tot aan het onderste streepje van de peilstok) of: 2. de auto geeft aan dat hij een beurt wil / de vorige beurt was 15.000 km geleden. In geval 1 gewoon bijvullen liefst met olie van dezelfde soort (zie evt. melding in het boekje van de laatste onderhoudsbeurt), eerst rustig beginnen met en kijken waar je uitkomt. In geval 2 gewoon 5 liter 5W30 kopen met filter en nieuwe ring voor je oliestop, het hele zootje vervangen, de service interval resetten en weer 15.000 km gaan. | |
vrolijke-frits | maandag 5 maart 2012 @ 15:21 |
Auto geeft deze melding: ![]() Beurt zou kunnen omdat ik nu meer rijd dan voorheen. Bedankt voor de uitleg ![]() | |
.Neovo. | maandag 5 maart 2012 @ 15:25 |
Ik voel je woede. | |
Duvel | maandag 5 maart 2012 @ 15:31 |
Eh, dit is toch een te lage oliedruk? Dat is meestal geen goed teken. | |
Anno1982 | maandag 5 maart 2012 @ 15:33 |
Bij dat lampje heb je volgens mij nog het verschil tussen vast branden en knipperen, waarbij knipperen inderdaad de oliedruk is. Goed is het in elk geval niet, heb je al met de peilstok gekeken hoeveel er nog in zat? Het is in elk geval niet de melding dat hij graag een beurt wil, in dat geval krijg je een sleutelsymbool naast je totaal-km. | |
vrolijke-frits | maandag 5 maart 2012 @ 15:53 |
Oh. Fuck. Ik heb net de kap open; de peilstokhouder is gebroken. Alsof-ie is stuk gedraaid. Komt dat drukprobleem daar van? | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 16:01 |
Hoi Tjabs ![]() | |
vrolijke-frits | maandag 5 maart 2012 @ 16:23 |
Wat kost het om zo'n peilstokhouder te laten vervangen? | |
Anno1982 | maandag 5 maart 2012 @ 16:35 |
Oliedruk komt niet daarvan, de oliedruk die gemeten wordt is achter de pomp, niet de druk in het carter. De kans is groot dat alleen het oranje plastic ding van je peilstokhouder kapot is. Vervangen daarvan hoeft niet veel te kosten, tientjeswerk lijkt me. Tot die tijd kan je in elk geval niet echt een goede meting doen. Je kan er dan 0,25 liter bij gooien om te kijken of daarmee het lampje uit gaat, maar ik zou er niet meer bij gooien dan dat. | |
Freezer | maandag 5 maart 2012 @ 16:36 |
laten? Zit er nog een stuk van in je blok dan? Op de sloop moeten ze niet veel kosten.... | |
vrolijke-frits | maandag 5 maart 2012 @ 16:41 |
Het lijkt net alsof hij met draaien is stuk gedraaid. Dus er steekt nog een deel in het blok, lijkt me. | |
vrolijke-frits | maandag 5 maart 2012 @ 16:41 |
Ik zal dat eens proberen, dank je wel. | |
daNpy | maandag 5 maart 2012 @ 16:45 |
Is dit het nieuwe meld-je-auto-problemen draadje geworden ofzo? | |
Freezer | maandag 5 maart 2012 @ 16:47 |
Ach het heerst ![]() Doen die van jou het wel? | |
vrolijke-frits | maandag 5 maart 2012 @ 16:51 |
Sorry, ik kon even zo snel geen beter topic vinden. Mea culpa. | |
vrolijke-frits | maandag 5 maart 2012 @ 16:52 |
Melding komt overigens alleen als ik met snelheid (lees: sneller dan 50) door een bocht rijd. | |
Freezer | maandag 5 maart 2012 @ 16:52 |
Oplossing 2: Plak een 45 sticker achterop en ga niet sneller dan 45 de weg op... ![]() | |
Anno1982 | maandag 5 maart 2012 @ 16:58 |
Gemeente aanschrijven dat ze de verkanting van de weg op orde zien te krijgen! Duidt in elk geval op te laag niveau, dus peilstok laten repareren, even goed peilen en bijvullen. | |
Anne | maandag 5 maart 2012 @ 16:59 |
Het eenvoudige auto-onderhoudsvragen topic [3] Bovenaan. Stickie. Pickie. | |
vrolijke-frits | maandag 5 maart 2012 @ 17:00 |
Was inderdaad een betere optie geweest. Ik zal de gehele inhoud van de conversatie daarheen kopiëren ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 5 maart 2012 @ 17:05 |
Vrijdag was het stukken beter dan vandaag qua weer. | |
Paladijn | maandag 5 maart 2012 @ 17:12 |
Om 2cv voor te zijn: frituurvet! | |
Paladijn | maandag 5 maart 2012 @ 17:22 |
o_O![]() | |
Duvel | maandag 5 maart 2012 @ 17:55 |
Pragmatisme, ik mag dat wel. | |
.Neovo. | maandag 5 maart 2012 @ 18:11 |
Ik zie wel meerdere non-Apple computers... | |
Paladijn | maandag 5 maart 2012 @ 18:26 |
Mya, maar het is wel serieus overkill aan Apple ![]() | |
Paladijn | maandag 5 maart 2012 @ 18:27 |
Gelukkig gaat het zo slecht met de economie ![]() | |
daNpy | maandag 5 maart 2012 @ 19:22 |
De meeste wel ![]() | |
daNpy | maandag 5 maart 2012 @ 19:22 |
Edit: te laat ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 5 maart 2012 @ 19:49 |
Tip: vergeet de belastingaangifte niet. | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 20:21 |
zo de terrano krijgt een nieuwe koppeling, het was voort hard nodig. Hij ging vandaag nog maar 100 kmh afgelopen week met de aanhanger ging het ook goed, we kwamen nog net van de plaats. aanhanger woog ook meer dan 4 ton denk ik ![]() schaffer 4350 ![]() houtklem ![]() IW gx 126 | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 20:32 |
Ja duh, kleaujeau; die Schäffer weegt alleen al 3500+ volgens mij ![]() Bak 200 ofzo, kar 1200 - 1400 denk ik ![]() | |
daNpy | maandag 5 maart 2012 @ 20:37 |
Damn, goed dat je het zegt! | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 20:41 |
Aanhanger een goede 700 kilo en schaffer weegt 3100 kilo toch eigenlijk gek hoeweinig je merkt aan de terrano als dat ding er achter hangt, koppel genoeg en remmen is ook geen probleem | |
lipje | maandag 5 maart 2012 @ 20:55 |
alleen met je voet op de koppeling rijden vind de terrano niet leuk ![]() | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 20:56 |
nee maar dat doen wij ook niet, de vorige eigenaar ging markten af met een grote kraam dus daar heeft de koppeling al veel verbruikt | |
2cv | maandag 5 maart 2012 @ 20:58 |
Hij had het over olie, niet over vet ! Dieselolie moet er in ![]() | |
2cv | maandag 5 maart 2012 @ 20:59 |
Ook vanaf hoge snelheid ? En dan nog een keer remmen ? Overigens mag er aan een trekhaakkogel maximaal 3500kg hangen. | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 21:02 |
ja ook op hoge snelheid remt een Ifor William nog goed, ik denk dat het technisch laadvermogen een 5 ton is. en 50 mm ijzer scheurt niet zomaar af he. | |
2cv | maandag 5 maart 2012 @ 21:09 |
50mm is de diameter van de kogel, het 'nekje' is nogal wat dunner. Er zit uiteraard wel een marge in, maar eigenlijk moet je marges vrijhouden. | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 21:12 |
het nekje is dan ook nog wel 30 mm hoor en hij zit met 6X M12 aan het chassis gebout | |
lipje | maandag 5 maart 2012 @ 21:16 |
aan 30 mm staal kan je nog wel een aardig gewicht hangen. En die bouten.... die kunnen samen meer dan het "nekje" verdragen | |
2cv | maandag 5 maart 2012 @ 21:21 |
Ik gok dat het nekje (op de dunste plek) 20mm dik is. Maar ik vind het hoe dan ook tricky om het ding zwaarder te belasten dan de bedoeling is. Geeft nogal veel rotzooi als de aanhanger een andere route kiest dan het trekkende voertuig ![]() | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 21:22 |
ik ben er ook niet zo bang voor dat het niet gaat, het wordt iets anders als je dagelijks dit achter je auto hangt en er 100den km mee gaat rijden maar een enkele keer een paar km moet geen probleem zijn | |
2cv | maandag 5 maart 2012 @ 21:22 |
Vandaag een as van 30mm dik vervangen. Het ding had niet zijn oorspronkelijke vorm meer zeg maar ![]() | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 21:22 |
ik weet wel zeker dat het nekje geen 20 mm is en ruim 30 mm is | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 21:23 |
en wat was daar mee gebeurd, 4 ton rollend gewicht is wel iets anders dan 4 ton slepend trekken oid | |
2cv | maandag 5 maart 2012 @ 21:23 |
Pak een schuifmaat en met het na ![]() | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 21:24 |
een trekhaak van een bx is wel iets anders dan van een terrano natuurlijk, kijk ook even hoe het aan je ladderchassis ![]() | |
2cv | maandag 5 maart 2012 @ 21:26 |
Theoretisch hoeft dat asje niks te houden. Het is onderdeel van een blokkeringsmechanisme van een voorzetapparaat van een heftruck om de lepels zijwaarts te draaien (kantelen). Pas aan het einde van de slag van de hydraulische cilinder zou die as een kracht te verduren krijgen en wanneer het hele apparaat zijwaarts schuift, maar toch is de as niet rond meer en (vermoedelijk) zelfs al een keer afgebroken. | |
2cv | maandag 5 maart 2012 @ 21:26 |
Volgens mij zijn die nekjes allemaal even dik i.v.m. het kunnen bewegen van de aanhanger achter de auto. | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 21:33 |
de aanhanger kan volgens mij altijd voldoende bewegen wanneer de diameter 2cm kleiner is | |
Barcaconia | maandag 5 maart 2012 @ 21:50 |
De enige beperkende factor is oneffen terrein waardoor de sluiting van boven naar onder over de haak glijdt en dus met de borging tegen de arm van de trekhaak kan komen. Ik weet niet wat de wettelijke bepaling is mbt. dikte van trekhaken, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat het verschil tussen de wettelijke max.last en de breuklast minstens 200% is als het niet 300% is. De beperkende factor is vaak ook niet de arm van de haak zelf maar de bevestiging aan het chassis. Aangezien de trekhaak zelf standaardfabrikaat is voor zeer veel diverse voertuigen en de chassisbevestiging gelimiteerd is aan de montagepunten die de fabrikant aangebracht heeft en dus gerelateerd is aan de max. opgegeven toegelaten aanhangerlast. | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 21:54 |
Die marges zijn leuk op zich, maar 3500 kilo trekken op een stuk asfalt is wel heel different koek als 4 ton door een zandbak of over iig oneffen terrein. Dan zul je niet rap aan pieken van 200% komen, maar het hele spul krijgt op zeker wel behoorlijk op zijn lazer. | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 21:58 |
dat doen wij dus ook niet, het is alleen op glad asfalt rijden | |
Barcaconia | maandag 5 maart 2012 @ 21:59 |
Marges zijn zeer hoog, vergeet dat niet. Autofabrikanten kunnen zich foutjes hiermee niet veroorloven en het is daarmee goedkoper om flink te overdimensioneren. En ze zullen niet met 90 door het oneffen terrein raggen dus zolang dat met beleid gaat is het geen enkel probleem. Daarbij is 4000kg niet eens zo veel .Dat hang ik regelmatig achter een Defender zonder een centje pijn. | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 22:02 |
en de assen zijn ook geen probleem, 2 tons assen die ook gemaakt zijn om met 100 kmh naar oostenrijk bijvoorbeeld te rijden dag in dag uit. | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 22:08 |
Er bestaat ook nog zoiets als metaalmoeheid; ding zal sowieso niet zomaar afbreken, dat geloof ik ook niet, maar geloof me dat er wel wat leven in die trekhaak zit met zulke gewichten, en met dat verhaal van die marktkraam erachter bij de vorige eigenaar, denk ik ik niet dat densmee de eerste is die die kogel op zijn falie geeft ![]() Ik heb trouwens wel eens een vrachtwagen met (lege) trailer aangesleept met een LaRo, en dat was niet eens een 3500 kilo haak volgens mij ![]() | |
Duvel | maandag 5 maart 2012 @ 22:17 |
Reken er maar op dat die trekhaak qua dynamische belasting een veelvoud van 3500kg voor zijn kiezen krijgt. | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 22:22 |
Volgens Barca kan het ![]() Er is eigenlijk natuurlijk maar één goede manier om uit te vlooien hoe ver je kunt gaan met zo'n kogeltje, en da's hem op een trekbank gooien en aan vellen trekken ![]() | |
Barcaconia | maandag 5 maart 2012 @ 22:25 |
Denk jij dat er niemand is die dat gedaan heeft? Maar sowieso is de max.belasting een veelvoud van 3500kg. Wat denk je dat er gebeurd als je met de max.toegelaten belasting van je trekhaak vanaf 90 een noodstop maakt? | |
Barcaconia | maandag 5 maart 2012 @ 22:26 |
http://en.wikipedia.org/wiki/D-value_%28transport%29 | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 22:31 |
Ik was er net naar op zoek ![]() Natuurlijk hebben ze dat getest, ik was eigenlijk benieuwd naar wat praktijkspul á la een breekproef, maar dat is volgens mij niet te vinden op the webs. Maar als ik het goed begrijp is de regel voor de breeklast dus 9.81 keer de max massa van het getrokken voertuig, vermenigvuldigd met het max. toelaatbare aanhanger gewicht van de desbetreffende trekhaak? Da's best heavy ![]() | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 22:35 |
misschien als ik binnenkort weer eens wat hijsbandjes en dergelijke nodig heb dat ik wel een afgekeurde trekhaak <49mm laat testen. Ze hebben daar een trekbank tot 65 ton veilige werklast dus tot een 200 ton oid kunnen ze trekken | |
Barcaconia | maandag 5 maart 2012 @ 22:35 |
9.81 is de omrekening van kilo naar newton, omdat je anders nooit een dynamische last in kN kan weergeven omdat GVW's in kilo zijn. De werkelijke uitleg van d-value moet ik je even verschuldigd blijven, daar moet ik weer induiken ![]() | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 22:39 |
ze hebben daar een topschalm liggen die ze kapot hebben getrokken![]() ik denk dat die 35 mm doorsnede is, hij is op de las gebroken | |
2cv | maandag 5 maart 2012 @ 22:40 |
Als iets gelast is, breekt het op de las. Een las is een verzwakking. | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 22:42 |
nee hoor, een goede las hoort sterker dan het materiaal te zijn. vaak breekt het langs een las door verzwakking door hitte | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 22:44 |
Lijkt me een tof plan ![]() Ik hád vroegahh ook van zulke connecties in Duvel-dorp, maja.. hád.. is verleden tijd ![]() Ok.. 9.81 is idd de omrekenfactor van kilo naar Nm, maar wat zou die breekkracht van een haakie als die van Densje dan zijn (om-en-nabij) ? zijn karretje doet 1700 kilo (16.7Kn), haakie mag 3500 kg (34.3 Kn) trekken.. als ik dat vermenigvuldig en daarna weer deel door 9.81 kom ik aan 58 ton? | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 22:45 |
Juustem, het breekt náást de las ![]() | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 22:45 |
alleen beetje lastig om een trekhaak goed in te spannen, moet 2 ogen hebben om hem vast te zetten | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 22:52 |
Heb je geen sleepoog aan de voorbumper? ![]() ![]() | |
densmee | maandag 5 maart 2012 @ 22:52 |
ik weet niet of ik mijn complete auto in de trekbank mag parkeren ![]() | |
Barcaconia | maandag 5 maart 2012 @ 22:57 |
Een las is veel hitte ingebracht in staal met langzame afkoeling. Hierdoor wordt het materiaal dus harder. Harder betekend hogere treksterkte en lagere buiglast. Het zal dus door vervorming scheuren en niet door trekken. Dan scheurt het op de eerste verzwakking naast de las inderdaad (waarom dat is weet ik echter niet precies, maar ik vermoed dat het op de overgang van sterk naar zwak materiaal breekt door de ongeleidelijke overgang in toleranties. | |
Duvel | maandag 5 maart 2012 @ 22:59 |
Dat bedoel ik. ![]() | |
Alexxxxx | maandag 5 maart 2012 @ 23:00 |
Barca, je bent bij een BVer thuis geweest ![]() Ayreon #2: Victims of the modern age | |
Duvel | maandag 5 maart 2012 @ 23:05 |
![]() Aan dit stukje metaal kun je 4000 ton hangen... Maar die is wel geveerd opgehangen. | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 23:06 |
Blijft leuk om zooi aan bonken te trekken ![]() | |
2cv | maandag 5 maart 2012 @ 23:08 |
Eigenlijk is dat nog preciezer ja. Staal breekt naast de las omdat daar het staal wel heel heet is geweest meer net niet gesmolten is. Er zit in dat gebied dus geen toevoegmaterialen uit de lasdraad die de sterkte moeten verhogen, maar het materiaal is wel 'beschadigd' door de hitte en afkoeling. | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 23:08 |
Altijd al een verlengde versie willen hebben? ![]() | |
2cv | maandag 5 maart 2012 @ 23:11 |
Klokhuis heeft het al eens uitgeprobeerd. De auto wordt eerst een heel klein beetje langer (en dan gaan deuren en kleppen niet zo goed meer open en dicht) en dan breekt de auto. Je kan er beter een stukje tussen lassen ![]() | |
lipje | maandag 5 maart 2012 @ 23:13 |
spanning in het materiaal is de kracht gedeeld door het oppervlak, en dit mag de maximale trekspanning van het materiaal niet overschrijden, of liever de 0,2% rek niet overschrijden. Dan zit je op veilige waarden en behoud je een niet vervomd produkt. | |
lipje | maandag 5 maart 2012 @ 23:14 |
gekke fries ![]() | |
Alexxxxx | maandag 5 maart 2012 @ 23:21 |
slipje ![]() | |
2cv | maandag 5 maart 2012 @ 23:25 |
Jij legt het beter uit dan die jodokussen bij mij op school. | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 23:26 |
Jamaar jamaar, de vraag was nou net: wanneer gaat de boel kaduuk? ![]() Ik denk zelf dat de bouten eraan gaan voordat de kogel zelf het opgeeft ![]() | |
2cv | maandag 5 maart 2012 @ 23:34 |
Ik denk dat de kogel afknapt omdat daar een buigspanning op komt te staan. | |
lipje | maandag 5 maart 2012 @ 23:41 |
ik ga slapen. Succes met de sommetjes ![]() | |
Sounddragon | maandag 5 maart 2012 @ 23:42 |
Truste ![]() | |
lipje | dinsdag 6 maart 2012 @ 07:24 |
was dat gelijk einde discussie? Hopelijk zwengelt ons spoor-biertje aka poekiewoekie de discussie een beetje aan. | |
Duvel | dinsdag 6 maart 2012 @ 07:58 |
Reken er maar niet op, ik heb de ballen verstand van mechanica. | |
Duvel | dinsdag 6 maart 2012 @ 08:01 |
Wel vond ik deze fraaie foto, die lijkt te bevestigen dat de bevestiging (hihi) eerst gaat.![]() (Bron: http://www.petershotnews.(...)haak-afgebroken.html) | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 08:54 |
Goedemorgen ![]() Ik heb lekker geslapen ![]() | |
.Neovo. | dinsdag 6 maart 2012 @ 09:00 |
Jaloers, Ik heb helemaal niet lekker geslapen ![]() | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 09:02 |
Ik heb de nacht daarvoor maar 2 uurtjes geslapen ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 6 maart 2012 @ 09:26 |
Goedemorgen. | |
Fugie | dinsdag 6 maart 2012 @ 09:35 |
nice, ik hoor nog steeds bij de slowchatters ![]() | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 09:38 |
Hey Fuckie. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 6 maart 2012 @ 09:44 |
Ik zie je ook zo vaak. | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 09:54 |
Dit wordt weer een lange dag ![]() | |
Duvel | dinsdag 6 maart 2012 @ 09:56 |
I know. | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 09:57 |
Vrijdag wel vrij ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 10:07 |
Me too, ik kan het alleen slopen ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 10:07 |
Moggeh trouwens ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 10:08 |
Sorry, vergeten om je eruit te flikkeren ![]() hoeist, oldbie ? | |
Alexxxxx | dinsdag 6 maart 2012 @ 10:30 |
ben ik al zwart? ![]() | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 10:35 |
Want je hebt lang in de zon gezeten? | |
Alexxxxx | dinsdag 6 maart 2012 @ 10:39 |
nee, ik ben weer eens gestopt als mod ![]() Dag, Alexxxxx | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 6 maart 2012 @ 10:42 |
Dat is snel, 10 minuten geleden was je nog blauw. | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 10:43 |
I know. Las het al soort van in het FA-topic. | |
Alexxxxx | dinsdag 6 maart 2012 @ 10:54 |
lekken vanuit achter de schermen, ban | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 6 maart 2012 @ 10:58 |
Gewoon stoer doen daarmee. | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:09 |
![]() | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:11 |
Blauw -> zwart ![]() | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:29 |
Censuur! | |
Alexxxxx | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:31 |
ha in de tussentijd tussen blauw en zwart er ook een note bij gekregen ![]() en mn Niva is niet meer de vetste wagen schijnbaar ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:35 |
Mededelings note, niks spannends ![]() Ik zou klagen over je tagje, misschien krijg je hem wel terug ![]() Hoe staat het met het hok trouwens? komt ie al bijna weer op de weg? | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:36 |
waar? ![]() | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:36 |
In je screenshot ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:38 |
Jah, allemaal pr0n, en damagnie op de FOKs heah ![]() | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:39 |
![]() | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:40 |
![]() | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:41 |
D'r loopt er hier al de hele ochtend eentje te pootballen met een ballon ![]() | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:43 |
Filmpje. Nu is het licht ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:44 |
Ja, dat snap ik ![]() Neuh, die 3 posts die ik nog maak per week op fok... Ik verwacht dat ze morgen of donderdag weer rijd ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:45 |
toch wel mooi, die reclame voor de bedrijfswagenrai, kun je via fok kaarten met korting kopen. op BB mocht ik ze gratis weggeven ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:47 |
In Rotterdam moet je gewoon richting de Havens gaan. | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:49 |
Ja, grapjas ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:50 |
Je bent weer zwart! ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:55 |
Naais, en dan is alles weer gefikst? Wat is er allemaal aan gedaan dan? Wat voor foto's ga je maken? locaties zat ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:57 |
ja, heb daar al wat leuke adresjes idd I know ![]() Nigga please! Daar gaan we achter komen ![]() Alles met wielen he? ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:57 |
You just hate me because I'm black ![]() | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:58 |
Waarom zijn aspirines wit en niet zwart? | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 12:00 |
Je weet toch wel een beetje wat er allemaal kapoet was aan de Niva? Ben je al eens bij MV2 wezen kijken? is wel helemaal aan het randje van de wereld natuurlijk, maar daar rijdt zat leuk spul rond, sowieso is er zat te spotten in europoort natuurlijk ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 6 maart 2012 @ 12:02 |
Wat is de overeenkomst tussen een blanke agent en een blanke atleet? | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 12:05 |
Omdat ze werken. | |
Alexxxxx | dinsdag 6 maart 2012 @ 12:05 |
ja, dat weet ik ![]() nope, net een adres daar in de tomtom gezet. ![]() Rotterdam is gewoon net zo ver weg als Veghel voor mij ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 6 maart 2012 @ 12:06 |
![]() | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 12:07 |
In Veghel kun je paaldansen. Hoe kom je sowieso ineens bij Veghel ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 12:19 |
Probeer deze maar eens te spotten; hij valt bijna niet op ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 12:19 |
Dan ist Vaghel ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 6 maart 2012 @ 12:21 |
ik keek ff in mn tomtom en zag dat zowel het puntje van de maasvlakte als mijn plekje waar ik langs de A50 sta in Veghel 184 km van mn huis zijn. En ik heb mijn paal altijd bij me, dus paaldansen kan ik overal. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 6 maart 2012 @ 12:45 |
Maasvlakte is ook wel leuk voor foto's. | |
Barcaconia | dinsdag 6 maart 2012 @ 12:47 |
In Veghel zit de Jumbo, dus daar is Alex zeker met zjin camera al langsgeweest. | |
Alexxxxx | dinsdag 6 maart 2012 @ 12:57 |
yup, maar achter Bas zit een mooi klein weggetje wat een stukje parallel loopt aan de A50, naar een boerderij toe, is een mooi plekkie voor 's ochtends langs de snelweg te spotten. | |
Pizza_Boom | dinsdag 6 maart 2012 @ 14:59 |
Nou, joepie. Post uit Leeuwarden van februari is er... | |
Fugie | dinsdag 6 maart 2012 @ 15:40 |
dan klopt het niet! | |
.Neovo. | dinsdag 6 maart 2012 @ 15:41 |
Hoeveel? | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 16:18 |
2 keer de helft plus 6¤ ![]() | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 16:23 |
Jij hebt er ook nog eentje! Niet vergeten. | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 16:44 |
Jeh, in the wild west had ik er gofferdomme nooit eentje, en hier liggen die klapnichten achter elke hoge graspol ![]() | |
.Neovo. | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:43 |
Ik heb nog geen brief uit leeuwarden ontvangen gelukkig. Komt nog wel ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:59 |
Of achter de Moerdijkbrug. ![]() | |
Paladijn | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:04 |
Leeuwarden stuurt vanzelf een herinnering ![]() Maar politie en CJIB zijn slechts uitvoerend, het probleem ligt bij de politici die hier de nadruk op blijven leggen ![]() | |
lipje | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:04 |
ik ook ![]() | |
lipje | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:10 |
Arboretum Trompenburg (= botanische tuin) met je boself ![]() | |
Paladijn | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:12 |
Boselven in een botanische tuin ![]() | |
lipje | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:15 |
had je dan liever bostwaalven gehad? ![]() | |
lipje | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:26 |
Voor Lexxxx: Kijk ook eens bij de veiling te bleiswijk, of te naaldwijk | |
Pizza_Boom | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:35 |
209. Mja, als je 85 rijdt waar 70 toegestaan (GPS + teller gekeken) en ze pakken je voor 96 op een stuk van 120 meter. Over terechte boetes zul je mij niet horen, is het risico dat ik neem met mijn rijgedrag. Mja, kan er niets aan doen, lasergun ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:49 |
En jij dacht dat niemand aan je dacht op valentijnsdag ![]() | |
Anne | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:58 |
![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 6 maart 2012 @ 19:02 |
ik ga weer eens alleen op pad, altijd die vrouwen om je hoofd ![]() ![]() Mweh, die ken ik ondertussen wel, maar toch bedankt ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 6 maart 2012 @ 19:03 |
Het mooiste in Rotterdam is de trein naar Eindhoven. | |
lipje | dinsdag 6 maart 2012 @ 19:14 |
het mooiste in Eindhoven is de trein uit Rotterdam ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 6 maart 2012 @ 19:18 |
Helaas, de 19e opgelopen. | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 19:59 |
Incubatietijd jonguh ![]() | |
2cv | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:02 |
Ik zou vanavond wat dingen doen maar ik weet niet meer wat ... | |
Pizza_Boom | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:06 |
Iedere trein die weggaat uit Rotterdam is mooi ![]() ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:09 |
![]() | |
2cv | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:18 |
Zou ik iets doen dan ? Ohja ... | |
Alexxxxx | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:53 |
eindhoven zit ik weer met het Dakar festival over anderhalve week. | |
Paladijn | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:01 |
Vriendin heeft dit op repeat staan ![]() | |
2cv | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:02 |
Lijstje gemaakt. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:50 |
Wijs haar de deur. | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2012 @ 23:47 |
Als ze eenmaal boven de 14 is wordt dat wel minder ![]() | |
Anne | woensdag 7 maart 2012 @ 09:30 |
Goedemorgen. De week is weer doormidden. | |
Sounddragon | woensdag 7 maart 2012 @ 10:03 |
Is het al twaalf uur dan? ![]() | |
ZwartmetSuiker | woensdag 7 maart 2012 @ 10:09 |
NEIN. | |
Anne | woensdag 7 maart 2012 @ 10:23 |
Nee, maar ik ben vrijdag vrij ![]() | |
Sounddragon | woensdag 7 maart 2012 @ 10:30 |
Dan is jóuw week door de midden idd, de rest moet nog anderhalf uur wachten op zaagmans ![]() | |
Duvel | woensdag 7 maart 2012 @ 10:32 |
Ik ben vrijdag Schipholtaxi. Dus ik weet ff niet wanneer de week doormidden is... | |
Anne | woensdag 7 maart 2012 @ 10:42 |
Ik ben vrijdag de mevrouw achter de rolstoel. | |
Duvel | woensdag 7 maart 2012 @ 10:52 |
Wat zijn we toch dienstbaar. | |
lipje | woensdag 7 maart 2012 @ 11:02 |
ik ben vandaag ziek ![]() | |
lipje | woensdag 7 maart 2012 @ 11:03 |
en vrijdag naar de garage | |
ook_gek | woensdag 7 maart 2012 @ 11:05 |
Meteen ook duidelijk wie de dienst uit maakt bij jullie thuis ![]() Hoe ist met je? Heb je de 10th nog? | |
Anne | woensdag 7 maart 2012 @ 11:22 |
Voor jezelf? | |
lipje | woensdag 7 maart 2012 @ 11:32 |
ja onderhoudsbeurtje ivm garantie en in begin mei voor de vrouw ![]() | |
Anne | woensdag 7 maart 2012 @ 11:35 |
Ik bedoelde eigenlijk naar de garage voor jezelf omdat je ziek bent ![]() | |
lipje | woensdag 7 maart 2012 @ 11:36 |
nee gewoon een te erge hoestaanval. Lekker een dagje uitzieken en morgen weer vrolijk aan de slag | |
Anne | woensdag 7 maart 2012 @ 11:41 |
Ik hoop het voor je! Beterschap ![]() SD en ik lopen al zo'n 4 weken te kuchen ![]() | |
lipje | woensdag 7 maart 2012 @ 11:45 |
ik ook al, en het was een weekje weg ![]() | |
lipje | woensdag 7 maart 2012 @ 11:56 |
Anne, ben je alweer door je werk heen? | |
Anne | woensdag 7 maart 2012 @ 11:58 |
![]() ![]() ![]() | |
lipje | woensdag 7 maart 2012 @ 12:00 |
niet te hard tegen je baas roepen. Collega deed dat ook, en had het zelfs onderbouwt, met het gevolg dat ie nu uit dienst is. | |
Anne | woensdag 7 maart 2012 @ 12:15 |
Mijn baas weet dat (als het goed is) al ![]() En je kunt niet even iemand aannemen voor die drukke periode. Ik heb 6 accounts/klanten onder mij, met allemaal een andere werkwijze. Dat heb je niet even in een dagje geleerd zeg maar. | |
Anne | woensdag 7 maart 2012 @ 12:18 |
Ik moet overigens wel zeggen dat aankomende maand mijn contract afloopt ![]() | |
lipje | woensdag 7 maart 2012 @ 12:19 |
en gaat ie verlengt worden? | |
Anne | woensdag 7 maart 2012 @ 12:21 |
Geen idee. Dat zal ik wel op de dag te horen krijgen dat ie afloopt ![]() | |
lipje | woensdag 7 maart 2012 @ 12:25 |
als je niets hoort de dag erna gewoon komen werken, dan ben je automatisch in vaste dienst getreden ![]() edit: overigens siert dat het bedrijf niet. Je behoort ook bij een aflopend contract iemand tijdig in te lichten | |
lipje | woensdag 7 maart 2012 @ 12:40 |
en hoe is de zoektocht bij SD? mag je weer aan de slag in de omgeving van Brabant? ( lees Rotterdam) | |
Sounddragon | woensdag 7 maart 2012 @ 12:54 |
Idd, iets met opzegtermijnen enzo, al is- en blijft het detacheringswerk; kort door de bocht genomen kunnen ze je er op elk gewenst moment uitknikkeren als ze dat belieft ![]() In Rotterdam zijn momenteel wel wat banen beschikbaar, tis niet veel en een beetje uit mijn (zoek) richting, maar er ís wel wat te verhapstukken. Hier in de regio zijn ze allemaal niet zo vlug ![]() ![]() ![]() use or get used ![]() Kraanbedrijf heb ik gisteren nog een schop onder zijn kont gegeven via de mail, is ook alweer ruim anderhalve week geleden en heb ik ook niks meer van gehoord.. schiet niet echt op zo ![]() Zometeen nog even wat belletjes doen, wie weet wat daar uit rolt ![]() | |
Anne | woensdag 7 maart 2012 @ 13:00 |
In Rotterdam zijn momenteel wel wat banen beschikbaar, tis niet veel en een beetje uit mijn (zoek) richting, maar er ís wel wat te verhapstukken. Wabedoellie ![]() | |
lipje | woensdag 7 maart 2012 @ 13:02 |
een hoge telefoonrekening ![]() | |
Sounddragon | woensdag 7 maart 2012 @ 13:05 |
Nou, dat er wel wat banen beschikbaar zijn in 010 waar ik op zou kunnen solliciteren, niet direkt in de verticaal transport bizz, maar wel close enough om interessant te zijn. Ga ik niet doen natuurlijk, want da's te ver weg, maar ze zijn er wel | |
Sounddragon | woensdag 7 maart 2012 @ 13:05 |
Welnee, valt best mee ![]() | |
L0we | woensdag 7 maart 2012 @ 13:07 |
Gewoon bellen als een vent, kort & to the point ![]() | |
Anne | woensdag 7 maart 2012 @ 13:07 |
Oke, in mijn optiek is verhapstukken regelen en dus dacht ik dat je een baan daar ging regelen ![]() | |
Anne | woensdag 7 maart 2012 @ 13:08 |
Dat staat niet in SD zijn woordenboekkie ![]() | |
lipje | woensdag 7 maart 2012 @ 13:11 |
* lipje ook ![]() | |
Sounddragon | woensdag 7 maart 2012 @ 13:24 |
Verkeerd gedacht ![]() Goed gezien ![]()
![]() QUD! vol ![]() ik fiks effe een nieuwe, even geduld ![]() |