Staan ze in de rij voor dat huis dan?quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:36 schreef Robbberttt het volgende:
Overdracht is 29 maart.
Lastige beslissing, ervoor gaan en kans lopen dat het mislukt en 20.000 euro betalen of een leuk huis voor een leuke prijs aan ons voorbij laten gaan..
Hoe wil je gaan ontbinden, dan?quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:36 schreef Robbberttt het volgende:
Overdracht is 29 maart.
Lastige beslissing, ervoor gaan en kans lopen dat het mislukt en 20.000 euro betalen of een leuk huis voor een leuke prijs aan ons voorbij laten gaan..
quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:00 schreef Robbberttt het volgende:
Het huis was verlaagd op Funda en in een halve dag waren er al zes bezichtigingen gepland (makelaar liet zijn agenda zien om te laten zien dat het geen verkooppraatje was), dus dan kan je wel stellen dat ze in de rij staan.
Hier juist goede ervaringen met De Hypotheker. Ik hoefde nergens achter aan te gaan, kreeg netjes om de zoveel dagen/weken een update per e-mail en telefonisch. Maar dat mag ook wel voor wat ze betaald krijgenquote:Op donderdag 1 maart 2012 17:38 schreef jcdenboer het volgende:
Ik vrees niet dat je hun aansprakelijk kan stellen... wel zijn mijn ervaringen met de hypotheker heel slecht, kwam bij ons telkens er op neer dat ze geen werk uit handen namen maar dat je zelf overal achter aan moet zitten. Nadat hun gekeken hadden wie de gunstigste was daar zelf naar binnen gegaan, kregen nog meer korting en sneller voor elkaar!
Aangezien tussen de bezichtigingen geen tijd zat, ja.quote:
Niks wurg, je hebt nog 4 weken tot aan de overdracht, tijd zat om een hypotheek te regelen als er volgens jou geen grote hobbels te nemen zijn.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:17 schreef Robbberttt het volgende:
Tja, dan moeten we vandaag twee afwijzingen regelen.
Door al die valse beloftes van de ING zijn we gewoon in een wurgconstructie beland.
Drie afwijzingen, dacht ik. Hoe wou je dat gaan doen? Een vervelende vraag, waarmee ik wil zeggen dat ik niet denk dat het gaat lukken.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:17 schreef Robbberttt het volgende:
Tja, dan moeten we vandaag twee afwijzingen regelen.
Door al die valse beloftes van de ING zijn we gewoon in een wurgconstructie beland.
Dat kan niet. Indien een bank de hypotheek accepteert en er is voldaan aan de NHG voorwaarden kan de NHG je niet opeens weigeren ofzo.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:24 schreef Robbberttt het volgende:
Klopt, tot de overdracht hebben we tijd genoeg. Maar wat nou als de hypotheek niet rondkomt? Als de bank het wel accepteert, maar de NHG (verplicht bij intentieverklaring) niet? Dan moeten we wel 10% betalen. Dus ik zie het wel degelijk als een wurgconstructie.
Als we allebei een vast contract zouden hebben zou ik me geen zorgen maken.. maar mijn vriendin doet werkend leren en wat als de nhg daar moeilijk over gaat doen? Dan hangen we.
Desnoods sluit je een hypotheek af met 1-jaar variabele rente zonder NHG. Heb je het huis, en een vol kalenderjaar om alsnog te gaan shoppen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:24 schreef Robbberttt het volgende:
Klopt, tot de overdracht hebben we tijd genoeg. Maar wat nou als de hypotheek niet rondkomt? Als de bank het wel accepteert, maar de NHG (verplicht bij intentieverklaring) niet? Dan moeten we wel 10% betalen. Dus ik zie het wel degelijk als een wurgconstructie.
Als we allebei een vast contract zouden hebben zou ik me geen zorgen maken.. maar mijn vriendin doet werkend leren en wat als de nhg daar moeilijk over gaat doen? Dan hangen we.
No offence, maar in de huidige tijd en markt, had je dat godbetert eerder moeten beseffen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:24 schreef Robbberttt het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |