Ik heb zeker nog een update! Niet zo'n hele leuke, overigens.
Met de kittens gaat het eigenlijk prima. Qua gezondheid dan. Er worden aardig wat geadopteerd en er komen aardig wat nog steeds binnen variërend van jong (0 tot 3 maanden) en al wat ouder (3 tot 6 maanden en ouder, die eigenlijk niemand meer wil, want jonge kittens zijn leuker).
Er zijn afgelopen zaterdag wel vier kittens geplaatst, dus dat is mooi. Er is ook regelmatig belangstelling voor ze. Momenteel hebben wij op het asiel zo'n 90 katten, 10 honden en 13 konijnen en cavia's. Een behoorlijk aantal, tevens zit ons asiel ook zwaar in de financiële problemen, gelukkig is een faillissement afgewend dankzij de gemeente Enschede, al betekent dit niet dat het ons nu voor de wind gaat...
Bovenop alles hebben we ook weer een uitbraak van niesziekte, twintig besmette en zieke katten zitten er op de quarantaine die is omgetoverd naar ziekenboeg. Weer een uitbraak naast de uitbraak van een paar maanden terug, jaagt ons enorm op kosten (dierenarts, medicatie, enz.) en het probleem is, er komen steeds meer zieke katten bij en het einde lijkt nog niet in zicht.
Alle zieke katten zitten op speciaal voer, krijgen naast hun vlees convalescence om extra aan te sterken en krijgen voor nu nog tolfedine, tenzij anders beslist door de dierenarts (dan krijgen ze doxycycline). Gelukkig is het nu niet zo erg als een paar maand terug, toen er een hele hoop aan de sondevoeding zaten, het meerendeel van de zieke katten eet nog zelf.
Met de honden en de konijnen/knagers gaat het prima.
Ik heb nog wat foto's van de kittens die bij mij in de kittenquarantaine zitten:
![20120825_103716.jpg]()
![20120825_103825.jpg]()
![20120825_104058.jpg]()
![20120825_104926.jpg]()
Allemaal zo'n drie maand oud.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”