Ik heb mijn C91 wel gekocht in NL zie ander topic voor het adres. Ga niet nog meer reclame voor ze makenquote:Op woensdag 7 maart 2012 14:58 schreef Alovenac het volgende:
Thanks, niet zo ver gekeken.
Verder wel prima tabs neem ik aan?
Aurora is begin april weer te krijgenquote:Op woensdag 7 maart 2012 15:05 schreef shiznuts het volgende:
Tegenwoordig wel ja, al was dat vroeger (en tegenwoordig heel af en toe) wel anders. Je moet je gewoon goed inlezen en veel ervaringen lezen en specs vergelijken. Je krijgt natuurlijk niet een tablet die je in waarde 500,- euro zou schatten, wist je de prijs niet, maar je krijgt wel een vrij waanzinnige kwaliteit voor je geld (laten we zeggen de tabs in de richting of vanaf USD 149,-).
Het liefste wil je een tablet met goede ondersteuning en zeer degelijke bouw. Booming is momenteel Ainol met de Novo7 range tablets. Goede ondersteuning, meerdere modellen = veel keuze (processor, schermkwaliteit e.d.), degelijke bouw en toffe specs/performance en prijs. Nadeel is, erg populair, dus moeilijk leverbaar en 7 inch modellen only. Maar een Zenithink en wat andere merken hebben natuurlijk ook prima tablets.
Ik ga deze eens nader bekijken (aangezien ik m'n Aurora afbesteld heb):
Geruchten gaan dat de Samsung S3 zelf Full-HD scherm zou gaan krijgenquote:Op woensdag 7 maart 2012 16:40 schreef shiznuts het volgende:
Als je 1920x1080 in zo'n beeld kramt heb je wel leuk meer pixels om de boel weer te geven, maar wordt alles ook tig keer kleiner. En ik moet het wel kunnen lezen graag!
Kunnen we daar eigenlijk nog innovatie verwachten de komende tijd? Het is nu standaard A8 (meestal i.c.m. Allwinner) wat de klok slaat qua processors, 1GB RAM is ook wel standaard nu.quote:Laat ze die liever lekker goedkoop en dom op die resolutie houden en dat ze zich focussen op IPS technologie e.d..
[quote]
Precies, op op behuizing, camera's (hoewel mij dat niet echt boeit op een tablet, bluetooth, gps e.d.
[quote]
Verder zijn alleen die 9.7" tabs IPS. Maar yuk... 4:3-schermen.Ik ben voornamelijk van de multimedia enzo, dan is breedbeeld de bom.
Geen ervaring, maar langer werken op een tablet:quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:25 schreef shiznuts het volgende:
Dingen die ik graag zou terug willen zien in Chinatabs... op orde van prioriteit:
- Accucapaciteit. Deze moet dringend verhoogd worden op Chinatabs! Accu's moeten oplaadbaar zijn via USB. De bijgeleverde lader moet de tablet opladen via een wall USB-charger!
Idem, geen ervaring.quote:- Schermkwaliteit. Geen bleeding, geen dooie pixels, goede kijkhoeken, IPS+ etc!
Zeker. Gewoon normale kabels gebruiken; de lade in m'n nachtkastje puilt nu al uit van de kabels, adapters, stekkers e.d.quote:- Poorten > dikte. Fysiek formaat zijn vooral lengte en breedte een issue, dikte maakt me niet al teveel uit, heb liever dat 'ie wat dikker is en dat ik daarmee een Full-size USB-port en andere aansluitingen heb (w.m.b. mag een video-in ook wel)!
Daar zijn ze nu wel het meest mee bezig of niet? Dual-core in de China tabs, Quad-cores in de telefoons en straks in de betaalbare tablets.quote:- Processor/GPU. Goede op elkaar ingespeelde processor en videoprocessor die ook nog eens zuinig is qua stroomverbruik, of in ieder geval verschillende effectieve modi heeft!
Mwa, boeit me niet zo veel. Skype heb ik maar gebruik ik nauwelijks. Ken ook weinig mensen die veel skype aan hebben staan. Maar goed, een brakke VGA camera vervangen door een die 720p (of zelfs 1080p) hoeft ook nauwelijks wat te kosten.quote:- Frontfacing camera. Wat iesch deesche? VGA? Serieus? Hoe wil je daarmee Skypen of iets? Kom op met die >5 Mpxl >720p. Rearfacing camera is vrij onnodig. Voor landscapeshots gebruik je je camera of phone maar.
Zeker. Snel bestanden over zetten.quote:- Bluetooth als standaard. Kleine moeite lijkt me? Wat kan dat nou in meerprijs kosten om naast wifi standaard bluetooth te hebben op een Chinatab?
Tja, je mag al blij zijn dat uit een laptop redelijk geluid komt. Bij tablets zie ik dat niet gebeuren. Heb verder graag een egale (aluminium o.i.d.) achterkant, daar zou anders de 'sub' moeten komen. Niet écht praktisch/mooiquote:- HQ Stereo Audio Quality. Serieus, sommige tablets hebben alleen mono speakers, sommige stereo maar dan vrij brak. Het liefste een L- en R-speaker en eventueel een subwoofertje ergens.
quote:- Knoploos stevig design. Aan de voorkant wil ik niks behalve scherm met een symmetrisch zwarte omlijsting zien. De Android van nu en de toekomst behoeft geen fysieke of aanraakgevoelige knoppen! Navigatie gaat via het scherm en eventueel wat knopjes, maar dan aan de zijkant van de tablet. Ook mogen ze wat mij betreft qua bouw en levensduur wat beter in elkaar gezet worden. Liefste op de achterkant een goede blanke lak erover. En dus niet zo'n cheapo plastic-feel meteen.
quote:- Goede ondersteuning van fabrikant/webshops/community. Een tablet is zo goed als wat je eruit kunt halen! En je haalt het liefste het maximale uit je aanschaf, natuurlijk!
Mwah, sleeve kies ik zelf uit, screenprotector kost cent op eBay. En als ze dus gewoon normale ports gaan toepassen is een HDMI-kabel ook zo bij de Action gehaald.quote:- Overig. Denk aan een beter accessoirepakket bij aanschaf in de doos meegeleverd, met daarin standaard een sleeve en screenprotector op maat voor je tablet en een poetsdoekje. Natuurlijk een netadapter met EU-aansluiting (USB wallcharger), oordopjes mogen ze weglaten, maar een HDMI en USB-kabeltje zou ook leuk zijn.
Alle bovenstaande wensen vloeken dus met dit. Met de top tablets uit China betaal je nu al makkelijk $250+. Dus dat zie ik niet zo snel gebeuren. Maar een tablet voor zo'n prijs die qua specs in de buurt komt? Schuif maar hier heen.quote:- Prijs. Is denk ik iedereen momenteel vrijwel tevreden mee, als je kijkt wat je daar voor je geld krijgt en dan hier. Maar als ze nou al deze punten doorvoeren en sommige leiden tot een hogere prijs, dan wel onder de $200~$250 houdend. Daarboven is het eigenlijk te 'serieus' om zo'n Chinees 'geintje' voor de 'leuk' aan te gaan, imho. Als je zoiets wilt besteden kun je beter meteen goed te werk gaan en gaan voor een westerse tab.
GPSquote:Verder is het voor mij persoonlijk niet zo belangrijk, maar er kan qua connectiviteit op gebied van GPS en 3G natuurlijk wel wat meer gedaan worden. Qua RAM is 1GB echt ok, vraag me af of je veel meer nodig hebt, maar meer is beter natuurlijk.
Batterij kan altijd beter. Maar er zit al vooruitgang in. beetje tablet pakt nu al een uur of 6/7 gebruiksduur.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:25 schreef shiznuts het volgende:
Dingen die ik graag zou terug willen zien in Chinatabs... op orde van prioriteit:
- Accucapaciteit. Deze moet dringend verhoogd worden op Chinatabs! Accu's moeten oplaadbaar zijn via USB. De bijgeleverde lader moet de tablet opladen via een wall USB-charger!
Agrree, maar hier doet Novo het goed, heb hier geen dode pixels en 160 graden kijkhoek (behalve van onder daar +- 140).quote:- Schermkwaliteit. Geen bleeding, geen dooie pixels, goede kijkhoeken, IPS+ etc!
Full size usb = Win, maar wel weer minder draagbaar. (Video-in? waarvoor?)quote:- Poorten > dikte. Fysiek formaat zijn vooral lengte en breedte een issue, dikte maakt me niet al teveel uit, heb liever dat 'ie wat dikker is en dat ik daarmee een Full-size USB-port en andere aansluitingen heb (w.m.b. mag een video-in ook wel)!
Daarom root ik mijn tablet standaard. Kan je gewoon instellen met apps. Novo ELF gewoon terug geklokt naar 800 MHz, en mocht ik iets zwaars willen doen dan klok ik hem weer op (status is on demand, dus hij draait met scherm off op 3/400 MHz.quote:- Processor/GPU. Goede op elkaar ingespeelde processor en videoprocessor die ook nog eens zuinig is qua stroomverbruik, of in ieder geval verschillende effectieve modi heeft!
Eensch, VGA = fail minstens 3MP voor wat fatsoenlijk beeld. En anders een betere sensor die minder licht nodig heeft (dat doet heel veel).quote:- Frontfacing camera. Wat iesch deesche? VGA? Serieus? Hoe wil je daarmee Skypen of iets? Kom op met die >5 Mpxl >720p. Rearfacing camera is vrij onnodig. Voor landscapeshots gebruik je je camera of phone maar.
BlueTooth, zeker een toegevoegde waarde al is het alleen maar voor het thetheren met een telefoon.quote:- Bluetooth als standaard. Kleine moeite lijkt me? Wat kan dat nou in meerprijs kosten om naast wifi standaard bluetooth te hebben op een Chinatab?
Geluid van sommige tablets is aardig. Mono is wel een dealbreaker (zie TF prime, zonde dat dat geen dual speaker is). Maar meestal sluit ik gewoon oordopjes op de 3.5mm jack aan dus ik heb liever dat die goed werkt.quote:- HQ Stereo Audio Quality. Serieus, sommige tablets hebben alleen mono speakers, sommige stereo maar dan vrij brak. Het liefste een L- en R-speaker en eventueel een subwoofertje ergens.
Eens wat betreft de knopjes.quote:- Knoploos stevig design. Aan de voorkant wil ik niks behalve scherm met een symmetrisch zwarte omlijsting zien. De Android van nu en de toekomst behoeft geen fysieke of aanraakgevoelige knoppen! Navigatie gaat via het scherm en eventueel wat knopjes, maar dan aan de zijkant van de tablet. Ook mogen ze wat mij betreft qua bouw en levensduur wat beter in elkaar gezet worden. Liefste op de achterkant een goede blanke lak erover. En dus niet zo'n cheapo plastic-feel meteen.
Dat altijd, regel 1 voordat je een tablet aanschaft: Kijk wie de fabrikant is, kijk de support van de fabrikant. En kijk daarnaast ook naar hoeveel interesse er is in die tablet. (zo gaan er binnenkort veel roms komen voor 9.7'' tablets (is een grote run op in China).quote:- Goede ondersteuning van fabrikant/webshops/community. Een tablet is zo goed als wat je eruit kunt halen! En je haalt het liefste het maximale uit je aanschaf, natuurlijk!
Screenprotector + sleeve zijn altijd wel los te peuteren bij de Chinees waar je hem koopt (igg op Aliexpress).quote:- Overig. Denk aan een beter accessoirepakket bij aanschaf in de doos meegeleverd, met daarin standaard een sleeve en screenprotector op maat voor je tablet en een poetsdoekje. Natuurlijk een netadapter met EU-aansluiting (USB wallcharger), oordopjes mogen ze weglaten, maar een HDMI en USB-kabeltje zou ook leuk zijn.
GPS is ook wel een goede toevoeging. Een apparaat van 7'' kan je mooi in je auto kwijt icm met thetering en google navigatie =quote:- Prijs. Is denk ik iedereen momenteel vrijwel tevreden mee, als je kijkt wat je daar voor je geld krijgt en dan hier. Maar als ze nou al deze punten doorvoeren en sommige leiden tot een hogere prijs, dan wel onder de $200~$250 houdend. Daarboven is het eigenlijk te 'serieus' om zo'n Chinees 'geintje' voor de 'leuk' aan te gaan, imho. Als je zoiets wilt besteden kun je beter meteen goed te werk gaan en gaan voor een westerse tab.
Verder is het voor mij persoonlijk niet zo belangrijk, maar er kan qua connectiviteit op gebied van GPS en 3G natuurlijk wel wat meer gedaan worden. Qua RAM is 1GB echt ok, vraag me af of je veel meer nodig hebt, maar meer is beter natuurlijk.
Ben ook wel benieuwd naar de C92, is daar al meer over bekend? links/youtube movies?quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:29 schreef shiznuts het volgende:
Enige verschil is dat de 512MB RAM nu 1GB is, wat ze wel móeten doen, want de concurrentie heeft dat allang. Wat ik niet begrijp is waarom ik geen reactie heb op m'n mailtje wanneer de C92 komt.FUUUU! Ben wel benieuwd naar de eerste reviews e.d. Die rotknopjes op de C91. Ik mot geen aanraakgevoelige vaste knoppen óp het scherm.
Wow, $120 voor een 9.7" tablet. Dat is wel erg goedkoop!quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik kan niet wachten op de Viota M970....
http://androidadvices.com(...)ell-120-android-ics/
[ afbeelding ]
Tja, dan zijn de hét selling point van deze tablet wel kwijt, aangezien de rest van de tablet nou niet echt interessant is...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:20 schreef RobertNL het volgende:
120 dollar bij afname van 1000 stuks. Zeg dus 140 bij 500 stuks (dat zal een beetje webshop vast weg kunnen stampen).
140 dollar + kosten (10) + winst (20) + shipping (30) = 200 dollar. Valt best mee dus ;-) Aangezien hij over een half jaar pas goed te verkrijgen is (meen ik ergens gelezen te hebben). Zal de prijs nog iets dalen, maar spectaculair is het niet aangezien: 512 MB RAM/4GB ROM.
De nieuwe Zenithink, op het scherm na is dat mijn nieuwe China tab. (al zou een DC A9 helemaal perfect zijn).
Chinatabs niet zeker met hun minder-dan-250-euro tabletjesquote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:24 schreef corkydiggles het volgende:
Beter chinatab.
Bart smit is echt speelgoed;-)
En op SlateDroid:quote:Ainol Official Fanpage woensdag
We are launching new products in April. Hint: Dual core!
quote:Recently all online stores are out of stock of Ainol NOVO 7 Aurora. That’s because Ainol is short of IPS screen and control board to produce Aurora. To deal with those problems Ainol is working on a new design of Aurora. In this new design, they will change the IPS supplier for better quality and larger volume. They will also change the CPU. The current CPU on Aurora is AllWiner A10. Although it’s called “Many-Core”, it’s actually a single core CPU – many core just means the CPU, DSP, and CPU cores are all together. Although it’s called “A10″, it is actually ARM A8 based. The new design of Aurora will be using a real dual-core ARM based CPU. It is expected that the new version of Aurora will be released by beginning of April.
Rockchip RK30xx?quote:›Pricetag:
$189.90
Could be interesting...quote:›The Rockchip RK30xx platform features:
Dual-core ARM Cortex-A9 processor with up to 1.4GHz speed, implemented with Artisan Processor Optimization Pack (POP)
Quad-core ARM Mali-400 MP GPU, supporting OpenGL ES 1.1/2.0 and OpenVG 1.1
Full memory support, including DDRIII, DDRII, and LPDDRII
High performance dedicated 2D processor
1080P multi-format video decoder
1080P video encoding for H.264 and vp8
Stereoscopic 3D H.264 MVC video codec
Embedded HDMI 1.4a, supporting 3D display
Embedded 60bit/s ECC, supporting MLC NAND, E-MMC, i-NAND and booting
Support of dual panel display and dual camera
›Availability
Samples of the Rockchip RK30xx platform will be available in March 2012.
Blijft 7", dusquote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:43 schreef shiznuts het volgende:
[..]
En op SlateDroid:
[..]
[..]
Rockchip RK30xx?
[..]
Could be interesting...
In de play market: Wifi locker oid, dat zou een oplossing kunnen zijn.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:27 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik probeer een tablet voor iemand in te stellen, het ding heet blijkbaar Yarvik.
Geen idee welke android, maar het voelt vreselijk gedateerd. (edit: gevonden: 2.3.4)
Het probleem: het ding vergeet iedere keer nadat het in standby is geweest op welk draadloos netwerk het zit. Dus dat betekent iedere keer opnieuw naar de instellingen en het netwerk aantikken. Te vervelend. Hoe kan ik dat vastzetten?
Kan zo niks vinden. Dat is de reden dat ik die dingen ook maar crap vindt. Te kleine fanbase om firmware te maken.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Yarvik tab420 zo te zien.
En het ding kan niet op de echte Market / Play voor zover ik zie. Apps moeten worden gedownload via iets wat Getjar heet. Daarin is wifi locker niet te vinden helaas.
Geen idee of het wat is, maar voor de prijs lijkt het mij ok, met de Android market erop heb je denk ik alle comic apps wel bij elkaar (maar hoe en of dat werkt weet ik niet).quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:05 schreef liveevil het volgende:
Volgens mij niet helemaal het goede topic maar ik wil een tablet kopen voornamelijk voor het lezen van comics en wat internetten.
Iemand hier ervaring met de blackberry playbook lijkt me wel een leuke voor een klein prijsje.
quote:Op maandag 19 maart 2012 15:48 schreef RobertNL het volgende:
Ben benieuwd wat er in april komt... de nieuwe Aurora?
Maar waarom moeten die nou 7" zijnquote:Op woensdag 21 maart 2012 13:53 schreef RobertNL het volgende:
Die tablet van Ainol!
Iedereen die een 7'' tablet zoekt, zou ik aanraden om te wachten op die tablet!
Deze gaat mijn ELF vervangen
* RobertNL verwacht dat Shiz het met mij eens is
Ik heb de Playbook gehad. Wat mij vooral beviel, was hoe goed het multitasken werkt. Je kunt in de browser in YouTube een 1080p video probleemloos afspelen, terwijl de videoplayer aan het spelen is, en je muziek draait. Ook kun je YouTube in een tabblad laten spelen terwijl je aan het browsen bent.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:05 schreef liveevil het volgende:
Volgens mij niet helemaal het goede topic maar ik wil een tablet kopen voornamelijk voor het lezen van comics en wat internetten.
Iemand hier ervaring met de blackberry playbook lijkt me wel een leuke voor een klein prijsje.
Dit soort dingen zijn wel erg handig inderdaad. Handige tabbladen e.d. bij het browsen en youtube op de achtergrond draaien. Dat laatste doe ik ook op de laptop; luister daar meer naar youtube dan naar (internet)radio of mp3's...quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik heb de Playbook gehad. Wat mij vooral beviel, was hoe goed het multitasken werkt. Je kunt in de browser in YouTube een 1080p video probleemloos afspelen, terwijl de videoplayer aan het spelen is, en je muziek draait. Ook kun je YouTube in een tabblad laten spelen terwijl je aan het browsen bent.
Dat is omdat hij oorspronkelijk ook een stuk door was hè; ¤500.quote:Voor onder de 200 euro lijkt dit mij duidelijk een van de betere tablets. Hij voelt ook veel duurder aan.
Handzaam zeker. Maar ik wil gewoon 9.7". Dat het vierkant is boeit mij niet, het is niet dat ik daar complete films/tv-series op ga zitten kijken. Gewoon browsen, youtuben, gamenquote:Op woensdag 21 maart 2012 14:39 schreef shiznuts het volgende:
* shiznuts het eens is met RobertNL7" is prima. Lekker handzaam.
Beter i.i.g. dan het vierkanterige 4:3.
Oeh, daar moet ik maar 'ns naar zoeken. Toevallig links o.i.d.?quote:Maar... ze zijn bij Ainol/Ainovo ook bezig met andere schermgrooten, hè.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |