qftquote:Op maandag 5 maart 2012 22:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ah, daar blijft het salaris van de chauffeur. Bij de managers.
Doe je goed, maar wat voor auto heb je wel niet dan? Je netto bijtelling komt op ca. ¤ 1000 per maand...quote:Op maandag 5 maart 2012 19:45 schreef Trippy22 het volgende:
01: Bedrijfstak: Logistieke sector
02: Functie: Manager Logistiek
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 40-45 uur
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 5500
09: Netto maand salaris: Tussen de 2800-3200 (Ligt aan het aantal uren + eventuele bijeenkomsten in het weekend of buitenland
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Tijdens stage een goede indruk achter gelaten, na school kon direct aan de slag op mijn niveau met een vaste aanstelling.
12: Goodies: Auto van de zaak, telefoonkosten gedekt, laptop.
Ben absoluut tevreden, op de vloer werken zo'n 300 man. Die werken onder toezicht van acht groepsleiders waar ik samen met twee andere managers leiding aangeef. Er zijn nog veel mogelijkheden om door te groeien, dus zit nog lang niet aan mijn top. Ik kan nog zeker vier functies stijgen, volgens de CAO zou ik dan op 9000 bruto kunnen uitkomen. Dat vergt wel veel geduld en meerdere cursussen, maar ik zit op mijn plaats.
Nice. Hoeveel KM maak je per dag om op je werk te komen?quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:58 schreef _VoiD_ het volgende:
2011
01: Bedrijfstak: Bouw
02: Functie: Constructeur
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 40 uur
06: Aantal vakantiedagen: 28 (inclusief 4 ATV)
07: 13e maand: Ja, afgelopen 6 jaar ook 14e maand
08: Bruto maand salaris: 2700
09: Netto maand salaris: Tussen de 2500-2800. Dit kwam voornamelijk door de vergoeding woon-werkverkeer. Sec woon-werk leverde me bij een volledige maand circa 800 netto op. Daarnaast ook nog werk-werk vergoeding van circa 0,35 euro netto. Kwam weleens voor dat ik netto meer kreeg dan ik bruto verdiende.
10: Overuren betaald: Ja, maar doorgaans tvt
11: Werkervaring: 0 jaar.
12: Goodies: telefoonkosten gedekt, woon-werkverkeer ongelimiteerd, werk-werk 45 cent, waarvan 19 cent onbelast en 26 cent belast, opleidingen betaald.
2012
01: Bedrijfstak: Bouw
02: Functie: Constructeur
03: Opleiding: WO
04: Leeftijd: 28
05: Aantal uren per week: 40 uur
06: Aantal vakantiedagen: 28 (inclusief 4 ATV)
07: 13e maand: Ja, afgelopen 6 jaar ook 14e maand
08: Bruto maand salaris: 2912
09: Netto maand salaris: Weet ik nog niet. gok op 2300 inclusief woon-werkvergoeding.
10: Overuren betaald: Ja, maar doorgaans tvt
11: Werkervaring: 1 jaar.
12: Goodies: telefoonkosten volledig gedekt, woon-werkverkeer ongelimiteerd, werk-werk 45 cent, waarvan 19 cent onbelast en 26 cent belast, opleidingen betaald, zorgverzekering vooraf betaald door werkgever, maandelijks ingehouden op salaris (per jaar krijg je korting).
Tevreden? Absoluut. Leuke baan, en nette loonsverhoging van 8%
Door verhuizen dit jaar val ik wel een klap terug in m'n woon-werkvergoeding, maarja, gelukkig ook een stuk minder rijden naar m'n werk, meer vrije tijd, minder kwijt aan diesel (de helft), etc.
quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:39 schreef sanger het volgende:
[..]
Doe je goed, maar wat voor auto heb je wel niet dan? Je netto bijtelling komt op ca. ¤ 1000 per maand...
Salaris is toch prima voor een PhD'er met 5 jaar ervaring? Vind het zelfs al vrij hoogquote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:07 schreef Byte_Me het volgende:
01: Bedrijfstak: Research
02: Functie: Application scientist
03: Opleiding: PhD
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 4800 (?)
09: Netto maand salaris: 2500
10: Overuren betaald: nee, omgezet in vakantiedagen
11: Werkervaring: 5
12: Goodies: Telefoon + abbo, vaak beschikking over bedrijfsauto (BMW) dus geen bijtelling, leuke kerstkadootjes (laatst ipad), leuke werkreisjes (soms ook vervelende)
Tevreden: Ja, erg leuke en afwisselende baan, alleen moet het salaris omhoog. Helaas is het een MKB en hebben we ook last van de economische malaise, maar ik verwacht dit jaar wel een leuke loonsverhoging (+/-10%)
Hoezo geen bijtelling? Is dat omdat je alleen zakelijk gebruik maakt?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:07 schreef Byte_Me het volgende:
01: Bedrijfstak: Research
02: Functie: Application scientist
03: Opleiding: PhD
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 4800 (?)
09: Netto maand salaris: 2500
10: Overuren betaald: nee, omgezet in vakantiedagen
11: Werkervaring: 5
12: Goodies: Telefoon + abbo, vaak beschikking over bedrijfsauto (BMW) dus geen bijtelling, leuke kerstkadootjes (laatst ipad), leuke werkreisjes (soms ook vervelende)
Tevreden: Ja, erg leuke en afwisselende baan, alleen moet het salaris omhoog. Helaas is het een MKB en hebben we ook last van de economische malaise, maar ik verwacht dit jaar wel een leuke loonsverhoging (+/-10%)
Tata?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:06 schreef Geralt het volgende:
01: Bedrijfstak: industrie
02: Functie: operator
03: Opleiding: meerdere niet gerelateerde IT opleidingen
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 33,6
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: geen idee
09: Netto maand salaris: +- 2115
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: bijna 2 jaar in deze functie; daarvoor 10+ jaar in de IT gezeten
12: Goodies: elk jaar winstuitkering
Tevreden? Ja hoor. Salaris is niet heel slecht, veel vrije tijd en meer dan genoeg vakantiedagen. Minpunt is dat het sociale leven er een stuk op achteruit is gegaan en aangezien mijn vriendin ook onregelmatig werkt het inplannen van sociale dingen soms best lastig kan zijn.
WTF! Waarom ben ik naar de universiteit gegaan?quote:Op maandag 5 maart 2012 19:45 schreef Trippy22 het volgende:
01: Bedrijfstak: Logistieke sector
02: Functie: Manager Logistiek
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 22
05: Aantal uren per week: 40-45 uur
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 5500
09: Netto maand salaris: Tussen de 2800-3200 (Ligt aan het aantal uren + eventuele bijeenkomsten in het weekend of buitenland
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Tijdens stage een goede indruk achter gelaten, na school kon direct aan de slag op mijn niveau met een vaste aanstelling.
12: Goodies: Auto van de zaak, telefoonkosten gedekt, laptop.
Ben absoluut tevreden, op de vloer werken zo'n 300 man. Die werken onder toezicht van acht groepsleiders waar ik samen met twee andere managers leiding aangeef. Er zijn nog veel
mogelijkheden om door te groeien, dus zit nog lang niet aan mijn top. Ik kan nog zeker vier functies stijgen, volgens de CAO zou ik dan op 9000 bruto kunnen uitkomen. Dat vergt wel veel geduld en meerdere cursussen, maar ik zit op mijn
plaats.
Dit gelovenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:47 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
WTF! Waarom ben ik naar de universiteit gegaan?
Er staat je niks in de weg om een succesvolle fabrieksarbeider te worden.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:22 schreef PalmRoyale het volgende:
Dit topic geeft perfect aan waarom NL naar de klote gaat. We hebben hier een overvloed aan managers en consultanten die nutteloze functies vervullen zodat ze lekker kunnen opscheppen over hun geweldige salaris. Er is echter 1 ding wat we hier niet hebben, middelgrote industrie. Dat is wat een land sterk maakt, niet een clubje managers.
Ik ben nog maar een naïeve studentquote:
We hebben hier in NL nou eenmaal een cultuur van managers en consultanten die neerkijken op de rest van de werkende bevolking. Waarom denk je dat er vrijwel geen jongeren zijn die nog een technische opleiding volgen? Omdat ze zien dat je met een luizenbaantje achter een bureau veel meer kan verdienen. En je handen vies maken? Je moet er toch niet aan denken! Maar de bubbel barst vanzelf een keer. Denk je nou echt dat je op managers en consultanten een duurzame economie kan bouwen? Laat me niet lachen zeg. Blijf vooral denken dat we goed bezig zijn in NLquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Er staat je niks in de weg om een succesvolle fabrieksarbeider te worden.
Het is enigzins achterhaald om te denken dat je in een land als Nederland nog een sterke (middelgrote) industriële sector kan opbouwen. Is gewoon mondiaal veel te veel concurrentie voor. Nederland kan zich eigenlijk alleen maar als dienstensectoreconomie/kenniseconomie ontwikkelen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:13 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
We hebben hier in NL nou eenmaal een cultuur van managers en consultanten die neerkijken op de rest van de werkende bevolking. Waarom denk je dat er vrijwel geen jongeren zijn die nog een technische opleiding volgen? Omdat ze zien dat je met een luizenbaantje achter een bureau veel meer kan verdienen. En je handen vies maken? Je moet er toch niet aan denken! Maar de bubbel barst vanzelf een keer. Denk je nou echt dat je op managers en consultanten een duurzame economie kan bouwen? Laat me niet lachen zeg. Blijf vooral denken dat we goed bezig zijn in NL
omdat het een bedrijfsauto is, geen leaseauto op mijn naam, geloof ik. maar als ik hem heb rij ik er ook prive mee, al ga ik er bijvoorbeeld niet mee op vakantie.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoezo geen bijtelling? Is dat omdat je alleen zakelijk gebruik maakt?
kan best zijn dat het marktconform is, maar als ik om me heen kijk vind ik het te weinig voor wat ik doe, en de tijd die ik erin geinvesteerd heb qua opleiding.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:11 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Salaris is toch prima voor een PhD'er met 5 jaar ervaring? Vind het zelfs al vrij hoog
Denken dat Fok! de representatie is van gemiddeld Nederlandquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:22 schreef PalmRoyale het volgende:
Dit topic geeft perfect aan waarom NL naar de klote gaat. We hebben hier een overvloed aan managers en consultanten die nutteloze functies vervullen zodat ze lekker kunnen opscheppen over hun geweldige salaris. Er is echter 1 ding wat we hier niet hebben, middelgrote industrie. Dat is wat een land sterk maakt, niet een clubje managers.
Is het een bestelbus of persoonsauto? Indien een auto zou je dan gewoon bijtelling moeten betalen (officieel)quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:37 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
omdat het een bedrijfsauto is, geen leaseauto op mijn naam, geloof ik. maar als ik hem heb rij ik er ook prive mee, al ga ik er bijvoorbeeld niet mee op vakantie.
BMW heeft geen bestelbussenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Is het een bestelbus of persoonsauto? Indien een auto zou je dan gewoon bijtelling moeten betalen (officieel)
Het zal geen eigen bedrijfsauto zijn maar meer zo'n bedrijfshoertje dat iedereen (mee) kan pakken indien nodig.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Is het een bestelbus of persoonsauto? Indien een auto zou je dan gewoon bijtelling moeten betalen (officieel)
Dan nog moet je bijtelling betalen indien je deze prive gebruiktquote:Op woensdag 14 maart 2012 08:10 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Het zal geen eigen bedrijfsauto zijn maar meer zo'n bedrijfshoertje dat iedereen (mee) kan pakken indien nodig.
Ik weet het, maar zo gaat het in de praktijk meestal niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 10:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Dan nog moet je bijtelling betalen indien je deze prive gebruikt
Er is weleens een leuke zaak geweest met een dienstauto voor wethouders in een bepaalde gemeente. Alle wethouders gebruikten de auto ook prive, en ook allen werden ze (achteraf) voor de bijtelling aangeslagen
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:13 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
We hebben hier in NL nou eenmaal een cultuur van managers en consultanten die neerkijken op de rest van de werkende bevolking. Waarom denk je dat er vrijwel geen jongeren zijn die nog een technische opleiding volgen? Omdat ze zien dat je met een luizenbaantje achter een bureau veel meer kan verdienen. En je handen vies maken? Je moet er toch niet aan denken! Maar de bubbel barst vanzelf een keer. Denk je nou echt dat je op managers en consultanten een duurzame economie kan bouwen? Laat me niet lachen zeg. Blijf vooral denken dat we goed bezig zijn in NL
Mooie stap gemaaktquote:Op woensdag 14 maart 2012 10:48 schreef rapelsen het volgende:
Update:
Oktober 2011
01: Bedrijfstak: Techniek
02: Functie: Jr. Projectmanager
03: Opleiding: Technische Bedrijfskunde
04: Leeftijd: 24 jaar
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 13 ADV dagen
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2600
09: Netto maand salaris: ruim 1800
10: Overuren betaald: Ja, 140%
11: Werkervaring: Inmiddels 1 jaar. Bij aanstelling 0 jaar.
12: Goodies: Laptop + telefoon
Per 1 April naar:
01: Bedrijfstak: Techniek
02: Functie: Jr. Project Manager
03: Opleiding: Technische Bedrijfskunde
04: Leeftijd: 24 jaar
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 13 ADV dagen
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2800
09: Netto maand salaris: nog onbekend
10: Overuren betaald: Ja, 140%
11: Werkervaring: 1,5 jaar
12: Goodies: Laptop + telefoon
Daarnaast: contract voor onbepaalde tijd gekregen en het einde van het jaar maak ik de stap van Jr. Project Manager naar Project Manager.
Tell me about itquote:Op woensdag 14 maart 2012 10:53 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik weet het, maar zo gaat het in de praktijk meestal niet.
Middelgrote industrie is in Nederland nagenoeg onbetaalbaar geworden door o.a hoge grondstofprijzen, concurrentie uit lagere lonen landen etc.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:22 schreef PalmRoyale het volgende:
Dit topic geeft perfect aan waarom NL naar de klote gaat. We hebben hier een overvloed aan managers en consultanten die nutteloze functies vervullen zodat ze lekker kunnen opscheppen over hun geweldige salaris. Er is echter 1 ding wat we hier niet hebben, middelgrote industrie. Dat is wat een land sterk maakt, niet een clubje managers.
Dit. Bij shell, NAM, Philips en grote bedrijven die in de techniek werken nemen ze nu nagenoeg geen technici meer aan, enkel met de juiste vervaring en 10 jaar werkervaring tegen een schijntje uitgezonderd... wie nemen ze wel aan op het moment? Bestuurskundigen! Juristen! Kom gezellig een financial/management traineeship doen en leer die domme techneuten managen!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:22 schreef PalmRoyale het volgende:
Dit topic geeft perfect aan waarom NL naar de klote gaat. We hebben hier een overvloed aan managers en consultanten die nutteloze functies vervullen zodat ze lekker kunnen opscheppen over hun geweldige salaris. Er is echter 1 ding wat we hier niet hebben, middelgrote industrie. Dat is wat een land sterk maakt, niet een clubje managers.
Er zijn echt heel veel beta's die als consultant in het bedrijfsleven terecht komen hoor.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:13 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
We hebben hier in NL nou eenmaal een cultuur van managers en consultanten die neerkijken op de rest van de werkende bevolking. Waarom denk je dat er vrijwel geen jongeren zijn die nog een technische opleiding volgen? Omdat ze zien dat je met een luizenbaantje achter een bureau veel meer kan verdienen. En je handen vies maken? Je moet er toch niet aan denken! Maar de bubbel barst vanzelf een keer. Denk je nou echt dat je op managers en consultanten een duurzame economie kan bouwen? Laat me niet lachen zeg. Blijf vooral denken dat we goed bezig zijn in NL
Ik heb het over de huidige situatie vacatures. Ik ben voor een technische functie geweigerd bij Shell terwijl een vriend Economie studeert en is aangenomen als management-trainee. Hoeeveel managers hebben we nou nodig? En dan zeurt Shell om een tekort aan technici.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:10 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er zijn echt heel veel beta's die als consultant in het bedrijfsleven terecht komen hoor.
Zucht, goeie steekproef... Ik ken gelukkig nog talloze technici die de afgelopen jaren bij Shell aan de bak zijn gegaan. Jammer dat het jou niet gelukt is, maar dat zegt mij echt geen donder natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:43 schreef KabulCuisine het volgende:
[..]
Ik heb het over de huidige situatie vacatures. Ik ben voor een technische functie geweigerd bij Shell terwijl een vriend Economie studeert en is aangenomen als management-trainee. Hoeeveel managers hebben we nou nodig? En dan zeurt Shell om een tekort aan technici.
Dat was zeker wel een tijd geleden.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:52 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Zucht, goeie steekproef... Ik ken gelukkig nog talloze technici die de afgelopen jaren bij Shell aan de bak zijn gegaan. Jammer dat het jou niet gelukt is, maar dat zegt mij echt geen donder natuurlijk.
Nee, dit jaar alleen weer een handvol. Ik begrijp het probleem dus niet zo.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:53 schreef KabulCuisine het volgende:
[..]
Dat was zeker wel een tijd geleden.
Hmm, zit in die sector en kan je vertellen dat zulke bedragen echt niet betaald worden aan 22-jarigen. En er zijn genoeg ervaren krachten beschikbaar.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ah, daar blijft het salaris van de chauffeur. Bij de managers.
Idd, je moet niet alles beloven wat er op het internet staat. De marges in de transport en logistiek sector zijn erg klein. Dik 5000 euro bruto betalen aan een 22-jarige gaat never nooit gebeurenquote:Op maandag 19 maart 2012 10:24 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Hmm, zit in die sector en kan je vertellen dat zulke bedragen echt niet betaald worden aan 22-jarigen. En er zijn genoeg ervaren krachten beschikbaar.
Ik snap je onvrede. Ik zou een carrièreswich overwegen. De grafische sector is erg gevoelig voor economische schommelingen. Mijn vorige werkgever was een groot grafisch concern, dat mede door de crisis (en door wanbeleid) is omgevallen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:33 schreef vuvuzela_bukakke het volgende:
01: Bedrijfstak: Grafisch
02: Functie: nabewerker
03: Opleiding: offsetdrukker niv 3
04: Leeftijd: 28 jaar
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: weet niet precies:
13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 1550
09: Netto maand salaris: ruim 1248
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: geen
Tevreden? Dikke dikke NEE, hard werken en hard genaaid worden door de baas, iedere dag veel voor weinig. En als je over je salaris wilt onderhandelen, krijg je te horen dat je blij mag zijn dat je bij hun mag werken... Zit te denken in een carriereswitch...lekker bij een groot bedrijf in de haven werken die mij willen opleiden als procesoperator en waar ik ik kan groeien want ben zeer leergierig en een harde werker...
Tevreden? Redelijk tevreden. Na een fase van onrust bij de vorige werkgever heb ik nu even behoefte aan rust. Door omstandigheden (niet meer werk beschikbaar) werk ik slechts 4 dagen. Mijn loon volstaat voor mij, al denk ik dat het aan de lage kant is, gezien mijn werkervaring en mijn capaciteiten. Ik ben echter een beetje uitgekeken aan het raken op het werk zelf. Ik zie rustig uit naar wat anders.quote:01: Bedrijfstak: Communicatie
02: Functie: Copywriter
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 35
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 20 ( = 5 weken per jaar)
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: ruim 2.500
09: Netto maand salaris: 2.000 - 2.100 (afhankelijk van km-vergoeding)
10: Overuren betaald: nvt
11: Werkervaring: ruim 10 jaar
12: Goodies: nee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |