abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 maart 2012 @ 12:12:41 #51
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_109344839
quote:
3s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:05 schreef Sounddragon het volgende:
Je kunt de voorgaande 51 topics effe doorlezen? :+
Vooral dat 'effe' en '51 topics' gedeelte geeft me veel motivatie :P
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
  woensdag 21 maart 2012 @ 12:14:29 #52
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109344892
Nah, veel plezier dan :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_109347789
Nou ik ben ondertussen ook bezig en heb gister te horen gekregen dat mijn examen voor bijzondere verrichtingen is ingeplannend :)!.

Na een moeizame les 3weken geleden met het kijken, heb ik er nu helemaal geen last meer van.
Heb nu 5 lessen gehad (van 2 blokuren) en mag begin April op :).
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:04:48 #54
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_109355334
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 12:03 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

Goede tips allemaal.

Misschien een idee dat mensen die al lessen gehad hebben een lijst met tips samenstellen voor de mensen die nog moeten beginnen met lessen? :)
Met kijken heb ik wel een tip - omdat er heel strak op gelet wordt heb ik toen met lessen mezelf aangeleerd dat m'n hoofd maar 5 standen mocht hebben; rechtvooruit, op de schouder links/rechts voor naast je kijken en precies op de helft er tussenin voor in je spiegels. Anders loop je al snel het risico dat men achter je zegt dat je niet gekeken hebt.

Zorg ook bij het rijden voor je ruimte, ook met invoegen. Als je even een gaatje laat vallen met je voorganger voor je op de invoegstrook komt, heb je meer ruimte om mee te spelen als je gas geeft.

Met AVB moest er tussen m'n beurten altijd even gewacht worden bij de remoefeningen, terwijl de instructeur bezig was met de andere leerling. Ik gebruikte deze tijd om m'n halve draai te oefenen, met als gevolg dat ik uiteindelijk gewoon perfecte rondjes kon rijden binnen de lijnen :P het is tijd waar je voor betaalt, dus waarom die niet gebruiken?

Dit is wat ik zo nu kan bedenken.
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:51:14 #55
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_109356786
Off topic (maar toch niet helemaal): heb vanmiddag mijn autorijbewijs gehaald!! *O* *O* *O* Iedereen die nog even langs het CBR moet, sterkte! Mij zien ze er nooit meer terug :)
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:54:34 #56
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_109356878
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:51 schreef HeetBoven het volgende:
Off topic (maar toch niet helemaal): heb vanmiddag mijn autorijbewijs gehaald!! *O* *O* *O* Iedereen die nog even langs het CBR moet, sterkte! Mij zien ze er nooit meer terug :)
Gefeliciteerd ^O^
pi_109359566
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:04 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Met kijken heb ik wel een tip - omdat er heel strak op gelet wordt heb ik toen met lessen mezelf aangeleerd dat m'n hoofd maar 5 standen mocht hebben; rechtvooruit, op de schouder links/rechts voor naast je kijken en precies op de helft er tussenin voor in je spiegels. Anders loop je al snel het risico dat men achter je zegt dat je niet gekeken hebt.

Zorg ook bij het rijden voor je ruimte, ook met invoegen. Als je even een gaatje laat vallen met je voorganger voor je op de invoegstrook komt, heb je meer ruimte om mee te spelen als je gas geeft.

Met AVB moest er tussen m'n beurten altijd even gewacht worden bij de remoefeningen, terwijl de instructeur bezig was met de andere leerling. Ik gebruikte deze tijd om m'n halve draai te oefenen, met als gevolg dat ik uiteindelijk gewoon perfecte rondjes kon rijden binnen de lijnen :P het is tijd waar je voor betaalt, dus waarom die niet gebruiken?

Dit is wat ik zo nu kan bedenken.
Vooral dat eerste inderdaad, laten zien dat je kijkt! Jij kan het wel zien als je je hoofd stil houdt en alleen je ogen beweegt. Maar je instructeur, en belangrijker nog, de examinator kunnen niet zien dat jij kijkt als je dat doet. Dus je hele hoofd bewegen :)

Ook is het belangrijk om beide remmen te gebruiken tijdens remoefeningen en het remmen later op de weg tijdens AVD. Hoewel de achterrem vaak niet gebruikt wordt door motorrijders, wordt er door de examinator (vaak) wel op gelet. Ik heb van verschillende mensen gehoord die gezakt waren omdat ze de achterrem niet gebruikte.

En als laatste; de motor volgt jouw ogen. Kijk waar je heen wil, vooral niet waar je niet heen wil! Straks bij AVD zal je het wel merken. Als je op een kruising afrijdt zorg dat je ruim van te voren links en rechts hebt gekeken, doe dit niet meer vlak voordat je moet gaan insturen. Als je dat wel doet, word je bocht te ruim en beland je op de andere weghelft of in de berm.

Ik kom vast nog wel op meer dingen tzt, dus ik roep wel iets als ik weer een tip in m'n hoofd heb :+

Verder is motorrijden heel simpel hoor, gewoon er bij blijven met je hoofd ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:51 schreef HeetBoven het volgende:
Off topic (maar toch niet helemaal): heb vanmiddag mijn autorijbewijs gehaald!! *O* *O* *O* Iedereen die nog even langs het CBR moet, sterkte! Mij zien ze er nooit meer terug :)
Gefeliciteerd *O*

Dat zei ik ook nadat ik m'n A'tje had gehaald (heb B al een tijdje), maar ik zit er nu aan te denken om E achter B te halen :')
  woensdag 21 maart 2012 @ 20:38:03 #58
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_109363426
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 17:04 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Met kijken heb ik wel een tip - omdat er heel strak op gelet wordt heb ik toen met lessen mezelf aangeleerd dat m'n hoofd maar 5 standen mocht hebben; rechtvooruit, op de schouder links/rechts voor naast je kijken en precies op de helft er tussenin voor in je spiegels. Anders loop je al snel het risico dat men achter je zegt dat je niet gekeken hebt.

Zorg ook bij het rijden voor je ruimte, ook met invoegen. Als je even een gaatje laat vallen met je voorganger voor je op de invoegstrook komt, heb je meer ruimte om mee te spelen als je gas geeft.

Met AVB moest er tussen m'n beurten altijd even gewacht worden bij de remoefeningen, terwijl de instructeur bezig was met de andere leerling. Ik gebruikte deze tijd om m'n halve draai te oefenen, met als gevolg dat ik uiteindelijk gewoon perfecte rondjes kon rijden binnen de lijnen :P het is tijd waar je voor betaalt, dus waarom die niet gebruiken?

Dit is wat ik zo nu kan bedenken.
quote:
6s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:15 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Vooral dat eerste inderdaad, laten zien dat je kijkt! Jij kan het wel zien als je je hoofd stil houdt en alleen je ogen beweegt. Maar je instructeur, en belangrijker nog, de examinator kunnen niet zien dat jij kijkt als je dat doet. Dus je hele hoofd bewegen :)

Ook is het belangrijk om beide remmen te gebruiken tijdens remoefeningen en het remmen later op de weg tijdens AVD. Hoewel de achterrem vaak niet gebruikt wordt door motorrijders, wordt er door de examinator (vaak) wel op gelet. Ik heb van verschillende mensen gehoord die gezakt waren omdat ze de achterrem niet gebruikte.

En als laatste; de motor volgt jouw ogen. Kijk waar je heen wil, vooral niet waar je niet heen wil! Straks bij AVD zal je het wel merken. Als je op een kruising afrijdt zorg dat je ruim van te voren links en rechts hebt gekeken, doe dit niet meer vlak voordat je moet gaan insturen. Als je dat wel doet, word je bocht te ruim en beland je op de andere weghelft of in de berm.

Ik kom vast nog wel op meer dingen tzt, dus ik roep wel iets als ik weer een tip in m'n hoofd heb :+

Verder is motorrijden heel simpel hoor, gewoon er bij blijven met je hoofd ^O^

[..]

Gefeliciteerd *O*

Dat zei ik ook nadat ik m'n A'tje had gehaald (heb B al een tijdje), maar ik zit er nu aan te denken om E achter B te halen :')
Kijk dat zijn dingen waar je pas achterkomt zodra je aan het lessen bent/examen hebt gedaan. Mijn dank is groot! *O*
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_109372904
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 20:38 schreef Danger.Mouse het volgende:

[..]

[..]

Kijk dat zijn dingen waar je pas achterkomt zodra je aan het lessen bent/examen hebt gedaan. Mijn dank is groot! *O*
Ook zoiets wat ik niet verwacht had voor mijn examen: examinators zien graag dat je stevig door de bocht gaat. Wel rustig erin, maar dan met flink wat gas er weer uit. Dat vinden ze leuk om te zien.

Als je dat niet doet vinden ze het minder leuk en riskeer je al dat je zakt :P (zeker als je ook nog even een wit vlakje meepakt, zoals ik deed :( )
  donderdag 22 maart 2012 @ 10:55:08 #60
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_109379953
Het kijken is inderdaad iets waar je erg op moet letten. Na afloop van mijn examen kreeg ik de opmerking dat ik wel erg laat de kijk routine deed bij het inhalen van een vrachtwagen op de snelweg. Het was ook puur voor de vorm aangezien ik mijn spiegels al in de gaten hield en wist dat er meer dan genoeg ruimte was. Dus ook al weet je dat er ruimte is draai je hoofd :D

Wat ook niet helpt is wat een leerling bij die rijschool is overkomen, de helm sluiting van de helm zat niet goed vast blijkbaar. Tja dan gaat zo'n ding met een beetje pech een eigen leven leiden. En als dat op de snelweg gebeurt heb je een uitdaging. De helm bleef wil om haar hoofd maar een fijn gevoel was het niet. Dus check voordat je gaat rijden of alles zit zoals het hoort.

Bij AVB kreeg ik bij de noodstop het commentaar dat zelfs de ABS voor ingreep. Daar is het voor maar het was wel genoeg om commentaar te krijgen van de examinator. Mijn antwoord "Ik wil hem ook wel nog een keer doen zonder ABS" was blijkbaar genoeg om hem te overtuigen dat ik wist wat ik deed :)
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
  donderdag 22 maart 2012 @ 12:11:05 #61
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_109382582
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:55 schreef CocaColaLight het volgende:
Het kijken is inderdaad iets waar je erg op moet letten. Na afloop van mijn examen kreeg ik de opmerking dat ik wel erg laat de kijk routine deed bij het inhalen van een vrachtwagen op de snelweg. Het was ook puur voor de vorm aangezien ik mijn spiegels al in de gaten hield en wist dat er meer dan genoeg ruimte was. Dus ook al weet je dat er ruimte is draai je hoofd :D

Wat ook niet helpt is wat een leerling bij die rijschool is overkomen, de helm sluiting van de helm zat niet goed vast blijkbaar. Tja dan gaat zo'n ding met een beetje pech een eigen leven leiden. En als dat op de snelweg gebeurt heb je een uitdaging. De helm bleef wil om haar hoofd maar een fijn gevoel was het niet. Dus check voordat je gaat rijden of alles zit zoals het hoort.

Bij AVB kreeg ik bij de noodstop het commentaar dat zelfs de ABS voor ingreep. Daar is het voor maar het was wel genoeg om commentaar te krijgen van de examinator. Mijn antwoord "Ik wil hem ook wel nog een keer doen zonder ABS" was blijkbaar genoeg om hem te overtuigen dat ik wist wat ik deed :)
*schrijft overduidelijk kijken, uitrusting checken voor het lessen en zelfverzekerd overkomen tijdens het examen bij op zijn tip-lijst* :)
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_109382658
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:55 schreef CocaColaLight het volgende:
Het kijken is inderdaad iets waar je erg op moet letten. Na afloop van mijn examen kreeg ik de opmerking dat ik wel erg laat de kijk routine deed bij het inhalen van een vrachtwagen op de snelweg. Het was ook puur voor de vorm aangezien ik mijn spiegels al in de gaten hield en wist dat er meer dan genoeg ruimte was. Dus ook al weet je dat er ruimte is draai je hoofd :D

Wat ook niet helpt is wat een leerling bij die rijschool is overkomen, de helm sluiting van de helm zat niet goed vast blijkbaar. Tja dan gaat zo'n ding met een beetje pech een eigen leven leiden. En als dat op de snelweg gebeurt heb je een uitdaging. De helm bleef wil om haar hoofd maar een fijn gevoel was het niet. Dus check voordat je gaat rijden of alles zit zoals het hoort.

Bij AVB kreeg ik bij de noodstop het commentaar dat zelfs de ABS voor ingreep. Daar is het voor maar het was wel genoeg om commentaar te krijgen van de examinator. Mijn antwoord "Ik wil hem ook wel nog een keer doen zonder ABS" was blijkbaar genoeg om hem te overtuigen dat ik wist wat ik deed :)
Ik vergeet dat ook wel eens, maar een helm mag dan nog steeds echt geen eigen leven leiden.
Dan heb je een helm op die een of meer maatjes te groot is.
pi_109382779
ja maar de kleur was zo mooi :+
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:01:46 #64
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_109384484
quote:
3s.gif Op donderdag 22 maart 2012 12:13 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik vergeet dat ook wel eens, maar een helm mag dan nog steeds echt geen eigen leven leiden.
Dan heb je een helm op die een of meer maatjes te groot is.
Ze leende iedere keer een helm van de rijschool, dan wil dat nog wel eens voorkomen :D
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_109384567
Wat is volgens jullie de beste rijschool in Twente? Ik heb les gehad bij Top Les in Enschede maar das net te ver weg vanaf Almelo.
pi_109384691
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:03 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is volgens jullie de beste rijschool in Twente? Ik heb les gehad bij Top Les in Enschede maar das net te ver weg vanaf Almelo.
Ik heb les gehad in rijssen, bij te morsche. Daar ben ik erg positief over. De instructeur is ook nog eens knmv gecertificeerd.
  donderdag 22 maart 2012 @ 13:08:37 #67
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_109384747
voor degene die vandaag moeten lessen, je hebt heerlijk weer ^O^
en ik moest met de auto vandaag ;(
pi_109398001
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2012 13:08 schreef lipjes het volgende:
voor degene die vandaag moeten lessen, je hebt heerlijk weer ^O^
en ik moest met de auto vandaag ;(
Was inderdaad heel lekker! Op de terugweg van stage even een grote omweg genomen door de binnenlanden :D
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:56:25 #69
329303 Danger.Mouse
Gevaarlijke Muis
pi_109433942
Komende week nog tentamens en dan op zaterdag de eerste rijles! Godverdomme ik heb der zin an! :D
Ik hou van kaas. Geraspte kaas.
Tevens motormuis: 2005 Kawasaki ZX-6R
pi_109436030
Komende zaterdag heb ik mijn motoroutfit compleet en dan proefritjes maken :P
pi_109436139
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 18:05 schreef thenxero het volgende:
Komende zaterdag heb ik mijn motoroutfit compleet en dan proefritjes maken :P
en 15 april melden voor paleis soestdijk!
pi_109439089
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 18:09 schreef Bozz187 het volgende:

[..]

en 15 april melden voor paleis soestdijk!
Laat me raden, daar begint de newbierit? Als ik een motor weet te fixen voor die tijd zal ik er zijn :) ... alhoewel, het is wel het weekend voor de tentamenweek :(
pi_109440679
nog 1 week en dan hoop ik m te hebben. Gister 4 uur gelest. ging wel lekker. Kreeg wel te horen dat ik te weinig keek. echter was het zoals velen zeggen hoier dat ik wel kijk maar niet mijn hele hoofd draai. het 2e gedeelte van de les dus wat meer met mijn hele hoofd gedraaid.

Volgens mij en mijn leraar moet het dik goedkomen. Maarja `t blijft een moment opname. een foutj kan de das omdoen... ik ben zelden zenuwachtig maar nu t dichter bij komt kriebelt t wel...
if you'r gonna lie...lie for a friend
if you'r goona cheat...cheat death
if you'r gonna steal...steal a heart
if you're gonna drink...drink with me
pi_109462270
Jammer Salatrel ;(

HeetBoven, congrtz, maar hoezo ze zien je nooit meer terug bij CBR? Je hebt nog een motorrijbewijs te halen. ;)

Warning: veel tekst onder de spoilertag, tips voor rijlessen en examen:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een lijst met tips en hints is in principe geen slecht idee, misschien kan een lijst in de volgende OP komen.

Kep komende dinsdag of woensdag een proefrit. Bandit 600S. Ja, jammer, een S, maar die fairing sloop ik d'r te zijner tijd wel af. ;)
pi_109462336
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 20:23 schreef remcorkkennykingkong het volgende:
nog 1 week en dan hoop ik m te hebben. Gister 4 uur gelest. ging wel lekker. Kreeg wel te horen dat ik te weinig keek. echter was het zoals velen zeggen hoier dat ik wel kijk maar niet mijn hele hoofd draai. het 2e gedeelte van de les dus wat meer met mijn hele hoofd gedraaid.

Volgens mij en mijn leraar moet het dik goedkomen. Maarja `t blijft een moment opname. een foutj kan de das omdoen... ik ben zelden zenuwachtig maar nu t dichter bij komt kriebelt t wel...
Een foutje is het probleem niet, de wijze waarop je de oplossing uitvoert om het foutje te herstellen is wat je de das om kan doen. :)

En ja, hele hoofd bewegen bij het spiegelen :r Onnozel, maar het moet. Als je n geheel (mat)zwarte helm hebt; plak n stukje verftape achterop in het midden. Dan kunnen ze sneller zien dat je wel kijkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')