abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108543550
Ik verzend gewoon artikelen via marktplaats wanneer men via een overboeking betaald en ik de betaling nog niet eens heb ontvangen..

Beetje goed vertrouwen en wat mensenkennis..
  woensdag 29 februari 2012 @ 14:47:05 #102
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108544770
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:00 schreef Luxuria het volgende:

En lang geleden een keer de tv die op mijn slaapkamer stond. Dat was best een grote tv met een enorme bak erachter, echt heel zwaar. Die man die toen kwam, liet mij (meid van 22) die megazware tv naar zijn auto dragen :')
En dat doe je dan ook nog gewoon? Ik had m echt terug laten gaan naar waar ie vandaan kwam. Zonder tv dus.
Ook hoi !
pi_108547927
Hier altijd goede en nette ervaringen gehad met koop en verkoop op marktplaats.
Ooit een keer aquarium zonder verlichting verkocht. Ja met verlichting was hij 100 euro duurder.

Kwam er een chinees echtpaar, de vrouw had verwacht dat de lampen er bij zaten , vanwege de foto.
Ik alles netjes uitgleget en het berichtje op martkplaats nogmaals laten zien. Mensen snapten het en hebben het aquarium daarna netjes gekocht zonder lampen.

Mijn laatste aquarium heb ik ook op goed vertrouwen moeten kopen. ( een 800 liter bak vul je niet zo )

Maar hij draaid hier nu al bijna 2 jaar,

Ook een heilige birmaan gratis gekregen via marktplaats ( stamboek alles er op en er aan ), eigenaar heeft hem zelf gebracht. Beloofd dat ik hem nooit weer weg zou doen, en daar houdt ik mij ook mooi aan. ^O^ ( daar is hij ook al iets te oud voor nu )
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:44:12 #104
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_109161304
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:13 schreef Aloria het volgende:
Ook een heilige birmaan gratis gekregen via marktplaats.
Weet de IND hiervan? })
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_109162577
Ga jij lekker lopen steggelen over een muis van een knaak. hahaha
  vrijdag 16 maart 2012 @ 13:48:41 #106
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_109167155
Ik had een fornuis op marktplaats staan. Let's say maandag geplaatst voor 160 euro met gratis afzuigkap bij bieden vraagprijs en dinsdag opnieuw omdat ie wel erg snel wegzakte voor 150 euro voor alleen het fornuis.

En dan komt de marktplaats Turk om de hoek kijken:

quote:
voor 2 gas fournuis en 125 komt nu ja mag ik adress en post cood

De prijs is vast: onder de 140 euro gaat het fornuis niet weg. Daar is ie net even te goed voor om 'm weg te geven.

quote:
ok sry doie
Om vervolgens kort erna weer te reageren en een vernieuwd bod:

quote:
140¤ en 2 gasfouirnuis
En toen was ik het zat en kon ik 'm niet meer serieus nemen; je ziet toch duidelijk dat ik maar een gasfornuis te koop had staan en niet twee. Dus ik maar in z'n eigen taal beantwoord, misschien dat ie het dan zou begrijpen:

IK MAAR HEBBEN 1 GASFORNUIS.

Meneer snapte het echt niet, blijkt wel uit z'n reactie.

quote:
1 gas foruins voor 70 ¤
Gezien meneer of echt niet bijster intelligent is of het niet wilde snappen, heb ik voor hem maar een willekeurige goedkoper fornuis gezocht op marktplaats. Vraagprijs van dat fornuis, een oudje: 35 euro
De verkoper zou deze best wel willen verkopen voor het dubbele van zijn vraagprijs, dus voor die verkoper heb ik maar 'bemiddelaartje' gespeeld:
is goed... deze mag je wel hebben voor 70 euro:

http://witgoed-apparatuur(...)B%2B&fta_ind=16&fs=1

waarop meneer vrolijk antwoord:
quote:
ok gefme adress en post cood kom nu
Toen ben ik maar gestopt...was leuk geweest. Helaas heb ik een willekeurig fornuis uitgezocht en bleek het een advertentie te zijn zonder een telefoonnummer erbij :(
Ook hoi !
pi_109168184
Gaan jullie lekker steggelen om 2 tientjes urenlang, zal niks beter te doen hebben zeker
pi_109168657
Zijn gewoon een paar regels waar je je aan moet houden om leuk te kunnen handelen via Marktplaats:

• Bepaal vooraf voor jezelf een minimumprijs. Gooi daar 25% bovenop en zet het met die prijs om marktplaats. Let er wel op dat je prijs realistisch is, want soms vergis je je aardig in de waarde van iets. Als je echt niet weet wat je voor iets moet vragen, neem dan een prijs die aan de hoge kant is. Zakken kun je altijd nog.
• Verschaf alleen een e-mailadres via Marktplaats. Als mensen serieus interesse hebben, zal ze dat niet afschrikken.
• Let op het taalgebruik van mensen. Als mensen veelvuldig taalfouten maken of kort van stof zijn: Niet reageren. Mensen die niet eens normaal kunnen doen in een e-mail zullen in het echte leven ook niet redelijk zijn.
• Mensen met een niet-provider-gebonden e-mailadres moet je voorzichtig mee zijn. Veel oplichters, aso's en allochtonen gebruiken @hotmail, enz. en die moet eigenlijk mijden.
• Laat bij de verkoop van electronica en zulks zien dat het werkt. Dan vermijd discussies als het niet blijkt te werken in de thuissituatie.
pi_109168791
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:28 schreef Aardappel2610 het volgende:
Zijn gewoon een paar regels waar je je aan moet houden om leuk te kunnen handelen via Marktplaats:

• Bepaal vooraf voor jezelf een minimumprijs. Gooi daar 25% bovenop en zet het met die prijs om marktplaats. Let er wel op dat je prijs realistisch is, want soms vergis je je aardig in de waarde van iets. Als je echt niet weet wat je voor iets moet vragen, neem dan een prijs die aan de hoge kant is. Zakken kun je altijd nog.
• Verschaf alleen een e-mailadres via Marktplaats. Als mensen serieus interesse hebben, zal ze dat niet afschrikken.
• Let op het taalgebruik van mensen. Als mensen veelvuldig taalfouten maken of kort van stof zijn: Niet reageren. Mensen die niet eens normaal kunnen doen in een e-mail zullen in het echte leven ook niet redelijk zijn.
[*]Mensen met een niet-provider-gebonden e-mailadres moet je voorzichtig mee zijn. Veel oplichters, aso's en allochtonen gebruiken @hotmail, enz. en die moet eigenlijk mijden.• Laat bij de verkoop van electronica en zulks zien dat het werkt. Dan vermijd discussies als het niet blijkt te werken in de thuissituatie.
|:( je doet iig je loginnaam eer aan.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:33:56 #110
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_109168864
Overigens kocht ik laatst voor m'n broertje ook een nieuwe simpele muis omdat ie het 'begeven' had terwijl ie wel licht gaf en die nieuwe deed het dus ook niet.
Bleek dus bij z'n computer zelf te liggen dat probleem. :+

En verder sta je gewoon in je recht natuurlijk als je hem weigert, maar vanuit 'klantvriendelijkheid' kun je hem dat geld teruggeven mits ie nog gewoon 'licht geeft' en het bij jou wel doet, anders had ie pech gehad bij mij.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:42:55 #111
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_109169174
Leuke ervaring op marktplaats: soms smijt ik er spullen op waarvan ik denk dat echt niemand er meer ene cent voor over zal hebben, dus: "Gratis af te halen!"
Een tijdje geleden deed ik dat dus met een oud, maar nog wel werkend cassettedeck (tsja, wie heeft die dingen nog :') ). Als je er iemand wellicht blij mee kunt maken...

Komt er een oudere meneer langs om het ding op te halen, geeft-ie me zomaar ongevraagd tien euro!
Redenering: "ik waardeer het zeer als mensen de moeite nemen om spullen gratis aan te bieden, de meeste mensen gooien tegenwoordig alles maar meteen weg en dat staat mij als mileubewust iemand een beetje tegen, dus als blijk van waardering voor je instelling..."

Kijk, daar word ik nou vrolijk van. ^O^
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_109169899
Zo heeft een neef van mij een Siematic keuken uit een penthouse gehaald en thuis geplaatst. De nieuwe penthousebewoners vonden de kleur niet mooi.

Ongelofelijk wat er van waarde wordt weggegooid.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_109175744
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:29 schreef koekwausss het volgende:
Ga jij lekker lopen steggelen over een muis van een knaak. hahaha
Hilarisch, pauper.
pi_109182992
Alleen de naam al, siematic :')
pi_109189050
ik heb wel eens een oude tv willen verkopen, met nog zo'n bak erqchter. ik dacht nja hij doet het nog prima, laat ik er 10 euro voor vragen. Toen kreeg ik een mail van een vrouw die m wel.graag voor haar gehandicapte zoon wilde, maar.....ze wilde hem niet teleurstellen met wéér een tv die.kapot gaat, dus ze twijfelde nog ( :') ). Toen ik aanbood dat ze m gratis mocht afhalen dan, wilde ze ook nog 2 dagen bedenktijd! Na 2 dagen de mail dat ze er toch voor wil gaan en m op wilde halen
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')