abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109545735
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 20:31 schreef lennard92 het volgende:
Mijn Plaza account is geblokeerd (te veel foute aanmeldingen, afijn) kan de SM deze weer deblokeren? Of moet dat via de helpdesk?
Kan je ASM zo doen :)
pi_109547792
Okee :) ..ik probeerde laatst wel met een leidinggevende het WW te veranderen, dat lukte wel... mja moet schijnbaar helemaal gedeblokeerd worden :P
  maandag 26 maart 2012 @ 21:42:34 #123
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_109547801
We hebben afgelopen zondag door tekort aan stokbroden maar extra pistolets gebakken (bonus 5 voor een euro) en gesneden net zoals stokbrood :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_109557537
Hallo iedereen!

Mijn tijdelijke contract is na 4 trouwe jaren niet omgezet in een vast contract. Geen probleem, wou toch al iets anders gaan doen. Ik werk dus niet meer bij de Appie.
Nu vraag ik me wel iets af. Ik hoorde laatst iets over een zgn. TJ-biljet. Deze "Teruggave Jongeren" zou ervoor zorgen dat ik een groot deel belasting terugkrijg over mijn gewerkte jaren bij de Appie. Ik ben inmiddels 19 jaar en ik heb van 2008 tot 2012 bij de AH gewerkt.
Moet ik zo'n TJ-biljet zelf invullen en opsturen of heeft de AH dat al gedaan (en krijg ik dus niks meer terug)? Ik kan het me namelijk niet herinneren!

Kan ik op een belastingmeevaller rekenen of is dit slechts valse hoop?
En als het zo is, wat moet ik doen om mijn geld terug te krijgen bij de belastingdienst?
pi_109557616
Kreeg je al heffingskorting? Inkomstenbelasting elk jaar ingevuld?
pi_109557712
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 08:57 schreef UncleSam het volgende:
Kreeg je al heffingskorting? Inkomstenbelasting elk jaar ingevuld?
Ik heb niks van een inkomstenbelasting of zo ingevuld. De heffingskorting weet ik zo 1, 2, 3 niet.
Is het mogelijk om mijn jaaropgaven nog op te vragen? Plaza kan ik niet op (heb ik ook nooit op gekund trouwens), maar dat lijkt me logisch aangezien ik niet meer bij de AH werk.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:43:35 #127
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_109560000
Je moet in ieder geval je jaaropgaven opvragen bij de AH. Daarnaast ben je volgens mij zelfs verplicht om jaaropgave te doen, doe je dat niet dan kun je een boete krijgen. Ik kreeg het ene jaar wat terug, het andere jaar moest ik betalen. -O-
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_109561517
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:42 schreef monsterd. het volgende:
We hebben afgelopen zondag door tekort aan stokbroden maar extra pistolets gebakken (bonus 5 voor een euro) en gesneden net zoals stokbrood :')
:|W
pi_109561604
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 21:42 schreef monsterd. het volgende:
En de voorraadverschillen dan?
pi_109584410
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 10:43 schreef monsterd. het volgende:
Je moet in ieder geval je jaaropgaven opvragen bij de AH. Daarnaast ben je volgens mij zelfs verplicht om jaaropgave te doen, doe je dat niet dan kun je een boete krijgen. Ik kreeg het ene jaar wat terug, het andere jaar moest ik betalen. -O-
Dat is alleen verplicht als je een brief van de belastingdienst krijgt.

Aangezien je heffingskorting zal hebben gehad zal je sowieso niet veel terug krijgen, maar je kan tot een paar jaar terug aangifte doen, mits je je jaaropgave hebt.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 22:32:44 #131
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_109588495
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:39 schreef Etsu het volgende:

[..]

En de voorraadverschillen dan?
Gewoon geprijsd als 5 pistoletjes, als je het snijdt ziet het er toch hetzelfde uit. Verder ook nog aan klanten uitgelegd dat we alleen gesneden pistoletjes hadden omdat de stokbroden op waren.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_109598018
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 09:03 schreef Babylonian het volgende:

[..]

Ik heb niks van een inkomstenbelasting of zo ingevuld. De heffingskorting weet ik zo 1, 2, 3 niet.
Is het mogelijk om mijn jaaropgaven nog op te vragen? Plaza kan ik niet op (heb ik ook nooit op gekund trouwens), maar dat lijkt me logisch aangezien ik niet meer bij de AH werk.
Hoi Babylonian,
Tegenwoordig bestaat er geen TJ biljet meer maar moet je gewoon aangifte inkomstenbelasting doen. Je kan zien hoeveel je terug krijgt als je de aangifte programma's downloadt vanaf de site van de belastingdienst en invult. Voor het invullen heb je inderdaad een jaaropgaaf nodig of je loonstrookje van periode 13 van elk jaar.
Je kunt zelf op je jaaropgaves kijken hoeveel je ongeveer terug krijgt: bij loonheffing staat een bedrag en dat kan je terug krijgen. Het is ook mogelijk dat er niets staat; dan heb je in die 4 jaar dat je bij AH gewerkt hbt nooit meer dan 500¤ per periode verdiend (je betaalt pas belasting vanaf 500¤ per periode omdat je loonheffingskorting kreeg). Waarschijnlijk heb je in vakanties wel eens meer dan dit bedrag verdiend en dus belasting betaald, en dus kan je waarschijnlijk wel iets terug krijgen, maar een vetpot lijkt het me niet.
Succes!
pi_109688721
Vraagje he, ik was dus net gebeld of ik morgen kan werken terwijl ik niet ingepland stond, ik kan wel dus heb ja gezegd, maar ik bedacht me net ik ga ervan uit dat ik moet invallen voor iemand omdat het opeens zo plotseling is.
Dan kan ik niet zien op het kassarooster welke kassa ik moet toch? Want ik stond niet ingepland!
En hoe wordt dat dan bepaald met betalen? Want ik meld me dan gewoon bij de counter denk ik? Dat ik daar te horen krijg welke kassa enzo, maar hoe weten zij dat ik betaald moet krijgen en dat andere meisje niet?

En als je zeg maar bijna vrij bent moet je bellen naar de counter maar mag dat gewoon tussen twee klanten door? Of is dat dan weer heel asociaal en moet je wachten tot het rustig is?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 13:48:34 #134
251095 Purdey
Better off alone..
pi_109692849
Ik word ook erg vaak gebeld. Die uren worden gewoon meegeteld bij je salaris :) De kassa waar je aan komt te zitten is waarschijnlijk de kassa waar het meisje zou hebben gezeten, maar dit kun je gewoon bij de counter zien :)

Bellen doe ik gewoon tussendoor, of als ik met een klant bezig ben. Ik vind dat niet persé aso, het is werkgerelateerd :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  zondag 1 april 2012 @ 09:49:14 #135
58097 joey_k
Beatles 4ever
pi_109755197
Grrr, even je uren voor deze week checken? Helaas, geen verbinding mogelijk met Plaza vanuit huis....

(iemand een mirror ;) )
Met trots vernoemd naar John Lennon....
Gez: Nokia's -> [GEZ] (defecte-goede-incomplete) Nokia's
pi_109755460
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 09:49 schreef joey_k het volgende:
Grrr, even je uren voor deze week checken? Helaas, geen verbinding mogelijk met Plaza vanuit huis....

(iemand een mirror ;) )
Een mirror?
_O-
  zondag 1 april 2012 @ 14:59:28 #137
287789 il_Tonno
voer de eendjes, geen oorlog
pi_109764269
het is sowieso handig om elk jaar aangifte te doen, ook als je niet veel verdiend. zo krijg je in de toekomst minder gezeik van de belastingdienst omdat ze je inkomensgegevens al hebben enz.
"When you poop in your dreams, you poop for real"
(Peter Griffin)
  zondag 1 april 2012 @ 15:00:35 #138
287789 il_Tonno
voer de eendjes, geen oorlog
pi_109764335
trouwens weet iemand wat er met AH Plaza aan de hand is? en nog iets HOERA morgen pay-day!! :D :D :D :D :D :D :D
"When you poop in your dreams, you poop for real"
(Peter Griffin)
  zondag 1 april 2012 @ 15:35:06 #139
251095 Purdey
Better off alone..
pi_109765696
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:00 schreef il_Tonno het volgende:
trouwens weet iemand wat er met AH Plaza aan de hand is? en nog iets HOERA morgen pay-day!! :D :D :D :D :D :D :D
Ja hoor, ik weet wel wat er met plaza is. Plaza is een falend kut systeem wat er te vaak uit ligt :Y

Morgen salarisdag idd, woei! :s)
pi_109771415
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:35 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ja hoor, ik weet wel wat er met plaza is. Plaza is een falend kut systeem wat er te vaak uit ligt :Y

Morgen salarisdag idd, woei! :s)
Ik blijf het bizar vinden dat ze alles naar een systeem hebben gegooid wat zo veel downtime heeft...
pi_109772400
Oeh schiet me nog een vraag te binnen, thanks purdey voor het antwoord trouwens, maar ik had zaterdag dus echt best wel vaak geen kleingeld meer! En dan gewoon vanalles zeg maar, en ik vond het best vervelend om dan van die zakjes te vragen zeg maar, maar is het normaal om dat zovaak te hebben? En kan je er iets aan doen dat dat minder vaak hoeft bij te vullen?

Enn ik vroeg me af als mensen bijgeven dan kan je toch heel moeilijk terugtellen? Want stel iemand geeft ¤50,25 en moest ¤20,25 betalen, moet je dan zeggen met 10 wordt 30,25 en 20 is 50,25? Want dat vond ik nogal awkward zeg maar omdat je niet op een heel bedrag uitkomt.

En als je geld bijvraagt hoe weet je dan of het handig is om bij te vragen en hoeveel? Kijk als iemand 20,25 moet betalen snap ik dan 25 cent bijvragen handig is, maar soms geven mensen dan ook ander kleingeld ofzo of vragen andere caissières om ander kleingeld dat ik denk, hoe weet je nou wat??
pi_109773209
In de ELM module Basisopleiding Cassiere staat dat terugtellen niet nodig is en dat de klant om extra kleingeld vragen ook niet nodig is.
  zondag 1 april 2012 @ 20:10:24 #143
251095 Purdey
Better off alone..
pi_109776763
Mijn kleingeld is ook vaak op, vooral de 1,- 2,- en de 0,20 cent. Vaak doe ik voor de 0,20 tussendoor twee 0,10 geven, of voor een 1,- 2x0,50. Om het op die manier een beetje in te lopen. Ik weet dat er in de basismodule staat dat het niet nodig is een klant om kleingeld te vragen, maar ik doe het wel erg vaak. Zeker met stuivers en dubbeltjes. Vooral met oog op het opraken van m'n kleingeld ook.

KleineSter, ik denk dat het voor jou handig is om een lijstje te maken met vragen en die gewoon eens voor te leggen aan je TL :) En aan sommige dingen moet je gewoon wennen, zoals aan het kleingeld. Daar vind je uiteindelijk je draai wel in :)
  zondag 1 april 2012 @ 20:33:02 #144
58097 joey_k
Beatles 4ever
pi_109777835
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 10:11 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Een mirror?
_O-
[sarcastisch mode]
:(
[/sarcastisch mode]
Met trots vernoemd naar John Lennon....
Gez: Nokia's -> [GEZ] (defecte-goede-incomplete) Nokia's
pi_109791454
Ik weet niet of ik morgenochtend moet werken

plaza :'(
pi_109792148
plaza kapot
De microfoon heeft gesproken.
pi_109792639
Mirror gevonden van ah plaza 8-)
pi_109794507
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 03:10 schreef Microfoon het volgende:
plaza kapot
Het is vandaag Loon-maandag en dat houdt in dat je vandaag niet extern op Plaza kunt. In de winkels doet Plaza het wel gewoon!

Voor de posts hierboven over te weinig wisselgeld: gewoon de counter medewerkers bellen dat je te weinig hebt, en dan al voordat je echt iets helemaal op hebt. Er is dan s ochtends te weinig ingelegd en dat moeten ze weten voor een volgende keer.

Fijne loonmaandag allemaal. Dat de winstuitkering maar veel mag zijn!
  maandag 2 april 2012 @ 09:49:04 #149
251095 Purdey
Better off alone..
pi_109794550
Potverdorie, nu kan ik m'n salarisstrook niet ophalen op plaza en moet ik wachten tot het gestort is om te weten hoe hoog het is ;( Stom.
  maandag 2 april 2012 @ 09:57:14 #150
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_109794731
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2012 09:47 schreef SausDip het volgende:

[..]

Het is vandaag Loon-maandag en dat houdt in dat je vandaag niet extern op Plaza kunt. In de winkels doet Plaza het wel gewoon!

Fijne loonmaandag allemaal. Dat de winstuitkering maar veel mag zijn!
Eerder had ik daar nooit last van, onzin dus.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')