Hoe vond je Walkabout tongquote:Op dinsdag 10 april 2012 10:20 schreef tong80 het volgende:
1 ] A Clockwork Orange - Get Carter
2 ] Vanishing Point - Harold and Maude
3 ] The French Connection - Dirty Harry
4 ] The Last Picture Show - Walkabout
gaat een prima finale wordenquote:Op maandag 16 april 2012 17:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:
* De Halve Finales
1 ] Walkabout - The French Connection
2 ] Harold and Maude - A Clockwork Orange
Tweede helft is vanaf jaren '70?quote:Op maandag 23 april 2012 19:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Walkabout
Zoals wel vaker kan ik niet zoveel met de afstandelijke, analytische en doorgaans kille cinema van de 2e helft van Kubrick's carriere. Al is ACO wel weer de film waarbij me dat verhoudingsgewijs het minst stoort.
Alles wat na Strangelove kwam. Die film is mijn favoriete Kubrick, de rest van mijn top 5 zijn films die vóór Strangelove zaten... alhoewel, misschien staat A Clockwork Orange dan nog net 5e. Ik heb respect voor de ambitie en durf die hij toonde om steeds andere dingen te proberen, maar het was zelden mijn ding, allemaal té Kubrick. Ik krijg de indruk dat het in het begin vooral over de films zelf ging en later vooral over de regisseur.quote:Op dinsdag 24 april 2012 00:09 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Tweede helft is vanaf jaren '70?
Hoewel volgens die omschrijving en jou inschattende 2001 daar ook bij hoort.
Spartacus ipv. Lolita.quote:Op woensdag 25 april 2012 11:59 schreef Gillingham het volgende:
Dr. Strangelove zelf , Paths of Glory, Lolita, The Killing en daarna A Clockwork Orange, lijkt mij.
Leg eens uit dan?quote:Op woensdag 25 april 2012 20:06 schreef OneMe het volgende:
Beide mogen van mij winnen. Eigenlijk vind ik Clockwork Orange qua film beter toch ga ik voor Walkabout.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |