bronquote:Pervers
29-02-12 14:55 uur
THEODOR HOLMAN
Ik lees dat Jannetje Koelewijn van NRC Handelsblad met de dood is bedreigd vanwege haar berichtgeving over prins Friso. De arts met wie zij gesproken heeft, ontkent nu haar gesproken te hebben.
Ik geloof Koelewijn. En ik denk dat die arts niet ontslagen wil worden.
Wie haar met de dood heeft bedreigd, vindt zichzelf waarschijnlijk fatsoenlijk.
Rutger Castricum van PowNed zegt dat hij bijna gekeeld is door hoogleraar rechtsfilosofie Andreas Kinneging.
Ik geloof Castricum. En ik denk dat Kinneging te ver is gegaan. Kinneging heeft een dik boek geschreven waarin hij een terugkeer van het fatsoen bepleit.
Columniste Naema Tahir, Kinnegings vrouw, pleit voor een ethische commissie om sommige journalisten van het Binnenhof te weren. Ik geloof dat Tahir haar column door haar man heeft laten schrijven en dat hij toen ook al te ver is gegaan.
Journalisten staan onder druk. Of het nu bij NRC Handelsblad of PowNed is. Er is een roep om fatsoen. En dan moet je uitkijken.
Bij DWDD hoorde ik laatst ook al een kleine opneuker roepen dat het fatsoen in de journalistiek terug moet keren. Dus het komt dichtbij.
De fatsoenlijken behoren altijd tot een elite die juist wél gehoord wordt. Elke keer in de geschiedenis dat zo'n oproep tot fatsoen klonk, kwam die van mensen die zich in het nauw gedreven voelden, maar op dat moment wel de macht hadden. Nu roept Poetin op tot fatsoen. En Assad.
Journalisten zijn luizen in de pels, met de nadruk op luizen. Luizen jeuken juist door hun onfatsoen op een hoofd te kruipen en bloed te zuigen. Onfatsoen is, net zoals ruzie maken, gereedschap voor de journalist. Je hoeft het niet altijd te gebruiken, maar het is handig als je het hebt. Politici hebben namelijk de neiging onfatsoenlijke maatregelen te nemen en dat moeten journalisten aan de kaak stellen.
Dat een Buitenhof-columniste als Tahir een ethische commissie wil laten beoordelen of journalisten wel geschikt zijn om politici te bevragen, is pervers. Ze suggereert er ook mee dat haar collega's bij Buitenhof die fatsoenstest hebben doorstaan. Die hoeven we dus minder serieus te nemen als luizen in de pels.
Er is geen bewijs van dat het wel is gebeurd.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:19 schreef Mylene het volgende:
Dat moest een keer gebeuren natuurlijk...
Friso in coma deel 50quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:25 schreef Elfletterig het volgende:
Meisje opgehangen in woonkamer: 60 reacties
15-jarig meisje om het leven gebracht: 186 reacties
Jongen verlamd na homogeweld: 283 reacties
Rutger Castricum door iemand naar de keel gevlogen: meer dan 1200 reacties (en deel 5 van het topic is al open)
Het is wat hè?
Wat een reeks zouden we krijgen als een meisje zichzelf heeft opgehangen nadat Rutger met zijn cameraploeg voor de deur van het meisje heeft lopen klieren.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:25 schreef Elfletterig het volgende:
Rutger Castricum door iemand naar de keel gevlogen: meer dan 1200 reacties (en deel 5 van het topic is al open)
Het is wat hè?
Als oproeper van fatsoen had hij gewoon de deur dicht moeten doen nadat hij zijn eerste antwoorden gegeven had. "mijn vrouw ligt te rusten en ik heb u niets zinnigs te vertellen. Ik wens u een prettige dag en hopelijk een beter verhaal voor vanavond. Goedemiddag."quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:25 schreef claus_johann het volgende:
deel 5 voor wat gefriemel aan een sjaal
Kennelijk is er minder discussie over de vraag of dat een slechte zaak is of niet. Zo gek vind ik dat ook niet.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:25 schreef Elfletterig het volgende:
Het is wat hè?
Dat had een mens met fatsoen gedaan, het is allemaal niet zo ingewikkeld.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als oproeper van fatsoen had hij gewoon de deur dicht moeten doen nadat hij zijn eerste antwoorden gegeven had. "mijn vrouw ligt te rusten en ik heb u niets zinnigs te vertellen. Ik wens u een prettige dag en hopelijk een beter verhaal voor vanavond. Goedemiddag."
Kijken wat voor shit dat gescheeld had.
Kijk... het is niet zo moeilijk.... Je had Rut heel de 'scoop' niet moeten gunnen (plus eigen ondergang want niemand, op die paar geweldsverheerlijkers na zal die twee nog serieus nemen) en gewoon de deur dicht moeten doen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Als oproeper van fatsoen had hij gewoon de deur dicht moeten doen nadat hij zijn eerste antwoorden gegeven had. "mijn vrouw ligt te rusten en ik heb u niets zinnigs te vertellen. Ik wens u een prettige dag en hopelijk een beter verhaal voor vanavond. Goedemiddag."
Misschien een idee voor Castricum om dat dan te gaan doen, ipv mensen alleen maar lastig te vallen met de camera. Hij heeft namelijk best talent om een goed politiek verslaggever te zijn, hij gebruikt het alleen zo weinig. Ook Holman doet weer alsof je journalist bent zodra je met een camera in de weer bent. Dan is Frans Bauer ook journalist.quote:Journalisten zijn luizen in de pels, met de nadruk op luizen. Luizen jeuken juist door hun onfatsoen op een hoofd te kruipen en bloed te zuigen. Onfatsoen is, net zoals ruzie maken, gereedschap voor de journalist. Je hoeft het niet altijd te gebruiken, maar het is handig als je het hebt. Politici hebben namelijk de neiging onfatsoenlijke maatregelen te nemen en dat moeten journalisten aan de kaak stellen.
Heerlijk hoe jij altijd de meest suggestieve conclusies weet te trekken.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:32 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat hij pas 'stoer' ging lopen doen toen zijn vrouwtje achter hem op de trap plaatsnam (dat vrouwtje wat zogenaamd vermoeid in bed lag en er niet uit kon komen).
Rut neem de extreme slachtoffersrol aan, hij overdrijft graag dat weet iedereen. Maar het feit blijft staan dan Anabooltje zijn handjes thuis moet houden.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:35 schreef Skull-splitter het volgende:
Dat Rutger vervolgens huilie huilie gaat doen in de studio terwijl het filmpje laat zien/horen dat het allemaal wel meeviel is overigens ook te triest voor woorden.
Maar simpelweg afkappen en/of negeren is de beste remedie.
Kinnegin overdrijft graag, dat weet iedereen die bij hem op bezoek komt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Rut neem de extreme slachtoffersrol aan, hij overdrijft graag dat weet iedereen. Maar het feit blijft staan dan Anabooltje zijn handjes thuis moet houden.
Ze zat op de trap..... en geweld mag niet.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:42 schreef Chadi het volgende:
Hij had zijn strot echt dicht moeten knijpen man in plaats van aaien over zijn sjaal. Slap geouwehoer over fatsoen. Zo moet je die gast fatsoen bij brengen.
Als zijn vrouw op bed ligt who the fuck is die ruthger om te bepalen of het wel of geen tijdstip is om op bed te liggen. Daar had hij hem al een bitchslap moeten verkopen!
Daar is fatsoen voor nodig. Maar de Kinnegings zijn dat nog aan het uitzoeken hoe dat werkt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:30 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het gaat me meer om de ironie: als iemand anders iets heeft dan is het huilie huilie, als ze zelf een plopkapje missen dan is het een ramp. Die dubbele standaard heeft een bepaalde politieke partij ook, over fatsoen gesproken.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Rut neem de extreme slachtoffersrol aan, hij overdrijft graag dat weet iedereen.
Staat als een paal boven water, het contrast was ook nogal groot, en het is buitengewoon dom zijn eer zo overboord te gooien om je gevoel te pleasen. Want ik kan me wel voorstellen dat het buitengewoon oplucht om die Rutger eens een microfoon rectaal in te brengen...quote:Maar het feit blijft staan dan Anabooltje zijn handjes thuis moet houden.
Wauw, een echte held ben je. Wel op basis van verknipt en verdraaid verhaal, maar vooruit.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:42 schreef Chadi het volgende:
Hij had zijn strot echt dicht moeten knijpen man in plaats van aaien over zijn sjaal. Slap geouwehoer over fatsoen. Zo moet je die gast fatsoen bij brengen.
Als zijn vrouw op bed ligt who the fuck is die ruthger om te bepalen of het wel of geen tijdstip is om op bed te liggen. Daar had hij hem al een bitchslap moeten verkopen!
Voor iemand met George Carlin in zijn UI ben je bijzonder kortzichtig en cynisch zonder hout te snijden.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daar is fatsoen voor nodig. Maar de Kinnegings zijn dat nog aan het uitzoeken hoe dat werkt.
Eerst die bevalling afronden. Dan komen Jut en Jull wel met een draaiboek voor heel Nederland.
Inderdaad. Dat weet iedereen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kinnegin overdrijft graag, dat weet iedereen die bij hem op bezoek komt.
Dat filmpje bestaat niet.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:47 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Wie heeft voor mij nog de link van het filmpje waarin hij bij zijn keel wordt gegrepen?
Ojah joh? Leg eens uit.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:46 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Voor iemand met George Carlin in zijn UI ben je bijzonder kortzichtig en cynisch zonder hout te snijden.
Maar je blijft ontkennen dat je pro geweld bent???quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
De dag dat Kinneging Rutger pas echt pijn doet... stel ik voor die dag om te dopen tot Kinneginnedag.
http://www.google.nl/#hl=(...)f9d&biw=1662&bih=455quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:51 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Jawel, dat ene filmpje waar niets op te zien is dan.
Ik ben anti geweld. Maar toch kan ik er van genieten als het vervelende mensen overkomt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar je blijft ontkennen dat je pro geweld bent???
Zie je zelf in dat je erg voor lul staat?
Ik ben vegetariër maar vlees is lekker?? Komt raar over hequote:Op woensdag 29 februari 2012 15:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik ben anti geweld. Maar toch kan ik er van genieten als het vervelende mensen overkomt.
Dan ben je niet anti geweld.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik ben anti geweld. Maar toch kan ik er van genieten als het vervelende mensen overkomt.
Waarom zouden ze in debat willen met iemand die je het liefst de keel dicht knijpt? Dat snap ik dus niet.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ook leuk dat die twee fatsoensrakkers niet eens in debat wilde met DW en RC. Te grappig gewoon de angst bij die mensen voor die plofkop van Rut. Als RC en DW zouden komen, zouden zij niet komen. Nee tuurlijk niet, die hadden het afgelegd.....
[..]
Ik ben vegetariër maar vlees is lekker?? Komt raar over he![]()
Ach, die brulaap weet inmiddels dat hij z'n handjes toch niet thuis kan houden.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ook leuk dat die twee fatsoensrakkers niet eens in debat wilde met DW en RC. Te grappig gewoon de angst bij die mensen voor die plofkop van Rut. Als RC en DW zouden komen, zouden zij niet komen. Nee tuurlijk niet, die hadden het afgelegd.....
Vraag me af hoe dat precies werkte achter de coulissen. Nadat Rutger en Dominique weigerden kregen die 2 fatsoensrakkers voorrang? Werd toen gesteld tegen Rutger & Dominique "... dan bent u niet welkom"?quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik ben vegetariër, maar eet vlees uit principe.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:53 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Als je iemand als Rutger de keel dicht wilt knijpen ben je per definitie een achterlijke bosmongool.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom zouden ze in debat willen met iemand die je het liefst de keel dicht knijpt? Dat snap ik dus niet.
R&D hebben zelf al een podium, dus ik kan me indenken dat ze dan die andere twee voorrang geven. Daarbij had D contact via SMS met de hoofdredacteur van P&W tijdens de uitzending.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vraag me af hoe dat precies werkte achter de coulissen. Nadat Rutger en Dominique weigerden kregen die 2 fatsoensrakkers voorrang? Werd toen gesteld tegen Rutger & Dominique "... dan bent u niet welkom"?
Je kan iets afkeuren maar toch blij zijn met bepaalde resultaten die ermee behaald worden. En inderdaad haal George is uit je UI man, die man zou walgen van jou.quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan ben je niet anti geweld.
Eenvoudig.
Ik denk dat dit telefonisch is geweest. Zeker gezien het feit dat DW en RC nog in hun eigen studio bezig waren op het tijdstip dat P&W begon. Ze hadden Danny gestuurd, werkt ookquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:55 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vraag me af hoe dat precies werkte achter de coulissen. Nadat Rutger en Dominique weigerden kregen die 2 fatsoensrakkers voorrang? Werd toen gesteld tegen Rutger & Dominique "... dan bent u niet welkom"?
Die Kinneging spoort niet idd. Maar zijn actie was wel lachen. Dank daarvoor Kinneging!quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:56 schreef waht het volgende:
[..]
Als je iemand als Rutger de keel dicht wilt knijpen ben je per definitie een achterlijke bosmongool.
Het zijn een stel verdomde kleuters, en die wil je aanvallen? Kom op zeg.
quote:PowNed publiceert ruw materiaal aanval
PowNed publiceert ruw materiaal aanvalAMSTERDAM - Omroep Powned zet woensdagmiddag het ruwe materiaal van een interview met de Leidse hoogleraar Andreas Kinneging online.
Verslaggever Rutger Castricum kreeg Kinneging maandag voor de camera voor een reportage over diens vrouw, columniste Naema Tahir. Kinneging was niet van het bezoek gediend en zou Castricum tot tweemaal toe naar de keel zijn gevlogen.
De hoogleraar rechtsfilosofie ontkende dinsdagavond in het tv-programma Pauw & Witteman de verslaggever te hebben aangevallen.
Om het tegendeel te bewijzen, zet PowNed het ruwe materiaal van het interview op zijn website, aldus presentator Dominique Weesie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |