abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108595310
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108595370
Dronken :o Sigme!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_108595415
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:59 schreef Ml-etje het volgende:
Dronken :o Sigme!
Jarenlang!
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108595510
Oh ja, om terug te komen op de pakken, ik ben nog steeds zeer te spreken over mijn pakken, op maat gemaakt door suit yourself.
Maken volgens mij ook herenoverhemden. En het is niet duur (geen echt maatpak, maar tailor made).
pi_108595715
Ohai!
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:12:56 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108596005
Trauma-TT oO<
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_108596072
Lijstje vandaag?
O: 3 bth (dubbele kaas 1x appelstroop)
T: verse sinaasappelsap
L: moussaka portiedinges in restaurant
T: appel
D: omelet 2 eieren met ham en alles, halve komkommer in saus
S: bodycombat
T: plak ontbijtkoek ennn yoghurt met walnoten en agavesiroop
pi_108596346
Oh, ik vond gym ook leuk. Ik volleybalde minstens 4x in de week toen ik jong was. Minstens. Vaak 2 wedstrijden op zaterdag, op maandag 2 trainingen achter elkaar, en dan nog een keer trainen, en een keer training geven. Was leuk!
pi_108596436
quote:
9s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Trauma-TT oO<
:Y :X }:| :'(

en ik ben ook nog steeds bang voor de bal.. en dat is onhandig als je gymles moet geven en de ballen vliegen je om de oren :')
pi_108596462
o haiz!

Ik vond gym ook supertof, maar qua kiezen hing het er vanaf wat we deden. Da's het nadeel als je 2 turfjes hoog bent :')

ik heb mijn mojo weer! Sporten gaat ook lekker en wat ik doe zet zoden aan de dijk. Mijn buik wordt platter :o

Lijstje:

O:smoothie
T: 2 rijstwafels met pindakaas
L: rucolasalade met tasty toms, mozarella light, pijnboompitjes, balsamico en olijfolie :9
T: kwark en bessen
S: biceps en benen
T: biefstuk, gebakken aardappels en groenten
T: kwark

Eindelijk spinazie gevonden! bij de Bas :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108596518
quote:
9s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:12 schreef MariaEtcetera het volgende:
Trauma-TT oO<
Ik vraag me serieus af of ze dat nog steeds ook echt doen bij de gymlessen? Ik bedoel, pedagogisch zal je toch ook wat meekrijgen op zo'n sportopleiding? :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_108596538
ik heb tot mijn 18e aan judo gedaan, was ook bezig met mijn zwarte band, maar ineens was de zin weg en ben ik er mee gekapt. Later nog gekeken om het af te maken, maar er zijn bijna geen volwassen vrouwen die nog judo'en en alle hoeken van de zaal zien door een gozer die met je rond loopt te smijten daar kijk in niet echt naar uit :')

En ik heb tot mijn 16de geturnd, was niet ubergoed, balk ging voor geen meter maar brug ongelijk legger/mat en ringen gingen lekkkkkkerrrrr :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108596595
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af of ze dat nog steeds ook echt doen bij de gymlessen? Ik bedoel, pedagogisch zal je toch ook wat meekrijgen op zo'n sportopleiding? :D
Proberen te vermijden :Y Ik nummer gewoon meestal. Maar bij sommige spellen kan het wel omdat het dan niet om 'atletisch' gaat oid. Hangt ook heel erg van de groep af..
pi_108596631
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:26 schreef Sunnythesun het volgende:

Proberen te vermijden :Y Ik nummer gewoon meestal. Maar bij sommige spellen kan het wel omdat het dan niet om 'atletisch' gaat oid. Hangt ook heel erg van de groep af..
Wel zo lief voor de kinderen die altijd als laatste worden gekozen :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_108596693
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wel zo lief voor de kinderen die altijd als laatste worden gekozen :Y
Aangezien ik het ken hou ik er rekening mee ja ;) Ik laat, als ik al laat kiezen, vaak de minst sportieve kinderen kiezen. Dan zijn zij iig niet het laatste over *) :P
pi_108596798
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:28 schreef Sunnythesun het volgende:

