abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:20:39 #251
100412 mefke79
komt goed!
pi_108620331
KD, ik weet dat het jouw mening is, maar je bent wel erg stellig in je zes maanden. Zoals al eerder opgemerkt, er zijn ook onderzoeken die aanwijzen dat 4 maanden prima is.

Voor mensen die het willen lezen: Viva mama had deze keer ook een leuk artikel over fles/borstvoeding (wat in mijn ogen ongeveer dezelfde discussie is, die ik overigens niet weeeeer ga oprakelen hier).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_108620385
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:17 schreef mefke79 het volgende:
Driekus ging met een maand of 9 over. Dat hebben we toen voor de vakantie gedaan, de mc zweet net wat meer dan een gewone stoel. Hij kon toen prima zitten en kwam inderdaad met zijn benen over de rand. Dat was niet voor hem irritant, wel voor mij :P omdat we door de mc minder ruimte hadden in onze auto. Ik ben vrij lang, de mc staat achter de passagiersstoel en die kon dus niet geheel naar achteren.

En ach, die discussie over bijvoeding komt elke zoveel maanden voorbij, ik kan me er niet meer druk om maken. Je begint een keer en ziet vanzelf wel of ze er zin in hebben of niet. Ik ga niemand veroordelen om wat groente of fruit, net zoals ik niemand veroordeel over fles- of borstvoeding.

Over die fiets met 4 maanden vind ik dan wel eng, net als kindjes die met 2 maanden in een gewone autostoel zitten. Maar dat moet je toch ook zelf zien dat dat niet goed kan zijn.

En ooo, de fiets. Tienus kan wel zelf zitten, al zit ie zonder helm beter dan met (is toch net dat beetje extra topzwaargewicht), maar nog niet lang genoeg en stevig genoeg om mee te mogen op de fiets. En daar verheug ik me dus enorm op, lekker fietsen met de mannen.
Fles-borstvoeding is toch anders. Dat is de eerste levensbehoefte en hoewel ik wel een voorstander van BV ben, heb iik niets tegen FV, alleen tegen mensen die het bij voorbaat al niet proberen met laffe excuusjes als 'mijn borsten zijn niet gemaakt om te voeden '
Je zou maar ergens insneeuwen met je kind ofzo, dan zou je dolblij zijn dat je je tieten had :P
pi_108620425
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:20 schreef mefke79 het volgende:
KD, ik weet dat het jouw mening is, maar je bent wel erg stellig in je zes maanden. Zoals al eerder opgemerkt, er zijn ook onderzoeken die aanwijzen dat 4 maanden prima is.

Voor mensen die het willen lezen: Viva mama had deze keer ook een leuk artikel over fles/borstvoeding (wat in mijn ogen ongeveer dezelfde discussie is, die ik overigens niet weeeeer ga oprakelen hier).
nee hoor, als het advies gegeven word of om medische redenen.
Als er verder geen aanleiding is om eerder te bginnen dan is het dus wel onnodig risico nemen, toch? Dus het overbelasten van de darmpjes en het triggeren van allergie?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:26:58 #254
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_108620525
Over bijvoeding... Kennissen hebben een dochter die 3 dagen ouders is dan Draak (dus zo'n 2,5 maand nu), die gaven een paar weken geleden op een verjaardag gewoon slagroom van de taart aan die kleine. Ik zat daar echt te kijken van WTF :o !
Draakje heeft wel eens appel geproeft (in de zin, mama gaat met d'r vinger over een stukje appel en steekt daarna de vinger in d'r mondje). Volgens mij vond ze het wel lekker maar ze zal nu toch echt wachten tot ze een maand of 6 is. Ondertussen eet ik gewoon veel appels, dan proeft ze de smaak vanzelf ;) !
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:28:01 #255
100412 mefke79
komt goed!
pi_108620557
KD, juist of het triggerd is dus onderwerp van discussie. Er zijn onderzoeken die juist het tegenovergestelde zeggen. Wat Nirak dus ook al zegt.
Vergelijk het met de hoeveelheid flesvoeding: bij Driekus kregen we nog het advies om 201/7 te geven, nu 'mag' dat niet meer. Norm is veranderd door een onderzoek.
Of bij spugers: artsen geven als advies; dik voeding in. Er zijn ook kinderartsen die juist zeggen: niet doen, voeding blijft langer is slokdarm en brandt dan meer.

M.a.w: voortschrijdend inzicht kan er voor zorgen dat dit soort dingen 'ineens' anders zijn.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_108620585
Ik hou me lekker aan de richtlijnen van de WHO. Exclusief tiet tot 6 maanden en dan voorzichtig met BIJvoeding proberen. Hier blijft tiet de hoofdvoeding zolang ze het maar wil O+
Geen idee hoe het met fv gaat!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_108620588
dat wilde mijn moeder ook bij elin doen toen ze 3 mnd was, ff zo'n veeg slagroom erin..
en dan boos worden omdat ik dat niet wilde hebben :')
pi_108620648
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:28 schreef mefke79 het volgende:
KD, juist of het triggerd is dus onderwerp van discussie. Er zijn onderzoeken die juist het tegenovergestelde zeggen. Wat Nirak dus ook al zegt.
Vergelijk het met de hoeveelheid flesvoeding: bij Driekus kregen we nog het advies om 201/7 te geven, nu 'mag' dat niet meer. Norm is veranderd door een onderzoek.
Of bij spugers: artsen geven als advies; dik voeding in. Er zijn ook kinderartsen die juist zeggen: niet doen, voeding blijft langer is slokdarm en brandt dan meer.

M.a.w: voortschrijdend inzicht kan er voor zorgen dat dit soort dingen 'ineens' anders zijn.
neemt niet weg dat het advies nog steeds 6 maanden is omdat de darmpjes nog niet gerijpt zijn.
en wat betreft flesvoeding en indikmiddelen, op dat gebied begeef ik mij niet. ik geef borstvoeding en ik neem aan dat de samenstelling prima is dus daar ga ik niets aan veranderen :P
pi_108620716
Anyway, iedereen moet natuurlijk doen wat hem goeddunkt, ik blijf het gewoon niet begrijpen. want simpel sommetje

risico = evt
ze worden er niet beter van = klopt
pi_108620737
Mijn baby weigert de fles niet, ze weigert ontdooide melk! *O*
Die 20 zakken ga ik gewoon bewaren tot mei dan lekkere pap van maken en als ik ze eerder nodig heb dan pasteuriseren! maar wat ben ik opgelucht!
ze neemt de fles niet van harte maar het is toch een hele vooruitgang! (met breastflow fles)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:40:17 #261
348178 NotTheSame
pi_108620885
Wat fijn dat je nu eindelijk de oorzaak gevonden hebt Bitterend!!! Wel jammer van al die ingevroren melk, maar je zult het inderdaad bijv. als pap of milkshake oid kunnen gebruiken, hopelijk pakt ze dat straks wel!

Hier trouwens papa-dag vandaag, dus ik ga eens even lekker zonnebanken... even bijtukken ;) .
(Jaja zonnebank = slecht, maar voor mij de uitkomst om m'n eczeem te onderdrukken ;) )
pi_108620887
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:14 schreef __Isis__ het volgende:
Wij zijn met 5 maanden met een paar hapjes fruit begonnen, zodat we met de lactulose konden stoppen. Ze at echt maar een paar hapjes in het begin, maar voor de stoelgang hielp het heel goed.

Even een vraagje over fietsen met je baby: Mijn meisje is 8,5 maanden maar kan nog niet zelfstandig zitten. Ze kan wel zitten, maar dan kukelt ze na een seconde of 10 om. Is het dan verstandig om nog even te wachten met fietsen? Overigens zou het gaan om een paar minuten fietsen, ik ben niet zo sportief :P
Ik zou dan nog niet met der gaan fietsen. Ze kijken tegewoordig ook steeds minder naar die 9 maandengrens maar meer naar kind zelf. Kan ie goed zelfstandig zitten, en volgens mij ook zelf gaan zitten, dan mag ie mee op de fiets. Leander mocht met 7,5 maand al mee. Die ging zelf zitten en bleef ook zitten. Die stond toen zelf al in e box enzo.
Dat zie ik Matthias voorlopig nog niet doen. Die draait en rolt wel en staan kan ie ook wel heel goed als je hem helpt maar als je het niet doet is het ook prima. Hij vind het op de grond allemaal prima!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_108620985
NTS lekker! geniet ervan!! de zonnebank doet ook wonderen voor mijn eczeem hoor :Y
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:48:04 #264
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_108621115
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:29 schreef bitterend het volgende:
Ik hou me lekker aan de richtlijnen van de WHO. Exclusief tiet tot 6 maanden en dan voorzichtig met BIJvoeding proberen. Hier blijft tiet de hoofdvoeding zolang ze het maar wil O+
Geen idee hoe het met fv gaat!
Ik ga ook uit van tot 6 maanden exclusief fles en daarna bijvoeding proberen. Tenzij anders geadviseerd, dan neem ik dat ter overweging.

Fijn dat je weet wat de oorzaak is!

NTS, geniet van je dagje!
pi_108621177
Discussies over voeding, slapen, werken, spelen enz. houdt je toch. Gelukkig doet iedere mamma wat zij het beste vindt voor haar kindje. ^O^

Cas zit ook al in een ander autostoeltje, in ligstand. De maxicosi gebruiken we met boodschappen doen en wanneer mijn vriend Cas op gaat halen of weg brengen naar het kdv.

