Je zegt het zelf al. De SP komt op voor de zwakkeren, de SP is een voorvechter van hun belangen. Alleen heb je aan zwakkeren helemaal niets om welvaart te vergaren. Dus alle voordeeltjes die de SP wil uitdelen zijn onhoudbaar op de lange termijn.quote:Op zondag 18 maart 2012 00:22 schreef BasOne het volgende:
[..]
Want op de langere termijn willen ze dat wel?
En waar heb je dat waanidee vandaan?
Wat een bullshit zeg.quote:Op zondag 18 maart 2012 00:31 schreef waht het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al. De SP komt op voor de zwakkeren, de SP is een voorvechter van hun belangen. Alleen heb je aan zwakkeren helemaal niets om welvaart te vergaren. Dus alle voordeeltjes die de SP wil uitdelen zijn onhoudbaar op de lange termijn.
Dit kabinet begint eindelijk met wat onze oosterburen al gedaan hebben. Het sociale stelsel moet worden verkleind om het de komende periode te garanderen. Als het niet goedschiks kan dan kwaadschiks.
Jij denkt dat die gesubsidieerde werkvoorziening onderdeel vormt van de motor van de reele economie?quote:Op zondag 18 maart 2012 08:59 schreef BasOne het volgende:
[..]
Wat een bullshit zeg.
bijna 100.000 gehandicapten die nu via de WsW nog werken leveren meer op dan diezelfde 100.000 thuis achter de geraniums.
En het sociale stelsel word niet verkleint, het word totaal afgebroken.
Als we het sociale stelsel willen aanpakken dan moeten we wat mij betreft gaan beginnen bij de uitkeringstrekkers die het meest uit de pot halen en het minst teruggeven.quote:Op zondag 18 maart 2012 10:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij denkt dat die gesubsidieerde werkvoorziening onderdeel vormt van de motor van de reele economie?
Verder eens met Waht. Niet de allerzwaksten, maar de beroepsbevolking moet de norm worden. De schoorsteen moet eerst roken, maar dat lijkt de SP niet te begrijpen. Die wil lekker door blijven spenderen en het geld doormiddel van wat onzinnige belastingverhogingen binnenhalen. Dat is pas funest beleid.
Ik ben nu erg benieuwd hoeveel die 'falende bankiers, politici en topbestuurders' ons jaarlijks kosten tov de sociale voorzieningen. Daar heb je vast wel een overzichtje van?quote:Op zondag 18 maart 2012 10:21 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als we het sociale stelsel willen aanpakken dan moeten we wat mij betreft gaan beginnen bij de uitkeringstrekkers die het meest uit de pot halen en het minst teruggeven.
Klinkt dat aanvaardbaar? Waarschijnlijk in theorie wel, totdat blijkt dat de grootste uitzuigers niet gehandicapten zijn, maar falende bankiers, politici en topbestuurders. Die volledig zelf schuldig zijn aan hun falen, niet gehandicapt zijn en dus best gewoon een normale baan kunnen doen ipv schaamteloos belastinggeld van ons allemaal te verbrassen.
Het een hoeft het ander niet te bijten. Mee eens dus.quote:Op zondag 18 maart 2012 10:21 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als we het sociale stelsel willen aanpakken dan moeten we wat mij betreft gaan beginnen bij de uitkeringstrekkers die het meest uit de pot halen en het minst teruggeven.
Klinkt dat aanvaardbaar? Waarschijnlijk in theorie wel, totdat blijkt dat de grootste uitzuigers niet gehandicapten zijn, maar falende bankiers, politici en topbestuurders. Die volledig zelf schuldig zijn aan hun falen, niet gehandicapt zijn en dus best gewoon een normale baan kunnen doen ipv schaamteloos belastinggeld van ons allemaal te verbrassen.
Vreemd genoeg zijn daar geen overzichten of rapporten over gemaakt voor zover ik weet. En ik heb geen tijd om dat te gaan doen. Maar dat er iets enorm scheef zit lijkt me meer dan duidelijk. Waar gaan al die miljarden voor "Griekenland" naartoe bijvoorbeeld? Niet naar de Grieken in elk geval, die worden nog harder kapotbezuinigd dan wij.quote:Op zondag 18 maart 2012 23:44 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik ben nu erg benieuwd hoeveel die 'falende bankiers, politici en topbestuurders' ons jaarlijks kosten tov de sociale voorzieningen. Daar heb je vast wel een overzichtje van?
Mee eens. Ik heb het altijd al belachelijk gevonden dat bij bezuinigingen de uitkering voor iedereen omlaag gaat, en dat er nauwelijks gecontroleerd wordt op wie er nou eigenlijk gebruik van maakt en of dat terecht is of niet.quote:Op zondag 18 maart 2012 23:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het een hoeft het ander niet te bijten. Mee eens dus.
Laat onverlet dat er massa's en massa's mensen zijn die best wel aan de slag kunnen. De totale vrijblijvendheid, sterker nog ophemeling van de allerzwaksten begint echt idiote vormen aan te nemen.
Ja, ongeveer 100.000 mensen in de WsW zijn nu aan de slag en dragen een steentje bij aan de samenleving, daarvan komen er straks gewoon 70.000 thuis te zitten met een uitkeringkje.quote:Op zondag 18 maart 2012 23:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het een hoeft het ander niet te bijten. Mee eens dus.
Laat onverlet dat er massa's en massa's mensen zijn die best wel aan de slag kunnen. De totale vrijblijvendheid, sterker nog ophemeling van de allerzwaksten begint echt idiote vormen aan te nemen.
Je claimt echter wel dat deze groep (waar Griekenland blijkbaar ook bij hoort ineens?) 'het meest uit de pot halen en het minst teruggeven'... Waar komt die claim vandaan?quote:Op maandag 19 maart 2012 16:54 schreef Viajero het volgende:
[..]
Vreemd genoeg zijn daar geen overzichten of rapporten over gemaakt voor zover ik weet. En ik heb geen tijd om dat te gaan doen. Maar dat er iets enorm scheef zit lijkt me meer dan duidelijk. Waar gaan al die miljarden voor "Griekenland" naartoe bijvoorbeeld? Niet naar de Grieken in elk geval, die worden nog harder kapotbezuinigd dan wij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |