Maar lieverd, Zo is het tegenwoordig gewoon en als je dan ook eens een beetje anders bent is het een stuk moeilijker om alles gedaan te krijgen.Nee je bent niet alleen er zijn zoveel mensjes die ook moeite hebben om mee te draaien in deze maatschappij dat is gewoon zo.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:53 schreef jenna83 het volgende:
Oo dank jullie wel, liever berichtjes. dat geeft me wel wat moed. maar vind het zo harde maatschappij tegenwoordig. mensen zijn keihard naar elkaar. en inderdaad ik ben, en dat weet ik ook van mezelf, anders dat gemiddelde mens. vreemde eend in de bijt.
De maatschappij is nu niet harder dan vroeger hoor, dat is een misconceptie. Een paar eeuwen terug maaiden ze elkaar neer voor een geit. Nu halen we er een advocaat bijquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:53 schreef jenna83 het volgende:
Oo dank jullie wel, liever berichtjes. dat geeft me wel wat moed. maar vind het zo harde maatschappij tegenwoordig. mensen zijn keihard naar elkaar. en inderdaad ik ben, en dat weet ik ook van mezelf, anders dat gemiddelde mens. vreemde eend in de bijt.
Wil je je hier alleen gehoord voelen ,of ook een oplossing vinden? Want je beantwoord 1 belangrijke vraag niet: waarom hecht je zoveel waarde aan oordelen van anderen?quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:53 schreef jenna83 het volgende:
Ik herken dingen van jou wel, want ik ben ook gepest. Gepest worden is vervelend, want als je gepest wordt, wordt je express pijn gedaan door relatieve vreemden, gewoon om hoe je je gedraagt of eruitziet. Daardoor is als eerste reactie vaak dat de pesters gelijk hebben en dat je niets waard bent. Later krijg je toch vrienden en lijk je wat waard. Echter totdat iemand kritiek uit, en als reflex wordt je weer terug naar je jeugd geworpen: Zouden die pesters toch gelijk hebben? Nu ik volwassen ben, hebben ze toch door dat ik niets waard ben! Onzin natuurlijk, je bent niet minder dan anderen. Je zal niet bij iedereen in de smaak vallen (immers, jij zal sommige andere mensen ook vervelend vinden), maar er zullen genoeg mensen jouw wel de moeite waard vinden. Nu moet jij daar nog in geloven.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:32 schreef jenna83 het volgende:
Bedankt voor jullie berichten en inderdaad het is een goede vraag waarom ik zoveel waarde hecht aan wat anderen van me vinden en vooral de volgende opmerking is een goede:
'En of jij je studie en andere randzaken in het leven (want dat zijn, blijven ze en zullen ze altijd blijven) niet te zwaar op je laat drukken'
Waarom ik me zoveel aantrek van wat anderen vinden? omdat ik mezelf vergelijk met mijn omgeving en dan ben ik toch (vind ik) diegene die het niet zonder slag of stoot lukt en daar baal ik van. sommige mensen hebben automatisch gewoon succes, misschien door iets wat ze uitstralen.
en ja met die stage ben ik flink op mijn bek gegaan, heel erg pijnlijk, maar besef me nu wel dat ik moet doorzetten. ermee stoppen maakt me pas een loser.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:08 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Voor een psycholoog in wording mag je nog best een paar uurtjes extra Nederlands volgen.
Dat gezegd hebbende denk ik dat je je teveel aantrekt van wat anderen van je denken.
Advies aannemen is wat anders dan half depressief worden van wat anderen van je denken. Er is een middenwegquote:
Mooi gezegd,hopelijk gaat mij dat ook lukken. Want ondanks dat ik tot nu toe bijna alleen maar positieve feedback heb gehad op mijn werk/stage blijf ik soms dat gevoel houden net als TSquote:Op zondag 4 maart 2012 11:08 schreef Frag_adder het volgende:
In plaats van te geven wat mensen van jou verwachten, geef wat je hebt en laat zien dat dat genoeg is. Je bent niet pefect, probeer dat ook niet te zijn. Ben jezelf en probeer daar langzaam maar zeker blij mee te wordenblijf naar je stage gaan en ga ook dingen ondernemen die je leuk vindt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |