abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108631677
[quote]0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:02 schreef Susie het volgende:
Euhm, Anouk wil nu al graag 'zitten'. Is het slecht om haar dan, met ondersteuning van een hand ofcourse, rechtop te houden? Soort oefenen enzo?

*eerst ff terugzoeken voordat ik er een klok en klepel verhaal van maak*

[ Bericht 34% gewijzigd door Poppedein op 02-03-2012 17:42:28 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_108632040
dubbel
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:42:25 #278
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_108632064
Ben benieuwd naar dat onderzoek Poppedein! Olivia zit niet rechtop, omdat wij zo'n Bloom kinderstoel hebben, daarin ligt/zit ze meer. Wij 'zitten' eigenlijk heel weinig met haar, misschien in totaal een kwartiertje per dag op schoot na de fles ofzo.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:27:02 #279
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_108633668
En NTS, die lactulose smaakt inderdaad niet gek, dus prima om zo in haar mondje te geven. Ben zo benieuwd of de Lactulose zijn werk al doet voor Draakje!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_108636070
Ziekenboeg hier, Cas heeft zijn avondeten niet binnen gehouden... Klein flesje gedaan en lekker in bed gestopt. Hopen dat hij de nacht goed doorkomt. Vast een griepje, (8> ligt ook al op bed. Ook geen eten binnen gehouden..
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:34:24 #281
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108636356
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:32 schreef Poppedein het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 2 maart 2012 14:02 schreef Susie het volgende:
Euhm, Anouk wil nu al graag 'zitten'. Is het slecht om haar dan, met ondersteuning van een hand ofcourse, rechtop te houden? Soort oefenen enzo?

*eerst ff terugzoeken voordat ik er een klok en klepel verhaal van maak*
Ja, en nu ben ik nieuwsgierig natuurlijk :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:39:32 #282
37248 BertV
Klei indiaan
pi_108636585
even verplaatst naar ander topic

[ Bericht 91% gewijzigd door BertV op 02-03-2012 19:54:49 ]
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_108636737
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat heeft Senna ook heel lang zo gedaan. Na een tijdje dronk ze meestal rond de 140 cc op een dag, maar meer is het nooit geworden. Toen ze bijvoeding kreeg, ging het een stuk beter. Bijtanken ging ook prima, en ze heeft er niets van geleden ;)
Ah fijn! ik vind 100cc wel okee, wat ik het belangrijkst vindt is dat ze niet meer ontroostbaar is als mijn borst even er niet is!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 20:24:39 #284
5428 crew  miss_sly
pi_108638853
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:43 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ah fijn! ik vind 100cc wel okee, wat ik het belangrijkst vindt is dat ze niet meer ontroostbaar is als mijn borst even er niet is!
Dat dus inderdaad. Ik vond het fijn dat ze iets binnen kreeg en dat ze niet ontroostbaar was. En dan zat ik gewoon gezellig de hele avond met mijn meisje op de bank om bij te tanken O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 2 maart 2012 @ 20:41:33 #285
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108639642
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 20:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat dus inderdaad. Ik vond het fijn dat ze iets binnen kreeg en dat ze niet ontroostbaar was. En dan zat ik gewoon gezellig de hele avond met mijn meisje op de bank om bij te tanken O+
Toch verbazend vind ik het dan toch, dat een baby dan toch zonder huilen de dag doorkomt oop 100cc.
Des te beter natuurlijk, maar als ik nu te lang wacht met eten geven dan krijst hij werkelijk de boel bij elkaar.
Maar misschien in een andere omgeving bij "vreemden" is dat niet zo :?
Maar ik zal het op den duur wel zien en meemaken :+
Rayen 2½ jaar!
pi_108639792
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:05 schreef mefke79 het volgende:
NTS, Tienus krijgt 5ml lactulosesiroop, dat doen we in 1 keer, door het fruit of door de melk. Werkt prima. Ze later er wel enorme scheten van. Dat je denkt: volle luier en dat er dan niets in zit.

KD, die 'grens' van 6 maanden staat ook ter discussie. Ik geloof dat het Claudia was die laatst een onderzoek aanhaalde waarin ze aangeven dat er ook aanwijzingen zijn om wel al met 4 maanden te beginnen.
Mijn oudste kreeg wel iets eerder omdat hij anders ver over de liter melk ging met drinken vanwege honger. Jongste zijn we wel pas met 6 maanden begonnen en daarbij duurde het veel langer voordat er ook werkelijk wat naar binnen ging/bleef.
Ik denk dat ik dat was :) of althans, ik heb ook wel eens wat onderzoeken naar voren gehaald.
Ze zijn er idd nog niet over uit, voor coeliakie geldt dat het erop lijkt dat de introductie van gluten vóór de 3 maanden of ná de 6 maanden de aandoening triggered, en dus dat het veiliger is om gluten tussen de 4 en 6 maanden te introduceren. overigens, on a sidenote, voor coeliakie heb je een bepaald gen nodig om het überhaupt te ontwikkelen. Mis je dat gen, dan maakt het geen hol uit wanneer je het introduceert, je krijgt er geen coeliakie van; het gaat echt om triggeren van iets wat al in het lijf aanwezig is en mogelijk te uiting kan komen.

Voor andere allergenen lijkt het er idd ook op dat een vroege sensibilisatie resulteert in minder voedselallergie-klachten, dus niet te lang wachten met introduceren.

Aan de andere kant, KD heeft ook gelijk wat de onrijpheid van de darmen betreft, daar is men over uit dat de darmen tot 6 maanden echt nog onrijp zijn. Dus het is afwegen, kind met allergieën of atopische aanleg, (iets) vroegere introductie heeft de voorkeur, kind met refluxklachten heeft ook een iets eerdere introductie de voorkeur ivm voordelen/nadelen afweging (de beschadigingen van de slokdarm en de effecten van medicatie wegen op tegen de voordelen voor de darmen van wachten.); echter voor een gezond kind zonder atopische aanleg is wachten tot 6 maanden nog steeds het beste.

That having said, I don't really give a rat's ass wat iemand zn kind wanneer geeft :+ zolang het geen alcohol en sigaretten zijn lig ik er niet wakker van.
:)
pi_108639806
TimeJumper, ik denk: thuis hebben kindjes de rust om te 'bedenken' dat ze honger hebben. Op een KDV zijn ze er waarschijnlijk te veel voor afgeleid en vergeten ze het.
pi_108639864
ohja en bitterend, mijn kleine dame dronk ook nooit meer dan 110 op een dag.

Sinds we over zijn op kunstvoeding drinkt ze anywhere tussen de 90 en de 180 cc, maar die 180 cc flessen zijn wel echt een uitzondering. Over het algemeen drinkt ze max 150 ongeveer. Ze is (precies!) 13 maanden nu.
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 20:49:33 #289
5428 crew  miss_sly
pi_108640036
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 20:41 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Toch verbazend vind ik het dan toch, dat een baby dan toch zonder huilen de dag doorkomt oop 100cc.
Des te beter natuurlijk, maar als ik nu te lang wacht met eten geven dan krijst hij werkelijk de boel bij elkaar.
Maar misschien in een andere omgeving bij "vreemden" is dat niet zo :?
Maar ik zal het op den duur wel zien en meemaken :+
Ze bracht wel heel veel tijd door bij de leidster op schoot of in de elektrische babyschommel :+
Want slapen deed ze ook al niet graag en goed. Wat dat betreft is het nu gewoon fijner, omdat je weet dat ze er fijn speelt enzo.
Maar het komt echt goed!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 2 maart 2012 @ 20:49:48 #290
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108640045
* _evenstar_ bevestigd verhaal van Mignonne ik kreeg hetzelfde te horen, dat wanneer O. er aan toe was want ook dat is belangrijk ik vanaf 4 maanden mocht beginnen, beste is zo tussen de 5 a 5,5 maand :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_108640547
Geert nog gefeliciteerd *O*

Mia, wat begin je op Hannah te lijken!! :o O+

Eva kreeg een korstje brood om op te sabbelen, toen ze zo'n 5,5 maand was. Daar zijn we mee begonnen. Daarna groenten en dan pas fruit. Liever eerst groenten omdat fruit zoeter is en ze daar makkelijker aan wennen. Begin je met fruit, dan zijn ze gewend aan zoet en zullen ze minder makkelijk 'bittere' groenten eten. Is de theorie.

Wij gaan volgende week een lang weekend weg en dan wil ik ook gaan fietsen met Eva. Volgens mij vindt ze het geweldig. Ze kan al een paar maanden goed zitten, dus dat is geen probleem.

En over het sparen. Wij sparen een vast bedrag per maand voor haar, net als opa en oma. De kinderbijslag gebruiken we zelf.
En ik las een heleboel Regenboogrekeningen en zag er zelfs een doekje van liggen bij Floris ^O^
Heel goed meiden, sprak de Rabo - Adviseur :P
pi_108640649
ik begrijp die theorie alleen nooit zo goed :o
ik bedoel, weet je hoe zoet melk is? moedermelk en kunstvoeding equal. Das toch raar dan dat men daarna vindt dat een banaan dan te zoet is terwijl zo'n kind daarvoor nog 8 x per dag 180 ml zoete meuk weg stouwde :?

wij sparen niet, op dit moment. Later als ik groot ben sparen we wel weer, nu heb ik gewoon geen cent over om nog te sparen. T is niet anders.
pi_108641023
Ik ben het met je eens hoor, die flesvoeding die Eva krijgt is idd hartstikke zoet. Eva is volgende week donderdag 10 maanden en dan zouden we over kunnen naar nutrilon 3.
Ik heb echter van As1981 de tip gekregen om dat niet te doen. Deze versie schijnt nog zoeter te zijn en dan is het moeilijk wennen aan gewone melk als ze een jaar zijn. De verkooptruc van nutricia, zodat je langer opvolgmelk blijft geven schijnbaar.

Dus ik denk dat we maar even 2 maanden langer nutrilon 2 geven. Volgens mij niets mis mee.

Mignonne, logisch dat jullie nu even niet sparen toch? Joh, als je straks afgestudeerd bent ga je bakken met geld verdienen, komt helemaal goed :+
  vrijdag 2 maart 2012 @ 21:12:26 #294
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_108641201
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:00 schreef mignonne het volgende:
ik begrijp die theorie alleen nooit zo goed :o
ik bedoel, weet je hoe zoet melk is? moedermelk en kunstvoeding equal. Das toch raar dan dat men daarna vindt dat een banaan dan te zoet is terwijl zo'n kind daarvoor nog 8 x per dag 180 ml zoete meuk weg stouwde :?

wij sparen niet, op dit moment. Later als ik groot ben sparen we wel weer, nu heb ik gewoon geen cent over om nog te sparen. T is niet anders.
+1
Daarbij vertelde een voedingsdeskundige die ik sprak tijdens opname ( ivm sonde) dat het geen reet uitmaakt, ook een baby heeft smaakpapillen en er staat niet vast voor elke baby dat zij hetzelfde lekker vinden..
Daarbij komt nog het gegeven dat bij elk potje appelsap inzit waardoor geen enkel middel zijn eigen natuur getrouwe smaak heeft! En het beetje smaak wat dan nog over is feitelijk kapot gekookt en geconserveerd wordt omdat het massaproductie is, :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_108641239
hehe nouja, zelfs al verdien ik geen bakken, ik denk dat het in t begin wel vóelt als bakken :D
je leert t kleine waarderen zo :P

oh dat van die nutrilon 3 wist ik niet! nouja zit wat in :') was te verwachten op zich. Zodat je lekker door kan naar de peuter groeimelk en daarna naar de kleutergroeitroep :')
in eh, singapore geloof ik? hebben ze tot een jaar of 15 aparte melksoorten :X

wij hebben trouwens nooit nr 3 gegeven, we zijn begonnen met nr 1 bij oudste, maar die was wel 11 maanden toen ze voor t eerst fv kreeg. En daarna hebben we nog een maandje nr 2 gegeven, geen idee waarom, en daarna was ik het zat en hebben we gewone koemelk gekocht. Tegenwoordig drinkt ze eigenlijk nauwelijks melk, 3 x p/w een glas denk ik?

jongste krijgt wel de aan haar leeftijd aangepaste variant. Maar dat komt omdat ik er geen nauwelijks inspraak in heb wat ze krijgt :+
pi_108641287
Moedermelk is zoet maar de smaak veranderd wel elke dag of niet?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108641302
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:12 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

+1
Daarbij vertelde een voedingsdeskundige die ik sprak tijdens opname ( ivm sonde) dat het geen reet uitmaakt, ook een baby heeft smaakpapillen en er staat niet vast voor elke baby dat zij hetzelfde lekker vinden..
Daarbij komt nog het gegeven dat bij elk potje appelsap inzit waardoor geen enkel middel zijn eigen natuur getrouwe smaak heeft! En het beetje smaak wat dan nog over is feitelijk kapot gekookt en geconserveerd wordt omdat het massaproductie is, :)
ik heb wel eens mn vinger in het potje gestoken om te voelen of het niet te heet was en daarna zonder na te denken mn vinger in mn mond gestoken ;(

ik snapte gelijk waarom al die baby's zo'n rilling maken op het eerste contact :P
zo'n rilling die ik normaal alleen kende van tequila's slammen :D
pi_108641326
Floris heeft gewoon nummer 3 gekregen en is probleemloos overgegaan op gewone melk (ik heb geen idee hoe.zoet t is...melk *gruwel* daar waag ik me niet aan dus..)

En die.potjes zijn,ranzig,ja...enige reden dat ie.ze kreeg was omdat,ie mn zelfgemaakte meuk niet at. Achteraf denk ik dat er te weinig smaak aan zat..meneer houdt van pittig :D
pi_108641707
Bitterend, moedermelk veranderd iedere dag wel iets, omdat het samenhangt met wat jij gegeten hebt.

Mignonne, die aparte melksoorten tot je 15e :o :X
En ik vroeg met af wat je oudste krijgt om voldoende zuivel binnen te krijgen? Drinkt ze soms vruchtenmelk (yogho ofzo) of vul je aan met calciumtabletten? Of ander eten waarin calcium zit?
Waarom heb jij geen inspraak in wat je jongste te drinken krijgt?
pi_108641856
Zouden bv kindjes makkelijker eten dan kv kindjes? van weg de veranderde smaak van de melk? of zou het echt per kind anders zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')