Ik bedoelde ingrediënten voor het deeg, mag nog wel zelf kneden!quote:
Wat zeg je dat vriendelijk :-) maar begrijp het hoor ..quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:53 schreef MaximusTG het volgende:
Als je hulp wil moet je wat duidelijker zeggen welke receptuur je gevolgd hebt.. Inclusief kneedtijden/rijstijden etc.
ahh de gevaren van het internet/email elkaar verkeerd begrijpen.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:50 schreef MaximusTG het volgende:
Dat was helemaal niet onvriendelijk bedoeld hoor, het is gewoon zo.. Ik heb nu eenmaal geen kristallen bol om in te zien wat er bij jou misgaat.
Nu heb je nog steeds niet gepost hoeveel water en hoeveel bloem je bv hebt gebruikt. Het kunnen dus meerdere dingen zijn.
Je kan sowieso beter geen patentbloem gebruiken, dat is voor gebak e.d. en bevat te weinig gluten. Verder heb je het deeg erg kort laten rijzen. En als je het niet laat rijzen onstaan er geen luchtbellen in je deeg. Als laatste zou het zo kunnen zijn dat je dreeg te weinig water bevat. Daardoor is je deeg minder soepel en kan het minder uitzetten. Je pizza wordt dan harder/compacter.
Probeer anders eens het recept 2 in mijn PDF. Die is vrij makkelijk, kan bijna niet misgaan. Wel goede bloem gebruiken! Raad je aan om de Frans Krokant bloem van Soezie te gebruiken (Welkoop). Je Tipo 00 bloem kan ook, maar let dan op dat het niet te nat wordt. Tipo 00 neemt minder water op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |