Ik heb korte tijd een geleende netbook gebruikt toen mijn eigen laptop het begaf, puur als noodoplossing.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:15 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor ervaringen jij met netbooks heb, maar die van mij werkt prima hoorNee je kan er geen films op bewerken ofzo, maar het enige wat ik ervan wil is internet, microsoft office, muziek luisteren en films kijken. Doet ie prima. Sowieso is typen vele male fijner met een gewoon toetsenbord dan met een touchscreen. Maar jij komt zoals gebruikelijk met de standaard 'it just works' Apple argumenten.
Dus het concept van de iPad kraak je af, maar een Tab kan wel? Het is dus geen tablet-afkeer, maar gewoon aversie jegens Apple?quote:Op zondag 26 februari 2012 17:17 schreef MAHL het volgende:
[..]
Mhm, maar wat ga je dan met de iPad doen wat je niet met je laptop/netbook of een Samsung Tab kan?
Een Asus Eee pad is een kut ding. Ik heb hem binnen een week weer verkocht. Wat een bagger ding.quote:Op zondag 26 februari 2012 15:47 schreef Shispeed het volgende:
koop een Galaxy Tab, of een Asus Eee pad, dan bespaar je pas geld
Nu ga je appels met peren vergelijken knul. Een laptop is inderdaad groter en sneller dan een netbook, maar dat is ook de bedoeling he. Het gaat om de vergelijking netbook/iPad. Met een iPad kun je de dingen die je nu beschrijft ook niet doen.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:25 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik heb korte tijd een geleende netbook gebruikt toen mijn eigen laptop het begaf, puur als noodoplossing.
Het scherm is gewoon echt veel te klein. Ingewikkeldere programma's kunnen hun vensters niet kwijt. De processor heeft ook duidelijk z'n beperkingen. Was niet echt fijn om mee te werken.
Dus toen maar snel een nieuwe eigen laptop besteld van normaal formaat. Omdat die een lange levertijd had, had ik voor de tussentijd als impulsaankoop een iPad gekocht. En nog geen seconde spijt van gehad.
Inderdaad ja. Apple producten zijn over het algemeen de helft van de hardware voor de dubbele prijs. Ik snap gewoon niet waarom mensen honderden euro's aan een iPod uitgeven terwijl je voor een paar tientjes een degelijk ding van 8gb hebt, die precies hetzelfde doet.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:26 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dus het concept van de iPad kraak je af, maar een Tab kan wel? Het is dus geen tablet-afkeer, maar gewoon aversie jegens Apple?
Gelukkig geef je zelf met je postings al aan dat je werkelijk geen fuck idee hebt waar het allemaal om gaat, dat je waarschijnlijk nooit met die dingen gewerkt hebt en dat je inlevingsvermogen nog geringer is dan die van een baksteen.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:37 schreef MAHL het volgende:
Inderdaad ja. Apple producten zijn over het algemeen de helft van de hardware voor de dubbele prijs. Ik snap gewoon niet waarom mensen honderden euro's aan een iPod uitgeven terwijl je voor een paar tientjes een degelijk ding van 8gb hebt, die precies hetzelfde doet.
Voor het echte, grote krachtigere werk is een iPad inderdaad ook niet het juiste apparaat. Maar zoiets probeert Apple's tablet ook niet te zijn. De iPad is een geweldig apparaat bedoeld voor casual gebruik en blinkt daarin echt uit omdat de software 100% voor de tablet is ontworpen.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:37 schreef MAHL het volgende:
Nu ga je appels met peren vergelijken knul. Een laptop is inderdaad groter en sneller dan een netbook, maar dat is ook de bedoeling he. Het gaat om de vergelijking netbook/iPad. Met een iPad kun je de dingen die je nu beschrijft ook niet doen.
Apple biedt een enorme totaaloplossing. Software en hardware geleverd door hetzelfde bedrijf. Die supervloeiende integratie biedt Android niet, dat is een enorm gefragmenteerd platform. De geslotenheid van iOS maakt het tot een enorm veilig en stabiel platform. Android wordt overspoeld met malware, dat heeft iOS niet. Simpelweg omdat de opzet van het systeem er geen kans toe geeft.quote:Inderdaad ja. Apple producten zijn over het algemeen de helft van de hardware voor de dubbele prijs. Ik snap gewoon niet waarom mensen honderden euro's aan een iPod uitgeven terwijl je voor een paar tientjes een degelijk ding van 8gb hebt, die precies hetzelfde doet.
Of je bekijkt het anders: Kan het de dingen aan die je er mee wil doen. Zo ja nou perfect dan is het apparaat geschiktquote:Op zondag 26 februari 2012 17:59 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Voor het echte, grote krachtigere werk is een iPad inderdaad ook niet het juiste apparaat. Maar zoiets probeert Apple's tablet ook niet te zijn. De iPad is een geweldig apparaat bedoeld voor casual gebruik en blinkt daarin echt uit omdat de software 100% voor de tablet is ontworpen.
Maar netbooks zijn van een categorie die eigenlijk geen enkel doel dient. Het zijn geen volwaardige laptops en zijn eigenlijk bedoeld als apparaat 'voor erbij'. Maar het blijven computers en draaien dus gewoon software van de grotere broers. En daar gaat het dus enorm mis.
[..]
[..]
Apple biedt een enorme totaaloplossing. Software en hardware geleverd door hetzelfde bedrijf. Die supervloeiende integratie biedt Android niet, dat is een enorm gefragmenteerd platform. De geslotenheid van iOS maakt het tot een enorm veilig en stabiel platform. Android wordt overspoeld met malware, dat heeft iOS niet. Simpelweg omdat de opzet van het systeem er geen kans toe geeft.
Apple heeft met de iPad eigenhandig een compleet nieuwe markt gecreëerd, de tablet voor consumenten. Velen volgden, maar nog geen enkel ander systeem komt er bij in de buurt op dit moment. Wellicht is de prijs voor sommigen nog een overweging. Er zijn natuurlijk flink goedkopere concurrenten, maar voor de kwaliteit en diensten die Apple levert betaal ik graag. De prijs was voor mij een volledig irrelevante factor bij aanschaf.
Over 5 jaar zullen fokkers dit nog steeds beweren. Zij zijn dan de laatste groep mensen die vast blijven houden aan netbooks en andere apparatuur die maar half werkt. De rest van de wereld is dan al overgestapt op iPads.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:37 schreef MAHL het volgende:
[..]
Nu ga je appels met peren vergelijken knul. Een laptop is inderdaad groter en sneller dan een netbook, maar dat is ook de bedoeling he. Het gaat om de vergelijking netbook/iPad. Met een iPad kun je de dingen die je nu beschrijft ook niet doen.
[..]
Inderdaad ja. Apple producten zijn over het algemeen de helft van de hardware voor de dubbele prijs. Ik snap gewoon niet waarom mensen honderden euro's aan een iPod uitgeven terwijl je voor een paar tientjes een degelijk ding van 8gb hebt, die precies hetzelfde doet.
Overgestapt op tablets*quote:Op maandag 27 februari 2012 21:04 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Over 5 jaar zullen fokkers dit nog steeds beweren. Zij zijn dan de laatste groep mensen die vast blijven houden aan netbooks en andere apparatuur die maar half werkt. De rest van de wereld is dan al overgestapt op iPads.
En dat baseer je op ?quote:
quote:Android's market share rose to 39 percent from 29 percent a year earlier, while Apple's share slipped to 58 percent from 68 percent a year before.
(Reuters)
Met een iPad kun je dingen doen die je met een Netbook niet kunt doen. En jij begint over appels met peren vergelijkenquote:Op zondag 26 februari 2012 17:37 schreef MAHL het volgende:
[..]
Ik ook niet. Het probleem is: die goedkope troep doet NIET hetzelfde, en doet het al helemaal niet zo goed als de iPod.quote:Inderdaad ja. Apple producten zijn over het algemeen de helft van de hardware voor de dubbele prijs. Ik snap gewoon niet waarom mensen honderden euro's aan een iPod uitgeven terwijl je voor een paar tientjes een degelijk ding van 8gb hebt, die precies hetzelfde doet.
Kruidvat iPad 2 actie: UITVERKOCHT!quote:Op maandag 27 februari 2012 21:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
Niet om het een of ander hoor, maar bij kruidvat kun je de iPad 2 nu al voor 399 bestellen. Veel goedkoper dan dat zal hij niet worden.
quote:Op maandag 27 februari 2012 21:51 schreef haan33 het volgende:
500euro vragen voor zo'n dingproductiekosten van zo'n ding liggen 10 malen lager.
Dat denk ik. De enige non-iPad tablet die goed verkoopt is de Kindle Fire, voornamelijk omdat ie goedkoop is. Als iPad ook goedkoop wordt zal Amazon het moeilijk krijgen. Dan wordt het een iPod-situatie.quote:
en die kut werkt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 08:43 schreef Wrick het volgende:
een ipad kopen terwijl een even duur android apparaat gewoon 5x beter is kwa specificaties
quote:Op maandag 27 februari 2012 21:51 schreef haan33 het volgende:
500euro vragen voor zo'n dingproductiekosten van zo'n ding liggen 10 malen lager.
ditquote:
maar wel verplichtquote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:32 schreef FredVleespet het volgende:
Bij iOS5 heb je overigens geen iTunes meer nodig
Om een iPad te gebruiken heb je geen iTunes meer nodig. 'Vroegah' moest je hem uit de doos gelijk aan je PC hangen ja. Ik gebruik iTunes nu nauwelijks, alleen om muziek over te zetten. Backups e.d kan allemaal via iCloud. Draai je iTunes op Windows?quote:
Ik draai het op windows ja, maar veel mensen willen niet dat hun gegevens in een "cloud" (internet) opgeslagen worden. Begrijpelijk aan de ene kant.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:46 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Om een iPad te gebruiken heb je geen iTunes meer nodig. 'Vroegah' moest je hem uit de doos gelijk aan je PC hangen ja. Ik gebruik iTunes nu nauwelijks, alleen om muziek over te zetten. Backups e.d kan allemaal via iCloud. Draai je iTunes op Windows?
Hij is zo wijs deze man.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:28 schreef wise het volgende:
Heb ze allebei en beide hebben hun voor en nadelen.
Ipad is goed omdat het snel werkt, heeft een mooi helder scherm en deze werkt ook goed met touch.
Nadeel is weer dat je hem niet als "usb" stick kan gebruiken, je met dat gare kut itunes zit en niet de "volledige" controlle hebt over je tablet.
Galaxy tab is goed omdat het een heel open systeem is, je kan doen wat je er op wilt. Geen itunes achtig programma nodig en je kan hem gebruiken als usb stick. Nadeel van de galaxy is, dat het scherm niet zo mooi is als de ipad en de touch werkt wat stroever tav de ipad.
Dus allemaal niet zo janken en de andere gewoon in waarde laten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |