Misschien een kettingschakeltje wat beetje vast zit?quote:Op maandag 12 maart 2012 16:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het is alleen met trappen, en dan voornamelijk met het middeltste tandwiel voor, en soms ook het grote tandwiel voor, in combinatie met de kleinere 4-5 tandwielen achter. En soms voel ik dan ook trillingen met mijn voeten.
Wiel is er nog nooit uitgeweest.
Groesbeek, daar woon ik niet zo ver vandaan, lijkt me ook erg mooi fietsen daar.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:04 schreef hetsjhokleek het volgende:
Hoi even een soort van voorstelpost. Ik ben eigenlijk een wielrenner maar vorig jaar winter ben ik op de MTB begonnen om in de winter conditie behouden. Ik rijd voornamelijk in Herpenduin een duingebied bij Oss maar ik maak af en toe uitstapjes naar de Dorst, Groesbeek of Zeddam.
November dit jaar een maand in Argentinie en Chili gaat fietsen (laatste stuk van de Andes trail). Hiervoor moet ik wel een nieuwe fiets gaan aanschaffen dus het kan zijn dat ik hier nog langs kom met vragen.
Eg nie, hij is nu 2e hands!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:16 schreef StateOfMind het volgende:
Net even de dealer gebeld en ik kan morgenvroeg met de fiets langskomen, liever had ik dat vandaag gedaan, maar blijkbaar hadden ze vandaag geen tijd in de werkplaats.
Hopelijk is het iets kleins waar ik op kan wachten, maar echt blij ben ik er niet mee, het is tenslotte een hagelnieuwe fiets.
Bij versleten tandwielen zijn de tandjes puntig en scherp.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:35 schreef tomaat52 het volgende:
Hoe kan ik zien dat de tandwielen en ketting versleten zijn? Hij zuipt smeer als een malle en kraakt en piept als een idioot.
Hij is nu op de kop af 2,5 week oud.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:42 schreef SythAdmin het volgende:
[..]
Eg nie, hij is nu 2e hands!![]()
Maar alle gekheid op een stokkie, ik hoop voor je dat het bijvoorbeeld het afstellen van je derrilleur is, en niet je kruklagers o.i.d. dan ben je hem wel even kwijt...
Maar, neem aan dat het een garantiekwestie is? Zo oud is ie niet?
Maar waarom piept de ketting dan als de malle?quote:Op woensdag 14 maart 2012 09:25 schreef Auti het volgende:
Ik denk dat de voorderailleur een beetje bijgesteld moet worden.
Ja maar je hebt liever een goeie werkende fiets dan dit neem ik aan. En er komen nog veeeel meer mooie dagen aan joh!quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:10 schreef StateOfMind het volgende:
Nou, ben weer terug, zonder fiets helaas. Uiteraard maakte mijn fiets vandaag geen enkel geluid, dat zul je dan net weer zien![]()
Maar afgaande op mijn beschrijving van het probleem dacht men dat het of ergens in de trap-as, of ergens in 'de body aan de achterkant' zat. Maar ze zouden hem helemaal na lopen iig.
Ze vonden het wel vervelend voor mij omdat de fiets net nieuw is, en ondanks dat ze deze week eigenlijk volgepland zitten, zou men proberen om mijn fiets tussendoor te doen, mede vanwege het feit dat ie nieuw is.
Ze zouden proberen om hem voor het weekend klaar te hebben.
En morgen wordt het net zo lekker fietsweer
Ik heb idd liever dat ik hem een paar dagen kwijt ben en dat ie goed terugkomt. Want op een gegeven moment klonk het alsof de boel elk moment af kon breken; fietsers 30 meter voor mij keken om door het harde geluid. Ik durfde toen niet eens meer verder te fietsen uit angst iets kapot te maken.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:31 schreef SythAdmin het volgende:
[..]
Ja maar je hebt liever een goeie werkende fiets dan dit neem ik aan. En er komen nog veeeel meer mooie dagen aan joh!
Ik ken het maar al te goed, wees blij dat je fietsenmaker er niet zo heel moeilijk over doet, heb ooit een gary fisher gehad, die kreeg ook wat problemen en moest direct naar de importeur omdat mijn fietsenmaker niet "gelicentieerd" was om er wat aan te repareren.... 4 weken fiets wegquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb idd liever dat ik hem een paar dagen kwijt ben en dat ie goed terugkomt. Want op een gegeven moment klonk het alsof de boel elk moment af kon breken; fietsers 30 meter voor mij keken om door het harde geluid. Ik durfde toen niet eens meer verder te fietsen uit angst iets kapot te maken.
Dus dan wacht ik liever een paar dagen, als ie maar goed gemaakt wordt. Maar blijft balen natuurlijk.
2,5 week geleden was ie gloednieuwquote:Op woensdag 14 maart 2012 13:45 schreef Jort227 het volgende:
Wel echt balen man. Is je fiets echt gloednieuw, en deed hij dit meteen, of heb je er al mee gereden? Als het eerste het geval is zou ik eigenlijk liever een nieuwe fiets willen dan dat ze hem omruilen... Gevalletje DOA lijkt me?
Da's wel heel zuur, 4 weken wachten... * klopt afquote:Op woensdag 14 maart 2012 14:36 schreef SythAdmin het volgende:
[..]
Ik ken het maar al te goed, wees blij dat je fietsenmaker er niet zo heel moeilijk over doet, heb ooit een gary fisher gehad, die kreeg ook wat problemen en moest direct naar de importeur omdat mijn fietsenmaker niet "gelicentieerd" was om er wat aan te repareren.... 4 weken fiets weg
misschien nog wat vocht ergens ofzo wat nu weg is ?quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:09 schreef tomaat52 het volgende:
Raar. Fiets is weer stiller geworden.
Hard piep/kraak geluid vanuit je trapas?quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb idd liever dat ik hem een paar dagen kwijt ben en dat ie goed terugkomt. Want op een gegeven moment klonk het alsof de boel elk moment af kon breken; fietsers 30 meter voor mij keken om door het harde geluid. Ik durfde toen niet eens meer verder te fietsen uit angst iets kapot te maken.
Dus dan wacht ik liever een paar dagen, als ie maar goed gemaakt wordt. Maar blijft balen natuurlijk.
beter vind ik het om als regel te nemen dat ze niet meer symetrisch zijn, dus als een soort gebogen tandjes 1 kant op trekkenquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:48 schreef tomaat52 het volgende:
Tandwielen zijn nog zo bot als een botermes. Die zijn dus nog goed.
@StateOfMind: da's wel klote. Net een nieuwe fiets, goed weer voor de boeg en nu dit..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |