abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108572434
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108572575
Nog 1 wodka en handje amandelen, dan :z
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108572801
de duutser is er!

Z'n mobiel was leeg, dus dat was nog lastig coordineren over hoe en wat elkaar ontmoeten...Maar, het is gelukt! *O* *O*
  donderdag 1 maart 2012 @ 07:22:13 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108575088
Goeiemorgen :W.

Weer hardgelopen. Was niet vooruit te branden, maar heb toch weer ruim 5 km gedaan, dus ben wel tevreden :). Vanavond eens voor nieuwe schoenen kijken :).

Fijn dat de Duutser er is, Jagär! Hoe hebben jullie elkaar uiteindelijk gevonden? :o.

Ik ga me eens klaarmaken voor het werk. Fijne dag, allen! :W.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 1 maart 2012 @ 07:52:53 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_108575262
Mogge! :)

WB voor de de Duutser!

Ben in afwachting van de Albert-bestelling die tussen 8 en 10 komt. Mooi de kratjes van vorig jaar inleveren :').

En vanmiddag moet ik de stad in voor wat aankopen voor Suriname. Dat zou ik eigenlijk zaterdag doen, maar goed, misschien maar beter ook zo, want minder druk dan op zaterdag vermoed ik. Moet even kijken of ik nog wat kleding kan scoren. Twee broeken die te groot waren, passen nu (helaas) wel weer, dus dat scheelt. Geluk bij ongeluk :'). Na Suriname moeten we er maar weer eens wat aan gaan doen.

En beetje rare dag, vandaag zou oma 89 zijn geworden. Misschien suf, maar ik doe een kaarsje voor haar aan :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_108575347
Moggeeh :W

Vandaag eerste dag op de 'bank' zonder 'werk'. Ik ga zo maar eens sporten en daarna m'n CV bijwerken. :')

Jagär: jeej! :) nu kunnen jullie elkaar toch lief aankijken. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door ElDinosaur op 01-03-2012 08:18:42 ]
pi_108575412
Niks sufs aan hoor XM, ik zou hetzelfde doen :)

Lekker geslapen, maar te kort :+ Vanaaf maar op tijd naar bed :Y
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108575490
Pff ook te kort geslapen!

Vanavond uit eten :9

Lijst:

O - kom griekse yoghurt met gemende noten en een beetje honing
T - appel
L - 3 vk bth hummus/kaas/vlees/tom&kom
T - banaan
D - bij visrestaurant Bridges, dus veel vis en zeevruchten, 4 gangen ofzo en ook nog wat wijntjes :)
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_108575649
Goedemorgen!

Die nachtjes van zes uur gaan zo tegen donderdag wel opbreken, morgen werk ik thuis, dan kan ik un petit peu uitslapen. Tot die tijd: :O
  donderdag 1 maart 2012 @ 08:45:53 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108575667
Ik ben wel echt uitgeslapen maar lag er dan ook om 22 uur al in :P. Ik functioneer erg slecht op weinig slaap en weinig eten en dat doe ik mn omgeving niet aan :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_108575687
Owja, lijstje!
The lean and mean fighting machine is nog steeds in ontwikkeling.

O: koffie verkeerd, havermout met melk en een appel
L: 2 dubbele boterhammen met jamon serrano en rucola
T: 2 roggebroodjes met pindakaas
D: Iets met broccoli en rijst denk ik. Kan ook pasta worden.
S: roeien en krachttraining
T: kwark/yoghurt

Hier ook moe! Gisternacht slecht geslapen, vannacht wel goed, maar moet denk nog een nachtje slaap inhalen. :)
Ter compensatie levert mijn werk op dit moment nu ook niet echt veel energie op. :{
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108575697
Ik ben ook moe terwijl ik kon uitslapen maar dat lukt dan niet :( anyway.. Goedemorgen :)
Be someone that makes you happy
pi_108575838
Morgen slankies!

Lasagne gister was lekker. Vriendinnetje en ik zouden film met mr Depp en dikke kindjes kijken, maar we hebben niets meegekregen door het geklets :')

Vandaag nog wat typen, rapporten op kantoor inleveren, vanavond Snow Patrol en daarna wachten tot Raki kittens poept *O*
pi_108575883
Lijstje:
O: kwark, havermout, halve banaan, rozijntjes
T: boterham pindakaas
L: pistoletje met rosbief en een salade
T: appel
T: andere helft van de banana
S: hardlopen en buikspieren
D: zalmpakketjes uit de oven met salade en een paar gekookte en opgebakken aardappels
pi_108575895
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 08:48 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Owja, lijstje!
The lean and mean fighting machine is nog steeds in ontwikkeling.

O: koffie verkeerd, havermout met melk en een appel
L: 2 dubbele boterhammen met jamon serrano en rucola
T: 2 roggebroodjes met pindakaas
D: Iets met broccoli en rijst denk ik. Kan ook pasta worden.
S: roeien en krachttraining
T: kwark/yoghurt

Hier ook moe! Gisternacht slecht geslapen, vannacht wel goed, maar moet denk nog een nachtje slaap inhalen. :)
Ter compensatie levert mijn werk op dit moment nu ook niet echt veel energie op. :{
Prima lijstje!

Merk je al iets van de trainingen? Mijn conditie gaat langzamerhand vooruit, maar de kracht in mijn armen is en biljft pruttel, daar ligt denk ik mijn grootste uitdaging...

[ Bericht 0% gewijzigd door anna82 op 01-03-2012 09:09:33 ]
pi_108575904
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:03 schreef anna82 het volgende:

[..]

Prima lijstje!

Merk je al iets van de trainingen? Mijn conditie gaat langzamerhand vooruit, maar mijn de kracht in mijn armen is en biljft pruttel, daar ligt denk ik mijn grootste uitdaging...
Hoe train je je armen nu?
pi_108575911
Mogguh!

Dino, succes! ^O^

Lekker, Novem! Vis en zulks :9~

Leuk An! Zowel Snow Patrol als een kitten poepende Raki :D

Nette lijstjes allemaal ^O^
pi_108575978
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:03 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Hoe train je je armen nu?
Euhm, niet... ;)

Ik ben begonnen met opdrukken, maar dat lukt me niet vanaf mijn tenen en vanaf m'n knien vind ik weer zo suf. Optrekken aan de rekstok, ook niet sterk genoeg voor. Had nog zo'n bodyband liggen dus daar doe ik nu oefeningen mee, maar ik heb niet het idee dat dat zoden aan den dijk zet.
pi_108576023
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:08 schreef anna82 het volgende:

[..]

Euhm, niet... ;)

Ik ben begonnen met opdrukken, maar dat lukt me niet vanaf mijn tenen en vanaf m'n knien vind ik weer zo suf. Optrekken aan de rekstok, ook niet sterk genoeg voor. Had nog zo'n bodyband liggen dus daar doe ik nu oefeningen mee, maar ik heb niet het idee dat dat zoden aan den dijk zet.
http://i.imgur.com/zw13Y.jpg

Superhandig plaatje om een goede opbouw voor dit soort oefeningen te zien. Linksboven zie je hoe je kan beginnen met het geleidelijk opbouwen van pushups. Het is inderdaad surf om vanaf je knieen te beginnen, maar als je via die weg uitkomt bij gewone pushups.. waarom niet?

Met genoeg tijd kom je vanzelf uit bij pushups met 1 arm. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door ElDinosaur op 01-03-2012 09:19:06 ]
pi_108576078
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 08:58 schreef An24 het volgende:
Morgen slankies!

Lasagne gister was lekker. Vriendinnetje en ik zouden film met mr Depp en dikke kindjes kijken, maar we hebben niets meegekregen door het geklets :')

Vandaag nog wat typen, rapporten op kantoor inleveren, vanavond Snow Patrol en daarna wachten tot Raki kittens poept *O*
Tof *O* Ik heb ze vorige maand in Dublin gezien, de show is leuk! Have fun :s).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_108576155
Thanks all! Dit is een leuke week *O*

anna: opdrukken op de knieën is niet suf hoor. Ik doe dat ook, omdat bij gewone pushups mijn schouder er uit flikkert. Niemand heeft ooit raar gekeken. Verder wat Dino zegt, gewoon doen!
pi_108576191
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:03 schreef anna82 het volgende:

[..]

Prima lijstje!

Merk je al iets van de trainingen? Mijn conditie gaat langzamerhand vooruit, maar de kracht in mijn armen is en biljft pruttel, daar ligt denk ik mijn grootste uitdaging...
Klein beetje. Sommige oefeningen gaan al wat makkelijker, maar er is nog wel wat progressie nodig.
Kreeg dinsdag de tip om ipv wat hardlopen als warming up, te gaan roeien. Train je ook gelijk je core.
Dus dat heb ik gister maar even voor en na het spinnen gedaan. :)

Maar mn pushups enzo doe ik eigenlijk te weinig. Na mn rondje krachttraining begin ik daar maar niet aan, zou ze eigenlijk gewoon thuis moeten doen, maar daar heb ik er nooit zin in. :P

Mijn gewicht gaat trouwens wel weer de goede kant op. Dat is wel fijn. :Y
Doe wat je niet durft.
pi_108576259
Maar pushups moet je ook niet willen doen na krachttraining?! :P
Train jij met krachttraining altijd alle spiergroepen tegelijk HPKW of heb je het opgedeeld?
pi_108576318
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:26 schreef V1z0R het volgende:
Maar pushups moet je ook niet willen doen na krachttraining?! :P
Train jij met krachttraining altijd alle spiergroepen tegelijk HPKW of heb je het opgedeeld?
Ik doe een circuitje wat me is opgedragen door mn sportschoolleraar. Dit schema: Men's Health Urbanathlon - 16.09.2012 (A'dam)
Dus dat doe ik een week of 4 en dan gaan we verder kijken. :)
Doe wat je niet durft.
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:29:14 #25
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108576321
Time Sloth present! *O*
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: