abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 26 februari 2012 @ 23:03:58 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108444237
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 26 februari 2012 @ 23:05:20 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108444289
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:36 schreef NotTheSame het volgende:
Dames, bedankt voor de reacties! Morgen gaan we naar het weeguurtje op het CB, dan zal ik alles eens voorleggen aan de wijkverpleegkundige. Verstopping klinkt wel aannemelijk, als ze overgeeft is het de eerste 2x pure voeding, en daarna is het een slijmerige substantie. Wij gebruiken geen Nutriton of rijstebloem dus dan zou het aan mijn eetpatroon moeten liggen, al kan ik daar niks geks in bespeuren.

Gelukkig hebben we haar toch nog om 18.00uur in slaap gekregen, na de hele dag gespookt te hebben. Om 20.00uur nog even wakker gemaakt voor de voeding en zometeen om 23.00uur nog een keer om haar af te vullen voor de nacht. En dan hoop ik dat ze daarna weer verder slaapt.
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 23:02 schreef Sandous het volgende:
NTS, succes morgen, hopen dat je meer te weten komt!
Het is altijd zo lastig met kleintjes, je weet nooit precies wat er aan de hand is.

Nirak tegen het spugen, gebruikte 3 weken terug jbpm maar daar raakte hij verstopt van maar ook niet te eten dat spul (behanglijm). Nu tegen spugen, en dinsdag met het cb weer gewicht checken.

Veel melk krijgt hij ook niet binnen max 750 per 24 uur (en dan nog al dat spugen erbij). Maar meer krijg ik er echt niet in.. DJMO, ja dacht ook aan een osteopaat, als het goed is heb ik deze week fysio en bel dan meteen voor zo een afspraak. (KISS even uitzoeken wat dat allemaal is *googlemodus*)
waarop ik als antwoord gaf: http://kisskids.nl/
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 27 februari 2012 @ 10:06:50 #3
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_108453977
Wij zijn inmiddels terug van het CB. Ze komt goed aan (4200gram, 175gram per week aangekomen) en ze zien geen reden voor ongerustheid.
Ze gaven me als tip om, als Draakje weer begint te 'vervelen' aan de borst, haar meteen af te koppelen en haar niets meer te geven. Omdat ze in die 'verveelfase' toch niet veel drinkt zou ze toch niet melk missen en ze komt goed aan.
Voor het poepprobleem kregen we de tip om haar anus te stimuleren, en anders over 2 dagen met lactulose te beginnen. En voor de rest moet ik zelf veel laxerend eten/drinken naar binnen werken.
pi_108461473
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:06 schreef NotTheSame het volgende:
Wij zijn inmiddels terug van het CB. Ze komt goed aan (4200gram, 175gram per week aangekomen) en ze zien geen reden voor ongerustheid.
Ze gaven me als tip om, als Draakje weer begint te 'vervelen' aan de borst, haar meteen af te koppelen en haar niets meer te geven. Omdat ze in die 'verveelfase' toch niet veel drinkt zou ze toch niet melk missen en ze komt goed aan.
Voor het poepprobleem kregen we de tip om haar anus te stimuleren, en anders over 2 dagen met lactulose te beginnen. En voor de rest moet ik zelf veel laxerend eten/drinken naar binnen werken.
Of te wel, kastje muur...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_108462267
Ik geloof dat ik het advies van het CB over het afkoppelen van je kleintje niet zomaar zou opvolgen NTS, maar een LK zou inschakelen. CB's weten lang niet altijd genoeg over borstvoeding om goede tips te geven.
W.b. de lactulose weet ik het niet, ook dat zou ik niet zomaar doen geloof ik. Ze is nog echt zooo klein.. :{
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 27 februari 2012 @ 14:23:04 #6
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_108462690
NTS, ik zou naar een HA gaan met de klachten. Ik denk dat je daar beter geholpen zult worden. Wel naar allemaal :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:36:02 #7
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_108465265
Lientje heeft geslapen van 21.00 uur tot 06.52 uur *O*

Nu na vier nachten durf ik wel te jompelen dat we een doorslaper hebben.
Wel wennen hoor....mijn lieve kleine baby. :@ O+
pi_108466147
Hmmm NTS, ik word niet heel enthousiast van dat advies... Wat vindt je er zelf van?

Juud! :D wat heerlijk!

Hier een ploftet, want meneer besloot van 1300 tot 1550 te slapen en had om 1100 voor het laatst gegeten... Deze borst had om 0800 voor het laatst gevoed, poeh eh.. Dat ben ik niet meer gewend :')
pi_108467933
:D Nirak

Juud!! mooi zeg!

NTS ja wat vind JIJ hiervan???

Dames, vandaag was ukkie weer 5 uurtjes naar de opvang..ze wou absoluut geen fles! ze werd woest kennelijk als ze ermee kwamen.
Ik heb gevraagd of ze leek hongerig ? nee dus, de leidsters vonden dat ze iets moest drinken en zelf de fles hebben aangeboden...nou ik zei voor die 5 uurtjes laat het maar zitten dan..

Toch? het hoeft geen strijd te zijn...wat denken jullie? ik zal blijven melk mee geven enzo maar als ze niet wilt hoeft het ook niet...
denk ik?
en als ze 6 maanden is en langer moet blijven (bijvoorbeeld 10 uurtjes) dan kan ze ook iets anders drinken toch?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:44:11 #10
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_108468118
Bitterend, als ze 6mnd is kunnen ze er pap van maken. Maakt het probleem ook een stuk simpeler ;)
Maar idd, maak er maar geen probleem van.
pi_108468387
pap? waarmee? mm en wat nog meer?
ik heb de leidsters verteld dat ik 20 zakjes in de vriezer heb dus ze mogen het proberen maar niks forceren.
Is dit trouwens een fase of blijft zo?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:52:41 #12
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_108468478
Pap = MM + biobim rijstebloem.

Aviva is met 10/11mnd de fles gaan weigeren en dat is niet meer goed gekomen. Kan je dus niet helpen ;)
pi_108468505
Idd, ik zou er geen strijd van maken als ze geen honger heeft of huilt om een voeding... 5 uurtjes zonder haalt ze makkelijk in.
pi_108468525
ah lekker! ik zal het onthouden dankje :*

sja lekkere warme zachte borst of koude siliconen fles? keuze snel gemaakt :D
pi_108468555
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:53 schreef Ticootje het volgende:
Idd, ik zou er geen strijd van maken als ze geen honger heeft of huilt om een voeding... 5 uurtjes zonder haalt ze makkelijk in.
3 maanden en 7 kilo's...denk dat het niet erg is 5 uurtjes geen melk :D O-)
pi_108469066
De mijne is nog niet eens de 10 voor bij... vorige meting zat ze in begin van de 9 kilo.. :')
pi_108471005
  maandag 27 februari 2012 @ 18:09:17 #18
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_108471267
Bitterend, deze is het. ;)

pi_108471377
3 maanden en 7 kg Bitterend? Lekker spekkie, die kan best een paar uurtjes zonder ;)
pi_108471427
Juud dankje! zal het over een paar maandjes halen!
hoe maak je die? mm opwarmen in bain marie?

nirak ja een michelin poppetje :D
pi_108471993
iemand hier die me kan helpen?
Ik ben aan het werk; en kom er net achter dat mijn patient 3.5 dag geleden cytostatica gehad heeft.. Nu staat in de voorschriften dat werknemers die borstvoeding geven of zwanger zijn deze patienten niet dienen te verplegen ivm mogelijk besmettingsgevaar.
Kan alleen nergens vinden, welk risico je loopt als je borstvoeding geeft?
(ik weet de risico's bij een zwangerschap).

somebody??
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 27 februari 2012 @ 18:31:37 #22
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_108472001
Uhm...ja...wat ik van het advies vind?
Ik heb het nu 3x geprobeerd, zodra ze begint te vervelen eraf halen, en tot nu toe lijkt het wel te helpen, dwz, de laatste keer dronk ze al wat langer 'normaal'. Ook werden de tijden tussen de voedingen niet korter dan normaal. En ik heb nu ook 3x nagekolft, de eerste keer kwam er nog 20cc na, en de laatste keer eigenlijk niks?
Ik ga dit gewoon een weekje proberen en dan ga ik volgende week maandag weer wegen. Komt ze naar mijn zin niet genoeg aan dan zullen we het eens hogerop gaan zoeken.

En wat betreft het darmprobleem, tja, dat vind ik dan weer een beroerdadvies, heb het dan ook nog niet geprobeerd, vind het doodeng. Maarja, die lactulose is ook niet gevaarlijk...

Juud heeft een doorslaper *O* !

Bitterend met d'r spekkie O+ ! Alleen zo vreselijk balen dat ze de fles weigert -O- .

Nirak, inmiddels verlost van de ploftet?
pi_108472292
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:31 schreef NotTheSame het volgende:

Nirak, inmiddels verlost van de ploftet?
Gelukkig wel :D straks wel even goed leegkolven. Was nml naar 3x2 pilletjes dom gegaan omdat het niet lekker liep en regelen niets uithaalde, maar dit is te veel dus even de juiste balans zoeken. Ga nu proberen ochtend en avond 1 en middag 2..

Fijn NTS dat het wel lijkt te helpen. Misschien drinkt ze wel heel efficient, dan zijn ze ook snel klaar :)
pi_108473017
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:31 schreef Beessie-Jen het volgende:
iemand hier die me kan helpen?
Ik ben aan het werk; en kom er net achter dat mijn patient 3.5 dag geleden cytostatica gehad heeft.. Nu staat in de voorschriften dat werknemers die borstvoeding geven of zwanger zijn deze patienten niet dienen te verplegen ivm mogelijk besmettingsgevaar.
Kan alleen nergens vinden, welk risico je loopt als je borstvoeding geeft?
(ik weet de risico's bij een zwangerschap).

somebody??
Dit linkje al gevonden?
http://www.arbokennisnet.(...)ca/D_Cytostatica.pdf

Pagina 30, als ik het goed begrijp is het uit voorzorg omdat ze het eigenlijk niet weten (theoretische kans dat bet in de moedermelk terecht komt)..
Meest veilige weg is de patient aan anderen overlaten, maar dat is denk ik makkelijker gezegd dan gedaan?
pi_108479188
Nog even een update trouwens: ik schreef laatst dat het KDV ineens een voeding minder ging geven. Nou, daar had ik me voor niets druk om gemaakt want vrijdag en vandaag had Joris gewoon weer 3 voedingen gekregen. De leidster van vrijdag zei: "ik kijk gewoon wat hij zelf aangeeft" en die van vandaag "ja, hij had echt wel honger voor 3 flesjes". ^O^

Ondertussen zijn we het boek van Stefan Kleintjes aan het lezen voor als we kunnen beginnen met bijvoeden over iets minder dan een maand. Ik had al veel gelezen over bijvoeden en zag wel wat in 'baby led weaning/Rapley' ("voeden op geleide van je kindje" noemt Kleintjes het) maar had geen idee wat mijn man ervan vond. Dus heb hem drie pagina's uit het boek voorgeschoteld. Hij zag het meteen helemaal zitten dus dat is mooi :)

Overigens zijn we niet principieel tegen prakjes hoor. Soms is dat denk ik gewoon handig en snel. Maar voor de kennismaking met eten en smaken lijkt Rapley me echt een goed idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')