nee, andersom. goed verdienen is prima, maar dan draag je meer bij, omdat je het kan lijen. heb je niks, dan mag je mee profiteren van stijgende welvaart.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:40 schreef HSG het volgende:
Hebben we vroeger aan links te danken. Goed verdienen is fout en niet eerlijk tegenover de mensen die het wat minder hebben.
Een bijstandfraudeur kost mij geld een rijk persoon die in Monaco woont niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:05 schreef okiokinl het volgende:
[..]
nee, andersom. goed verdienen is prima, maar dan draag je meer bij, omdat je het kan lijen. heb je niks, dan mag je mee profiteren van stijgende welvaart.
uiteraard wordt dat in de gedachtegang van rijken dat je niet rijk mag zijn... en net zoals de echte bijstandfraudeur zwart werkt en dus alle maatregelen uitlacht, gaat de eecht rijke officieel in monaco wonen, en betaald geen belasting meer. en ja, dat is dus beiden gewoon asociaal tuig.
Nee ze kosten jou allebei geen geld. De bijstandsfraudeur kost de staat geld en dankzij de belastingfraudeur loopt de staat geld mis. Daar zit helemaal niks van jou bij hoor.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:32 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Een bijstandfraudeur kost mij geld een rijk persoon die in Monaco woont niet.
tuurlijk wel, die betaald geen belasting hier. dat kost dus ook geld.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:32 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Een bijstandfraudeur kost mij geld een rijk persoon die in Monaco woont niet.
Australiers betalen hun belasting ook niet hier, dus zij kosten mij geld?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:44 schreef okiokinl het volgende:
[..]
tuurlijk wel, die betaald geen belasting hier. dat kost dus ook geld.
Dus het "werk voor inkomen" verhaal blijkt in de praktijk niet te functioneren?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:32 schreef ikjijallebei het volgende:
Het verschil tussen de inkomsten die ze uit bijstand krijgen en het inkomen wat ze zouden krijgen als ze gaan werken, is niet groot genoeg en derhalve trekt het niet om te gaan werken.
weet je het verschil tussen een australier en een nederlander? en wat een belastingvlucht is?quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:48 schreef ikhouvannoodles het volgende:
[..]
Australiers betalen hun belasting ook niet hier, dus zij kosten mij geld?
precies. Maar dat zijn nou net de paupers die denken dat ze dan voor die 300e werkenquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:32 schreef ikjijallebei het volgende:
Het verschil tussen de inkomsten die ze uit bijstand krijgen en het inkomen wat ze zouden krijgen als ze gaan werken, is niet groot genoeg en derhalve trekt het niet om te gaan werken.
Maar zie ze er eens uit te filteren zonder de bijstand moeder te grazen te nemen. Ik ken iemand die profiteert en ik weet mijn moeder die ooit zware moeite had de bijstand uit te komen. Bijstand was zeker geen vet pot, dat het door een aantal misbruikt wordt is erg. Vooral als dit leidt tot een generalisering van een diverse groep mensen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
precies. Maar dat zijn nou net de paupers die denken dat ze dan voor die 300e werken
Waarom dat lekker toch, beetje heel de dag Baron pils wegtikken gratis geld en beetje zwart bijwerken, gewoon lekker bekeken tochquote:Op donderdag 1 maart 2012 00:17 schreef Madame_Paon het volgende:
Die rotte appels verpesten het voor de rest.
Als je wel kunt werken en er ook gewoon werk voor je te vinden is dat redelijk betaalt, maar toch een uitkering krijgt, ben je gewoon een fraudeur.
Die mogen ze echt heel hard aanpakken.
werken voor minder dan het minimum loonquote:Op donderdag 1 maart 2012 00:13 schreef SchoneZoon het volgende:
Het probleem ligt wel ingewikkelder hoor. Als ze 1000 euro uitkering krijgen en ze moeten in een kas werken waar ze maar 900 euro gaan verdienen, dan kan ik ook begrijpen dat je dat werk niet wilt aannemen. Laaggeschoold werk betaald nou eenmaal niet goed.
En veel mensen zijn ook niet geschikt om bepaald werk te doen. Bijvoorbeeld werk in de haven of in de bouw.
En de mensen die wel kunnen, maar echt niet willen...ze moeten gewoon hun uitkering stoppenDie zijn gewoon te lui om iets te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |