SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gaat er fout? Grenzen kloppen niet? Moeten de grenzenzijn? Omdat
eigenlijk afhangt van
en
en niet alleen
? Alleen dan krijg ik geloof ik op het laatst nog steeds een
functie... Met de grenzen
en
?
Kijk eerst maar eens na of je de integrand wel goed hebt overgenomen. WolframAlpha kan jouw integraal niet berekenen met 0 als ondergrens voor x, en daar is een goede reden voor ...quote:
Ja precies ik geloof namelijk dat je nog steeds iets krijgt metquote:Op woensdag 11 april 2012 02:42 schreef Riparius het volgende:
[..]
Kijk eerst maar eens na of je de integrand wel goed hebt overgenomen. WolframAlpha kan jouw integraal niet berekenen met 0 als ondergrens voor x, en daar is een goede reden voor ...
Wat heb je zelf al geprobeerd?quote:Op donderdag 12 april 2012 15:28 schreef dynamiet het volgende:
Zou iemand mij hier mee kunnen helpen, ik kom er echt niet uit:
[ afbeelding ]
Vraag a twijfel ik of ik het goed heb:quote:Op donderdag 12 april 2012 15:42 schreef FedExpress het volgende:
[..]
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Kom je uit geen van alle?
Voor de som is het zeker waar. Stel dat je n-dimensionale rijenquote:Op donderdag 12 april 2012 20:03 schreef Thas het volgende:
Ik begrijp dat als je 2 convergerende sequences hebt in R1 die convergeren, het product (zowel als de som) van die 2 sequences convergeert. Nu vraag ik me dus af, geldt dit voor alle Rn, als in, kan je ook zeggen dat als je 2 convergerende sequences hebt in R10, dat het product van die 2 sequences dan ook convergeert?
Edit: Hmm, ik realiseer me net dat er natuurlijk geen vaste definitie is voor het "product" in dat geval. Ik probeer wel even verder
Dit kan op heel veel manieren. Een manier is n=1/h invullen; dan gaat h dus van boven naar 0. Een andere manier is (wortel(a)-wortel(b))(wortel(a)+wortel(b)) = a-b gebruiken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:36 schreef kutkloon7 het volgende:
Kan iemand me uitleggen hoe je de volgende limiet kan berekenen?
Wolfram alpha zegt dat er 1 uitkomt, maar kan niet laten zien met welke stappen je dit in kan zien.
Ik neem aan dat er een n mist onder het kwadraat.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:36 schreef kutkloon7 het volgende:
Wolfram alpha zegt dat er 1 uitkomt, maar kan niet laten zien met welke stappen je dit in kan zien.
De uitdrukking vermenigvuldigen met (√(n2+1) + √(n2-1))/(√(n2+1) + √(n2-1)) (=1) en gebruik maken van het merkwaardig product (a-b)(a+b) = a2 - b2. Dan in de resulterende breuk teller en noemer door n (= √(n2)) delen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:36 schreef kutkloon7 het volgende:
quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:32 schreef thabit het volgende:
[..]
Dit kan op heel veel manieren. Een manier is n=1/h invullen; dan gaat h dus van boven naar 0. Een andere manier is (wortel(a)-wortel(b))(wortel(a)+wortel(b)) = a-b gebruiken.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:34 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er een n mist onder het kwadraat.
Nu kan je nog laten zien dat de eerste en tweede factor allebei naar 1 gaan.
Dank, het is duidelijk nu. Ik moet nog wat meer oefenen met die dingen denk ik (hoewel de meeste andere limieten van het proeftentamen me wel lukten). Na thabit's post was ik er bijna uit, alleen beschouwde ikquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:03 schreef Riparius het volgende:
[..]
De uitdrukking vermenigvuldigen met (√(n2+1) + √(n2-1))/(√(n2+1) + √(n2-1)) (=1) en gebruik maken van het merkwaardig product (a-b)(a+b) = a2 - b2. Dan in de resulterende breuk teller en noemer door n (= √(n2)) delen.
Herleiding geeft 2/(√(1 + 1/n2) + √(1 - 1/n2)) en de limiet hiervan voor n →∞ is 2/(1 + 1) = 1.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:09 schreef kutkloon7 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dank, het is duidelijk nu. Ik moet nog wat meer oefenen met die dingen denk ik (hoewel de meeste andere limieten van het proeftentamen me wel lukten). Na thabit's post was ik er bijna uit, alleen beschouwde ikmaar even als standaardlimiet (waardoor ik dus wel gewoon een stap miste).
Gebruikquote:Op vrijdag 13 april 2012 14:36 schreef kutkloon7 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |