Toen ik nog bv gaf hoefde eigenlijk nooit een speen te gebruiken. Na dat hele flesweiger gebeuren en verkeerde voeding is ze aanhankelijker geworden aan de speen. Maar ze kan ook goed zonder, we gebruiken het vooral voor het slapen. Ik wil het proberen al voor haar eerste jaar af te gaan bouwen.
Ze is al wel verdomde handig met dat ding, ze ziet het liggen, tijgert er naar toe en propt het ook nog netjes op de goede manier in haar mond
Ze is zoiezo ontzettend snel met haar motoriek, ik heb het er maar moeilijk mee
Rollen alle kanten op, heen en terug. Draai om haar as en sinds deze week echt tijgeren. Ze zal en moet haar speeltjes pakken, of de bord met boterham hagelslag van haar zus (hele bank zat onder

). En 2 dagen geleden besloot ze ook dat ze kan zitten als je haar neerzet.
Pfoe, moeilijk voor mijn moederhart. Mijn kleine baby.
Voor de rest gaat het vrij aardig, drinken gaat nog regelmatig slecht. Maar we zijn er inmiddels aan gewend en hebben ons erbij neergelegd dat we wel nooit een echt ritme zullen krijgen. Gelukkig slaapt ze gewoon 's nachts en is ze voor de rest relaxed. Slapen overdag gaat het best als ze is behandeld door de manueel therapeut, bizar om te merken. De week na een behandeling gaat het altijd super, de week daarna wordt het weer minder. Hopelijk wordt dat binnenkort ook wat meer stabiel.
Bijvoeding gaat nog erg moeizaam, maar dat maakt niet uit. We doen het rustig aan. Haar darmen moeten echt overschakelen en ze zit regelmatig verstopt.
Al met al gaat het allemaal lekker zn gangetje bij ons. Ik lurk vooral, lees graag al jullie verhalen van jullie hele lieve baby's
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..