Aangezien ik het ken hou ik er rekening mee ja ;) Ik laat, als ik al laat kiezen, vaak de minst sportieve kinderen kiezen. Dan zijn zij iig niet het laatste over *) :P
Maar er is altijd iemand als laatste over :o
pi_108597002
quote:
12s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar er is altijd iemand als laatste over :o
hehe klopt. Daarom doen we het maar niet te vaak :+
pi_108597029
Hoi! O+ :W

Geen trauma's opgelopen bij gymnastiek, hiero. Was niet heel goed, zat zo'n beetje in de middenmoot denk ik.

Lijstje, altijd interessant :+

O: 2 volkoren boterhammen jam
T: mineola, paar dropjes
L: 2 volkoren boterhammen pindakaas, kop champignonnensoep
T: appel, mueslireep
D: zilvervliesrijst + kippakketjes uit de oven met boursin, wat kruiden, paprika en champignons :9
T: bakje kwark/vla met aardbeien (kon ze niet laten liggen, ook al komen ze uit Spanje :+ )
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:36:16 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108597034
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:28 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Al valt dat vaak ook wel op :+ *herinnering*
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:43:58 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_108597407
Ik haatte gym. Intens. Werd ook altijd als laatste gekozen. Maar goed, ik werd natuurlijk ook gepest, dus ja het was natuurlijk ook veel leuker om me te laten struikelen, harde basketballen tegen me aan te gooien of mn kleren onder de douche te leggen O+.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:44:43 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108597445
O: twee sneetjes met ham en kaas
T: 1 koffie met melk en suiker
L: twee sneetjes met pindakaas
T: banaan
D: GROTE omelet met gehakt en prei en een snee brood
T: wellicht nog wel ja :+

Had hongerrrr :') Note to self: houdbare tussendoortjes meenemen naar werk en daar laten voor als ik faal in tussendoortjes meenemen :')

Upside: ondanks honger geen ongezonde meuk gekocht op station, want haast om de trein te halen :+
pi_108597740
Lijst
• 5 km hardlopen (begin ging heel slecht, wegens slaap-buikpijn, maar het knapte toch op)
• yoghurt & havermout
• 5 roggebrood pindakaas
• 1,3 kg rauwe groente
• 1 Bakker Bart energiebroodje
• 1 koekje
• avondeten: 3 ons gekookte sperziebonen, half blok gemarineerde gebakken tahu, pindasaus
• toe: plakje cake met avocaat

Morgen gaat hardlopen niet lukken, ga ik proberen 0 koekjes te eten, ga ik de werklunch overslaan (die met kroket) en plaats daarvan een haring eten. Met uitjes.
pi_108597801
Lijstje voor vandaag:

O: 2 gebakken eieren met spek, 2 glazen Roosvicee ferro
T: 2 merci'tjes, een appel, 2 koppen koffie
L: 2 volkoren boterhammen met krabsalade, 2 mandarijnen, 0.5 liter water
T: koffie, avocado
D: bloemkool, kaasschnitzel, yoghurt met diepvriesframbozen, glas roosvicee ferro
T: versgeperste jus
Sport: uurtje bodypump, 20 min fietsen, veel lopen op werk.
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:52:55 #24
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108597848
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:50 schreef sigme het volgende:
een haring eten. Met uitjes.
:9 ! Ga ik ook halen morgen misschien! :Y)
pi_108598065
Goed, de eindstand:

O: 2 crackers met 20+ kaas en 2 eitjes (332 kcal)
T: 1 appel (? kcal)
B: half uur gewandeld
L: salade met geitenkaas en gebakken champignons (500 kcal, best veel :o )
T: speltbroodje met casselerrib, komkommer en een stukje rauwe paprika er naast (168 kcal)
D: viscurry en wortelsalade (454 kcal)
B: weer een half uur gewandeld
T: 2 glaasjes wijn en studentenhaver (441 kcal, nog in de planning, kan ook minder/anders worden)

totaal: 1895 kcal, zonder aftrek van het wandelen :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')