Cas is nog niet helemaal fit.. Doet alweer een dutje. Hopen dat zijn eten allemaal binnen blijft vandaag. Net wel lekker een wandeling gemaakt, even een frisse neus.

[ Bericht 17% gewijzigd door Cyntiaa op 02-03-2012 13:18:50 ]
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:17:33 #266
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108621994
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:34 schreef bitterend het volgende:
Mijn baby weigert de fles niet, ze weigert ontdooide melk! *O*
Die 20 zakken ga ik gewoon bewaren tot mei dan lekkere pap van maken en als ik ze eerder nodig heb dan pasteuriseren! maar wat ben ik opgelucht!
ze neemt de fles niet van harte maar het is toch een hele vooruitgang! (met breastflow fles)
Ohw wat fijn voor je!, en voor haar.!
Ik ben jaloers op je :+ zelfs de breastflow fles is hier nog helemaal geen succes :{ , hij kauwt er alleen maar op ;( (en dat is al een hele vooruitgang inplaats van hem er gelijk uitwerken :P )
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:28:59 #267
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_108622304
Bedankt voor het advies Mefke en MeNicole! :)
Ik ga nu nog niet met haar fietsen hoor, heb m'n fiets nog niet binnen, maar hoopte over een paar weekjes. Even afwachten dan maar of ze dan wel stevig kan zitten.

:9~
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_108622990
En het kan zo zijn dat ze binnen 2 wk heel goed kan zitten hoor.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:02:39 #269
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_108623448
Euhm, Anouk wil nu al graag 'zitten'. Is het slecht om haar dan, met ondersteuning van een hand ofcourse, rechtop te houden? Soort oefenen enzo?

Verder *gaap* op het werk....
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_108624003
Matthias zit ook wel veel hoor. Als ik hem op de bank zet blijft ie gewoon zitten. En met eten zit ie in de kinderstoel en dat gaat ook prima. Heel soms blijft ie even los zitten.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:38:32 #271
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_108626912
gefeliciteerd met je dreumes DJMO! :) alweer 1!!

en over bijvoeden; hier ook met 5 maanden begonnen, maar ook iom/ advies KA. Ook ivm reflux, indikken, en moeizaam ontlastingspatroon. Liene is nu 6,5 maand, en krijgt fruit, broodkorst, soms een stukje liga, en soms wat groente.. verder alleen BV. En hier gaat het nu wel beter met poepen enzo..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:58:26 #272
348178 NotTheSame
pi_108627780
Susie, hier een Draakje die ook niks liever doet als zitten en rondkijken. Liggen is echt een no-go, mits om te slapen. Gelukkig hebben wij een kinderwagenbak met verstelbare rugleuning anders had ik die al op kunnen bergen, want zodra ik haar daarin leg is het krijsen! Nu is het in zitstand erin, en zodra ze slaapt de rugleuning omlaag.
CB zag er het probleem niet van in; zolang ze niet de hele dag rechtop zit zou het geen kwaad kunnen.
pi_108627910
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:17 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ohw wat fijn voor je!, en voor haar.!
Ik ben jaloers op je :+ zelfs de breastflow fles is hier nog helemaal geen succes :{ , hij kauwt er alleen maar op ;( (en dat is al een hele vooruitgang inplaats van hem er gelijk uitwerken :P )
maar doe jij kunstvoeding in de fles? misschien dat omdat het zo anders smaakt dat ie het niet wil?
van mij wil ze de fles ook niet, ze gaat erg bood kijken en meteen huilen..bij het kdv en bij mijn man lukt het steeds beter...ze drink maar 100ml (verdeelt over een paar uur) en haalt ze het later in bij mij
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:10:53 #274
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_108630808
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:01 schreef bitterend het volgende:

[..]

maar doe jij kunstvoeding in de fles? misschien dat omdat het zo anders smaakt dat ie het niet wil?
van mij wil ze de fles ook niet, ze gaat erg bood kijken en meteen huilen..bij het kdv en bij mijn man lukt het steeds beter...ze drink maar 100ml (verdeelt over een paar uur) en haalt ze het later in bij mij
Jee 100ml maar :o
Nou ik probeerde eerst met kunstvoeding, nu weer een handkolf gekocht maar dat weigert hij helaas ook zelfs als ik het pas afgekolfd heb (dus niet ingevroren geweest, wat blijkbaar ook verschil kan maken gezien jou ervaring ;) )
Hij gaat niet huilen maar kauwt er een beetje op en kijkt vies :+
Rayen 2½ jaar!
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 17:23:25 #275
5428 crew  miss_sly
pi_108631304
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:01 schreef bitterend het volgende:

[..]

Dat heeft Senna ook heel lang zo gedaan. Na een tijdje dronk ze meestal rond de 140 cc op een dag, maar meer is het nooit geworden. Toen ze bijvoeding kreeg, ging het een stuk beter. Bijtanken ging ook prima, en ze heeft er niets van geleden ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')