abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:16:12 #1
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108571853
Hoogleraar vliegt Rutger naar keel

AMSTERDAM - PowNews-verslaggever Rutger Castricum is maandag naar eigen zeggen aangevallen door Andreas Kinneging, hoogleraar rechtsfilosofie aan de Universiteit Leiden.

Kinneging zou tot twee keer toe hebben geprobeerd Rutgers keel dicht te knijpen. Powned doet aangifte van het incident, zo heeft voorzitter Dominique Weesie laten weten op Twitter.
Rutger was voor een reportage eigenlijk op zoek naar Kinnegings partner, Naema Tahir. Zij is columniste bij het tv-programma Buitenhof. Daarin pleitte ze er zondag voor om onfatsoenlijke tv-journalisten te weren van het Binnenhof. Rutger wilde verhaal halen bij haar, maar stuitte daarbij letterlijk op Kinneging, een oud-Nederlands kampioen gewichtheffen, die hem naar de keel vloog.
,,We kunnen tegen een stootje, maar dit gaat te ver. Ik ben er woedend over'', aldus Weesie.
Volgens hem zou Tahir zwanger zijn en zei Kinneging dat ze niet aan de deur kon komen. Toen Castricum niet weg wilde gaan, werd hij kwaad.

bron

Dat moest een keer gebeuren natuurlijk...
Life is what you make it.
pi_108571929
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:11 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Maar is dat dan iets om trots op te zijn? Dat je als grote kerel iemand bang kan maken? Ik heb altijd geleerd me netjes te gedragen, tegen iedereen. Niet te intimideren of mezelf fysiek laten gelden. Ik heb die drang ook niet, ben niet zo onzeker aangelegd.
Die ijzervreter laat duidelijk merken dat hij niet gediend is van het gebruikelijke geklier van Rutger. Als hij hem niet zo hard had aangepakt en vriendelijker was gebleven, zou Rutger zoals gewoonlijk, gewoon doorgegaan zijn met klieren en trollen.
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:18:16 #3
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108571932
Ik voeg even geen filmpjes toe, want mijn iPad doet traag.
pi_108571960
http://www.rtl.nl/%28/act(...)k-kinneging-zien.xml

De presentator van het programma zag zich na de ontkenning van de hoogleraar genoodzaakt de hele opname openbaar te maken. ,,Rutger heeft het liever niet, want hij klinkt best wel bang. Maar we moeten ons nu verdedigen tegen leugens'', zo zei hij.

Haha, die arme Rutger wel. :P O+ Ik ben trouwens echt benieuwd wat er gaat gebeuren aangezien er feitelijk niets te zien is van geweld (helaas eigenlijk).
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:19:59 #5
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108572003
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:18 schreef Marlan het volgende:

[..]

Die ijzervreter laat duidelijk merken dat hij niet gediend is van het gebruikelijke geklier van Rutger. Als hij hem niet zo hard had aangepakt en vriendelijker was gebleven, zou Rutger zoals gewoonlijk, gewoon doorgegaan zijn met klieren en trollen.
Of hij had de deur dichtgedaan.
Beschaafd reageren is zo moeilijk niet hoor.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 1 maart 2012 @ 00:22:25 #6
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_108572090
quote:
15s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:19 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Maar een echt conservatief die verschuilt zich niet. Die mietert het schorrie-morrie (aka MOE-landers, handgroepjongeren en schijtliollige semi-journalisten) eigenhandig de stoep af. Je gaat toch niet wachtenop de politie. Die doet toch niets. Althans, dat is het verhaal dat iedere dag in de Telegraaf staat dus dat zal wel waar zijn dan, toch?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_108572096
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:19 schreef Lauzi-1993 het volgende:
...

Haha, die arme Rutger wel. :P O+ Ik ben trouwens echt benieuwd wat er gaat gebeuren aangezien er feitelijk niets te zien is van geweld (helaas eigenlijk).
mjah, Rutger en zijn cameraman kunnen getuigen dat hij zijn keel dichtkneep, volgens mij is cameramateriaal dan niet eens zo heel nodig. Maar uit het materiaal is wel te zien dat die tokkie toch wel erg dicht op Rutger staat en er een best gespannen sfeertje is.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:22:40 #8
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_108572098
quote:

[..]

Of Rutger had moeten bellen voor een afspraak. Beschaafd mensen benaderen is zo moeilijk niet hoor.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_108572108
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:15 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

In dit topic zie je weerspiegeld hoe weinig mensen die norm verinnerlijkt hebben.
Helaas wel.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_108572125
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:18 schreef Marlan het volgende:

[..]

Dus geweld is dan ok? Wat ben je dan voor zielig figuur?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_108572137
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:22 schreef Doc het volgende:

[..]

Maar een echt conservatief die verschuilt zich niet. Die mietert het schorrie-morrie (aka MOE-landers, handgroepjongeren en schijtliollige semi-journalisten) eigenhandig de stoep af. Je gaat toch niet wachtenop de politie. Die doet toch niets. Althans, dat is het verhaal dat iedere dag in de Telegraaf staat dus dat zal wel waar zijn dan, toch?
Hulde! _O_

Al dat politiek-correcte prietpraat hier.
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:25:09 #12
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108572164
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:22 schreef Doc het volgende:

[..]

Als hij tuig had willen verwijderen, dan had hij beter zichzelf bij de kladden in de plomp kunnen gooien.
pi_108572178
quote:

[..]

Dit dus. Of je nodigt hem uit voor een discussie bij P&W, als dat blijkbaar je forum is. Alsof zo'n journalist vervolgens je ruiten in komt gooien ofzo... Daar heb je nu een deur voor.
pi_108572204
Ik heb heel lang geleden, na een serie pesterijtjes die ik helemaal spuugzat was, de pester een ongelooflijke stoot voor zijn kop gegeven.
Het had effect, want ik heb er nooit meer last van gehad.
Wie treitert, moet er op rekenen dat er een keer iemand snel korte metten zal maken met dat gedrag.
En of het goed is of niet, vaak is het wel doeltreffend.
pi_108572210
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:25 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Als hij tuig had willen verwijderen, dan had hij beter zichzelf bij de kladden in de plomp kunnen gooien.
Ach, met dit soort "voorbeeld" figuren, kan je moeilijk verwachten dat mensen met minder IQ en/of opvoeding zich wel netjes gedragen...
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:31:41 #16
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_108572372
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:26 schreef stekelzwijn het volgende:
Ik heb heel lang geleden, na een serie pesterijtjes die ik helemaal spuugzat was, de pester een ongelooflijke stoot voor zijn kop gegeven.
Het had effect, want ik heb er nooit meer last van gehad.
Wie treitert, moet er op rekenen dat er een keer iemand snel korte metten zal maken met dat gedrag.
En of het goed is of niet, vaak is het wel doeltreffend.
Niet vergeten dat die vrouw van hem begon met een aanval naar powned.
O)))
pi_108572425
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:31 schreef arucard het volgende:

[..]

Omdat ze gebruik maakt van haar recht op vrije meningsuiting moet ze thuis maar worden lastig gevallen?
Volgens mij gokte Rutger er op dat haar man niet thuis was.
Anders had hij daar echt niet aan de deur gestaan.
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:34:05 #18
273120 -0mega-
Amateur Programmeur
pi_108572438
Ik ben een man van vuur met vuur bestrijden maar die Kinneging is wel een mafkees met die reactie.
pi_108572457
Eindelijk meer mensen die het met me eens zijn. Nee, ik praat geweld niet goed, en ik vind dat meneer de hoogleraar veel meer moeite had moeten doen om Van Castricum met woorden duidelijk te maken dat hij en zijn vrouw niet gestoord wilden worden. Maar ik vind de reactie van Van Castricum ontzettend sneu; met zijn tv is het wachten op een incident. Op iemand die wel meteen flipt als hij meteen een camera op zijn mik krijgt gericht en pesterige vraagjes moet beantwoorden.
pi_108572493
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:33 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Omdat ze gebruik maakt van haar recht op vrije meningsuiting moet ze thuis maar worden lastig gevallen?
Volgens mij gokte Rutger er op dat haar man niet thuis was.
Anders had hij daar echt niet aan de deur gestaan.
5 minuten voor de deur staan vind ik nog steeds geen reden om iemand fysiek aan te vallen. Sowieso is dat nooit een reden.
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:35:18 #21
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_108572498
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:31 schreef arucard het volgende:

[..]

Ze had anders wel gelijk. En de hoogleraar heeft gelijk. Wanneer jij bij mij op het terrein staat en ik je vriendelijk (tot 5x toe) vraag mijn terrein te verlaten bonjour ik je er zelf wel van af.
En voor SeanFerdi, juist het gebrek aan beeldmateriaal spreekt tegen hen.
pi_108572533
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:35 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

5 minuten voor de deur staan vind ik nog steeds geen reden om iemand fysiek aan te vallen. Sowieso is dat nooit een reden.
Hij werd niet aangevallen omdat hij 5 minuten voor de deur stond.
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:40:45 #23
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108572660
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:35 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ze had anders wel gelijk. En de hoogleraar heeft gelijk. Wanneer jij bij mij op het terrein staat en ik je vriendelijk (tot 5x toe) vraag mijn terrein te verlaten bonjour ik je er zelf wel van af.
En voor SeanFerdi, juist het gebrek aan beeldmateriaal spreekt tegen hen.
Zit je nou te trollen?!
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:41:24 #24
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108572685
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 00:36 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Hij werd niet aangevallen omdat hij 5 minuten voor de deur stond.
Inderdaad, het kontje was veel korter.
pi_108572754
Op geenstijl beginnen ze zich ook af te keren van het cabaret van Rutger C. Enkele reacties:

quote:
Ik vind eigenlijk dat die Kinneging het best netjes doet. De vermeende handtastelijkheden staan dan ook niet op beeld, dat zou het beeld kunnen doen veranderen, maar gemiddeld genomen vind ik dit een vrij puike reactie van die man.
.
Het wurgen.. ik geloof het niet zo. Ik geloof best dat die man rutger even bij z'n overhemd gepakt heeft, maar 'wurgen' of 'naar de strot grijpen'.. in het eerste stuk van het filmpje heeft ie z'n handen vol aan een camera en een microfoon, in het tweede deel moet ie wel erg lange armen hebben om nog bij Rutger te komen.
.
Gebaseerd op deze beelden en met name de teksten, is volgens mij het volgende gebeurd.. deze man heeft zich niet laten overrompelen door Rutger en is gelijk, voor Rutger onverwacht, vrij fysiek uit de hoek gekomen (camera vastpakken, microfoon, eventueel rutger keertje bij z'n shirt pakken). Naast fysiek droogt ie Rutger verbaal ook volledig af, Rutger staat als een klein jongetje te stamelen dat ie het niet meer zal doen.
.
Op de teruggweg heeft Rutger zich beseft hoe erg hij zo net eigenlijk afgeserveerd is door die man, hoe zeer hij niet alleen fysiek maar ook verbaal vernederd is, en is toen gaan doen wat helemaal binnen het karakter van een klein keffertje past; hij is heel hard gaan piepen over 'naar de keel grijpen' en/of zelfs wurgen.
.
Gebaseerd op dit optreden zou ik kinneging +1 geven. Gebaseerd op z'n optreden bij DWDD -100. Zie je maar weer dat het de échte journalistiek is die het nieuws maakt, en niet het cabaret van Rutger.
quote:
Ben ik eigenlijk de enige die vind dat die kinneging helemaal niet zoveel fout doet? hij kijkt wel raar in de camera, en duwt de boel wel ff naar beneden, maar de minuten die daarop volgen verzoekt hij de heren meerdere malen op te zouten, waarop ze als schooljochies reageren met hun 'ja begrepen, zal niet meer gebeuren'. daarnaast noemt rutger geen enkele keer dat ie bij zn keel gegerepen is, en dat wordt ook door de beelden niet duidelijk... volgens mij klopt er echt geen ruk van en het is zeker geen '2-0 voor powned' want kinneging zet ze hier flink te kakken..
quote:
hahah wat een schijterdssss!! En het was overduidelijk te zien dat hij gewurgd werd.... NOT!! Rutger kon net zo goed beweren dat hij afgetrokken werd. Is geen moer op te maken uit de video!
Rutger heeft het wel moeilijk, eerst zo een afgang bij DWDD en nu wordt ie als een kleuter gedisciplineerd. Triesttt
quote:
Nee, je bent miet de enige. Een klein jankend jochie omdat hij gepakt is tijden belletje trekken. Goed om te zien dat Snotger op deze manier aangepakt kan worden. Next please!
quote:
Powned is haar boekje ver te buiten gegaan door mensen thuis op te zoeken. Powned probeert nu zijn gram te halen door allerlei onduidelijke beelden uit te zenden en te insinueren dat er lichamelijk geweld is gebruikt. Hiertegen kan niemand zich verweren. Kotsjournalistiek van de ergste soort en Powned heeft zich totaal gediskwalificeerd door zich onwaardig op te stellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')