Dat ik die rente die ik ontvang niet mag aftrekken had ik wel al doorquote:Op maandag 5 maart 2012 09:05 schreef ManAtWork het volgende:
(Nee, de genoten rente op de bankspaarhypotheek mag je niet aftrekken. Deze rente is belast op het moment van uitkering voor zover het boven de vrijstelling komt.
BTW: Waarom zou je minder rente willen opvoeren?)
Ik bedoelde dan ook aftrekken van de betaalde hypotheekrente. (Denk dat de zin niet helemaal volledig was.quote:Op maandag 5 maart 2012 09:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat ik die rente die ik ontvang niet mag aftrekken had ik wel al door![]()
Nee dus.quote:Ik bedoelde dus, ik betaal een deel aan rente, en ik ontvang een deel aan rente. Ik vroeg me dus af of ik alleen dat deel van de hypotheekrente mag aftrekken, gecorrigeerd voor de ontvangen rente op het bankspaardeel. Het is immers aan elkaar gekoppeld in box 1...
Graag gedaan.quote:Thanks voor je antwoord![]()
Waar staat dat het niet kan?quote:Op maandag 5 maart 2012 09:20 schreef _VoiD_ het volgende:
Taxatiekosten kun je dus wel aftrekken hoor. Deze is vaak benodigd voor het verkrijgen van de hypotheek, dus aftrekbaar.
Hoe bedoel je "voorlopige aangifte"? Heb je aangifte gedaan over het jaar 2011 of heb je een voorlopige teruggaaf aangevraagd voor het jaar 2012?quote:Op maandag 5 maart 2012 09:59 schreef Cocktailprikker het volgende:
Misschien een gekke vraag, maar ik heb mijn voorlopige aangifte ingevuld en opgestuurd (DigiD). Normaal gesproken duurt het dus enkele maanden voordat je bericht krijgt en het geld op je rekening staat.
Weet iemand in hoeverre het in bepaalde situaties mogelijk is dat de BD eerder uitbetaald? Dit i.v.m. een financieel kutte situatie nu. Ik kan me vaag herinneren dat mijn moeder dit ooit gedaan heeft. Helaas is het niet meer mogelijk om dat na te vragen bij haar
Uhm ik heb aangifte over 2011 gedaan en heb het dus over eigenlijk over de voorlopige teruggaaf die ik in +- juni zou ontvangen geloof ik? Uit de aangifte bleek dat ik een bedrag X terug zou krijgen, hier zal weinig aan veranderen want het is allemaal heffingskorting. Vraag is dus, kan ik dit ook éérder krijgen, aangezien ik er nu veel meer aan hebquote:Op maandag 5 maart 2012 10:04 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "voorlopige aangifte"? Heb je aangifte gedaan over het jaar 2011 of heb je een voorlopige teruggaaf aangevraagd voor het jaar 2012?
nee je kunt geen voorang krijgen.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:08 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Uhm ik heb aangifte over 2011 gedaan en heb het dus over eigenlijk over de voorlopige teruggaaf die ik in +- juni zou ontvangen geloof ik? Uit de aangifte bleek dat ik een bedrag X terug zou krijgen, hier zal weinig aan veranderen want het is allemaal heffingskorting. Vraag is dus, kan ik dit ook éérder krijgen, aangezien ik er nu veel meer aan heb
Als het een beleggingsverzekering is met een eigenwoningclausule, klopt het dat je dit nergens invult.quote:Op maandag 5 maart 2012 13:06 schreef tinny het volgende:
Ik zit me ineens iets af te vragen vwb aangifte 2011.
Ik krijg elk jaar een mooie fiscale jaaropgave van mijn verzekeringsboer voor mijn belegginsverzekering die ik gebruik om over 30 jaar een (gedeelte) van mijn hypotheek af te lossen.
Echter wat mij opviel dat ik dit bedrag nergens invul/niet gebruik in de aangifte!
Klopt dit? of doe ik iets fout en moet het wel ergens staan?
Klopt het is een KeW met eigenwoningclausule... dank....quote:Op maandag 5 maart 2012 13:50 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als het een beleggingsverzekering is met een eigenwoningclausule, klopt het dat je dit nergens invult.
Pas op het moment van uitkeren, moet je het opnemen in je aangifte. Nu dus nog niet van toepassing.quote:Op maandag 5 maart 2012 13:54 schreef tinny het volgende:
[..]
Klopt het is een KeW met eigenwoningclausule... dank....
Niet, ik wil max aftrekkenquote:Op maandag 5 maart 2012 09:47 schreef ManAtWork het volgende:
Maar nogmaals de vraag: waarom zou je minder rente in aftrek willen brengen?
Ps kan het zijn dat dat gewoon 0 is ?quote:Op maandag 5 maart 2012 16:54 schreef egelhond het volgende:
waar kan ik het levensloopkorting zien hoeveel dat is?
Heb je afgelopen jaar gebruikgemaakt van de levensloopregeling?quote:Op maandag 5 maart 2012 17:21 schreef egelhond het volgende:
[..]
Ps kan het zijn dat dat gewoon 0 is ?
Ik bedoel levensloopregeling, maar als er geen belletje gaat rinkelen is het 0.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:46 schreef egelhond het volgende:
nee weet niet eens wat het is dus zal wel 0 zijn haha
Ahh, OK.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:58 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Niet, ik wil max aftrekken![]()
Maar als ik van tevoren weet dat ik alleen de betaalde-minus-genoten-rente mag aftrekken, dan doe ik dat natuurlijk om naheffing te voorkomen
Zie OP, het topic enz. enz.quote:Op maandag 5 maart 2012 19:38 schreef princem het volgende:
Vandaag aangifte ingeleverd wanneer kan ik ongeveer de terug gaaf verwachten?
Was dat nou zo moeilijkquote:
Sceptisch waarover? Dat je de aangifte niet goed hebt ingevuld en je het geld niet zo krijgen?quote:Op maandag 5 maart 2012 19:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nou ik heb het ingevuld, er kwam een best hoog bedrag uit aan wat ik terug zou krijgen. Jammer dat het nog zo lang duurt. Nou moet ik wel zeggen dat ik nogal sceptisch ben maargoed, we gaan het meemaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |