Fles-borstvoeding is toch anders. Dat is de eerste levensbehoefte en hoewel ik wel een voorstander van BV ben, heb iik niets tegen FV, alleen tegen mensen die het bij voorbaat al niet proberen met laffe excuusjes als 'mijn borsten zijn niet gemaakt om te voeden 'quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:17 schreef mefke79 het volgende:
Driekus ging met een maand of 9 over. Dat hebben we toen voor de vakantie gedaan, de mc zweet net wat meer dan een gewone stoel. Hij kon toen prima zitten en kwam inderdaad met zijn benen over de rand. Dat was niet voor hem irritant, wel voor mijomdat we door de mc minder ruimte hadden in onze auto. Ik ben vrij lang, de mc staat achter de passagiersstoel en die kon dus niet geheel naar achteren.
En ach, die discussie over bijvoeding komt elke zoveel maanden voorbij, ik kan me er niet meer druk om maken. Je begint een keer en ziet vanzelf wel of ze er zin in hebben of niet. Ik ga niemand veroordelen om wat groente of fruit, net zoals ik niemand veroordeel over fles- of borstvoeding.
Over die fiets met 4 maanden vind ik dan wel eng, net als kindjes die met 2 maanden in een gewone autostoel zitten. Maar dat moet je toch ook zelf zien dat dat niet goed kan zijn.
En ooo, de fiets. Tienus kan wel zelf zitten, al zit ie zonder helm beter dan met (is toch net dat beetje extra topzwaargewicht), maar nog niet lang genoeg en stevig genoeg om mee te mogen op de fiets. En daar verheug ik me dus enorm op, lekker fietsen met de mannen.
nee hoor, als het advies gegeven word of om medische redenen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:20 schreef mefke79 het volgende:
KD, ik weet dat het jouw mening is, maar je bent wel erg stellig in je zes maanden. Zoals al eerder opgemerkt, er zijn ook onderzoeken die aanwijzen dat 4 maanden prima is.
Voor mensen die het willen lezen: Viva mama had deze keer ook een leuk artikel over fles/borstvoeding (wat in mijn ogen ongeveer dezelfde discussie is, die ik overigens niet weeeeer ga oprakelen hier).
neemt niet weg dat het advies nog steeds 6 maanden is omdat de darmpjes nog niet gerijpt zijn.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:28 schreef mefke79 het volgende:
KD, juist of het triggerd is dus onderwerp van discussie. Er zijn onderzoeken die juist het tegenovergestelde zeggen. Wat Nirak dus ook al zegt.
Vergelijk het met de hoeveelheid flesvoeding: bij Driekus kregen we nog het advies om 201/7 te geven, nu 'mag' dat niet meer. Norm is veranderd door een onderzoek.
Of bij spugers: artsen geven als advies; dik voeding in. Er zijn ook kinderartsen die juist zeggen: niet doen, voeding blijft langer is slokdarm en brandt dan meer.
M.a.w: voortschrijdend inzicht kan er voor zorgen dat dit soort dingen 'ineens' anders zijn.
Ik zou dan nog niet met der gaan fietsen. Ze kijken tegewoordig ook steeds minder naar die 9 maandengrens maar meer naar kind zelf. Kan ie goed zelfstandig zitten, en volgens mij ook zelf gaan zitten, dan mag ie mee op de fiets. Leander mocht met 7,5 maand al mee. Die ging zelf zitten en bleef ook zitten. Die stond toen zelf al in e box enzo.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:14 schreef __Isis__ het volgende:
Wij zijn met 5 maanden met een paar hapjes fruit begonnen, zodat we met de lactulose konden stoppen. Ze at echt maar een paar hapjes in het begin, maar voor de stoelgang hielp het heel goed.
Even een vraagje over fietsen met je baby: Mijn meisje is 8,5 maanden maar kan nog niet zelfstandig zitten. Ze kan wel zitten, maar dan kukelt ze na een seconde of 10 om. Is het dan verstandig om nog even te wachten met fietsen? Overigens zou het gaan om een paar minuten fietsen, ik ben niet zo sportief
Ik ga ook uit van tot 6 maanden exclusief fles en daarna bijvoeding proberen. Tenzij anders geadviseerd, dan neem ik dat ter overweging.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:29 schreef bitterend het volgende:
Ik hou me lekker aan de richtlijnen van de WHO. Exclusief tiet tot 6 maanden en dan voorzichtig met BIJvoeding proberen. Hier blijft tiet de hoofdvoeding zolang ze het maar wil![]()
Geen idee hoe het met fv gaat!
Ohw wat fijn voor je!, en voor haar.!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:34 schreef bitterend het volgende:
Mijn baby weigert de fles niet, ze weigert ontdooide melk!![]()
Die 20 zakken ga ik gewoon bewaren tot mei dan lekkere pap van maken en als ik ze eerder nodig heb dan pasteuriseren! maar wat ben ik opgelucht!
ze neemt de fles niet van harte maar het is toch een hele vooruitgang! (met breastflow fles)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
maar doe jij kunstvoeding in de fles? misschien dat omdat het zo anders smaakt dat ie het niet wil?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:17 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ohw wat fijn voor je!, en voor haar.!
Ik ben jaloers op jezelfs de breastflow fles is hier nog helemaal geen succes
, hij kauwt er alleen maar op
(en dat is al een hele vooruitgang inplaats van hem er gelijk uitwerken
)
Jee 100ml maarquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:01 schreef bitterend het volgende:
[..]
maar doe jij kunstvoeding in de fles? misschien dat omdat het zo anders smaakt dat ie het niet wil?
van mij wil ze de fles ook niet, ze gaat erg bood kijken en meteen huilen..bij het kdv en bij mijn man lukt het steeds beter...ze drink maar 100ml (verdeelt over een paar uur) en haalt ze het later in bij mij
Dat heeft Senna ook heel lang zo gedaan. Na een tijdje dronk ze meestal rond de 140 cc op een dag, maar meer is het nooit geworden. Toen ze bijvoeding kreeg, ging het een stuk beter. Bijtanken ging ook prima, en ze heeft er niets van geledenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:01 schreef bitterend het volgende:
[..]
maar doe jij kunstvoeding in de fles? misschien dat omdat het zo anders smaakt dat ie het niet wil?
van mij wil ze de fles ook niet, ze gaat erg bood kijken en meteen huilen..bij het kdv en bij mijn man lukt het steeds beter...ze drink maar 100ml (verdeelt over een paar uur) en haalt ze het later in bij mij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |